De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @lizzie Lief van je vriendinnen dat ze dat geregeld hadden!
    Stom dat jullie zooo lang moesten wachten terwijl je een afspraak had.
    En t zou kunnen hoor dat je de kleine voelde.

@mamsie en lov, balen van jullie slechte nacht, ging het afgelopen nacht beter?

@lies wat vervelend dat ze zo''n last heeft van haar darmen :( Gebruik je er nog wat voor? Omdat t hier redelijk lijkt te gaan ben ik de infacol aan t afbouwen.
    Bij de babymassage hebben we nog wat technieken gehad die mogelijk kunnen helpen bij krampjes/ obstipatie. Die moet je dan 2 dagen eigenlijk bij elke verschoning doen, de eerste dag had F spontaan 3 poepluiers ipv 1 of geen. Daarna niet meer, als je interesse hebt kan ik je t a4tje mailen, alles typen is te veel werk. Dan zou je me je emailadres even moeten pb-en.

Vervelend van de lactoseintolerantie. Let erop dat koemelk in meer dingen zit dan je denkt. Check die site over koemelkallergie maar eens. Hopelijk merk je snel resultaat.
    Ik heb de zuivel in de ban gedaan en F heeft nu weer een gave huid, al dacht de jeugdverpleegkundige niet dat dr onrustige huid door allergie kwam. En 's avonds huilt ze nu aldoor wel ff maar dat is niet van de kramp, maar meer verwerking van de dag denk ik.

En dat klakken he...hoe klinkt dat, als gesmak? Alsof t vacuum ff wegvalt? En deed T dat altijd? Wel mooi kl*te die spruw :( Hopelijk gaat t snel weg

@ika mooi dat M goed groeit :)

@lov nou lekker zeg zo'n klas

De accu, tja lampjes staan nu op groen, maar als ik ga starten kan ik beter meteen ff rijden, van het weekend dus pas weer kijken.
    Bezoek zondag was wel gezellig.
    Gister bij vriendin geweest die had een mooi schema om inzichtelijk te maken of er een ritme in de voedingen zat. Zojuist even ingevuld, maar niet echt een ritme te vinden nog.

Hmm F slaapt nu al vanaf 12u (vanmorgen verder niet echt geslapen), maar ik wil nog even wegen en t inloopspreekuur is van 13.30-14.30.
    Het is een kwartiertje lopen dus ik ga over 10 min F toch maar uit bed halen, wel zonde maar ja. Als ik besluit niet te gaan zal je zien dat ze vlak erna wakker wordt en zo heeft ze iig al weer 2 uur te pakken.

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #1842 Bouwjaar1979, 11 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2014
    Nou ze is 4955 en viel op de terugweg alweer in slaap... Ze staat nu lekker buiten. 'Slechts' 105gr erbij tov van vorige week.
    OP de borstvoedingscurve van de who net iets onder t gemiddelde en op de cb curve gemiddeld.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lizzie ja en vooral omdat er een paar kindjes in de klas zitten die waarschijnlijk naar een speciale school moeten...

Wat voelde je dan in je buik? Gekietel alsof er een vlindertje in je buik zit? Of juist plopjes?

Vandaag weer s van school gehaald met J ... Die moeders ook he hahaha...

Oh wat lekker
    Oh wat is hij groot
    Oh wat een lekker tintje

Hahaha zo leuk.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bouwjaar is het dan nu te weinig wat ze is bijgekomen?

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nee daarom zette ik t ook tussen aanhalingstekens maar je ziet nu een knakje dus t is wel minder als voorgaande weken.
    Ik vroeg t nog en ze zei gemiddeld tussen de 100-200 gram per week

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah oké... Nou als die van mij niet genoeg bijkomt vreet ik een bezem op :p

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dat is toch een mooie groei? M. was ook zoiets rond die tijd. Iets lichter. Na de 2 maanden maakte ze weer een spurtje en nu zit ze al geruime tijd tussen 0 en +1. Dat zal volgens mij haar lijntje zijn. Met lengte ook een spurtje en nu volgt ze die lijn.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Je hebt toch ook van die dipjes soms in gewicht he?

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Bouwjaar. Goed gegroeid dan toch. Zo lang zo niet te weinig aan komt is het goed. Misschien komt ze volgende keer wel weer een stukkie meer aan.

Lov. Tja misschien wel een vlindergevoel ja. Was best raar. Plopjes/ krampen echt van mijn darmen. Zeker nu met de ijzertabletjes.
    Was ook maar 1 keer dat gevoel en nu niet meer gevoelt.

School. Idd als er teveel kinderen zitten die extra aandacht nodig hebben/vragen is dat niet goed. Misschien met heel veel ouders gaan klagen. Kan zo toch niet. Zou dat ook zeker aangeven op je oudergesprek.

Ika. Fijn dat ze alles lekker vind. Want een makkelijk kindje. Heerlijk. hahahaha Bij mijn jongste zusje heb ik zo zitten vechten hahaha. Die wou niks alleen melk.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja ga ik zeker aangeven op school....

Ik denk dat je dan je kindje gevoelt hebt ... Straks na een aantal keren weet je het zeker ;)

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik denk dat klagen weinig zin heeft, want met de wet op passend onderwijs gaan kinderen nog maar mondjesmaat naar het speciaal onderwijs. Als school ben je min of meer verplicht om elk kind aan te nemen. Sommige hebben een rugzakje en krijgen (ambulante) begeleiding.

