De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Haar verven doe ik gewoon altijd... Kan alleen wel eens zijn dat je kleur anders uitvalt zeggen ze door hormonen. Maar dat zou ook kunnen als je ongi bent en je iets met je haar doet ;)

Parel zeker meid geef het duidelijk aan...

Hier heeft de oudste na de escapade van gisteravond wel gewoon geslapen en net heeft ze een halve boterham gegeten. Hopen dat het erin blijft.

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Parel, ik hoop voor je dat de kleine snel vanzelf komt. Mochten ze gaan inleiden, ik moet echt zeggen dat ik het niet erg vond. Dat het bij mij uiteindelijk anders liep had ook bij een natuurlijke start kunnen gebeuren.

@Dido, ook vanaf hier nogmaals gefeliciteerd!!

@Lov, sterkte met je meisje!
    Ik las dat de kleine met de voetjes naar beneden ligt? Zo ben ik uiteindelijk op de wereld gekomen. Heb je wel advies gekregen om gelijk te gaan liggen mochten je vliezen breken? Dat moest mijn moeder toen wel.

@Lies, al die geluidjes kunnen ook typisch voor je kindje zijn. M. maakt ook veel geluiden en we dachten eerst aan verborgen reflux, maar ze is gewoon luidruchtig ;)

@Joy, wat een mooie foto van J!

Hier zijn manlief en ik allebei verkouden. M. nog niet en ik hoop dat het zo blijft. Voor de zekerheid heb ik wel pipetjes met zoutoplossing in huis.

3. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ lies, als je dan zelf een betere nachtrust hebt zou ik er wel over nadenken. Ben je overdag ook wat fitter.

@ bouwjaar, haha prinsesje hoor die van jou. Voorverwarmde kledin dat zou Jesse ook wel willen :D

@ dido, gefeliciteerd!

@ Lov, ah balen dat de ziekenboeg nog niet voorbij is, lekker vermoeiend zo he

@ hier, weer een goede nacht! Van half 1 tot half 8.. Heb m om half 8 wakker gemaakt haha want Dilan moest vanochtend naar school dus moesten op tijd het flesje doen.

Morgen gaan we de boel boven toch weer verhuizen. Ml en ik lagen op de kleine kamer. Ons bed staat er in geschoven en daardoor kunnen we maar aan 1 kant in bed stappen om de rest zitten 2 muren en dus een raampartij. Ik vind t echt zo irritant, vooral toen we snachts er dus nog uit moesten.. Steeds over elkaar heen klimmen en dat terwijl je nog super slaperig bent. Dus ik wil nu toch weer terug naar mijn grote kamer :D en de kindjes kunnen samen ook de kleine kamer delen. Aan ieder een kant een bedje en dan heb je ongeveer 50 cm ertussen om nog te lopen en aan de andere kant de commode.... Kan best toch? Of vinden jullie dat zielig dat zij samen de kleine kamer hebben?

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lies, M. ging op haar eigen kamer toen ze zo'n twee maanden oud was. Ze sliep toen ook al een tijdje door. Voor ons werd de nachtrust beter aangezien je niet van elk zuchtje wakker wordt. Daarnaast sliep ook zij beter, want ze werd niet wakker van ons (hoestende papa, mama die naar de wc moet ;)).

5. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Ika, ik kan me bijna niet voorstellen dat een baby met 2 maanden al doorslaapt! Zie het T. nog niet doen;) Kan me wel voorstellen dat ieders nachtrust toen beter werd, wat Joy inderdaad ook al zegt. Vannacht hebben we minder wakker gelegen van ons luidruchtige meisje, nog maar heel even aanzien. Twee maanden is ook weer wat anders dan drie weken.
    M. dus ook gewoon luidruchtig hihi;)

Joy, nou Jesse zal niet doorhebben dat hij op een klein kamertje ligt en denk je dat Dilan het erg zal vinden? Ik vind het niet zielig in ieder geval, het is toch een ruimte waarin ze alleen slapen. Als ze ouder zijn en op hun kamer willen spelen vind ik het echter wel een ander verhaal eerlijk gezegd.
    Lekker weer zo'n nacht!

Lov, hopelijk valt het mee met je dochter:)

Parel, ik vond het inleiden uiteindelijk ook niet zo'n ramp. Was al lang blij dat mijn lichaam toen eindelijk wel goede weeën kreeg, de kleine moest er toch uit hè;) Hoop dat de vk je serieus neemt.

