Eda. Kan je niet helpen maar als je het niet vertrouwt gewoon bellen. Voel je jeelf ook vast beter. Ika. Ben benieuwd of M het allemaal lekker zal vinden. Wat ga je nog meer voor haar maken? Hier. Ohhh R is verliefd op een auto. Als ik soms zo rond kijk op internet zie ik door de bomen niet meer. Hahhaha wat heb je veeeeeeeeel nodig voor een kleintje. Denk dat ik maar is een lijstje zal maken.
@Lizzie, ah wat voor auto heeft R. op het oog? Het zal je verbazen hoe weinig spulletjes je in het begin nodig hebt Ik ga drie dagen worteltjes geven, dan drie dagen sperziebonen en dan drie dagen bloemkool. Daarna langzaam ook wat fruit. Waarschijnlijk zal ze snel naar 4 voedingen gaan als ze per dag ook groente en fruit krijgt. De laatste fles mag een papfles zijn, maar echt nodig is het niet aangezien ze goed doorslaapt. Ik heb net nog wat potjes bestelt om de hapjes in te vriezen. Ik heb nu nog vijf hapjes in de vriezer en een hapje voor morgen in de koelkast van alles wat ik heb gemaakt.
hoi, Eda wat vervelend hopelijk is de koorts snel weg, vind dat altijd zo erg voor die kleintjes! Dan ben je niet gerust. Lies met D. gaat het nu goed, de diarree was idd van het water geen spa blauw meer voor mijn manneke en het is nu helemaal over en heb nu vandaag en gister echt een tevreden mannetje, ik ben zo blij ik heb ook het gevoel dat hij nu zelf ook meer vertrouwen heeft, en dat hij echt geland is aangezien hij een hele moeilijke start had, zijn apgar was 4 ,.. zegt genoeg he. Jij hebt wel relaxte nachten met je meissie zeg, echt fijn hoor leuk he ika die eerste hapjes? en al zeker al die verschillende smaakjes, die kleintjes kunnen daar dan zo lekker op reageren en gezichtjes trekken haha
@ika owh is dat bij fv een dingetje dan? Tja ik heb liever dat ze om 4 u komt en weer vroeg in de ochtend dan om 2&5. Nouja ze is nu nog wakker, als ze dat nig ff blijft en dan nogmaals drinkt en vervolgens gelijk met mij gaat slapen zou ideaal zijn. Maar dr ogen vallen al dicht. Leuk die hapjes! @lizzie tja veel heb je niet direct nodig idd. Voldoende hydrofielen is wel handig en die van de hema zijn veel fijner dan de van t kruidvat. Wat voor een auto kunt R naar? @toeter fijn dat t weer beter gaat. Je "klinkt" positief Maar een apgar van 4?! F had 9 & 10,dus wat een verschil.
@Bouwjaar, met fv mag je in principe op verzoek geven, maar je mag niet boven de liter uitkomen. Bij hongerige kindjes kan dat een probleem zijn. Dan hoor je wel eens dat men moet rekken (speentje, veel wandelen). Bij M. heb ik dat probleem niet gehad. @Toeter, dat is wel schrikken een apgar van 4. M. had 10 en 10. Kwam het omdat hij zo klein was?
