Thanks lov @lizzie we hebben besloten welke kamer in het huis babykamer wordt De babykamer zelf moeten we nog uitzoeken. Ik denk dat we op marktplaats gaan kijken. Daar staat nog veel mooi spul op. Volgens mij val je als je ziek uit dienst gaat onder een vangnetregeling waarbij je dus ook geen sollicitatieplicht hebt.
Lieve dames , ik heb geen idee hoe ik het moet melden maar ik wil hier niet wegblijven of stoppen met meepraten. Maar door dat Nimme het zo moeilijk heeft ,ze slaapt amper een half uur na èèn en dat is vaak een wonder. De andere kinderen ook mijn liefde en aandacht nodig hebben en het elk op hun manier moeilijk hebben (de oudste met zijn ass.,de dochter loopt stroef op school ,de jongste zindelijk worden). ML is ook op ,hij is nu thuis met de griep en dan heeft hij 1 week vrij af. Ik wil jullie ook niet verwaarlozen want jullie zijn 1 na 1 top vrouwen en jullie hebben ons ook zo enorm gesteund. Mgbk ,Losje ,Manouks , ik denk elke dag aan jullie en hoop zo dat er eens een mooi wonder mag gebeuren ! Lizzie en Dido met de buikjes ,ik duim dat alles gezond en wel mag verlopen doorheen heel de zws. De andere dames met de kleintjes, ik hoop dat ze gezond mogen blijven en jullie op en top kunnen genieten van hun in jullie midden zijn. Ik neem een tijdje afstand ,mocht alles wat meer op zijn plooi komen en ik nog welkom ben ,zal ik eens langskomen ! De rest staat in de groep want dit ga ik hier niet posten wegens te privè. Liefs x
Ik maak een papje en geef wat ervoor en tijdens de borst wissel. En neit tijdens de nacht en tijdens de lunch ook niet gedaan want ik was neit thuis. @lies owh irritant als ze de borst weigert en vervelend dat krijsen. tja een gebruiksaanwijzijng was welkom geweest, al heeft wsl iedere baby weer een ander. Die pukkeltjes zouden idd goed babyacne kunnen zijn. Na je post gelezen te hebben meteen gaan stofzuigen , helaas. En nog de stofzuiger even gewoon aangezet...maar nee. @dido fijn dat alles goed was je leuk dat je toch nog even mocht spieken. En ja het wordt steeds echter zo @ika jouw woorden zijn inderdaad geruststellend @lizzie huh dan nog een termijnbepaling ? Zelfde reden die lies aangeeft waarom t me verbaasd Nou dat wordt dus een hobby zoeken voor de komende tijd, niet alleen maar shoppen he @lov nou sterkte met je moeheid. Jammer dat je s-ma ziek is Tja als je er al 2 hebt rondlopen dan lijkt slapen me idd heel moeilijk. Ik loop s nachts ook te stuntelen hoor. Ik wilde F infacol geven maar die draaide weg dnk ik he wat voel ik voor kouds.. potje infacol stond scheef Daarbij gaat t aanleggen ook niet altijd even soepel Tuurlijk als t kindje echt last heeft dan zeker doen, maar hier vraag ik me af of F echt veel last ervan heeft. Ze krijst niet vaak maar tis meer t niet slapen...tja @lief wat mij betreft ben je altijd welkom @box Ik dacht ook slapen doe je in je bed. Nu kan t me niet schelen waar ze slaapt ALS ze maar slaapt. Verder rare (maar goede) nacht. Om 21 gevoed, ze viel om 22u inslaap bij vl (dat is er ook zo een he...ze moeten in hun bed in slaap vallen). Om 23.30 uit bed gehaald, verschoond en in slaapzakje gedaan. Dacht ik voed haar nogmaals maar madam deed haar mond niet open en sliep verder. Dus maar weer in bed gelegd en dan was t ik zie wel wanneer ze komt. Om 4.30 werd ik wakker...maar even gaan kijk of ze t nog wel deed en om 4.45 wel gemurmel dus aangelegd. Daarna was ze om 8.30 weer wakker. Ze zal moe geweest zijn van gisteren of dat jbpm moet al iets geholpen hebben. Al was t net dus wel huilen...kunnen ze van jbpm krampjes krijgen? Ik moet zeggen dat ik het wel relaxed vind dat ze niet meer bij ons op de slaapkamer ligt. Ik breng de wieg nog niet terug, maar blijf wel haar eigen bed proberen. Kon gisteren gewoon nog ff tv kijken in bed, dat heb ik gewoon gemist (terwijl ik dat we hier gingen wonen geen tv in de slaapkamer wilde..) Koppie doen met de pufclubbers was gezellig. "owh ben blij dat jou baby ook spuugt" En ander die ook gek werd dat haar baby veel wakker was en die een groot deel van de dag in de draagzak doorbracht. Hoor wel veel dat bij een tweede mensen vaak relaxter zijn Hmm F is zojuist zelf na wat huilen in haar eigen bed in slaap gevallen ben benieuwd hoe lang t duurt. Ik kruip mooi ff op de bank zo.
