De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @lizzie gezellig toch dat gespam
    Fijn die zh bezoekjes..... Heftige operatie dat van je moeder. Zal best wat tijd nodig hebben om te herstellen.

Zeg ik had eerder es gezocht hoe je oververmoeide baby on troosten. Kwam iets tegen over "huilbaby's krijg je zo stil". Nou is F dat niet maar daarin stond de harvey - karp methode beschreven. Kent iemand die? Het zijn 5 bekende troostdingen in een volgorde.
    Ik paste t toe toen F moest huilen en t werkte en later nog een keer. Ze slaapt nu. Nouja zeg ben benieuwd of dat later nog es gaat werken.

T staat oa hier beschreven, onder t 3e fotootje. Happiest Baby on the Block, the 5 S
    er is nog een YouTube filmpje (The Happiest Baby on the Block - Richard & Judy - YouTube) daar maakt ie t shhh geluid vet hard in t oor :$:$ zou ik nooit doen

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @lov ik googlde naar venkelthee drinken tegen krampjes maar lees nu dat t advies is juist vooral niet te veel ervan te drinken (en soms ook dat t helemaal niet werkt)

3. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    Dag meiden,

Hier alles gelezen, er blijft me helaas weinig tyd over om goed te volgen en te reageren... Tis altijd zelfde liedje en klinkt zo afgezaagd, maar is echt zo, terug gaan werken is pittig...

Vond de eerste weken met N geen hel hoor, herken wel het spannend uitkijken naar de avond of nacht omdat het telkens anders kan uitdraaien...

Hier is het ook nog zo, soms goeie verrassing soms negatief verrast... Als ik niet moet gaan werken kan het me niet schelen.

Hier nog steeds geen ongi voor het moment, mis dat niet.

We doen ook niets met Valentijn hoor

Lizziie: spannend vr jou en wel lastig om niets te mogen doen.... Blijf het zo byzonder vinden dat je al zo ver bent. Dan slikte je idd nog geen vitamines...

Mammie: jammer van je sollicitatie.

Manouk: nette cyclus, zo zou er idd geen reden moeten zyn waarom het niet lukt, maar ja, niemand kan de toekomst voorspellen, knoop dat het snel mag gebeuren

Dido: dat het ook voor jou snel woensdag mag zyn...

Liefde: sterkte, klinkt heel lastig hoor...

Ga nu niet op iedereen reageren, morgenochtend weer werken dus moest,eigenlijk al lang in mijn bed liggen :)

4. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    jeetje bouwjaar, ik zou dat ook nooit doen, ik sshh wel maar dan zachtjes en ik praat tegen hem en dit helpt hem idd wel te kalmeren, maar om dat nou zo hard te doen:$

wel een interessante site!

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lizzie, wat een ziekenhuisbezoeken voor je familie :$

@Lov, de draagdoek is fijn hè. Ik gebruik hem voor korte bezoekjes aan het winkelcentrum enz.. Ik wil graag een mei tai draagzak voor de vakanties. Niet zo warm als de ByKay en niet zoveel gedoe met steeds opnieuw knopen.

@Toeter, heb je de baby zantac? Ik hoorde namelijk dat sommige apotheken de volwassen versie geven en daar zit alcohol in :(

@Eda, drukke tijden zijn het voor je. Over een tijdje wel vooruitzicht naar een vakantie?

@Dido, leuk he die babydozen. Ik was de babydoos van de etos vergeten op te halen. Stond die van de week voor de deur. Een van de buren had hem via de post aangenomen.

@Liefoe, wat een zware tijden. Sterkte!

@Manouk, wat een mooie cyclus. Hopelijk blijft het zo en wordt je snel zwanger. Ik kan me voorstellen dat je met alle testen e.d. zo klaar bent.

@Bouwjaar, ik heb het boek 'Happiest baby on the block' thuis van een vriendin. Er zitten wel interessante dingen bij maar niet alles vind ik even fijn om te proberen.

@Losje, heb je een fijne verjaardag gehad?

@Mamsie, hopelijk komende tijd weer betere nachten.

@Lies, lekker aan het genieten van T?

@Parel, alles goed bij jullie?

@Mgbk, hoe gaat het met jou? Wat ontzettend naar van je vader.

@Joy, mooie foto's van J. en D. op fb.

Hier nog een weekje werken en dan is het voorjaarsvakantie. Ik kijk er naar uit.
    Onze meivakantie naar Griekenland is ook geboekt.
    M. eet goed haar papjes. Ze hapt goed en het knoeien valt enorm mee :D Morgen gaan we met het eerste groentehapje beginnen.

6. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Liefoe, pff vermoeiend zeg. Ik heb het met je te doen!

@ Dido, nou zin in werken is een groot woord haha maar vind het ook niet erg en wel gezellig

@ lov, mijn cyclus is nog niet onregelmatig want nu komt mijn eerste cyclus er pas aan. Maar de eerste 3 maanden is de persona nooit helemaal betrouwbaar omdat de monitor je nog moet leren kennen. Dan zal ie ook heel veel rode lampjes geven maar daarom ga ik de eerste maanden nog ovulatietesten gebruiken

@ Ika, thanks :D

@ lizzie, ik ga zo ff je foto bekijken hihi ff de kinderen badderen :p

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah oké joy...:D

Ika ja hij is warm he dat merkte ik gister dus ook al.

Hier ligt meneer tevreden in de box... Mama even bijlezen... Straks gaan we lekker even wat rijden en misschien wat wandelen. F moest klussen maar ik vond dat we vandaag wel even van het weer mochten genieten

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja een kopje per dag kan wel denk ik. Ik drink het alleen als hij echt veel last heeft en bij S hielp het toch ook wel;)

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ika ben benieuwd wat ze van groenten vind :)
    Lekker dat je straks een weekje vrij hebt.

@lov ik doe ook maar 1kop per dag

Tis wel mooi weer maar waait vet hard hier.

Trouwens ik denk dat de regeldagen begonnen zijn.
    Pff ze komt erg vaak vandaag.

10. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    hoi,

ja ika het is de baby zantac, er staat ook duidelijk op het flesje zonder alcohol. :)

11. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @ika lekker vooruitzicht voorjaarsvakantie en Griekenland om naar uit te kijken!

@lizzie Etos doos is op zich wel leuk. Vooral veel tijdschriften. Daarnaast speen, sokjes en voor de mama crème en alcoholvrije drankjes. Prachtige echo meis!

Morgen alweer 18 weken!

12. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Lizzie, jeetje wat een ziekenhuisbezoeken zeg! Fijn bijna weer een echo in het vooruitzicht:)

Ika, M. vindt de groenten vast lekker gok ik zo;) Lekker bijna vakantie!
    Ik geniet heel erg van T., maar ik merk dat ze overdag steeds meer wakker is en dan eigenlijk vooral vastgehouden wil worden. Is best lastig als ik alleen met haar ben, moet soms ook echt even wat andere noodzakelijke dingen doen. Verder is ze echt een schatje, ben helemaal verliefd:D

Eda, succes met de drukte combineren hoor!

Lov, lekker van het weer genoten? Ik drink ook vaak één kop venkelthee per dag.

Joy, ben benieuwd hoe je de persona gaat ervaren. Schattige foto's van jullie zoontjes op facebook:D

Toeter, hoe is met jullie mannetje nu?

Losje, mooie tatoeage!!

Bouwjaar, dank je voor de link! Ga het misschien wel eens uitproberen, sommige dingen doen we al. Zo hard ssshh roepen in een oortje zie ik mezelf ook niet doen!
    F. kan nu ook een mentaal sprongetje hebben hè, meestal zo rond de 5 weken. Hopelijk heb je morgen weer wat meer rust, vind de dagen dat T. vaak komt voor een voeding wel zwaar.

MamsieM, Liefoe, MamavanDJ, Parel, hoe is het met jullie?

Mgbk, hoe gaat het met je vader?

Manouk, hoe gaat het met jou meis?

Dido, dagen aan het aftellen tot je weer naar het hartje mag luisteren? Bijna op de helft alweer, gaat zo snel naar mijn idee!

T. heeft vannacht wederom een goede nacht gehad. We waren pas om 23.30 uur thuis en ze sliep rond 0.00 uur. Daarna kwam ze om 5.00 uur en toen om 9.30 uur. Net kraamvisite gehad van vrienden uit Friesland, erg gezellig:)

13. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Lizzie, mooie echo... waar zit dat spiraaltje dan? Is dat daar rechts?

@ Lies, ja ik ben ook benieuwd hoe ik het ga vinden... maar ben nu al 2 ochtend vergeten op dat ding te kijken haha dus het moet nog even in mn systeem komen ;) Maar nu zit ik toch nog niet in de 'gevarezone'.

en de foto's haha ja spam de laatste tijd erg veel op facebook :p Tja, wat moet je anders met al die vrije tijd haha...

