De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Dank jullie wel. Ik heb geen nagels meer over ben zo zenuwachtig. Alsof we de eerste echo krijgen.

Dido jij ook succes!! Hartje luisteren en al bijna je 20 weken echo. Wow!!

Ik ga me nu snel klaar maken. Fijne dag iedereen!!

2. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Succes lizzie!

Hier alles goed. Ze kon zo snel het hartje niet vinden, dus verwend met een echo. Kleintje lag lekker onderin m'n baarmoeder verstopt. Was oppervlakkige echo en geen foto omdat VL er niet bij was en we volgende week saampjes het geslacht willen horen. Alles zag er goed uit, dus geeft me ook een gerust gevoel voor de 20 weken echo volgende week. Nu snel naar m'n werk rijden.

3. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Wat heerlijk Dido:D Dat moet inderdaad een goed gevoel geven! T. lag ook altijd zo onderin verstopt, was voor de 20 wekenecho lastig haha;) Werk ze!

Ika, jouw woorden zijn geruststellend haha:p. Ik denk inderdaad aan babyacne, pukkeltjes worden ook alweer minder. Zaten soms ook puskopjes bij.

Lizzie, hopelijk jij ook straks goed nieuws!

Nacht ging weer super, om 4.15 uur een voeding en nu om 9.00 uur. Misschien had T. gewoon geen honger gisteren en krijste ze daarom als ik haar wilde aanleggen;) Zou fijn zijn als ze iedere avond hetzelfde deed hihi.

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Dido, wat fijn!!! Zo ga je ook rustig de 20 weken echo in.

@Lies, we moeten elkaar hier ook steunen. We doorlopen allemaal dezelfde fases. Het is echt een ontdekkingsreis. Nu ben ik aan het stoeien met de hapjes en aan het kijken hoe ik dat met de andere voedingen combineer :D

Vanavond een etentje met het team i.v.m. afscheid van de directeur. Mijn moeder komt even opassen aangezien mijn man er niet op tijd kan zijn door een meeting.
    Net M. In bad gedaan. Nu ligt ze heerlijk te tukken in haar slaapzakje. Slaapzak aan is voor haar momenteel het signaal voor slapen :p

5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Was zo zenuwachtig dat ik heb staan spugen voordat we gingen. Maar hier ook goed nieuws. Hartje weer zien kloppen. :)
    Alleen was mijn ijzer veel te laag. Dus daar tabletjes voor gekregen. Heb 5-3 weer echo voor de termijnbepaling.
    Ga dan ook vragen of ze willen spieken of ze het geslacht kunnen zien. Als ze dat niet willen dan wachten we tot de 20 weken echo.
    Gaan nu ff een broodje eten in de stad en dan weer naar huis.

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ohh en mag zeker niet meer werken deze zwangerschap.

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Oh Lizzie, wat fijn dat jij ook weer het hartje hebt gezien. Goed dat ze je tabletten gaan geven. Balen dat je niet meer mag werken, maar het is voor een goed doel.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lies klinkt idd als acne ;) komt door je eigen hormonen en de bv.
    Hier ben ik met de derde niet meer zo onzeker ik weet inmiddels wel wat er gaat komen... Je laat je gewoon niet meer zo gek maken. Alleen heb je wel nog dat je sneller denkt, ademt hij nu te snel ... Ademt hij überhaupt :D die dingen blijven, maar dat is gewoon omdat je zoveel van dat kleine hupke houdt.

Ika welke tijden geef je nu hapjes? Daar zou ik wel van te voren al wat over nadenken. Dat je straks goed uitkomt zeg maar.

Dido heerlijk meid!

Lizzie jeeeeeeeeeeh ! Die tabletten werken wel minder fijn op je ontlasting ;) ik slik hier elke dag floradix is ook ijzer en meer... En verstopt niet.

Hier een pittig nachtje achter de rug.... J huilde veel. Soms is hij te moe om te drinken, nou ja hij valt in slaap en ik ook :p en dan drinkt hij niet genoeg, dus gaat hij huilen in bed. En dan ben ik te moe om fatsoendelijk na te denken en om m aan te leggen en dan gaat F vervolgens stuntelen met speen enz... Dan irriteert J zich en zo komt het vervolgens niet meer goed :p zo stom hahaha.
    Ik kan gewoon overdag moeilijk slapen met 2 kids. Dus ik ben erg moe. Morgen heeft S vrij en dan zouden ze samen naar opa en oma gaan.... Heerlijk dacht ik. Nee is oma ziek

9. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    #1409 Lies1988, 19 feb 2014
    Laatst bewerkt: 19 feb 2014
    Lizzie, ah vervelend dat je zo zenuwachtig was maar wat super dat jullie het hartje hebben zien kloppen:D Kunnen ze nog wel goed de termijn bepalen als je al zo ver bent? Normaal doen ze dat rond de 10-12 weken omdat alle kindjes dan even hard groeien.
    Ben benieuwd of ze de volgende keer naar het geslacht willen kijken:) Balen dat je nu helemaal niet meer mag werken maar je weet waar je het voor doet!
    Even nog een edit: wat Lov inderdaad zegt is dat de ijzertabletten op je ontlasting kunnen werken. Ik heb een poos Ferrofumaraat moeten slikken en mijn ontlasting ging heel anders ruiken en was bijna zwart van kleur. Je verstopt inderdaad ook sneller.
    Lunch ze!