Lief. Snappen we wel hoor. Komt helemaal goed. Beterschap voor je man en genoet ondanks de slechte nachten van je kindjes. Bouwjaar. Denk wel dat mijn hobbie shoppen wordt. Hahahaha. Al krijg ik okk een wii ofzo iets van schoonbroer. Hahahahha komt vast wel iets waar ik me mee bezig kan gaan houden. Lies. Bouwjaar. Ze doen de termijnbepaling nog een keer omdat ze niet zeker zijn dat dit termijn klopt. Ik wist bij de 10-12 weken nog niet dat ik zwanger was dus ja moeilijk bepalen dan. Zal nu wel weer een gok worden maar goed. We kunnen weer naar ons kleintje kijken. Dido. Aaah zo de kamer. Hahahahahaha. Wij hebben boven nog ee echte kinderkamer en een grotere kamer maar de kleine is een soort rommel hokje. Klei tje krijgt lekker de grote kamer. Uwv. Heb het al uitgezocht met het ontslag van af 10 april. Ik krijg dan een ziektewetuitkering. Ben benieuwd wat het uwv dan weer gaat zeggen en moeilijk gaat doen. Hier nu ff rust. Roy is visspullen kopen zodat hij deze zomer nog ff zijngang kan gaan. En bullit ligt te maffen. Ik hang op de bank en kijk naar het schaatsen.
Uwv zijn inderdaad prutsers Ik ben met 40+2 bevallen, dus ik vroeg me af of mn verlof ook met 2 dagen verlengd werd. Gebeld. Nee tis minimaal 10wk na de bevalling . Oké. Krijg ik net een brief binnen dat ik wel 2 dagen langer verlof krijg. Het maakt uit omdat het net een ma en een di is, de dagen dat ze naar de g.o. gaat. Die hoeven we dus niet af te nemen. Ook lekker woe zal ik ook niet werken dus dan hoef ik een halve week om mee te beginnen. Hang nu pas op bank, want ja eerst nog ff was opvouwen, boodschap opruimen enz..
