De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #1601 Bouwjaar1979, 27 feb 2014
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014
    @lov nou door t geteut midden in de nacht lang wakker geweest dat was wat minder

@losje jemig wat een opmerking 2 jaar terug. Hopelijk levert t wat op als je een scan krijgt

@lies nee ze was vlak erna weer wakker. Toen erg m'n best gedaan dat ze gingbslapen, vervolgens valt ze later op de middag en na t eten zelf in slaap. Niet voor lang natuurlijk maar iig zonder huilen

@lies maar zitten in je bakerzakje ook de armen vast?
    Relaxed hoor dat ze zo goed slaapt in de nacht (jaloers)

@joy ah mooi dat t zo goed ging

2. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Lies en joy wat fijn dat ze zo lekker doorslapen, kunnen de mama's lekker bijtanken:)

mamsie veel kijkplezier!!!

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zelfbedieningsfles wat is dat joy :p

Mamsie had ik al gezegd dat het super is van het hoofdje van je meisje!

Hier zijn we Breaking bad aan het afkijken... Wat een serie aaahhhh...

Snel verder kijken!

Oh ja J ligt al vanaf de bv van 19-20 uur in zijn bedje...jeeh ... Wordt langzaam tijd dat er een ritme in gaat komen hier dus we gaan elke dag hetzelfde doen nu

4. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @losje Naar meis. Hopelijk wordt je deze keer weer niet zo het bos in gestuurd...

Thanks voor alle reacties! Zo blij! Heb om het te vieren gelijk wat kleertjes gekocht. Door de zenuwen slechte nacht gehad en weer knallende hoofdpijn :-s

5. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Leuk Dido! Kleertjes shoppen, wordt het direct echt he! Geniet meid

Lov, hopelijk lukt het met dat ritme krijgen!
    Ja echt top van haar hoofdje he! Hard werken samen, maar resultaat is er dus naar.

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @lov relaxed als je er al meer ritme in krijgt. Hier is t nog mwa, mn overdag nog rommelig. Ze ligt wel ook al op bed maar moet nog wel een keer drinken. Ze moet ook nog in haar slaapzakje want zenmligt nu nog in een wikkeldoek. Zo weggelegd toen ze wegdommelde ;)

7. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Dido leuk dat je kleertjes hebt gekocht, wat naar dat je weer hoofdpijn hebt gehad.....

Lov fijn dat er ritme in komt, en die serie was die op tv?
    Zag iets op fb staan, maar ken die serie niet.....

bouwjaar ik hoop dat er bij jou ook snel een goed ritme komt!!!

8. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    MamsieM, T. is niet de hele dag echt onrustig maar ze is wel altijd in beweging zeg maar. Armen en benen zwaaien alle kanten op. Ze huilt niet super veel overdag, maar wil graag vastgehouden worden. Dan valt ze af en toe even weg om vervolgens weer wakker te schrikken. Weg leggen in de box vindt ze voor 10 minuutjes leuk en in slaap vallen doet ze daar echt niet. Wordt tijd dat ze zelf leert spelen. Weg leggen in haar bedje gaat voor max 30 minuten goed.
    Echt heel fijn dat de fysio zo goed werkt en wat een schattige foto van E. op Facebook!

Bouwjaar, ja haar armpjes zitten naast haar lichaam vast met de inbakerzak. We hebben gisteren uiteindelijk wel voor het eerst sinds dagen weer eens rustig kunnen eten zonder T. vast te hoeven houden:)
    Ritme... Wat is dat ook alweer? Hoe was vannacht bij jou?

Lov, ik ken de serie ook niet maar is dus de moeite waard? Fijn dat er bij jullie wat meer een ritme komt:)

Dido, leuk de eerste kleertjes geshopt!

T. heeft sommige dagen toch iets geks. 's Avonds wil ze vaak drinken en dan vooral als ik haar naar bed breng weigert ze ineens de borst en is het krijsen terwijl ze wel hongersignalen afgeeft. Een fles accepteert ze dan stom genoeg wel. Meestal krijg ik haar gekalmeerd en wil ze uiteindelijk toch bij mij drinken, maar gisteren niet. Ze is toen in slaap gevallen voor 3 kwartier en toen meldde ze zich weer. Daarna heeft ze een beetje gedronken, maar verwachtte al geen doorslaapnacht. Om 4.30 uur was ze wakker en gelukkig daarna geslapen tot net.
    Snap gewoon niet dat ze krijst als ik de borst aanbied. Er zit dan nog genoeg melk in en de rest van de voedingen gaan probleemloos. Iemand een idee?

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lies geen idee? Is het, toevallig altijd dezelfde kant, dus dezelfde borst? Soms weigeren ze wel eens een borst ....