Bouwjaar, ik slaap ontzettend licht en hoor elk geluidje van T. door de babyfoon. Ik reageer dus ook nog steeds op de eerste hongersignalen, ik ben het huilen altijd voor. Het geeft mij wel meer rust dat ze niet bij ons ligt. Ik kan het voluma van de babyfoon zacht zetten zodat ik makkelijker zelf in slaap val. Ik ben trouwens ook altijd blij als de laatste voeding 's avonds goed uitkomt hoor, snap je helemaal! Ika, wat fijn dat M. de worteltjes zo lekker vond! Toeter, wat fijn om te horen dat het nu goed gaat met D.! Heerlijk gevoel moet dar geven Jeetje een Apgar van 4! Hier een 9 direct na de geboorte. Lizzie, komt goed met de spulletjes hoor! Gewoon wat van die lijsten opzoeken (babydump, prenatale etc.) en dan kijken wat echt noodzakelijk is om te hebben en wat niet. Je kung ook nog altijd dingen na de geboorte kopen. Eda, wat vervelend van N. Bij ongerustheid gewoon even bellen en verder je gevoel volgen denk ik. Lastig hoor, hopelijk knapt ze snel op! Pfff hier net een drama avond gehad. De laatste paar dagen is T. sowieso alleen stil als we haar vast hebben. Vanavond had ik gekolft omdat ik morgen ergens heen ga. T. kwam toen alleen ineens heel snel voor haar voeding waardoor ik niet echt genoeg melk meer voor haar had. Ze heeft de hele avond gekrijst, ook toen ze weer bij me kon drinken. Ze had blijkbaar echt last van haar darmen, rommelend buikje en meerdere spuitluiers. Echt zielig en wij zaten er ook even doorheen em gingen dat op elkaar af reageren. Heel gezellig... Gisteren een pikante burger gegeten, had ik dus niet moeten doen. Mijn man wil eigenlijk voor dit soort dingen kunstvoeding in huis hebben, maar ik wil liever elke dag steeds kleine beetjes kolven en zo een voorraadje melk opbouwen. Kunstvoeding voelt niet goed als de bv zo goed gaat. Ben benieuwd wat de nacht gaat brengen, T. is nu helemaal onder zeil.
nee meiden die apgar had hij omdat hij niet goed ademde Hij had de navelstreng om de fontanel heen zitten waardoor zijn hartslag wegviel toen hij in het geboortekanaal zat, hij kon hierdoor in de zwangerschap ook niet indalen verder. Ćn hij zat scheef dus kon hij het "bochtje" niet goed maken. na 10 minuten had hij apgar 9 , er werd zuurstof toegedient en toen kwam hij bij, dus dat was best paniek hoor ik heb geen foto's kunnen maken van doorknippen van navelstreng omdat het snel moest van de gyn, ze namen hem meteen mee en er waren 3 kinderartsen bij Ik heb dit natuurlijk niet gezien maar er zijn wel foto's gemaakt door ml en toen ik dat later pas zag was ik eigenlijk best geschrokken en besefte ik hoeveel geluk we hebben gehad. De kinderarts zei " het is misschien een klein kindje, maar hij is erg sterk en vinnig" en dat vond ik fijn te horen. Het is door de vk in het zkh dat het allemaal tĆ© lang duurde zij had eerder de gyn moeten bellen ik heb 3 kwartier liggen persen met intussen een hartslag die wegviel al 2 keer..pfff toen de gyn erbij kwam, was hij in 5 minuten geboren want die heeft hem geboren laten worden dmv zijn hoofdje over de gyn's hand te laten glijden en meteen die navelstreng weg te halen, hij huilde wel maar heel zachtjes. (tĆ© weinig zuurstof) dus je begrijpt dit was niet alleen voor mij een verwerking maar ook voor de kleine, en ik had meteen besloten om hem de tijd te geven om hem te laten "landen" en mezelf de tijd te geven het te verwerken. Door dit te doen kon ik het vele huilen makkelijker accepteren. op zich is voor mij 5 pond niet zo heel klein aangezien ze bij mij allemaal klein waren zitten tussen de 5 en 6 pond, maja ik ben zelf ook maar 1.54 hihi het gaat er bij een kind om volgens de kinderarts hoe de reflexen zijn, en als een kindje in het begin traag reageert dan krijgen ze ook een lagere apgar.
@ Ika, leuk he met de hapjes.. Vind t straks ook weer leuk om ermee te beginnen. @ Lies, je moet doen waar je je goed bij voelt maar kan je man ook wel begrijpen. En een flesje kv is zo erg nog niet @ bv gevende moeders, hoe doen jullie dat eigenlijk met visite enzo en de kleine moet voeding hebben? @ Lizzie, ja voor de eerste moet je idd best wat aanschaffen maar hoeft echt niet de hele lijst die je ervoor krijgt. Weet nog wel bij Dilan dat ik heel veel dingen niet eens gebruikt heb dus kun je het beste hier vragen of iets wel of niet nodig is hihi
@eda hoe is het nu met n? @ika Schattige foto's van het wortelhapje Ben benieuwd hoe ze al die smaken vindt. @lizzie balen dat je daar weer achteraan moet bij het UWV. Waarvoor auto heeft ie op het oog? Er zijn op internet veel handige lijstjes te vinden. @toeter Fijn dat de diarree weg is. Dat klinkt wel heftig! Gelukkig gaat alles goed. @lies Vervelend zo'n nacht. Lastig om het dan niet op elkaar af te reageren. @hier 18 weken! Hoop wel dat ik ons kleintje snel ga voelen. Vandaag gedroomd dat we een meisje krijgen. Eerst de dagen naar woensdag aftellen en dan een week later de 20 weken echo! Volgend weekend naar de 9 maanden beurs.
