De Oempaloempa's gaan op roze! deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ika. Nu heb ik dus zin in mango.... hahahaha Is zo lekker!
    fijn dat ze weer lekker deed eten!

Lov. Wat is dat nu toch weer. Pffff ze eet haar groente toch.. Volgens mij doet half NL dat zo. Kind geen groente dan appelmoes er over heen. Trek je er maar niks van aan. Jij weet dat ze goed eet.

Dido. Bezigbijtje die je bent! Je hebt ook veel om je bezig te houden.
    Ik heb een luiertas van mixmamas. Is van een soort zeil gemaakt. Ben benieuwd als hij er morgen is. Hij kan gelukkig geruild worden als ik hem toch niet zo geschikt vind.
    Zijn nu bij een site in de aanbieding voor 39,50. (ik wou geen dure:))
    Ik heb ons kleintje nu denk ik 1 keer gevoelt. Maar ook daar niet zeker van. :p

Hier. Over een half uurtje naar de bedrijfsarts. Zo geen zin in. Heel dat verhaal weer. Pfffff... En als hij gaat vragen wat een cerclage is dan ben ik er helemaal klaar mee. ;) Hahahaa Zal vanavond wel laten weten hoe het is gegaan.

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahaah succes Lizzie .... :D

Ja ach is ook zo maar dat stomme bemoeiende van het cb altijd... Maar dat gaan jullie allemaal wel merken straks :p

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @lov een vriendin van me noemt t ook t consternatie bureau :D
    Zeikerds als jij vind dat t goed gaat... Klaar. Drama van eten maken lijkt me inderdaad ook niet goed. Ik at vroeger altijd kale macaroni met appelmoes omdat ik de saus niet luste. ;) Ach ik eet nu ook gewoon spaghetti.

Dat F haar prikjes kreeg was mn moeder mee. Nou had die vrouw gezegd dat ik druk overkwam. Tja ik kan veel info geven in een korte tijd, dat kan druk overkomen. Zei mn moeder oh ik vind haar juist rustig nu. Maar ja wij praten nou eenmaal snel en dat is dat mens wsl niet gewend.

4. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Bekijk bijlage 382873

Dit is de tas.
    Ik wou er liever 1 in het zilver maar dat wou R dus niet.;)
    Dus samen voor de zwarte gekozen. (Wandelwagen is ook zwart)
    Is gemaakt van Mexicaans tafelzeil en dus van binnen en buiten makkelijk afneembaar.
    Ik ken mezelf. Die fles zal een keer lekken hahahaha :p:)
    Ze hebben er ook nog met kleur en verschillende motiefjes.

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #1865 Bouwjaar1979, 12 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2014
    @dido tja de tijd vliegt, als je kindje er eenmaal is blijft dat vlgs mij zo

@lizzie hier ook een tas waar vl mee over straat durft
    Leuk he dingetjes kopen :)
    Aanvulling :ah leuke tas,

6. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Ik kijk al echt uit naar het cb als ik jullie zo hoor ;) Niet echt top dus?

@lizzie Leuke tas!sterkte bij de bedrijfsarts!

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @dido ach zoals lov al opmerkte denk ik idd dat je niet te veel moet vertellen. Moet ik ook voor oppassen drnk ik. Wellicht alleen dingen waar je zelf hulp bij wil.
    Verder doe je de deur weer achter dicht als je weggaat, letterlijk en figuurlijk.

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lizzie, leuke tas!! Wij hebben de tas die bij de wagen hoort, dezelfde stof.

Ik ga nu altijd op dinsdag naar het cb. De vrijdagploeg vind ik niet zo. Zowel de arts als verpleegkundige op dinsdag zijn heel relaxed. Vooral in de sfeer van 'kijk naar en volg je kind'. Niks verplichtende schema's of adviezen.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja de arts die ik nu had bij J was ook relaxter... Maar ik gaf aan dat ik nu even druk was thuis met een baby enz dn dan gaan bij hey cb de alarmbellen rinkelen. Ja had ik kunnen weten natuurlijk.

Ze bedoelen het wel goed maar ze willen te veel volgend regels werken. En idd zoals bouwjaar zegt...je moet niet te veel vertellen maar ik ben ook al zo'n ratekont en vertel gelijk een boel :p

Leuke tas Lizzie!