Lief heb in de club gereageerd. Sorry meiden, heb verder niks terug gelezen (dan ben ik wel erg lang bezig) en jullie ongelooflijk verwaarloosd (wel op FB op jullie gereageerd en geliked etc), maar was even hectisch hier. Onze lieve dochter was alleen maar aan het jengelen etc, sliep bijna niet. Heb lactatiekundige laten komen en die heeft weer even alles recht gezet, want ze hapte niet goed aan en ik kreeg haar niet bij de les. Daardoor kloven en een baby die niet voldoende dronk, maar wel aankwam, dus op zich wel genoeg voeding binnen kreeg, maar niet de achter melk. Ze weegt nu ruim over de 4 kilo heen Ga proberen weer meer te reageren. Lees wel mee
Bouwjaar, haha ja bij UWV weten ze het zelf niet. Ik weet wel dat de gemeente het doorgeeft aan UWV en dan maken hun een nieuwe berekening. Ik ga een week extra krijgen
Parel super dat je een lc gebeld hebt en dat alles nu weer goed gaat. Bouwjaar... Fijn he die herkenbaarheid bij ander mama's... We maken allemaal echt gewoon hetzelfde door en zo gaf ik die jbpm ook idd ... Maak m wel wateriger want dan kan het in het buikje beter mengen zeg maar. Je kan er idd krampjes van krijgen. Ik heb wel eens op het forum hier gelezen over een biologischere jbpm ... Hier net ook maar eens even J wakker gemaakt. Ja meneer is moe natuurlijk na zo'n nacht... Maar hij had al een paar uurtjes niet meer gegeten en duurde me toch te lang. Spugen is hier helaas ook meer aanwezig... Balen ...maar het is gelukkig minder dan bij de meiden
Dag meiden, Alles nagelezen, even proberen te reageren... Eerst: helemaal bly dat de baby's in de buik h goe stellen! Bouwjaar : is ambetant hè als ze ni willen slapen... Tis toch vaak zoeken, ze kunnen het ni zeggen en wij maar gokken en dingen uitproberen... Liefoe: vind h maar normaal eigenlijk dat je met 4 kindjes h ni kan byhouden, ze hebben toch allemaal aandacht en tyd nodig + je man + niet te vergeten jezelf ook hè... Hier slaapt N ook in haar box hoor, later wel op haar kamer, mr nu lukt dat nog... Ze heeft gelukkig gn koorts meer gedaan en vandaag weer nr de crèche geweest.... Knuffel a iedereen!
@ Ika, ik wil straks voor J inderdaad ook de stomer/blender van Avent aanschaffen... dat ding is dus wel een aanrader? @ Toeter, J heeft ook rode pukkeltjes in zijn gezichtje. Vooral dus rondom zijn mondje enzo en idd ook in zijn nek. Volgens het CB had dat met hormonen te maken en geen allergie? En de rest heeft J eigenlijk ook, veel poepen, bij iedere verschoonbeurt had ie gepoept maar sinds een week of 2 is dat wel minder geworden. Ook veel harde scheetjes hihi... maar hij huilt dus amper dus denk niet dat er wat aan de hand is terwijl hij ook al deze dingetjes heeft. @ Reflux, tja, dat noemen ze nogal snel vind ik. Bed en alles omhoog dat hielp hier in ieder geval voor geen meter alleen de jbpm. @ Dido, was zeker even schrikken dat je geen hartje hoorde? Maar dan wel weer leuk dat je nog even naar je kleintje hebt mogen gluren @ Lizzie, fijn dat het nu allemaal goed gaat en jeee je bent het termijn voorbij! Hoe voelt dat? @ Lov, oh dat is dan een domper hahaha... Kijk je er helemaal naar uit om even bij te kunnen tanken en dan gaat het niet door! @ Slapen, J heeft hier ook al die weken in de box geslapen overdag. En dat is ook zeker druk met D beneden hihi maar wel goed voor hem. Ik kan hem nu namelijk ook overal mee naartoe nemen en hij slaapt overal, dat is echt fijn. Maar, sinds afgelopen week slaapt hij overdag een aantal uur boven omdat hij dus ook moet leren om in slaap te vallen als het stil is haha... en sinds 2 dagen slaapt hij ook snachts op zijn eigen kamer! Gaat hartstikke goed. @ Dido, spannend hoor volgende week het geslacht horen! Ik werd er altijd zo zenuwachtig van een dag ervoor hahaha... @ Liefoe, ik snap het wel