Dido. Gelukkig is je hoofdpijn weg!! Yeah!! Het is ook veel geregel allemaal. En dan ook nog fulltime werken! Je bent een toppertje. De echo is deze woensdag om 9.45 daarna meteen naar de gyn. Ik ben benieuwd. R zei vandaag dat mijn buik groter is geworden. Zelf zie ik het niet. Hoop dat ze voor ons willen kijken wat het geslacht is. Mits ze het kunnen zien natuurlijk.
@ Lies, goed van je dat je een LK hebt ingeschakeld, misschien kan zij je inderdaad op weg helpen. J houdt inderdaad 9 van de 10 keer zijn speentje in als ie slaapt maar soms ook niet hoor, dan slaapt ie echt heel vast. @ Lov, vervelend dat je nog steeds bloedverlies hebt zeg. J is al een maand dan mag je toch wel verwachten dat het een keertje op zn retour zal gaan... nou hopelijk stopt het snel! @ Bouwjaar, ja idd genoeg haha.. gratis bij de etos he (met de babyzegels) Zielig om je kindje zo te zien he! Bij mij liepen de tranen ook over mn wangen toen D zijn eerste prikjes kreeg, hij huilde ook zo hartverscheurend. J gelukkig 2 krijsjes en dat was het. @ Dido, gek is dat ineens he... dat je nu kunt zeggen 'mannetje'. En nu ga je ook echt een beeld vormen over hoe hij eruit zal zien @ hier, eigenlijk niet veel te melden. Moest vanochtend werken maar het was zo druk en slechte planning met carnaval dus daar begon het alweer... of ik vanmiddag ook kon werken Gedaan dus maar morgen lekker vrij. Vanochtend weer op de weegschaal en 1,1 kilo kwijt Nu in totaal 4.6, gaat de goede kant op!
Spannend lizzie! Zou leuk zijn als ze daar naar kunnen en willen kijken. Voel je je verder goed? @joy Lekker hoor een dagje vrij morgen! Wat goed dat de kilo's goed gaan! Hier komt er alleen maar meer bij...zit nu op 8 kilo. Ja, heel leuk om over ons mannetje na te denken. We hebben misschien zelfs al een naam!
Bouwjaar helaas is het bijna elke avond raak met wakker zijn, breekt me soms ook op... Eerst bv geven en dan blijft hij wakker. Doet een moederhart pijn he als je je kindje zo ziet heb je haar niet even aangelegd? Dido doe jij maar lekker rustig aan meis Lizzie zal best dat je buikje eens dikker is.... Buikfoto Hier ben ik supergelukkig.... Net het eerste lachje gekregen van mijn zoon ik zag het al eens eerder dat wij wel wilde lachen maa het nog niet helemaal deed zeg maar hahaha.., nu ging zijn mondje open en kreeg ik een half lachje ....zo schattig Hij ligt nu tevreden naast me te sabbelen op zijn speen Slapen in zijn bedje willen we wel vaker doen maar ach hij ligt zo lekker naast me op de bank hahahaa... Bij de derde ben je niet meer so nauw met de "regels" Joy ja dat zou je denken he dat het bloedverlies eens minder werd, maar bij de meiden duurde het ook lang toen... Daarna wel een hele tijd geen ongi meer gehad.... Bij de tweede bijna een jaar niet
@dido pak je ook af en toe wat rust? @lizzie buikfoto!!! @joy gaat goed met de kilo's @lov ahhhh leuk het eerste lachje Nee ik had haar niet aangelegd omdat ze ook weer snel stil was. Vooralsnog lijkt t goed te gaan met F. Ze had geen verhoging dus vl heeft haar in bad gedaan en in bed gelegd. Bakerzakje mocht niet na vaccinaties begreep ik dus ben benieuwd hoe t gaat vanavond. Twijfel of ze nog aangelegd moet worden voor middernacht als ze zelf niet komt, ze heeft maar 6x gegeten vandaag.
@ Dido, ik ben benieuwd! Wil je het met ons delen? @ Lov, aaahh zo leuk zijn eerste half-lachje haha.. Ik kreeg van Jesse toen ook zo'n half-lache net op het moment dat ik foto's aan het maken was en zijn lach dus meteen op de foto stond! Was meer toeval @ Bouwjaar, wist ik eigenlijk niet dat je ze niet mocht inbakeren na een spuitje. Waarom niet?