Die serie was volgens mij op tv maar wij hebben m gedownload ;)

10. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lies, mijn vriendin had ook dat haar zoon de borst weigerde. De lactatiekundige ingeschakeld en bleek dat toen ze andere houding probeerde het probleem over was. Dus misschien even bellen?

Hier een niet zo fitte M. Ze is verkouden :( Het kon niet uitblijven na afgelopen zaterdag met haar vriendje die een dikke snotneus had. Ze is wel vrolijk, maar ze zit helemaal verstopt. Ik heb gelukkig pipetjes zoutoplossing in huis. Zo krijgt ze wat verlichting.

We hebben sinds twee dagen een fijne wasmachine, van Whirlpool. Zeer energiezuinig en met babyfunctie, dus erg stil. Mijn man heeft er gelijk in de avond een gekocht en meegenomen. De oude is al bij de stort.

11. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Lov, ik het het idee dat het iets vaker dezelfde borst is of daarbij begint, maar eenmaal in die staat drinkt ze aan beide kanten niet meer. Vanavond andere borst maar proberen.
    Ik ga eens naar de serie kijken:)

Ika, dat is wel een goeie over een andere houding proberen. Het valt me op dat T. dan zonder voedingskussen wel vaak drinkt. Gek want ik gebruik altijd het voedingskussen. Als dit niet overgaat ga ik inderdaad maar eens een lactatiekundige bellen.
    Wat sneu voor M.! Gelukkig is ze wel vrolijk. Fijn ook weer een nieuwe wasmachine!

12. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    dido wat leuk een jochie:D! nu kun je namen bedenken saampjes leuk!

Lov ritme zou idd wel lekker zijn en slapen is nog voor watjes denk ik;) haha

heerlijk ika een nieuwe wasmachine die stil is, die van mij schud soms zo heen en weer dat ik weleens denk dat die er zelf vandoor ga;)

Losje manouk mgbk.. dikke knuffel meiden!

hier heeft d het vannacht heel goed gedaan, hij had laatste fles om half 11 en kwam pas om kwart voor 4 daarna weer om half 8 ,.. merk toch dat die friso echt goed is voor hem, hij zoekt zijn ritme.

Ik leg hem overdag meer boven voor zijn rust en dat doet hem ook goed. Vanmiddag om 14.00 naar de kinderarts ivm zijn reflux heb het idee dat die medicijnen niet zo goed meer werken.Hij slikt nog wel veel. Zijn poep stinkt niet meer (ik doe ff een dansje) ik begin stiekem blij te worden dat hij geen pijn meer heeft in zijn buikje.

hij huilde ongeveer 10 tot 12 uur per dag...... nu misschien bij elkaar maar een uurtje of ietsje meer wat een vooruitgang!:):) ik ben zo blij mijn mannetje zo tevreden te zien.

13. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Toeter. Dat moet een moeder een goed gevoel gegeven. Weten dat je mannetje een stuk gelukkiger is. Als die kleintjes pijn hebben is zo zielig. Fijn om te lezen dat het een stuk beter gaat! :D:D

Dido. Balen dat je steeds zo'n hoofdpijn hebt meid. Pak je er niks voor? Ikke ook niet hoor alleen als ik het echt niet meer kan hebben..
    Leuk he die kleertjes kopen. Ik moet me echt inhouden. Zit al wat webshops af te struinen. Hahaha.

Lies. Raar dat ze de borst weigert. Ik kan je helaas geen advies geven.

Joy. Ohh nog nooit van gehoord. Ik wil ook wel zo'n fles.

Ika. Ohh fijn een babyfunctie op een wasmachine. Hoop dat hij ook echt super stil is dan. Wel handig. Kun je weer lekker wasjes draaien.

Hier. Ik twijfel over van alles. Wel/geen borstvoeding. Vind het nog steeds een heel raar idee om het te geven. Weet niet zo goed waarom.
    Over het behang in de babykamer er wel of niet afhalen.
    Ohh ja en ik kreeg vandaag een boekje van CZ en daarin stond dat je een babyweegschaal moest hebben. Heb ik echt nog nooit gehoord. Moet dat?
    Ik heb te veel tijd om na te denken.

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Toeter, wat fijn dat alles beter gaat.

@Lizzie, je kunt altijd de insteek hebben met bv om te kijken waar het schip strandt. Het is jouw keuze. Ik heb me er enorm blind op gestaard en uiteindelijk lukte het niet zo als ik had gehoopt met een hoop tranen erbij. Misschien gewoon proberen, want fv is ook zo gekocht. Als het moment daar is kun je altijd nog beslissen.

15. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Toeter, wat heerlijk zeg! Dat moet echt een fijn gevoel geven dat het zo goed met jullie mannetje gaat:)

Lizzie, ik wilde nooit bv geven eigenlijk. Vond het ook raar en ik ben best preuts. Zag het totaal niet zitten totdat ik zwanger werd. Toen wilde ik het wel gaan proberen en ben ik me er meer in gaan verdiepen. Er zitten zoveel voordelen aan voor je kleine. Nu het bij mij 's avonds soms niet lekker gaat vind ik het soms wel lastig, maar ik denk er niet aan om op te geven nu;)
    Kunstvoeding is inderdaad zo gekocht, je kunt het altijd proberen als je zou willen. En anders wordt je kindje ook wel groot hoor:p
    Babyweegschaal hoef je niet te hebben hoor. Kraamverzorgende heeft die bij zich en na de kraamweek weeg je je kindje bij het cb.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Weegschaal ? Gek? Hier kwam de vk om te wegen eigenlijk....

Bv geven is iets bijzonders en moois om te doen. Kijk gewoon straks wat je ervan vindt ... Ik vond de eerste keer ook even gek hoor. En nu vindt ik het zo mooi! Ja soms is het minder als je eigenlijk wilt slapen maar toch even moet wachten omdat je bv moet geven. En iedere keer moet jij eten geven, tenzij je kolft... Maar ik geniet er echt van. Je kindje geniet er zelf ook erg van, ze zijn helemaal rustig en bijna high :D

Toeter fijn dat het beter gaat... Vreselijk als je kindje pijn heeft en je kan niks...

Lies zit er minder melk aan die borst? Want dat zou het kunnen zijn

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier trouwens behoorlijke twijfel en ik neig naar de minipil ipv de Mirena...

Ik vindt dat plaatsen en verwijderen gewoon zo eng... En wie zegt dat ik deze keer weer geluk heb om bijna nooit meer ongi te worden. Daarbij weet je nooit met een Mirena wanneer je weer eens ongi wordt. Zoals de vorige keer opeens op vakantie...😞

Bij de minipil en naderhand de gewone pil kan ik gewoon doorslikken als ik echt niet ongi wil worden...

18. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Lov, nee dat is juist de borst met de meeste productie gek genoeg. Lijkt wel of T. in een sprongetje zit. Andere houding aan de borst gaat beter, ze drinkt nu minder onrustig lijkt het. Hopelijk blijft dat zo, dat getrek aan mijn tepels is niet fijn;) Als ze eenmaal drinkt, drinkt ze ook echt heel lang en ze wil ook vaak drinken.
    Ik zou zelf ook eerder voor een pil gaan dan voor een spiraaltje. Ik hou zelf graag de controle ofzo denk ik.

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Misschien heeft ze last van te veel melk aan die borst?

Ja daarom ... Ik had al een minder ervaring eigenlijk met een spiraal maar toen was ik wel nog nooit zwanger geweest en dat is wel anders. Maar dat opeens ongi worden bevalt me niet.

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Tja dit herken ik ook bij F, lies. De afgelopen 2 dagen kon ze wel zelf redelijk wakker liggen zonder te huilen, maar dan wel in de wandelwagen of de Wipper dus ze ligt dan niet horizontaal (zoals in de box). Vandaag vind ik haar behoorlijk ontspannen, ze is heel zoet.
    Dat andere wat je vertelde ... Geen idee. Misschienbkan ze de stroom niet aan? Mijn ene borst is ook productiever dan de andere.Idd misschien eens een lactatie deskundige bellen?
    F eet haar handen na t voeden nog op, zuigbehoefte denk ik. Ze had vandaag ff haar duim te pakken, verder een speen.

@ika owh sneu dat M niet fit is. Hopelijk knapt ze snel op

@toeter goed om te horen dat de Friso goed gaat. Hoe was t bij de kinderarts?

@lizzie tja geen idee waarom je t raar vind om bv te geven? En zoals ika zegt je kan ook denken ik probeer t en als t niet lukt dan niet. Het gaat hier goed en wel makkelijk dat ik t altijd kant en klaar mee heb. :) Daarbij geniet ik van de momenten.
    Baby weegschaal??? Heb ik ook niet, waarom zou je die nodig hebben?

@nacht was ok. F sliep om 21:00 en toen wij naar bed gingen lag ze zo diep dat ik dacht laat maar slapen. Ze meldde zichzelf om 23:30, toen 5:20 & 8:45. Best oké.

Hihi F kan echt zo'n pruillip trekken. Ze wil nu aandacht ( of heeft kramp..)

Deel Deze Pagina