De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

:( soms heb je dat idd dat als je papa of mama wordt dit zo ingrijpend is en je dingen gaat beseffen he :(
    Maar het is jammer als hij zich deze mooie periode door zo'n ***persoon laat verpesten ... Denk ook dat geen contact beter is... Knuffel voor je mannetje hoor!

2. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Parel. Jammer dat je man nu niet vol op kan genieten. Misschien zit het hem dwars dat hij zo'n lief meisje heeft. Zijn dochter. En dat niet kan delen met zij zus door haar wazige acties....
    Mijn broer heeft dat gehad bij onze moeder.

Lov. Tja dat is dus niet helemaal zeker. Ze gokken me nu op 13 weken. Over 10 dagen weer een echo en metingen. We zullen zien.
    Ze denk dat het al ingenesteld was anders had het koperspiraal er voor gezorgt dat het werd afgestoten.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou je leest wel eens vaker dat vrouwen met een spiraal toch zwanger werden he.... Gek hoor allemaal... Maar dit kindje wilde perse komen Lizzie!

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Joy, tot je echt start met bijvoeding als vervanging voor een fles krijgen ze 5 flessen. Meestal is dat tussen de vijf en zes maanden.
    M. slaapt nu zo'n 11 uur door gemiddeld, van 21.30 tot 8.30 uur.

@Mamsie, ik duim voor een goed beticht n.a.v. je sollicitatie!!

5. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Lief van je lov. Heb nog geen kraamtranen gehad maar na jou berichtje zit ik te janken. Hij is echt heel blij met zijn dochter. Dus dit mag het gewoon niet verpesten. Ik wil dat contact ook echt niet meer en voor mij staat vast als zijn ouders er over beginnen is de deur er voor hun. Zij willen bijna dagelijks komen. Ze hebben ons meisje nog nooit vast gehouden. Schoonmoeder zei van de week een oma hoort haar klein kind vast te houden, maar wij maken haar niet wakker zodat ze haar vast kunnen houden, dus ze heeft telkens pech. Andere hebben haar al wel vast gehad zoals mijn peetoom en mijn ouders.
    Overigens zijn mijn ouders toch meteen geweest na de bevalling toen we thuis waren, maar nog meer voor manlief dan voor mij. Mijn weeënstorm heeft hem erg aangegrepen, hij kan niet aan zien als ik pijn heb.

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Oh Parel, wat een nare situatie. Het blijft een gedoe bij jullie met de familie :(

7. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Lizzie dat zit hem idd erg dwars. Dat ze dit iedereen ontneemt. Mijn oudste schoonzus zegt ook dat ze voor het eerst tante is geworden. Ergens heel erg. Maar het contact verbreken is gewoon echt beter. Ze doet hem alleen maar pijn en dat maakt me erg verdrietig. Doet pijn je man zo te zien terwijl hij dol gelukkig is met ons meisje

8. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Parel, wat een nare situatie zeg! Knuffel!

Ika, lekker ding hoor die dochter van je!

Mgbk, geen leuke berichten lieverd :(

Manouk, 10dpo alweer! Wacht je ongi af of ga je testen? Veel plezier op het feest!

Lief, leuke foto's hoor op fb!

Lizzie, wat een bijzonder verhaal toch! Maar wat Lov al zegt, dit kindje wil heel graag bij jullie komen!

Hier een dagje weinig gedaan. Lekker thuis bijkomen van gister!

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    De zoektocht zonder eind lijkt wel ;) Ze heeft misschien een uurtje geslapen vandaag.
    Ik weet ook niet meer of t honger, slaap of ander soort signalen zijn die ze geeft.
    Ritme? Wasda? Ik doe mn best maar hier t lijkt onmogelijk.

Sterkte met je moeheid, van 23.30 —3.30 is iig al mooi.

@joy heb wel een muziekmobiel, maar ja aik denk dat ze echt wel moe is (misschien oververmoeidl en daarom niet slaapt) en dan zijn dat nog meer prikkels.

@lizzie logisch dat je behoudend bent, als je je maar niet druk maakt om t feit dat dat zo is. Het genieten komt wel. Die hartslag is iig prachtig :)
    Hmm naar voor je collega als je gevoel klopt :(

@manouk ah dus je lf is nu al 10 dagen, dat is mooi. Fijn weekend

@mgbk... Nou mooi verrot voor je vader en jullie :(. Sterkte!

@ parel dat ze goed groeit. Hopelijk trekt je man snel bij

10. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Zo even kijken of ik een beetje kan reageren...

Parel, ik lees dat het met familie nogal moeizaam gaat...jammer hoor. Ook dat man er zo van slag door is. Ik doe het ook niet meer hoor, wakker maken om vast te houden. Veel te veel prikkels anders.