Joy, dat hangt van het bezoek af. Bij langere bezoekjes en zeker als mijn man thuis is dan ga ik boven voeden. Ben ik een half uur boven maar dat vind ik niet zo erg. Als mensen kort op bezoek komen en zeker als mijn man aan het werken is dan kolf ik van tevoren en geef ik een flesje. Kv is inderdaad zeker niet slecht, maar ik voel me er beter bij door te beginnen met een voorraadje bv aan te leggen Dido, jee 18 weken! Ben benieuwd of je droom uitkomt. Leuk de 9 maanden beurs! Toeter, jeetje wat heftig! Gelukkig mar dat het nu zo goed gaat met D. dan ondanks de heftige start. Eda, hoe is het met N.? Nou niet na de drama avond een super nacht gehad met T. Hoe tegenstrijdig kan het zijn. Madme heeft van 23.45 tot 6.00 uur geslapen en vervolgens tot 9.00 uur. Helaas heb ik zelf rot geslapen maar goed. Afspraak van vandaag heb ik wel afgezegd. Ik voel me niet helemaal lekker en ik had verwacht dat T. nog meer van slag zou zijn nu. Gelukkig valt dat mee Fijne zondag allemaal!
@Dido, wow 18 weken alweer!!! Nog twee weken en dan ben je alweer op de helft. Leuk, de negen maanden beurs! @Toeter, wat een heftige bevalling. Wat een zorgen allemaal in het begin @Lies, super van T. dat ze zo goed heeft geslapen. Zo langzamerhand zal ze vast het dag- en nachtritme goed ontdekken dan komt er voor jou ook meer rust. @Eda, hoe is het met N. ? Hier een rustige zondag, lekker relaxen thuis. Vanavond halen we chinees M. heeft geen krampjes gekregen van de worteltjes, dus vanmiddag mag ze weer happen
** 18wk - dans voor dido ** @lies ah fijn dat je haar snel hoort, ik ben aan t dubben. Enerzijds vind ik t heerlijk dat F vkak naast me ligt. Maar als ze kreunt of gromt wordt ik wakker van en ik kan er niks aan doen Jammer dat je zelf slecht geslapen hebt, T heeft weer een mooie nacht gemaakt. @toeter wat een heftig begin zeg @joy afhankelijk van het bezoek leg ik F gewoon aan als t nodig is. Als t ze niet zint kijken ze de andere kant maar op, er is trouwens amper wat te zien. Eventueel ga ik boven zitten. Ik probeer t wel te omzeilen, gisteren heb ik haar iets eerder gevoed omdat ze anders net tijdens t bezoek zou komen waarbij ik niet zou willen voeden. Ik wil trouwens ook niet dat F kunstvoeding krijgt, ook al maakt dat helemaal niets uit. Het is een psychisch iets... Nou heb ik al wel wat bv- voorraad waaruit ik kan pakken. Ik heb wel een doos fv gekocht, al voor de geboorte, voor bij nood. Maar dat is dus voor als ik een ongeluk krijg ofzo. @ika geniet van je dag Hier ach. Gisterenavond toch om 23.30 nog gevoed, helaas extra lange slaap. 3.15 & 6.00 kwam ze. Om 7.00 werd keer wakker door geluid van haar. Speentje gegeven en uiteindelijk tot 9.30 nog kunnen slapen. Dat had ik ff nodig. F had na de 6u voeding wel dr pak nat gespuugd en na de voeding van 10.15 weer Vanmiddag wsl ff naar opa&oma.