hoor, vond het al super knap van je dat je zo nu en dan nog kwam posten met 4 kinderen haha! Ik vind het al redelijk druk met 2 kinderen Ik zal zo even je bericht in de club gaan lezen maar jij ook veel geluk met je gezinnetje en wie weet spreken we elkaar nog eens! @ Bouwjaar, ik ben van D ook op 40+2 bevallen en kreeg ook gewoon 2 dagen extra verlof @ Hier, vandaag naar de Efteling geweest en J heeft zoals gewoonlijk weer de hele tijd geslapen. Alleen even tussendoor een voeding gekregen in het restaurant en daarna heeft ie weer lekker liggen pitten. Na de Efteling zijn we naar de verjaardag van ons petekindje geweest, was ook gezellig. Echt meiden, ik heb geen kind aan J, hij gaat overal maar mee naartoe en hij geeft nooit een kik. Het is zelfs grappig, want de laatste dagen wordt hij ineens ongeduldig... als ie honger heeft en de fles komt niet snel genoeg dan wil hij dus wel krijsen maar omdat ie het eigenlijk nog nooit heeft gedaan lukt het niet echt hahaha hij begint dan te hoesten! Morgen even lekker een dag niks, ook goed voor de kids
hoi meiden, Joy D heeft ook hele erge stink poep, die rook naar verotte eieren. En dan weer diarree en dan weer niet dan weer wel dan weer niet. Ook liet hij erge windjes die stonken, en krampjes had hij niet een paar uurtjes maar een hele dag. Ruikt zijn poep erg vies Joy? hier rook ik D op 2 meter afstand zeg maar. En het was al voor de jbpm, dus ik ben er ook niet vanuit gegaan dat het daar aan lag. Die pukkeltjes idd rond mondje en ook op wangetje en nekje, het rare van die pukkeltjes was dat ze wegtrekken en weer terug komen. (ik werd een beetje bang dat dit uit zou lopen op exceem omdat het droog/ruw aanvoelde) ohja en als je kleintje weinig huilt zou ik me geen zorgen maken, hier wordt er zo'n 10 tot 12 uur per dag gehuild ik ben blij dat ml thuis is, als ik dit alleen had moeten doen was ik helemaal een wrak geweest. Ik was gister bij het cb en schrok van zijn gewicht 3785gr en53,5 cm Volgens cb is hij té hard gegroeid in een kleine periode en ik ben het eigenlijk wel met hun eens, lijkt me niet erg goed voor zijn lichaampje. Dat is 1,5 kilo in 2,5 week pff @KMA ..Ik heb mijn verhaal voorgelegd en heb van de arts nutrilon pepti voorgeschreven gekregen (wordt dus meteen vergoed) Zij herkende wel wat kenmerken en aangezien het bij ml in de familie zit (zijn oudste heeft het ook) is de kans groot. We zijn gisteren meteen gestart met de pepti, en jeetje ik merkte meteen dat hij rustiger dronk bij de andere voeding hoorde je die voeding gewoon klodderen en borrelen naar binnen (alsof hij een lege ton was) en met die pepti was dit niet hij is heel anders..vind het bijna eng HIJ HEEFT ZELFS DOORGESLAPEN VANNACHT Ik kijk zelfs of hij nog ademt, zo rustig haalt hij adem.. ik durf nog niet te vroeg blij te zijn, maar ik begin blij te worden over het feit dat het lijkt of mijn kleintje minder pijn vertoont!
@lief Succes met je kindjes. Neem je tijd! Blijf ook aan jou denken en hopen dat alles goed gaat met jou en je gezinnetje. @eda Fijn dat ze weer beter is! @joy Doe mij ook zo'n kindje :-D Heerlijk! Ja, was wel even schrikken, maar de vk bleef erg rustig waardoor ik zelf ook rustig bleef. Vind het ook erg spannend. Het maakt me niet uit, maar dan kan je echt gaan dromen over een jongetje of meisje in onze armen @parel Goede actie om de lactatiedeskundige er bij te halen. Hopelijk komen jullie nu in wat rustiger vaarwater. @toeter Fijn dat de pijn minder lijkt. Ben zelf nog geen mama, maar ik kan me je zorgen goed voorstellen. Hopen dat het zo blijft. Houden ze die gewichtstoename nog extra in de gaten? @hier Gister even helemaal op. Had last van m'n rug, buik en was zo moe. Op de bank opgekruld naast VL in slaap gevallen. Misschien toch ook spanning voor de controle.