Ika, ja dat is wel heel fijn van zon forum. Ik kan me voorstellen dat het met de hapjes ook weer even uitzoeken is wat werkt en wat niet. Heerlijk dat M. die associatie heeft met haar slaapzak. Slaapt ze altijd in haar eigen bedje overdag of bijvoorbeeld in de box?

Lov, ik kan me voorstellen dat jij je nu inderdaad minder gek laat maken maar dat die zorgen toch wel blijven. Oh in het begin viel T. ook steeds in slaap aan de borst om vervolgens al snel weer te gaan huilen. In het begin ook staan klooien 's nachts omdat ik dacht dat ze wel genoeg gegeten had. Nu leg ik veel sneller weer aan, lig ik ook weer eerder in bed:p Dat je niet kan nadenken door slaaptekort is vaag hè. Wat niet slapen al niet met je kan doen. Kan me voorstellen dat jij ook niet aan slapen overdag toe komt met 2 oudere kinderen.
    Balen dat je schoonmoeder ziek is!!

10. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lov, ze krijgt nu rond 15.30 uur een groentehapje en ik wil dat wat gaan verschuiven naar later. Ik ben van plan om op een gegeven moment ook in de ochtend fruit te gaan geven. Dan zal de vijfde fles uiteindelijk wegvallen en krijgen we een schema wat lijkt op: fles, fruithap, fles, fles, groentehap en laatste fles.

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lies, overdag slaapt ze in haar eigen bedje. De box is echt meer spelen. Het gebeurt wel eens dat ze in de box in slaap valt, bijv. als ik aan het stofzuigen ben :D

12. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Ika, zo doe ik het ook inderdaad. Overdag ook in haar wiegje of soms in de reiswieg van de kinderwagen. Dat laatste doe ik vooral 's avonds zodat ze niet boven al in het donker ligt en ze denkt dat het al nacht is met het risico dat ze vervolgens 's nachts niet goed slaapt;) Box vind ik ook een plek om te spelen in principe.
    Gastouder gaf aan dat baby's bij haar overdag in de box slapen. Weet nog niet of ik dat ook wil, lijkt me zo onrustig met alle andere kindjes beneden.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ika zo deed ik het ook :D smorgens fruit en smiddags groente :D

Lies ja is echt balen was mijn eerste dagje zonder de 2 oudsten .. Ze zijn heerlijke meiden maar soms is het even fijn om alleen met J te zijn. Schoonmoeder zei dat ze ze misschien gewoon kwam halen, maar nee dank je. Dalijk is weer iemand ziek.

Zo we gaan pannenkoeken eten... En hahaha idd snel weer aanleggen doe ik ook maar als ik zo moe ben wil ik alleen slapen

14. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @lizzie Jeee! Fijn dat met jullie kleintje alles goed is! Wel vervelend van je ijzer en dat je niet meer mag werken. Dat wordt veel gratis boxen voor leesvoer aanvragen :) Hoe ver ben je 5 maart?

@lov Hmmmm....pannenkoeken....ook zin in!

@ika Fijn dat je dat zo met je mams kan regelen.

@hier Gister besloten welke kamer de kinderkamer wordt. Dit weekend misschien de eerste voorbereidingen treffen omdat het een en ander naar onze slaapkamer verhuisd moet worden.

Volgende week donderdag weten we gewoon of we een hij of een zij in ons leven krijgen. Zo bijzonder. Kijk er zo naar uit. Dan wordt het ook nog echter.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ohhhhhhhh ben enthousiast voor jullie haha dido :D

16. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ika. Vind de box ook om te spelen. Ben wel zeer benieuwd of ik me er ook aan ga houden. Hahaha

Lies. Fijn dat T weer een goede nacht heeft gehad. Hopelijk gaat het vanaf nu steeds beter!

Dido. Ik ben dan 16.4 wekeb zwanger. Ben zeer benieuwd. Wat voor kamertje heb je gekozen. Wij weten ook al welke we gaan kopen.

Hier Net op mijn werk geweest. Hadden er totaal geen moeite mee dat ik noet meer mag werken. Weet ook al dat het ophoud in april. En dus weer de ww in. Maar moet ff gaan uitzoeken hoe dat nu zit nu ik zwanger ben en niet mag werken.

17. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Fijn dat de baby's in buik het goed doen♡♡

18. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    hoi,

medicatie is nu eenmaal niet je van het idd bouwjaar, maar ik heb ervoor gekozen het wel te doen, want ik wil geen verbrande slokdarmpje lijkt me vrij pijnlijk.

kma, ik moet om 16.00 bij het cb zijn en dan vraag ik zo'n test. dan gaat hij wsl 4 weken op andere voeding, mits ze meewerken van het cb ze zijn niet altijd even makkelijk. weten ook vaak dingen beter volgens het boekje e.d

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier slaapt J wel in de box... Zie dar ook geen probleem in.

Toeter waarom heb je daar het cb voor nodig dan?

20. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    die schrijven die voeding uit, en dan wordt het vergoed als het bewezen wordt lov. Die voeding is schreeuwend duur. volgens de huisarts moest ik bij het cb zijn. dus dan doen we dat maar, maar ook als cb niet meewerkt.. doe ik het alsnog alleen krijg ik dan niets vergoed maar beter dat dan nog als een kind met veel pijn in zijn buik;)

Deel Deze Pagina