Sorry ff ego. Ben weer net terug uit het ziekenhuis. Kreeg rond 7 zo'n last van kampen in minn buik. En dacht allemaal moet naar de toilet. Maar durfde niet. (Zag de 2de miskraam weer voorbij komen dat de vliezen breken bij drukzetten) gebelt en mocht meteen komen. Hebben bloed geprikt. Echo gemaakt en gekeken naar baarmoeder hals. Baarmoeder is wel heel gevoelig. Heb nu weeenremmers om de bm rustig te krijgen en zakjes voor de ontlasting. Wat dan wel speciaal is. Heb vandaag 2x naar ons kleintje gekeken. Nu voel ik me weer beter. Ga lekker slapen.
Schrikken Lizzie... Gelukkig alles in orde. Heerlijk toch Joy dat hij zo heerlijk zoet is! Lekker van genieten hoor! Erg leuk een meid na twee jongens, maar heel anders is het niet. Ja roze kleertjes en goed schoonmaken tussen de benen, haha! Ze kan we heel zielig huilen, bijna schattig gewoon! Heb even een albumpje voor haar aangemaakt! Op m'n eigen Facebook zet ik niet heel veel foto's van haar! En noem haar ook niet bij voorletters hier... Snappen jullie vast, haha!
@Lizzie, wat een schrik! Gelukkig mocht je komen en hebben ze gekeken. Speciaal om je kleine twee keer te mogen zien. @MvDJ, wat een superschattige foto's. @Joy, ik heb haar nu 30 ml met een schepje rijstebloem gegeven en daarrna nog een fles van 150 ml. Ik ben niet zo bang dat ze een fles laat staan. Qua groente- en fruithap mogen ze voorlopig ook nog maar 1 à 2 eetlepels. In mijn whatsapp groep zijn er al twee die vier flessen krijgen en het er goed op doen. Kindjes zijn wel al 7+kg en dat is M. nog lang niet. 6 flessen is geen probleem. M. heeft tot 2 maanden ook nog 6 gehad, meestal van 120 /4.
Leuk trouwens Ika dat je binnenkort een meet hebt! Ik ook met mijn andere club. Veel zin in! En ik zit ook in een app groep, die is er mede verantwoordelijk voor dat ik hier weinig ben. Telefoon heb ik altijd hij de hand, haha! Mocht hier ook interesse zijn hoor ik het wel! Ika leuk die eerste hapjes! Voor mij nog een ver van m'n bed show. Meiden die bv. geven, hoelang willen jullie het doen? In eerste instantie zei ik 3 mnd want dan ga ik weer aan het werk. Maar denk toch dat ik heg langer ga proberen. Niet kolven op t werk hoor, maar thuis hoop ik dat het goed blijft lopen. Mss als het kolven goed gaat dat ik een voorraadje kan opbouwen. Net weer even geprobeerd, maar het lukte niet... Mss morgenochtend als ik een overvolle tiet heb, haha! Nou ga bedje voorverwarmen en dametje wakker maken, want ze moet zo drinken!
Lizzie, schrikken zeg! Fijn dat je mocht komen. Mamadj, foto's bekeken. Schatje is het! Zorg dat je rust hebt als je kolft dus even alleen ergens gaan zitten. Evt je meisje wel bij je, dat kan stimuleren. Bij T gevoed tot hij 9 maanden was. Nu zie ik het wel. Geen doel gesteld eigenlijk.