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @dido haha leuk he die dementie:)

@lov nou zeg t zit jullie niet mee. Wat een gewakkel

@lies owh jammer dat je niet heen kan. Voor mij is t een mooi wandelingetje. Ik denk dat ik er ff ruim 10 min over loop. Je hoort t nog.

@ben benieuwd wat de vk zegt

Mbt haar verven... We heb gisteren een docu geien over hormoonverstorende stoffen. In Denemarken worden zwangeren en moeders daar uitgebreid over geïnformeerd. In NL vind Schippers dat er voldoende info over is... Ik had er niks over gehoord noch gelezen en dan ben ik iemand die zichzelf uitgebreid informeert.
    Schijnt wel echt overal in te zitten, maar ja daar zijn ze iig geïnformeerd
    ZEMBLA - Zorgwekkende stoffen

@joy fijn met bedden slepen dys. Ach 50 cm is misschien niet reuze veel, maar vast voldoende. Kwestie van uitproberen, zoals jullie nu liggen lijkt me ook irritant

Ik kan me er ook niets bij voorstellen dat F over een week of 5 zou doorslapen. Ik reken er maar op dat dat nog een tijdje gaar duren.

7. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ lies, ja maar dan hoop ik allang verhuist te zijn en dat ieder een eigen kamer heeft :D We gaan dit jaar ons huis in de verkoop zetten

8. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Bedankt voor de fijne reacties, komt mijn schuldgevoel richting jullie weer ten goede ;)
    En Lov, ik heb jou inderdaad op Facebook. Vind dat koppelen van de naam hier aan Facebook soms ook lastig hihi

Hier ging F trouwens na twee weken al op haar eigen kamer. Ik kon echt niet slapen met haar bij ons, werd van elk kuchje wakker.
    Nu slaapt ze sinds 12 januari (ze was toen precies 2 maanden) door van half negen tot een uur of zeven a acht. Heerlijk!
    Verder doet ze het prima! Lekker vrolijk lachebekkie dat inmiddels al 61 cm en 6600 gram is. Gaat echt snel!

9. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Bouwjaar, ja die docu heb ik een tijd geleden gezien! Vond het best shockerend dat hier in Nederland niemand over parabenen geïnformeerd wordt. Had zelf mogelijk wel andere keuzes gemaakt in mijn zwangerschap.
    Lekker loopje inderdaad:)

Jaydee, wat heerlijk dat F. ook doorslaapt sinds kort!

Joy, nou prima dan toch:D

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou dat op de kamer slapen is ook zo persoonlijk... Er komt een dag dat je er aan toe bent en dan gewoon lekker doen ;)

Hier was S 2-3 weekjes en A 2 maanden :D

Hier gaat het eigenlijk opzich wel goed. Nu wilt ze allee op de bank eten en dat terwijl het gewoon best goed gaat dus ze moet van mij aan tafel eten. Nu zit ze dus te zeuren en wilt ze niet eten. Op de bank wilde ze eten, nou dan blijft ze maar zitten.

Het is de laatste tijd zo erg met haar en eten, ze eet te weinig en veel te weinig groente ... Nu weet ik da het met kindjes vaak zo gaat maar ze moet soms maar gewoon dingen eten die ze min der lekker vindt.

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Het kan soms heel snel gaan met doorslapen. Met 3 weken ging ze steeds langere rukjes in de nacht maken. Nu haalt ze met gemak 11 uur.

@Jaydee, 6600 gram en 61 cm, wow! M, was met drie maanden 5810 gram en 61 cm :)

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nou F weegt 3810, 250 gram gegroeid tov vorige week.

@lies docy was in december uitgezonden inderdaad
    over dat kreunen en die geit immitnatie: ze zei t klibkt wel als reflux achtige symptomen, maar alle babies hebben dat wel. Wel in de gaten houden, als t erger wordt aan de bel trekken want je wilt voorkomen dat de slokdarm geïrriteerd raakt. Echter als t al geïrriteerd is en ze hebben pijn dan krijsen ze wel.

F had gedronken voor we weggingen, sliep op de heenweg. Protesteerde luidkeels toen dr kleren uit moesten om te wegen en sliep na t aankleden weer snel. Paar boodschapjes gedaan en madame ligt nu nog te tukken (af en toe een knor) in de wandelwagen.

@parel de vk al gesproken?

@lov lastig als ze niet willen eten

@jaydee lekker dat t goed gaat!

13. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Ika, toevallig merkte ik vannacht dat T. ineens 4 uur tussen voedingen liet maar dat kan ook puur toeval zijn geweest. We zullen zien of de jongere baby's net zo goed gaan doorslapen als de wat oudere baby's van hier:p

Lov, zo zie ik het ook qua eren hoewel ik geen ervaring heb natuurlijk.

Bouwjaar, wat een net gewicht! Fijn dat F. zo goed groeit. Hoop dat T. ook zo goed groeit.
    Wat fijn van je antwoord:) Ik zal het zeker in de gaten houden inderdaad. Heb niet het idee dat T. pijn heeft. Was dit ook het antwoord op je vraag over dat F. soms zo lijkt te worstelen met zichzelf?

Ik wilde vandaag ook even boodschappen doen maar daar dacht mevrouwtje anders over. Wilde niet slapen na de voeding van 10.00 uur waardoor ik aan niks toe kwam. Uiteindelijk om 12.00 uur maar weer gevoed, maar toen moest ik me nog aankleden, opmaken, lunchen, de was doen etc. Dan kom ik voor mijn idee alweer te dicht op de volgende voeding en ik was al lang blij dat ze sliep. Nu weer aan het voeden maar vanaf 15.30 uur kan er een pakket van de Babydump bezorgd worden. Dan maar morgen gaan;)

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Lies, heb je een wippertje? Ik heb er eentje waar ze vanaf de geboorte in kan. Ik zette haar bijvoorbeeld met de wipstoel in de badkamer. Zo kon ik even douchen en zo hoorde ze mijn stem. Ze gaan ook na de voeding steeds langer wakker zijn op een gegeven moment. Hier nu zo'n 1,5 tot 2 uur.

Mooi gewicht, Bouwjaar. Fijn die meet- en weegmomenten. Ik doe het nu wel eens nog op de weegschaal, maar dat is niet zo nauwkeurig.

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @lies ja dat worstelen bedoelde ik daar ook mee.
    Lastig he als je iets denkt te plannen...
    Maar als haar na t voeden meteen in de wandelwagen legt e gaat werkt, dat ook niet? Ik deed laatst s middags een boodschap, dan sliep ze niet maar was wel stil.

En douchen probeer ik sochtends te doen als zij nog slaapt. Geen optie voor jou?

16. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

De VK indd al gesproken, ze heeft me nogmaals gestript. Kreeg meteen krampen, maar zet niet echt door, kan alleen niet lang staan want dan krijg ik meteen reactie in krampen.
    Vrijdag word ik weer gestript als dit nodig blijkt en maandag gaat ze het zkh bellen ivm plan de campagne ten aanzien van inleiding.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hoop dat het nu doorzet parel.... Zet m op!!

Grappig al die verhaaltjes van jullie, ik herken ze natuurlijk allemaal :D
    Douchen met de kindjes in de wiPstoel deed ik hier ook vaak

18. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Ika, ja wipstoeltje hebben we inderdaad, goede tip:)

Bouwjaar, ja ik probeer uiteraard te douchen als ze nog slaapt maar vanochtend werd ik zelf ook pas rond 9.45 uur wakker. Kan er wel eerder uit gaan, maar dan heb ik maar 5-6 uur geslapen. 's Middags rusten blijf ik lastig vinden, slaap dan liever uit. Gisteren had ik geen kind aan T., ze sliep steeds snel na elke voeding overdag. Nu wil ze weer niet slapen;)
    Meteen in de kinderwagen werkt hier ook goed inderdaad. T. vindt buiten lopen erg leuk geloof ik. Maar ja, dan moet mama ook wel klaar zijn om meteen naar buiten te gaan haha. Soms echt lastig dat ik overdag alleen ben.

Parel, hoop ook dat het nu toch echt gaat doorzetten hoor!!

19. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.758
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Dido. Gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet van je dag. Hopelijk vandaag ff een hoofdpijn!!

Parel. Hoop zo voor je dat het gaat doorzetten en dat je lekker thuis bevalt. 28 januari is een mooie datum ;)

Joy. Wat een schattig ventje is J. Mooie foto!

Mgbk. Meid hoe gaat het met je? Druk met werk.

Dames. Fijn om te lezen dat jullie kindjes het zo goed doen!!

Hier. Nog 8 dagen. Het begint eindelijk op te schieten!! Yeah....
    Vandaag 2 nieuwe schilderijen op linnen gekocht voor maar 50 euro. De dingen zijn echt groot. 1.20 bij 1.20

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeeeeeeeeeeeeh Lizzie :D

Deel Deze Pagina