Lov, jammer dat kraamhulp weg is, maar lekker om alles weer voor jezelf te hebben!

Mgbk, lees triest nieuws van je vader, heel veel sterkte meid!

Ika, wow M alweer 4 mnd. Wat gaat het toch hard en wat een schatje is het!

Bouwjaar, F is dus wel stil als ze wakker is. Ons meisje wil er graag bij zijn als ze wakker is, dus box of wagenbak gaat 5 min goed en dan is het brullen!

Joy, wat is J toch ook een heerlijk ventje! Smelt bij het zien van zijn foto's!

Oh wordt er een wakker, kom straks verder bepoen!

11. MamavanDJ

Zo, ze drinkt. Kijken of het met een vinger lukt, haha!

Lizzie, heel bijzonder. Dit kindje wil idd gewoon komen! Zal een spannende zwangerschap worden. Wat erg het nieuws van je ollega...

Lief, N kijkt al heel helder zeg! Schattig meisje!

Dido, hoe gaat het met jouw zwangerschap?

Lov, hoe gaat het lichamelijk met je?

Zal vast iemand vergeten...

Ons meisje...
    Kraamweek was super. Ook een hele leuke hulp gehad. Draaide haar hand nergens voor om. Jongens waren ook gek op haar!
    Daarna lekker met z'n 5en genieten.
    Borstvoeding gaat erg goed! Meestal eet ze rond 23u en dan riond 4u weer. Lekkere nachten zijn dat! Helaas nog steeds wel kramperig en ook nog niet echt ritme. Denk dat ze vandaag zo'n 3u in totaal geslapen heeft.
    Jongens zijn erg trots op hun zusje, al wil de jongste nog wel eens baldadig doen op de momenten dat het niet uit komt. Hij gaat vlg week naar school, welkome afleiding voor hem!

Gisteren heeft ze voor het eerst afgekolfde melk gedronken. Ging erg goed uit flesje! Ook laat ze sinds een aantal dagen voorzichtige lachjes zien en maakt ze kleine geluidjes. Zo schattig!

Nou dat was het even voor nu, ga even nieuwe banner maken!

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #1112 Bouwjaar1979, 8 feb 2014
    Laatst bewerkt: 8 feb 2014
    @mmvdj ze is vaak wel stil, maar moet dan ook wel vaak gesust worden wat op zich wel gaat meestal
    Maar ben vandaag voor mn gevoel de hele dag bezig geweest om haar in slaap te krijgen, te vergeefs... Jammer dat ze niet bij me in slaap valt dan zou ik haar in de draagdoek kunnen doen, maar daarvoor worstelt ze dan teveel.

Oeh jouw dame heeft ook niet veel geslapen vandaag, is ze wel stil als je haar in je armen houdt? Fijn dat je een leuke kraamweek had en de bv goed gaat.
    Welke fles heb jij?

Ik ben al wel een voorraad aan het opbouwen, maar flesje moeten weer nog testen.
    Ik heb avent flessen van m s-zus, moet daarvoor nog wel spenen halen. De klassieke. Heb uit zo'n zwangerdoos een nieuwere van avent. En bij mn kolf zat de calma zuigspeen (medela). Welke zal ik gaan gebruiken? ;)

13. MamavanDJ

Dat zijn soms vermoeiende dagen he bouwjaar.
    Hier valt ze juist bij ons in slaap en dan leggen we haar over in de kinderwagen. Ze slaapt graag op haar buik en dat doen we dan ook alleen maar overdag als ze in ons zicht is!

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ja ik heb wallen vandaag :)
    Als ze op haar buik in slaap valt of bijna, leg ik haar ook wel eens op haar buik weg. Houd dat idd wel in de smiezen

Ps had nog vraagje mbt flesmerk zie voorgaande reactie

15. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Flessen is echt uiproberen Bouwjaar!
    Ik had eerst een Aventfles uit een pakket (heeft een wat bredere speen). Vond ze duidelijk niet fijn. Nu drinkt ze uit de fles van de kolf (medela). Heeft een wat kleinere, dunnere speen.
    Ze moet wel erg wennen moet ik zeggen maar het gaat steeds beter!

16. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Mamadj, drukke dagen hé, met zo'n kleintje erbij!

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik weet niet of Avent zo fijn is bij bv. Het is vrij makkelijk drinken voor ze. M. verslikte zich ermee.
    De Medela Calma vond mijn vriendin fijn.
    Ik gebruik zelf de Born Free fles. Die heeft een ventiel tegen krampjes.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bwjaar het is idd uitzoeken en geduld hebben ... Soms is het ook gewoon moeilijk om uit te vinden wat ze nu willen. Volgens mij weten ze het soms ook zelf niet :p kwa flesjes geen idee.