Mamavandj is maar 2 straatjes verder naar oma en misschien een blokje om daarna. Gewoon even proberen Vloeien is bijna niks... Ook wel eens fijn normaal vloei ik erg lang. Kloven niet gelukkig..... S'nachts voeden gaat wel goed hij komt nu mooi om de 3 uur. Bv geven, hier ga ik voor een jaar op zijn minst. Nee hier is de oudste broer van me in het zk geweest en daarna niet meer gebeld niks, hij woont 10 minuten van me vandaan. Joy hier ben ik begonnen te kijken op netflix maar het abbo is afgelopen. Nu maar downloaden ... Lizzie oei schrikken gelukkig ben je in het zk dan he.... Hier weer voedingstijd doei doei
Thx allemaal over de ervaringen mbt de flessen Ik heb de medela freestyle. Ik heb nog neit echt ipv een voeding gekolfd, maar begon met afkolven na een voeding, dat is dan 10-30 ml ofzo. En schoot niet echt op om een voorraad te bouwen. Als ik nu een uur na de ochtendvoeding kolf heb ik een aardig opbrengst. Eerst was dat 50-70 ml en gister en vandaag heb ik 110ml kunnen kolven. Ik kolf nu dus alleen nog 's ochtends omdat ik 's middags er bijna niets extra uitkrijg. Door de rommeldag gisteren heb ik vandaag ff geen zin om een flesje te proberen, morgen maar eens een voeding afkolven en dan t flesje proberen. Denk dat ik toch maar met de calma start om te kijken of dat lukt. Verder is mijn plan om 6 mnd bv te geven. Ik wil wel gaan kolven op t werk. Ik hoop dat t lukt, maar zie wel hoe t loopt. Dat 80 ml niet genoeg was, als de maag zo groot is als hun vuistje zou je toch denken dat t dan wel vol zou zitten he @joy succes met t afvallen en groot gelijk dat je jezelf in t weekend wat lekkers toe staat @lizzie... jeetje zeg. Gelukkig was alles ok. Het zal nog wel een tijd een onzekere periode zijn. Pak je rust he. Hoe ga je dat doen met werken? Kan dat wel? Sterkte, ik duim voor je @ika haha ben benieuwd hoe t zal gaan de high tea met 10 baby's erbij. Ik ga volgende week een koppie doen met de dames van de pufclub. Ik hoop dat degene die t laatst bevallen is er ook bij kan zijn. Er is wel gereserveerd en even gewaarschuwd dat er een invasie komt met 15 kinderwagens @lov een jaar bv?! Poeh respect, denk niet dat ik dat vol zou houden. Vreemd dat je broer niet meer is wezen komen kijken. F wilde nu gelukkig in de draagdoek slapen, heb ik mn handen even vrij. Ze wordt nu wat wakker. Ze zal zo wel weer trek hebben tis alweer bijna 3 uur geleden de vorige voeding.
Ja maar de voedingen worden steeds minder he bouwjaar en het scheelt dat ik een thuismama ben natuurlijk. Ja ik vindt het jammer dat ik niks meer hoor, maar heb besloten om het los te laten .... Hier net gevoed... Dalijk even douchen en de kleine man ook gelijk even erbij pakken. Wil van de week ook de draagdoek gaan gebruiken ben eens benieuwd.... Wilde daar evenementen wachten ivm de wond. De kleine man zit hier naast me een potje te poepen hahahaa. Echt van die spuitluiers Heb trouwens een foto geplaatst op FB van het geboortebord. Zal ook nog een foto maken van de week va het geboortekaartje.
Jeetje lizzie dat is schrikken, gelukkig gaat het nu wel weer goed. Ika, 4 maanden alweer sjee wat gaat het hard zeg leuk he dat rollen van rug/buik ..buik/rug zo zie je ze echt steeds meer en meer ontwikkelen. Hier gaat het sinds gisteren veel beter als dat het was, ik ben toch maar over gegaan op johannesbroodpitmeel, dit speciaal voor de reflux zodat het niet zo snel meer in zijn keeltje omhoog komt. Ik had er echt een hard hoofd in omdat ik met jbpm echt een nare ervaring heb gehad maar ik moet zeggen, hij is zoveel meer tevreden dan hij ooit is geweest. Ik hou niet de hoeveelheid aan op het pak maar veel minder om zijn darmen te laten wennen, zijn ontlasting verandert nu al wel,.. even aankijken of het verstopping wordt of diarree Ik ben zo blij nu,.. het begint erop te lijken dat alles langzaam begint te dalen. hoelang duurde het bij jouw kindje joy dat hij gewend was aan de jbpm? Jeetje parel wat een gedoe steeds in jouw familie lijkt gtst wel.. (is hier ook hoor) zo heeft elk huiske zijn kruiske .. meid lekker van je afgooien en probeer te genieten van de kleine spruit dat vele malen belangrijker is dan wie of wat dan ook... je gezin is altijd het allerbelangrijkste!! En je mannetje komt ook wel weer goed , het is voor hem ook niet altijd makkelijk mvdj leuk te lezen dat het allemaal zo lekker gaat meiden ik hoorde van een vriendin dat wanneer je borstvoeding geeft dat je dan ook af gaat vallen, is dit een feit of een fabel? Ik had het nooit eerder gehoord nog.