Bouwjaar, nacht goed gegaan? Dido, fijn geen hoofdpijn! Al gewend aan het idee dat er een klein ventje in je buik zit? Lizzie, zou leuk zijn als je morgen weet wie dat wonder in je buik is he! Lov, *smelt* maakt direct weer een hoop goed he, zo'n lachje! Hier is ml vamdaag vrij. Krijgen straks nog kraamvisite en gaan vanmiddag zwemmen
@lov Wat klinkt dat heerlijk....het eerste lachje van je zoon. Kijk er nu al naar uit! Vervelend je lange bloedverlies! @joy Ik zet m straks wel in de club. Denk dat de meningen verdeeld zijn Geen veel voorkomende naam. @bouwjaar Heeft ze geen last meer gehad? @mamsie Heerlijk met je gezinnetje zwemmen! Af en toe moet ik even weer naar de babykleertjes kijken om het te beseffen @lizzie Buikfoto inderdaad @hier M'n vriend zegt ook regelmatig dat ik het rustiger aan moet doen. Gisteravond ook alleen maar dingen zitten regelen...
Hoi hoi, even bijgelegen weer! Lizzie, spannend morgen weer een echo. Ben benieuwd of ze al iets zien? Dido, leuk een knulletje! Fijn dat de hoofdpijn weg is. Ga zo ff in de club kijken! Bouwjaar, fijn dat de eerste prikjes achter de rug zijn! Zo zielig he! Haha, geweldig van die oma! Ook wel bijzonder dat F nog een overgrootoma heeft! Hier drinkt ze al ruim een week nog maar 6 voedingen. Gister 21u laatste en vanochtend kwam ze om 6.30. Net weer gedronken, nu slaapt ze op schoot! Lov, balen van je bloed nog steeds! En lastig dat J na 3u niet meer wil slapen. Hoe is het met de meiden? Nog steeds helemaal blij met hun broertje? Mgbk, erg rot dat er geen verbetering meer komt... Sterkte! Losje, knuffel... Ika, fijn dat je weer kan wassen! Er gaat een hoop was doorheen he.... Wat een knappe meid dat ze al zo gied kan rollen! Kan best hoor dat ze oefent in de kruiphouding! Volgens mij is ze lekker snel! Joy, fijn dat het thuiswerken zo goed ging! Je hebt echt heerlijke ventjes! Mamsie, wat een mooi stukje op fb! Je hebt helemaal gelijk en dat doorslapen komt vanzelf een keer! Lies, fijn dat andere houding beter gaat! Soms is het lastig he om te weten waar je nou goed aan doet. Hoeveel voedingen krijgt ze en hoeveel doe je in een flesje? Toeter, fijn dat D het zo goed doet! Heerlijk om een tevreden mannetje te hebben! Ik geef hier ook Friso! Hier dus 6x per dag waarvan 1 flesvoeding. Over 4 weekjes weer werken, dus langzaam afbouwen. Fles krijgt ze 120/4. Gister heeft ze daarna alleen maar geslapen en kwam ze pas 4,5u later weer. Eigenlijk moest ik vandaag naar cb, masr geen auto voor de deur, dus afgebeld. Had geen zin om te lopen, want is dik half uur heen en terug. Maar nu kan ik dus 2 april pas... Ga toch even Bellen of ze tijdens inloop geen prikjes kan krijgen, want vind dat nog wel erg ver weg... Verder heeft ze wakkere en slAperige dagen. Wipper gaat erg goed, daar kan ze wel een halfuurtje in zitten. Box nog steeds niet favo. Wordt idd tijd dat ze gaan 'spelen'. Doorslapen is hier gelukkig ook nog steeds! Van de week 2x om 5u wakker, maar ze is ook verkouden, dus dan mag het best. Gaat nu goed loskomen. Heb hier ook flaconnetjes van Daro, werkt prima! Jongens zijn op school, manlief de hoort op, dus heerlijk moeder/dochter ochtendje! Kijken of ik ze zo kan wegleggen, ga ik een poging wagen de was bij te werken...