Jeetje toeter heftig meid. Had je hier nog niet verteld he? Dat lijkt me verschrikkelijk als je kindje het moeilijk heeft na de bevalling. Hier had J 2x apgarscore 10 .... En ik maakte me oo even zorgen omdat ze normaliter een kzsnede met 39 weken doen voor de longen en aangezien ik 38 weken was dacht ik daar van te voren heel even aan. Tijdens de kzsnede niet gelukkig, hij huilde ook gelijk. Bv bij bezoek, ik geef gewoon bv en idd als ze het niet willen zien kijken ze maar weg maar hier vindt iedereen het altijd mooi om te zien eigenlijk. Meiden met pittige nachten knuffel hoor..l het is slopend he. Kwa bv en indelen, hier kijk ik ook wel een beetje naar de tijd. Hier wil ik ook altijd wel wat de vaste tijden aanhouden zodat het in de nacht mooi uitkomt. Maar als hij echt te erg honger heeft geef ik al, kan ik een half uurtje rekken doe ik dat hoor. Straks krijgen we bezoek.....broer en schoonzus met de kids komen langs
hoi allemaal , dido 18 weken !!! yes eda , hoe is t daar ??? hier idem , best saai dus om te komen melden want als ik de kans krijg om te typen met 1 vinger ligt ze tegen me aan. fv wil ze nog altijd niet hoop dat deze tijd snel om is genieten doet niemand hier nog.
even een korte update: dank u voor jullie reacties dames gisteren was de koorts goed gezakt, maar toch even bij de huisarts geweest die liever had dat we toch naar zkh gingen en daar hebben ze ons uit voorzorg gehouden. we mochten deze nm naar huis en thuis de koorts opvolgen en behandelen... ze gaan uit van een virale infectie, dus geen AB gekregen. Hoop dat het niet verergert en dat ze na een paar dagen toch weer beter wordt.... knuffel en lees later wel terug... ben zelf super moe want bijna niet geslapen
Dido. We doen de 18weken dans!! Yeah!!! Gaat snel voor je voor mijn gevoel. En misschien komt je droom wel uit. Maar jij dacht eigenlijk een jongen toch? Eda. Fijn dat ze voor de zekerheid toch even naar N hebben gekeken! Gelukkig weer lekker thuis. Hopelijk knapt ze nu snel op!! beterschap voor jullie kleine meisje. Toeter. Was nog schrikken met D in het begin. Nu is alles wel goed met hem toch? Lov. Gezellig je familie. Is dat hun eerste bezoekje sinds J geboren is? Auto. Ik ben al weer vergeten hoe het hij heet. Dacht ook dat hij alles had opgeslagen om vanavond aan zijn broer te laten zien maar kan het niet vinden. ' De auto was wel heel mooi. Een witte. En dan een of andere speciale uitvoering. Sport bla bla bla nog wat. hahaha boeit mij nooit zo veel. hahaha. Hij mag van mij kopen wat hij wil als hij maar in ons budget blijft. Ohh was wel een ruime auto dus handig met een kleintje. Hier. Wil eigenlijk lekker naar buiten met Bullit. Zonnetje schijnt hier zo mooi. Hem ff rond laten rennen. Maar ja. Eerst op mijn gemakje huisje schoon maken. Kan R straks stofzuigen en dweilen. Iedereen een hele gezellige zondag.
@eda ah zie je toch goed dat je gebeld hebt. Hopelijk knapt ze nu snel op. @lizzie hahaha grappig zoals je dat omschrijft over de auto. Hier is vl ook veel aan t kijken maar t boeit mij ook niet veel. Vl wil eventueel wel een kia c'eed (of hoe je t schrijft) Even langs mn schoonouders geweest. Ze vinden het leuk om te zien. S-pa gaat qua gezondheid niet lekker dus dit vrolijkt hem dan wel even op. Maar hij was te moe om ons uit te zwaaien. Sma blijkt psoriasis te hebben, zit op haar handen en zijn kloven in gekomen. Onder de kids heten ze krik & krak maar dat zijn ze op t moment echt wel.
Psoriasis. Is best goed te behandelen tegenwoordig. Mijn vriendin ( vervanging van mijn moeder) heeft er heel veel last van "gehad" Heeft nu spuiten die ze om de 2 dagen moet zetten en dan zie je de vlekken weggaan. Als je wil kan ik het navragen.