Parel ach meis laat je niet gek maken nu... Het is jammer dat ze dit allemaal doen in de kraamweek :( mijn schoonmoeder laat ons juist lekker met rust nu, maar heb geluk wat dat betreft. Mijn eigen moeder zou dat ook nooit doen. Hier alleen een beetje teleurgesteld in mijn oudste broer... Heb m niet meer gezien na het zk bezoekje. Maar ach de kraamweek is wel lekker rustig geweest zo.

Morgen gaan we hier lekker wandelend naar opa en oma....

Mamavandj fijn dat het zo goed gaat herkenbaar kwa ondeugend zijn met de jongste.... Alleen ben ik minder mobiel dus ik roep dan maar vaker papa...
    Lichamelijk gaat het eigenlijk wel goed alleen is het soms gevoelig, en nu moet ik oppassen dat ik niet te veel ga doen. Omdat ik me zo goed voel ben je geneigd meer te gaan doen maar dat mag niet kwa wond. Ben trots op mijn ventje wat dat betreft hij doet het super in huis!

Zo ik ga relaxen en op tijd naar bed, hier zijn we begonnen met een serie te kijken. Breaking Bad ...

19. MamavanDJ

Oh sorry over heen gelezen bouwjaar! Hier heb ik dus de nieuwste avent (uit de blije doos) ze pakt m heel goed maar was wel zo leeg. Gister voor het eerst gekolfd en er kwam 80ml uit. Dat had ze dus binnen een kleine 10 min leeg en was niet genoeg. Heeft ze nog borst als toetje gehad. Hoeveel krijgt f in een flesje? Of nog niet geprobeerd? En hoevaak kolf je?

Welke kolf gebruiken jullie? Ik de avent.

Knap van je hoor Lov dat je morgen al gaat wandelen! Vloei je ook na kz nog veel na?
    Zijn beide broers wel geweest? Mijn zusje is ook 2x geweest sinds geboorte, maar ze woont wat verder dus dat vind ik miet zo erg.
    Hoe doet de kleine man het s nachts? Gaat bv. ook goed zonder problemen?
    Hier gelukkig wel, geen kloof of iets gehad, hoop dat het zo blijft!

Ik wacht nog even op de laatste voeding, over een halfuurtje ongeveer en ga dan ook lekker slapen!
    Trusten!

20. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Lizzie, snap wel dat je nog niet durft te genietn, vooral omdat je nog voor de termijn zit waarop het steeds mis ging. Maar nu heb je een cerclage meid en ze houden je extra in de gaten, maar dat komt vanzelf nog wel dat je vertrouwen krijgt.

Zou wel gek zijn ja als er toch iets blijkt te zijn.... jij had dat gevoel inderdaad al.

Sonja vind een frietje inderdaad niet goed, maar voor het avond eten heb ik Sonja de deur uit gezet :p hahahaha! Heb met mezelf afgesproken dat ik iedere zaterdag iets lekkers mag met het avond eten.

@ Manouk, ben je ook echt een dieet aan het volgen of gewoon wat aan het opletten?

@ Mgbk, wat een rotnieuws, sterkte!

@ Parel, het is maar een droom toch? Waarom blijft het zo hangen bij hem? Vooral deze eerste week met jullie drietjes... wel jammer dat je daardoor niet optimaal hebt kunnen genieten.

@ Ika, ja ik zag een foto op fb... zag er inderdaad wel zo uit dat ze het lekker vond! Leuk de hapjes proberen.... Ik weet nog niet of ik het al met 4 mnd ga doen, maar kijk dan wel of ik denk dat J er echt aan toe is of het nog wel met de flesjes kan doen.

Bij D ben ik namelijk ook precies met 4 maanden begonnen en toen we eenmaal de hapjes gaven wilde hij geen een fles meer drinken. Ging eerder al wel moeizaam hoor die flessen maar werd echt dramatisch na het hapjes.

Dus 6 flessen is eigenlijk te veel dan wat ik nu geef?

@ MamavanDJ, hihi dankjewel... hij is ook gewoon zo makkelijk. Hij geeft nooit een kik, vind alles maar goed... Ik moet hem gewoon echt zelf zeg maar uit de box halen ofzo om te knuffelen, hij vraagt zelf eigenlijk helemaal geen aandacht. En hoe is dat nu, na 2 zoontjes een dochter?

@ Lov, ohh breaking bad is echt superrr vet!! :D Jammer dat het nu afgelopen is....

Deel Deze Pagina