@ Hier, vanmiddag zijn er vrienden op bezoek geweest en zij (vooral hij) kregen het voor elkaar om Jesse de hele tijd te laten lachen haha hij vond hun zo interessant! Was wel leuk. Verder rustig aan gedaan want ik heb nog steeds de hele tijd buikpijn pff. Hopelijk morgen toch wel weer over hoor, ben er klaar mee.

14. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Dido. Morgen doen we een dansje voor je. :) Had de doos gisteren al aangevragen. Had ergens gevonden wat er in zat. Vooral tijdschriften zijn nu erg welkom voor vermaak.

Ika. Leuke foto van M met haat wortels :) vond die van haar dat ze haar tongetje het leukst.

Joy. Dat witte staafje is idd het spiraal. Lijkt wel een spijker. Gezellig bezoek dus! Altijd leuk. Hopelijk morgen geen buikpijn van de ongi!

Lies. T heeft door dat mama ook slaap nodig heeft. Hopelijk vannacht weer zo! Succes.

Joy. Wat heb je toch prachtige kinderen. Die van J en D Samen is echt te schattig.

Bouwjaar. Pffff zo hard sssst in dat oortje. Die is doof voor dat ze 1 is... pfffff al vond het wel erg interessant.

Losje. Best een grote tatoo of niet. Tatoos zijn niwt zo mijm ding maar hij staat je goed!

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier. Krijg ik een brief van het uwv dat hun nog geld van mij krijgen. Ik heb 1 keer ww teveel gekregen nadat ik weer aan het werk was. Maar dat heb ik al betaald. Pfff kunnen we dat weer gaan regelen.
    En R is opzoek naar een nieuwe auto. Hij heeft gisteren een kleine berkening gedaan en wat er allemaal vervangen en gedaan aan moet worden. Is de auto m
    niet waard.
    Ben benieuwd wat hij wil.

16. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    Even mijn zorgen posten: N heeft net deze nm mooi lang liggen slapen, rond 18u30 komt ze wakker om te eten en ze drinkt niet abnormaal maar vindt ze warm aanvoelen: 38,8°C... Wat moet ik nu... Heb ze 1 dosis siroop gegeven en pijama uit gedaan en hou h in de gaten, voor de rest ziet,ze er niet echt ziek uit, maar als het niet zakt vrees ik dat ik nog naar de ha van wacht of zkh mag gaan... Ga alvast ni goe slapen vannacht ...

17. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    38,8 is niet zo zorgwekkend. Kindjes kunnen al gauw 40 hebben maar kunnen dat beter handelen dan volwassenen. Ik zou haar een zetpil geven dan zakt de verhoging.

18. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Eda, hier zeggen ze bij koorts boven de 38 graden dat je huisartsenpost moet bellen. Idd niet te warm aankleden. Weet je of ze voldoende binnenkrijgt? Ik zou wel even bellen voor de zekerheid dan kunnen zij zeggen of ze haar willen zien.
    Heeft ze net de prikjes gehad? Want dan mag de koorts oplopen tot 39.

@Lizzie, wat een gedoe. Dan moet je daar weer achteraan.

M. vond de hapjes erg lekker. De komende dagen wat meer smaken proberen.

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @eda als het je geruststeld bel je toch gewoon de huisartsenpost? Wat zegt je gevoel verder? Beter een keer te veel gebeld he...

@dido nog ff en je zit alweer op de helft :)

@lies wat een vetrelaxte nacht!
    Ik vroeg me nog af nu ze niet meer jullie kamer ligt, hoor je haar hongersignalen in de nacht of wordt je wakker van huilen?

Hier sliep ze gisterenavond om 21u, nu maar laten slapen. Ze kwam om 1.30, 5.00, daarna elke 2 uur to 17 toen kleine sabbel om 1900. Sindsdien slaapt ze.
    Komt nu dus weer slecht uit. Of ze slaapt veel te lang. En als ik haar uiterlijk 21 wek om te eten hebben we dezelfde riedel als gisteren. Pfff. Zou mooi zijn als ze tussen 22&23 zou drinken.

@lizzie irritant van t uwv

@joy grappig dat J t bezoek zo leuk vond

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Bouwjaar, grappig dat jij het over uitkomen met de voedingen hebt bij bv. Dat hoor ik juist meer bij de meiden die fv geven.

Deel Deze Pagina