En dido het is een knapperd he die zoon van mij hahaha :D halfbloedjes zijn gewoon knapperds!

Pfff moet strijken maa heb geen zin. Doe ik morgen wel. J ligt lekker in bed en ik heb de was even kunnen vouwen en de strijk gesorteerd.

Nu even op de bank en dalijk koken... Vandaag is het kip in tomatenroomsaus... Niet optimaal voor de lijn helaas maar wel lekker :D

10. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Hahaha....zeker knapperds die halfbloedjes lov ;) Ik hoop dat het ook geldt voor kwart bloedjes in ons geval :)

Lekker maaltijdje! Hier staan burrito's op het menu.

Net trouwens zo leuk. Zit ik in een zakelijk overleg, voel ik m'n mannetje lekker trappelen. Moest me inhouden niet spontaan een dikke grijns op te zetten :)

11. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    Het meiden, even e update!

Hier veel van h mooi weer genoten
    Vanaf morgen tem 31 maart heb ik maar 4 dagen vrij, dus h w heel druk vr mij...

Manouk: leuk van je te horen, alleen minder van die late eisprong...

Mgbk en losje: knuffel hoor

Als ik de banners zie van oa dido en Lizzie mr ook van de latere baby's dan N dan denk ik wat gaat de tyd toch snel.... Mr vr andere mensen kruipt de tyd wellicht en we vergeten ni de situatie waarin jullie zitten...

Hier qua ontwikkeling normaal denk ik, ni sneller dan gem: ze rolt nog ni, zit in grypfase en ik steek alles in myn mond! :p

12. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Lov. Ik kom bij jou eten. Maakt voor mij niet uit. Mijn buik wordt toch al dik. hahahahaha
    Wij eten een gevulde paprika's met rijst.

Dido. Ohhh lekker toch dat getrappel.. Mag je heel hard om glimlachen. :D:D

Eda. Minder dat je het zo druk hebt. Fijn om te horen dat het met N allemaal goed gaat. Al is ze wat grieperig. Als jij dat ook maar niet wordt!

Bedrijfsarts. Wow, ik wou dat alle artsen zo waren. Hij hele vriendelijke man. Was het ook helemaal eens met de gyn. Dus dat was snel afgehandeld. :D
    Eten is bijna klaar. Heb honger.....

13. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Ik heb wederom niet alles onthouden vrees ik, maar ga mijn best doen.

Bouwjaar, mooi gewicht van F. hoor! T. is nu 46 nog wat gram, bijna 4,7 kilo. Ik kan ook snel praten, stom dat zo iemand dan zegt dat je druk over komt;)
    Ik pb je even, dank je:)
    Klakken klinkt inderdaad wel alsof het vacuüm steeds weg valt.

Lov, nou wat een gedoe zeg over S. haar eten! Lekker niks van aantrekken inderdaad.

Eda, geniet van je vrije dagen:) Fijn dat het met N. zo goed gaat.

Ika, haha geen bloemkool lusten is niet zo erg. Lekker hoor mango:)

Lizzie, wat fijn dat je zo'n relaxte bedrijfsarts hebt:)

Dido, heerlijk om zo je kindje te voelen hè! Bij mij kwam er ook altijd een glimlach op mijn gezicht als ik schopjes voelde.

Gisteren had T. de hele dag echt veel pijn, zo sneu om te zien:( Ik voel me dan zo machteloos ook. Ik ben toch met haar naar de babyavond geweest van de pufcursus in de hoop dat ze dan rustig zou zijn geworden van de autorit. Helaas moest ik eerder weg want T. bleef huilen. Arm meisje:( Zat er zelf gisteravond ook even doorheen.
    Vandaag lijkt ze weinig pijn te hebben, wat een ander kind hebben we dan. Hoop dat mijn dieet gauw zijn werk gaat doen. Vandaag ook begonnen met de behandeling tegen spruw.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lies niet leuk om je meisje zo te zien he :( hoop dat je snel verbetering ziet...!

Dido leuk he als je stiekum zit te genieten... Dat is ook het mooie ervan ... Het is so iets speciaals tussen jou en je kind. Daarom missen bijna alle vrouwen het ook als ze bevallen zijn.

Lizzie hihi was lekker:D alleen s at niks... Jonge jonge.... :( soms is ze zo moeilijk he.