Toeter de een valt af en de ander niet... Hier kan ik trouwens mijn eigen kleding weer aan jeetje... ! Net terug van oma en opa en ook nog even een wandelingetje gemaakt, merk toch wel dat ik nu erg moe ben. Zo gek hoe moe je kan zijn van een kzsnede ... Is schijnbaar omdat je lichaam je wond moet genezen en de bv ... Ach ja nu lekker op de bank niksen En toeter dat deed ik ook altijd ... De substantie niet zo dik maken dan kan het beter vermengen in de buik anders heeft het geen zin en gaat het idd verstoppen.
Toeter. Ik had dat ook gehoord. Helaas gaat die vlieger niet voor iedereen op. Lov. Fijn dat de wandeling goed ging. Lekker ff een frisse neus! Nu lekker relaxen. Bouwjaar. Succes met uitvogelen welke fles je meisje het fijnst vind. Je vroeg naar mijn werk. Dat mag ik niet. Gyn die de cerclage heeft nu al gezegt zeker niet zo lang je zwanger bent. Te groot risico. Werk weet dat nog niet. Dido. Weer wat opkunnen laden in het weekend. Manouk. Ben beniewd naar de resultaten van je bloed. Joy. Hoe smaakte je frietjes? Lekker van genoten?
@toeter fijn dat t beter lijkt te gaan. Tja afvallen van bv geven. Bij vriendinnen allemaal wel maar ik ben er nog geen gram van afgevallen. Vet zit rond buik waardoor ik mn eigen kleding niet aankan. Moet nog 6.kilo af. Jaloers op iedereen die zo snel weer on hun kleding kan. Ik baal zw-broeken zakken af, eigen kleding te strak om buik. Ik heb nu dus eigenlijk niets pm aan te trekken. Wil eigenlijk al buikspieroefeningen gaan doen maar bergreep dat je beter tot 6wk na bevalling kan wachten, als t nog niet bij elkaar zit verpest je de boel alleen maar. @lizzie ah.. Zie je er tegen op om te vertellen dat je niet meer kan werken? Hier absurde dag, tegenovergestelde van gisteren. F wasna de ochtendvoeding een tijdje wakker maar ging uiteindelijk slapen. Nu al 2x direct na t voeden in slaap gevallen. Ligt wel op haar buik, lijkt ze toch fijner te vinden. Zou ze t tekort van gisteren inhalen? En zou t ochtendbezoek van gisteren te druk geweest zijn, vanochtend ook bezoek gehad die waren blijkbaar rustgevender
Bouwjaar al past mijn broek al mijn buik ziet er nog uit alsof ik 20 weken zwanger ben helaas..... Veel wandelen daar val ik altijd goed van af vooral bij de eerste ging dat goed. Bij de tweede was dat tch moeilijker aangezien ik S toen al had. Lizzie oei dan horen ze dat dus maandag op je werk?
Toch wat slaap tekort gehad dan. Lekker van genieten bouwjaar. Wie weet wil ze morgen weer niet. Zie er niet tegen op. Het is helaas zo dus ja. Werk ook liever dan dat il op de bank hang. Maar goed alles voor dit kindje en daar gaan we voor!