Bouwjaar, wat fijn dat F. er niet veel last van lijkt te hebben of was jullie nacht heel rot? Lijkt me ook wel moeilijk als je kindje zo huilt Volgende week maandag is T. aan de beurt, ben benieuwd. Lov, ah die lachjes zijn zo leuk hè! Eerste keer kreeg ik tranen in mijn ogen, sentimentele doos die ik ben MamsieM, veel plezier vandaag! Dido, ga zo in de club kijken Fijn even geen hoofdpijn. Doe rustig aan inderdaad hè. Lizzie, hoop dat ze voor je naar het geslacht willen kijken Buikfoto!! Joy, heerlijk vandaag vrij en wat ga je goed met afvallen! MamavanDJ, fijn dat het allemaal zo goed gaat! Hier ook wakkere dagen en slaapdagen. Lekker dat Y. nog steeds doorslaapt Ik geef 6-8 voedingen op een dag, meestal 6 of 7. Ze krijgt iedere dag ongeveer 30-60 ml melk in een flesje, daar zit dan ook poeder doorheen tegen krampjes. Als we visite hebben of op visite zijn neem ik vaak 160 ml mee. Meestal drinkt T. dan 110-120 ml bij één voeding. Wordt echt tijd dat ze zelf gaan spelen hè! Hoop dat je eerder voor de prikjes terecht kunt. Ik ben gevraagd donderdag om 9.00 uur naar de praktijk in Vleuten te komen door de lactatiekundige. Ze wil dan mee kijken met een voeding. Helaas kan ik niet omdat ik geen auto heb en met OV is het niet te doen. Zal ook nog even per mail uitleggen dat de voedingen overdag prima gaan, maar dat de onrust 's avonds komt. Mee kijken overdag geeft dus geen goed beeld. Gisteren ging de hele dag prima dus en 's avonds lukt het me wel steeds T. rustig te krijgen en uiteindelijk te laten drinken. Ze drinkt alleen niet zo goed voor het naar bed gaan waardoor ze om 3.20 uur weer kwam.
@Lizzie, wat spannend morgen de echo!! Ik duim voor je dat ze het geslacht kunnen zien. @Dido, ik vind het een leuke naam. Die hoor je niet vaak en lekker stoer @Joy, al vollop in het werkgedruis weer. Heb je het ook een beetje naar je zin? @Lies, wat balen van die lactatiekundige @Bouwjaar, zo sneu he die prikjes. Gek dat ze het advies geven om te masseren. Hier raden ze het af i.v.m. pijnlijke harde schijven die ontstaan in de beentjes. Bij mij gaven ze het advies om te fietsen met de beentjes. @MvDJ, wat een fijne nachten maakt ze. Ook heerlijk als je straks weer gaat werken. @Mamsie, mooi stukje op fb. Ze gaat het doorslapen vast wel een keertje doorkrijgen, voor nu is het waarschijnlijk nog te gezellig bij mama @Lov, heerlijk he die lachjes. Hier is het inmiddels schaterlachen als we 'stoeien'. Qua gaan spelen. M. kan zich sinds maand 2,5 maand steeds meer zelf vermaken. We hebben voor haar een babygym van Ikea en dat is echt een ideaal ding. Niet de mooiste, maar handig!! Die kun je overal neerzetten, ook in de box. Je kunt er zelf ook allerlei dingen aan hangen. Zo hebben we een knisperboekje van Lamaze en daar kan ze zich heel lang mee vermaken. Het hangt op ideale hoogte. Net alsof ze zelf een boekje leest
@mmvdj Fijn dat het doorslapen nog steeds goed gaat. Over 4 weekjes alweer werken. Gaat hard! @Lies Hopelijk lukt het om een andere afspraak met de LD te maken! @ Ika Leuk dat ze steeds meer gaat spelen