En net was even paniek hier..... S was naar de wc geweest en mijn man ging haar naar bed brengen, a stond achter de deur met schijnbaar de vingers tussen de spleet van de deur en muur.

Mijn man duwt de deur dicht en ik hoor a huilen. Maar niet erg en aangezien ze heel de dag voor elk klein dingetje huilt besteede mijn man er geen aandacht aan.

Ik vroeg wat er was aan haar.... Ze zat vast zei ze. Ik vroeg waaraan dan... De deur. F kwam al naarbeneden dus ik zei ga kijken want ze zegt dat ze vast zit, ik was J aan het voeden ;)

Nou F in paniek want ze zat dus zo vast dat ze de vingers er niet meer uit kreeg.,. Pfffffff jeetje zeg meiden ik kon niks doen maar ze had pijn en papa die kan daar niet zo goed tegen dus die was in paniek em dus ging zij weer erger huilen... Jeetje!

Gelukkig kwam papa snel met iets om de deur weg te drukken van de muur zeg maar en dus los.

Ik snel kijken of er niks ernstigs was en gelukkig niet.

Nou zeg die kids kunnen soms dingen doen jeetje...... Of misschien zijn die van mij zo'n bengels...grrrrrrr

S heeft ook al eens toen a nog klein was heeeeeel erg hard de deur naar achterom dichtgesmeten terwijl kleine a van 1,5 haar vingers tussen de deur had :(

15. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Lies, wat fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden en ze weer motivatie heeft gegeven. Je doet het super goed!

@ Lov, wat belachelijk zeg bij het CB. Dilan eet al vanaf dag 1 niet goed en kreeg daar ook altijd gezeik om... Vorig jaar hebben ze me zelfs naar de kinderarts gestuurd ;) Op het verwijsbriefje stond ook 'ouders hebben recent hun dochter verloren'. Het voelde net alsof ik Dilan verwaarloosde zoals hun dat deden pfff... kwam bij de kinderarts en zij vonden eht gelukkig ook grote onzin en hoefde niet meer terug te komen. Dilan is dun maar gewoon gezond. Dus zou die klets echt naast je neerleggen.

@ Lizzie, leuke tas! Ik heb er zo eentje in het zilver gehad en super fijn was die. Heb nu een blauwe van Lief

@ Lies, erg is dat he als ze zo huilen en je kunt ze eigenlijk op dat moment niet helpen. Hoop voor je dat het snel beter gaat als je op je voeding let.

@ Lov, brrrr pijnlijk hoor vinger tussen de deur en dan ook nog vast blijven zitten, zo zielig!! Maar gelukkig is t goed afgelopen en is er verder niks.

Hier gaat verder alles z'n gangetje, veel buiten geweest de afgelopen dagen... wat een lekker weer toch, meteen van genieten :) Vandaag heb ik Jesse voor t eerst een 'normale' broek aan gedaan hihi, geen joggingbroekje.... spijkerbroekje doe ik ook nog niet want dat vind ik nog zielig, maar deze was gewoon van katoen. Maar ik vond m meteen een stuk groter eruit zien en niet echt super mini meer :(

Gister kreeg ik nog een telefoontje van de ambtenaar dat het verzoek voor de geboorteakte van Demi is goedgekeurd en ze gaan haar nu aanmelden in het geboorteregister en apart in het overlijdensregister. Daarna worden de aktes opgemaakt en naar de ambtenaar gestuurd... maar het enige.. zodra de aktes bij de ambtenaar liggen mogen wij ze pas na 3 maanden ontvangen omdat er in de tussentijd bezwaar kan worden ingediend. De ambtenaar zei dat het eigenlijk nergens op slaat omdat wij het zelf hebben aangevraagd maarja dat ze toch de regels moest volgen.

Vandaag trouwens voor het eerst 1 eetlepel bambix toegevoegd in het laatste flesje van Jesse, want eerst sliep hij al 2 weken van half 9 tot half 8 en nu de laatste dagen werd ie ineens weer om 12 uur ofzo wakker. Ben benieuwd hoe hij erop gaat reageren maar volgens mij vond ie t wel heel lekker want de fles was zo leeg :D

16. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Eda, drukke dagen meid. Hopelijk straks weer wat rust.

@Lizzie, wat fijn dat het goed ging bij de bedrijfsarts. Ze zijn meestal ook heel realistisch.