Hihi zei ik vandaag nog dat M. alles at, lustte ze vanmiddag de bloemkool niet :p ach ja papa en mama houden er ook niet van ;)

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Snap ook dat ze niet de klas gaan aanpassen voor ons maar wil het er zeker over hebben. Is wel de toekomst van ons kind .... Ze kunnen zo niet het passend onderwijs krijgen wat ze verdienen.

13. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ika. Dat is ook wat... Ik neem mijn compliment maar terug dan eet ze alles weer ;)
    hahahahha. Morgen eet ze het vast weer lekker op wat je voor der hebt klaar gemaakt.

Lov. Idd is toch de toekomst van je kindje. Vind het maar raar maar schijnbaar is het onderwijs in NL helemaal nog niet zo verkeerd. En doen ze het in heeel veel landen een stuk slechter.

hier. R zit voetbal te kijken. Ik heb ff een luiertas gekocht. hahahaha
    Ach ik kan hem maar hebben. Vind hem helemaal toppie. Zelfs R ziet zich er mee lopen en dat vond ik ook belangrijk. ;)
    Was nog een mooi prijsje ook nog. :D

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahahaa handig Lizzie... Hier heb ik een luiertas waar ik alleen mee loop :p

Hier zometeen naar het GGD naar de jeugdarts voor de oudste.... Daarna breng ik haar gelijk naar school.

J heeft het super gedaan gister...l rond 21 uur bij mij gegeten, toen lekker naar bed gegaan. Heerlijk vroeg gaan slapen. Om 3:00 kwam hij pas weer:$ en na de bv ook gelijk gaan slapen... Is toch super!!!

Ik was wat veel op de klok aan het voeden overdag, ja oké ik gaf als hij honger had maar soms wilde ik het nog wel eens rekken...
    Nu moet ik hem toch weer wat meer volgen en eens kijken wat hij doet.

15. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Hi meiden, hier druk....druk....druk. Vraag me af wanneer het weer wat rustiger wordt op het werk. Trouwuitnodigingen zijn in ieder geval de deur uit en de eerste reacties komen binnen. Dit weekend met z'n tweetjes bij het ziekenhuis kijken voor bevalling en daarna lekker bij een 2-sterren restaurant eten in de restaurantweek. Kijk er al naar uit. De weekenden vliegen de laatste tijd om.

@lizzie Welke luiertas heb je gekocht? Ik wil er ook 1 waar VL zich mee ziet lopen. Ik begin de kleine man nu steeds meer te voelen. Niet constant, maar vooral als ik rustig zit. Inderdaad zoals lov het omschrijft gefladder of ook wel het gevoel van een spiertje dat in je buik trilt of zo. VL vindt het jammer dat hij het nog niet kan voelen. Had je inmiddels een datum voor de 20 weken?

@lov Jullie hebben ook een mooi mannetje met z'n tintje en die bos donker haar! Ben benieuwd hoe ons kereltje er uit komt :)

@ika Hahaha....toch wel grappig dat ze dan toch duidelijk een voorkeur voor smaken heeft.

@losje Wat vervelend voor ml. Hoe is ie verder met je? Zag een mooie foto van je op fb voorbij komen.

@mgbk Trekken jullie het allemaal nog een beetje?

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heel verhaal getypt is het weg:x

Maar het ging over het bezoekje aan het cb vanmorgen...

Wat een onzin zeg;) s eet haar groente niet goed, welk kind wel? Jeetje er werd een heel probleem van gemaakt en kreeg een of ander blaadje mee wat ik moest doen en als het nog niet goed ging kwam ze wel even bij ons thuis :$ uhm waarom?
    Toen ik zei dat s haar groente wel at met appelmoes moest ik daar ook maar gelijk mee stoppen....?

S komt voor het eten al vragen wat we gaan eten, ze kan ze zich er al onderuit kletsen dat ze niks hoeft...kinderen he ...
    Nee was aandacht vragen volgens haar? Ook het s'nachts wakker worden en slaapwandelen was aandacht vragen hahahaha. Ik zei al ... Mevrouw ze is iet wakker he ze heeft gewoon nachtmerries enz... :p kom op zeg aandacht vragen ?

Nee dat bezoek ging nergens over.... Cb kan zich soms echt te veel met je opvoeding bemoeien van je kinderen zeg, tips en adviezen geven oké, maar doen alsof geen groente willen eten een opvoedkundig en extreem probleem is sorry hoor.

Zoveel kinderen die moeilijk doen met eten....

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Dido, wat een heerlijk vooruitzicht!!

@Lizzie, leuk die aankoopjes he. En je hebt vast de kleine gevoeld.

@Lov, volgende keer lekker ja en amen zeggen. Jij bepaalt wat je doet. Eten moet toch geen drama worden? Dat werkt volgens mij averechts.

M. accepteert de vier voedingen. Ze heeft lekker doorgeslapen en werd om 8 uur wakker. Vanochtend samen lekker gesmuld van verse mango. Lekker hoor die fruuthapjes :D

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ika ja als ze groente eet met appelmoes is het toch zeker prima?
    En idd ja en amen zeggen... Ik vertel teveel ik stomme doos.
    Zegt ze tegen die andere mevrouw wat erbij zat.... Moeten we nog iets doen met het gewicht... Vraagt ze ook aan mij... Ik zo van...ja wat moet ik doen dan?! Ze eet genoeg hoor....alleen minder goed haar groente?.

Fijn dat het goed was gegaan;)

19. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Als ze het toch met een beetje appelmoes eet is toch goed? Grote drama's om eten lijken me juist ongezonder.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mij ook....

Deel Deze Pagina