Heb nu sowieso 2 weken ziektewet. Maar wil het eerst nog goed overleggen met de gyn. Heb volgende week maandag weer een afspraak staan. Wil het dan ff goed overleggen.
@Lov, leuk zo'n eerste wandeling en fijn dat je al in je eigen kleren past. @Toeter, als jbpm de oplossing is zou wel heel erg fijn zijn. Lekker dat je mannetje er goed op reageert. Hopelijk geen verstopping. @Bouwjaar, 'slaapschuld' bestaat volgens mij niet bij baby's. Het duurt echt wel even voordat ze ritme krijgen. Hier weer terug van de high tea. Het was erg gezellig, relaxed en lekker.Allemaal lieve baby's! Er komt zeker een vervolg. Ook nog een mooie kring gemaakt met alle kleintjes en op de foto uiteraard.
@lizzie nou idd goed overleggen, je wilt geen risico's hebben @lov haha ik zei ook al tegen vl laatst: ik lijk wel minstens 16 wk zwanger Nouja komt wel goed @ika leuk dat t een geslaagde hightea was! Hmm als slaapschuld niet kan dan zal t idd wel aan t niet hebben van een ritme liggen. Het verschil is wel heel erg groot, ze lijkt wel een ander kind vandaag.
Herkenbaar Bouwjaar, in het begin is elke dag zo anders totdat je op een gegeven moment in de gaten krijgt dat er toch iets van een ritme ontstaat. Eerst is je ritme heel klein van wakker worden, verschonen, voeden, spelen en weer slapen totdat je vaste slaapjes gaat krijgen en je dus een veel groter ritme hebt ontdekt.
@ Ika, ja ik geef nu dus 6 flessen van 150, maar heb vandaag al wat gerekt waardoor we als het goed is op 5 uit gaan komen. Hij slaapt sinds vandaag boven in zijn bedje overdag en merk dat ie dan toch wel beter slaapt. @ Lov, het geboortebord is mooi! @ Toeter, ik gebruik ook minder jpbm dan mag zeg maar. 1 schep per 100ml, maakt de melk niet super dik maar net genoeg zodat het niet omhoog komt. Wat fijn dat het nu beter daardoor gaat! Je lichaam verbruikt meer energie door het geven van bv, als je je gewone eetpatroon aan zou houden denk ik wel dat je afvalt... maar als je extra gaat zitten snaaien of meer honger dus hebt dan zal het niet zoveel uitmaken denk ik. @ Lizzie, frietjes waren heeeerlijk vooral als het eigenlijk niet mag hahaha. Maar ook weer beetje spijt van, in de ochtend van de frietje met de ochtend na de frietjes scheelde ik ineens weer een kilo! Maarja, anders zijn 12 weken nooit vol te houden als ik zolang niks mag eten wat ik wil of zoals ik het zelf bereid zeg maar. @ Bouwjaar, ik denk ook dat ze de ene keer bezoek beter kunnen handelen dan een andere dag. Als je aan haar merkt dat ze het bezoek wat te druk vind dan zou ik haar gewoon in haar kamertje leggen waar het rustig is. Misschien minder gezellig voor het bezoek.. maar boeiend, jij zit er anders daarna mee te kijken. @ Lizzie, weet je werk al wel een beetje dat je die rust moet houden als je weer zwanger bent? Dan komt het misschien ook niet zo onverwachts. Stop je nu ook per direct? In ieder geval succes morgen! @ Ika, klinkt gezellig je high-tea middag @ Hier, vanmiddag aan het zoeken geweest naar een huurauto voor in florida maar pff ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik moet ook overal ons CC nummer opgeven, maarja we krijgen over 2 weken een andere dus dat is dan ook niet zo handig... maar even wachten om iets te boeken, al raken alle gezinsauto's wel een beetje volgeboekt nu... er is steeds minder keus.