@Lov, oei wat een schrik! Gelukkig liep het goed af, maar ik kan me de paniek goed voorstellen.

@Lies, wat naar om je kindje zo te zien. Hopelijk slaat de medicatie tegen de spruw snel aan en werkt de voedingsaanpassing.

@Joy, ik ben benieuwd of de rijstebloem werkt. M. krijgt nog geen papfles, maar mocht ze moeite krijgen met doorslapen dan gaan we dat ook proberen.
    Nu we naar 4 flessen zijn gegaan slaapt ze overdag twee langere slaapjes. Ik ben benieuwd hoe deze nacht gaat.

Morgen weer werken dus ik duik er lekker in.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja jeetje was echt zielig en papa die held weet gewoon niet wat hij dan kan doen ... Hihi...

Ja joh ik moet ook nog eens terug over 2 maanden voor de gehoortest want een oortje had ze iets niet gehoord....
    F was zo boos en zei al ... Ik hd mee moeten gaan. Ik ben zo door de war en totaal niet assertief nu...baby 6 weken slaapgebrek kindjes enz ... Normaal ben ik wat sneller met reageren maar nu... Het bureau moet zich gewoon eens niet zo bemoeien met je.

Kijk er zijn mensen waarbij het nodig is... Maar om wat groente...

Joy hoe oud is je mannetje nu?

Bij s heb ik op een gegeven moment ook een papflesje gegeven omdat ze niet meer goed aankwam, ze spuugde veel. Nou die ging er ook altijd goed in :D

Nou a heeft geen pijn meer gelukkig aan het handje.... J is nog altijd verkouden in zijn neus.... Moet ook maar eens stoppen zeg.

A gaat zo naar opa en oma en ik ga maar weer eens wat shoppen of zo :p is te mooi weer om binnen te hangen he :D

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    :D

@eda t hoeft ook niet allemaal snel qua ontwikkeling, als er maar wel voldoende vooruitgang is toch.
    Red je t allemaal met je vele werkdagen en oppas?

@lizzie fijn dat de bedrijfsarts relaxed was

@lies bij ons op de baby avond hadden meer mensen gezegd tegen hun partner van wel ben ik eerder thuis, maar alle baby's waren eigenlijk heel zoet. Jammer dat je eerder weg moest.
    Ik kan me je frustratie door de machteloosheid zo goed voorstellen, hopelijk werkt je dieet snel door en helpt t spul tegen de spruw ook snel.

@lov ajajaj die vingers :( mazzel dat er niks gebroken is. Het blijft toch altijd erg naar.

@joy wat een nasleep nog van de geboorteakte zeg, pff
    En hoe oud is Jesse nu want voor mijn gevoel ben je er snel bij met de bambix, maar de tijd vliegt dus ik zal er wel naast zitten:)

Zit lekker buiten met t tablet, f ligt al vanaf ong half twaalf op bed, paar huiltjes maar verder lijkt ze te slapen
    Oma ik hoorde haar vanmorgen om 6u maar ik had al eerder gemerkt als ik t even zijn beloop laat gaat ze weer slapen en uiteindelijk was ze half acht weer wakker. Tis toch niet slecht als ik t laat? Ze kan namelijk 6 uur snachts prima 6 uur tussen de voedingen hebben, heeft ze al veel vaker gedaan, soms ook nog iet meer.En ze had zich om 2u gemeld.

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Een zeker bouwjaar lekker laten liggen hoor....als het menens is hoor je t vanzelf wel :p

Hier al een hoop gedaan en eigenlijk moet ik nog strijken... Geen zin.....

20. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Lov. Strijken is ook piepwerk. Doen wij zo min mogelijk. :DLiggen nog 5 tshirten te wachten van het werk en wat sloven maar ik zoek het niet.

Bouwjaar. Ik zou der lekker laten liggen. Komt vanzelf wel.

Hier. Tas is binnen. Ruikt naar een skippybal. Hahahaha. Lijkt me een goede tas. Mis alleen een vakkie waar je de fles in kan doen. Of zo'n elastiek dat hij recht op blijft staan. Hmmmm
    Nu weer lekker buiten met bullit spelen. Hij is al een uur op en naar aan het rennen voor zijn bal. Ik ben een boekie aan het lezen. Heerlijk. Als het niet al te warm wordt kom ik de zomer zo wel door. :D

Deel Deze Pagina