Omdat ze op reactie van de inenting koorts kunnen krijgen en bij koorts mag je ook niet inbakeren. Ik neem aan dat dit de baby te warm houdt. F had vanmorgen 37.9, maar was verder niet hangerig of huilerig en net voor t voeden was het 37.6. Ze ligt nu op bed, ben benieuwd voor hoelang @mamsie ja ging best, ze kwam om 5.10 voor eten. 6u na de laatste voeding Veel plezier vanmidag bij zwemmen, gaat E ook al in t water? @dido misschien moet je eens naar je vriend luisteren @mmvdj tja mbt aantal voedingen vraag ik me dus af wanneer t minder wordt, maar bij jou is de nachtvoeding dus al weg. Die is hier nog wel Ik zit meestal op 7, dus wellicht is dat t verschil. Ik had gebeld of ik de afspraak kon verzetten ivm babymassage, dat was vorige week toen kreeg ik te horen dat er half april weer plek was en dat was te laat. Dus het maar zo gelaten. Ik hoop dat je nog eerder terecht kunt. Maar zo te horen gaat t best lekker bij jullie? Maar jij wil niet kolven op je werk? Ik moet 3 april weer aan t werk, ik hoop dat t goed blijft gaan met de bv ik hoop toch echt 6 mnd te kunnen geven. @lies maar tap jij in 1x 160 ml af? Wat veel. Bij mij lukt t enkel in de ochtendom 120-150 af te tappen. Ik denk dat F niet veel meer dan 100 drinkt, de voeding rond 20-21 uur is meestal 70-80, dat is wat ik aftap. Al leg ik haar nu erna toch maar even aan om te kijken of de productie dan omhoog gaat. T flesje gaat best aardig trouwens. Gelukkig dat je haar s avonds wel weer rustig krijgt. Balen dat je geen vervoer hebt om naar de lactatiedeskundige te gaan. Zonder auto had ik de babymassage ook niet kunnen doen Hier: Gisteravond meldde ze zich zelf nog om 23.15, daarna weer om 5.10. Ze heeft dus normaal geslapen. Het lijkt erop dat ze er best goed doorheen fietst. Vanmorgen weer de babymassage gehad, ze heeft t heel lang vol gehouden, ik heb alles kunnen doen en erna was ze heerlijk relaxed Echt leuk om te zien. Ze ligt in haar nakie op mijn blote benen en je moet dus wel een handdoek meenemen maar ze wist toch voldoende plas te produceren dat mijn shirt nat was. Had schone mee overigens.
Dat masseren had ik gelezen, net na de prikjes zijn er nog geen harde schijven, ik voelde een beetje wat hards vanmorgen pas. Maar als je t direct doet na de prik dan verspreid de vloeistof zich sneller, dat is t idee erachter. Ik mocht bij de babymassage (afh vh kind afgeraden om dat binnen 24u te doen, maar F zag er goed uit) ook haar benen masseren. Ze ging niet huilen ofzo en vond het wel prettig Hmm ik wist dat ik te laat was met de bieb boeken inleveren maar ik had 28-2 in mn hoofd ipv 28-1
Ikea heeft leuk speelgoed vindt ik Ika, idd niet het mooiste maar wel leuk, vooral omdat het hout is. Oh ja doet ze al schaterlachen....aaaaah leuk Uhmmmmmmmmmmmm heb een hoop gelezen en ben het alweer kwijt....hihi... Hier vannacht weer raak met huilen de bengel! Ik had een enorme gebilde rechterborst, het deed gewoon pijn. Nu twijfel ik of ik me ergens vergist heb? Ook is de deken die J heeft volgens mij te koud.... Welke ledikantdeken hebben jullie? Ik vindt de kabeldeken van Jollein leuk maar die is schijnbaar erg dun en koud?
Grappig hier zeggen ze bij het cb dat juist het fietsen beter de vloeistof verdeelt dan het masseren. Het masseren of koelen van de prikplek kan juist erg pijnlijk zijn voor kindjes. De eerste keer wilde ze daar ook echt niet aangeraakt worden. Broekje aandoen erna vond ze vreselijk. Het fietsen vond ze prettiger. Toch ook weer verschillen tussen kindjes. De prikjes erna leverden verder geen problemen op, even een brul en daarna weer lachen. Sinds twee dagen krijgt ze banaan als fruitahpje en dat vindt ze geweldig Ik merk ook sinds we met de hapjes bezig zijn dat het poepen ook veel beter gaat. Door de omneo ging het al best goed, maar nu heeft ze die eigenlijk niet meer nodig. Dus we zijn aan het afbouwen.