Hallo meiden... Nou vanmorgen stond oma op de stoep dus ik heb lekker rust nu hahaha. Toeter je geeft Fv he? Dan is het anders want met bv is het minder erg dat bijkomen. Maar krijgt hij te veel voeding dan? Kan me voorstellen dat dit ook niet fijn is voor hem als je te veel voeding krijgt. Joy heb je een abbo op de Efteling ? Reflux tja bijna iedere baby heeft zijn klepje nog niet zoals het moet dus dat spugen is niet zo gek dan. Dido is ook allemaal extreem spannend ..., komt helemaal goed meid! Hier zit ik te denken om wat te gaan wandelen.... Of niet Zaterdag komt mijn schoonbroer op bezoek, weet je wel die niet is komen opdagen op de bruiloft toen. We hebben hem niet meer gezien en ik ga m duidelijk maken wat ik ervan vindt. Ben eens benieuwd zaterdag.
@parel gaat het nu weer goed met de bv? Fijn dat de lactatiedeskundige je heeft kunnen helpen. @eda fijn dat N weer beter is! @joy luxe zo'n relaxte baby. Denk ook dat t scheelt dat het je 2e is waardoor je zelf ook wellicht relaxter ben tov een eerste. @toeter oeh 10-12 uur per dag dat is veel Het lijkt me echt verschrikkelijk mn door het machteloze gevoel wat je hebt. 1,5 kilo in 2,5 wk is behoorlijk. Maar ja wat nu, minder eten geven?? Hopelijk helpt die pepti echt zo goed, dat het direct zo'n verschil is is wel bijzonder. @dido tja emoties vreten ook energie dus raar is het niet als je moe bent van de spanning. Krijg je er nu steeds meer vertrouwen in? @lov geniet van je vrije tijd @lies ben je al bij t cb geweest? @hier Best aardige nacht gehad, 22.30-3.00-8.10. Ik probeer me er maar bij neer te leggen dat F de ochtend wakker is. Al lijkt ze nu te slapen na de voeding. Dus dan ga ik maar even lunchen.
Thx bouwjaar.... En dan hang ik hier wat rond he Wat ik wel nog even wilde zeggen... Je hebt ook gewoon kindjes die minder slaap nodig hebben Mijn oudste bv sliep veel meer en langer dan de middelste. S sliep smiddags nog tot 3 jaar ergens... En A sliep al vanaf 1,5 niet meer smiddags. A heeft echt veel minder slaap nodig dan S ... Misschien heeft je meisje ook helemaal niet zoveel slaap nodig? Niet leuk voor jou als je soms even wilt rusten ....... Maar misschien is het gewoon zo dat ze weinig slaap nodig heeft. Wel moet je haar soms misschien gewoon eens laten huilen. Ze houden er niks aan over. Tenzij ze helemaal in paniek zijn dan pak je haar natuurlijk gewoon, maar de hele dag toegeven hou je ook niet vol ...
@lov tja meeste keren als ze echt huilt hoor ik al dat t m niet gaat worden. Vandaag dus op bed gelegd, gaan stofzuigen beneden. Was toch huilen, oppakken niks zeggen na tijdje dommelde ze weg op m schouder. Ze ligt nu op haar buik, nadeel is dat ik dan wel regelmatig wil checken, maar ach. En idd wellicht heeft zij niet zoveel slaap nodig als ik zou willen Netnog ff geklaagd bij cz wrm die rekening van het chromosomenonderzoek zo laat binnenkwam. Nu blijkt t bij ziekenhuizen vaak een jasr te duren en zh hebben tot 3 jaar!! de tijd om een rekening te declareren.
Lov. Lekker ff lekker met je kleine man! Heerlijk van genieten. Toeter. Hoop dat de voeding D gaat helpen. Hoop dat je snel veel verbeteringen zal zien! Wel fijn dat je de voeding vergoed krijgt. Scheelt toch weer een beetje. Parel. Hoe gaat het nu met jullie? Bouwjaar. Jullie kleintje wil gewoon niks missen van de dag. Hoe vind ml zijn baan? Hier. Net bij de kruidvat een voedingskussen gekocht. Zal wel zien hoeveel ik hem gebruik. Was een foutje gemaakt met de prijs. Stond dat hij nu maar 9,99 was maar is eigenlijk 14,99. Toch wel lekker een 10tje. Kon me herinneren dat iemand hier hem ook had.
Dat is mooi!! Vind de witte hoes alleen wel besmettelijk. Ach wasmachine draait ook wel maar niet handig met bullithaartjes..