@Lov, we gebruiken geen deken. M. slaapt in een dikke slaapzak met pyjama. Met dekentjes trapt ze zich bloot en inslapen is onrustig, want ze gaat vaak met de voetjes omhoog.
Dido. Hier alles goed hoor. Niet echt veel klachten. Soms hoofdpijn en last van mijn ogen maar dat is op het moment alles. En je moet ook luiteren naar je vriend hoor. Mama is een bezig bijtje volgens mij. Al herken ik het geregel wel hoor. Ik wil ook alles meteen goed hebben en ee klaar mee zijn. Mamadj. Gaat bij jou ook snel. Al weer bijna werken. Pfffff. Nog ff lekkee genieten van jullie meisje en het hele gezin natuurlijk. Zwangerschapsverlof is ook veel te kort in NL. Lies. Balen dat je een auto hebt. Kan je ook niet met iemand meerijden die toevallig vrij is op die dag. Zou ff rond bellen. Misschien is er iemand zo lief! Ika. Fijn dat ze zo lekker kan spelen. Kun je zelf ook je dingetje doen als dat nodig is. Bouwjaar. Ohhh heerlijke een massage! Snap wel dat F daarzo van geniet. Ook heerlijk voor mama om haar te zien genieten! Relaxt dat ze ook niet ziek is geworsen van de prikjes. Lov. Ohh je smelt toch gewoon bij zo'n glimlach. Heerlijk. Met je dekentje kan ik je niet helpen. Nog geen verstand van. Misschien een slaapzakje iets. Of is hij daar nog te jong voor? Ik weet dat niet. Haha Mamsie. Zag op fb een hele mooie post!! Te schattig!!!! Hier. Weer een top nacht. NOT. Van half 4 tot 10 geslapen. Hahhaa ach ja kan ik vast wennen aan weinig slaap. Werd wakker gebelt dat ik me moet gaan melden bij een bedrijfsarts. Pfffff helemaal geen zin in. Kan ik weeeeeer het hele verhaal gaan vertellen. Nu vroeg die vrouw ook een verklaring van de gyn. En de gyn zei dat hij die niet mocht geven. Morgen maar weer ff navragen. Nu samen boodschappen doeb. Weet alleen niet wat we moeten eten de komende dagen......
Slaapzakje heb ik ook nog vannacht eens proberen... Hahaah Lizzie stom kwaaltje he ... Verschrikkelijk he altijd je verhaal vertellen, zelf jaren gedaan ivm ongeval...iedere keer weer bewijzen dat je toch echt pijn hebt..,zucht... Wat gek dat je gyn niks mag geven? Hier net de minipil gehaald en de eerste geslikt... Is het gek als ik dat even een momentje vindt hahahahaa... Papa en de meiden zijn de tuin aan het opruimen, al die verbouwrotzooi bah. Maar mag niet klagen natuurlijk he Heb weer enorme pijn aan mijn rechterborst jeetje...dalijk bv geven, ben blij Had ook nog voor J dario zoutoplossing capsules gekocht... Is veel fijner. Je gebruikt iedere keer een dus geen besmetting meer via de neusspray, ja je mag niks in de neus doen maar dat lukt hier nooit bij de kids. En dit zijn 10 capsules met zoutoplossing van 5 mg.. Hartsikke prima toch. Mag gewoon vanaf 0 jaar gegeven worden. Zo ga aan het eten beginnen en dan J voeden......doei doei... En Manouks en mgbk en losje denk aan jullie lievers....wilde ik gewoon even zeggen ,)
Lov. De gyn zei toen dat dat standaard was. Dat als de bedrijfsarts vragen had ofzo dan moest hij bellen naar de gyn. Tja ik weet dus niet beter. Morgen kaart ik het wel ff aan dat die vrouw dat had gezegt. Pfff maak me er niet druk om. De gyn die de cerclage heeft gezet zei meteen al. Niet meer werken. Heb ik weer een uitje. Doe ik toch iets. Lol