De oempaloempas gaan op roze! Deel 4.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rylie, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolina

Jolina Niet meer actief

Geef je bv? Helpen ze je wel goed? En gewoon aanleggen aanleggen en aanleggen;) al drinkt ze niet zo goed, maak je niet druk dat komt wel.
    Na een kzsnede is het al moeilijker om bv te geven.

Als je Fv geeft ook rustig blijven ze gaat wel drinken. Weet niet wat er allemaal gebeurd is maar ze is waarschijnlijk ook helemaal uitgeput?

2. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Klinkt heftig lizzie. Gelukkig is alles goed. Hier ging bv ook niet vanzelf en V was ook misselijk van de bevalling en het vruchtwater. Gelukkig hebben ze eerst nog genoeg reserves. Komt goed.

3. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hij is alweer een maand?:$

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Dido, wat gaat het hard!!

@Lizzie, herkenbaar dat misselijk zijn van het vruchtwater. Dan moeten ze zo spugen. Hier had ze ook hoofdpijn van de vacuümpomp. Gelukkig hebben ze wat reserves.

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @lizzie Oh heftig zeg. Als je denkt dat je extra advies nodig hebt mbt bv: lactatiedeskundige laten komen

6. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Gaat heel hard! Zo blij met ons ventje :-D

7. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Lizzie, wat heftig zeg. Lijkt me erg om het moment van geboorte gemist te hebben:(
    Ik sluit me aan bij de adviezen van de rest. Goed om te horen dat jullie helemaal happy zijn:) Hoop dat jullie meisje snel minder misselijk is en goed gaat drinken.

8. Jolina

Jolina Niet meer actief

Idd lijkt me ook vreselijk :( mooie foto van je meisje Lizzie!

Hier werd J vannacht opeens weer wakker, ik heb vandaag weer een snee brood met stroop gegeven, ik denk dat hij toe is aan meer eten.

Morgen naar het zk met A voor de ogen en maandag kan ik weer gaan naar de kinderarts. Kan ik gelijk even vragen wat er aan de hand kan zijn omdat ze gister opeens dikke ogen had... Lees mijn eerdere bericht op de vorige pagina ;)

9. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @jo Vreemd zo'n heftige reactie aan de ogen. Hopelijk kunnen ze zeggen wat het was. Succes alvast in het ziekenhuis!

@lizzie Prachtige dochter heb je!

@hier Afgelopen nacht een prima nacht gehad met V. Om 9 uur in bad gedaan, gevoed, verhaaltje "voorgelezen" en toen om half 10 op bed. Geslapen tot half 2, daarna tot half 6 en toen half 9. Vandaag dus weer hetzelfde ritueel gedaan. Ben benieuwd. Hij heeft tussen 7 en 9 huilbuitjes.

10. Jolina

Jolina Niet meer actief

Lijkt mij een allergische reactie ... ;)
    Nou dat gaat al goed dan he dido, lekker regelmaat al.

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #231 Bouwjaar1979, 15 aug 2014
    Laatst bewerkt: 15 aug 2014
    @dido nou klinkt lekker zo. Heerlijk hoor

@Jo ja klinkt idd als allergische reactie

Ik werd vannacht beetje moedeloos en als ik heel eerlijk ben heb ik niet meer zo'n zin om op vakantie te gaan. Nu was t om 23.45 weer raak. De hele buurt werd weer bij elkaar geblerd leek ontroostbaar soms :( en is dan aan t worstelen als je haar vast houdt. Hoewel ik me echt niet kon voorstellen dat ze honger had, was dat de laatste niet afgevinkte optie en is er een hele fles in gegaan. Daarna was ze veel te wakker, bij ons in bed maar toen ging ze praten en spelen. In eigen bed gelegd, 15 min mopperen en wat huilen en om 1.45 was t stil. Lekker dan als dat straks in een huis is waar nog allemaal andere mensen slapen (en dus wakker worden).
    Krijg bijna weemoed naar de tijd dat ze misschien wel 2x honger had maar dat stilletjes aangaf dronk en weer verder sliep. Misschien heeft ze opeens weer extra honger, mn broer noemde op wellicht door een groeispurt. Geen idee, volgende keer mar meteen een fles geven. Ze gaat meestal wel gewoon zonder huilen slapen.

Ze is overdag wel gewoon vrolijk, lekker haar stem aan t testen (wat een kabaal soms :$)

Vanavond gaat ze bij mn ouders logeren. Beetje medelijden met hen ;) maar ik kijk er zo naar uit.:)

12. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Jolina, lijkt inderdaad op een allergische reactie. Succes met A.!

Dido, lekker dat jullie al een beetje een ritme gevonden hebben. Hoe was afgelopen nacht?

Bouwjaar, nou daar hoef je geen blozende smiley bij te zetten hoor! Ik snap je namelijk heel goed en dan mag ik nog niet eens klagen. Het is ook gewoon lekker om weer even tijd met z'n 2-en te hebben en eens een nacht goed te slapen (hoop ik voor je).
    Vervelend dat je geen zin meer hebt om op vakantie te gaan. Wie weet gaat het daar toch weer heel anders, is F. helemaal moe van alle indrukken en het door iedereen bezig gehouden worden.
    Oh en het testen van de stem, herkenbaar:D Wat kunnen die kindjes gillen, schreeuwen en praten zeg!

T. wordt de laatste paar nachten ook ineens weer een keer wakker. Bij mijn ouders 's ochtends heel voeg, bij ons steeds rond 0.30/1.30 uur. Ze lijkt last te hebben van haar 3e doorkomende tandje, ze heeft nu ineens ook heel veel poepluiers. En als madame een poepluier heeft gaat ze huilen, ook 's nachts. Vannacht uiteindelijk een uur bezig geweest. Luier verschoond, wat water gegeven, gewiegd (waar ze zich eerst ook hevig tegen verzette) en uiteindelijk slapend weg gelegd. Helaas heb ik zelf de rest van de nacht amper een oog dicht gedaan.

Morgen een hele dag op pad. 12.30 uur verzamelen op een manege in Noord-Brabant met mijn ouders, broertje, vriendin, opa en oma, ooms, tantes en nichtjes en neefjes. Om 13.00 uur hebben we 2 uur lang een huifkartocht en daarna een lopend buffet. Ik verwacht dat T. niet gaat slapen in de huifkar, dus ik vrees voor een heel moe en huilerig meisje. Gelukkig is die manage waar ook het buffet is, 5 minuten van mijn opa en oma vandaag en staat daar een ledikantje. Hopelijk gaat T. daar slapen. Alleen zonde dat ik dan een tijd afwezig ben:(

13. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @bouwjaar Ik kan me die frustratie goed voorstellen! Ik ben blij met de nachten nu, hoewel ik heel graag gewoon weer een nachtje zou willen doorslapen. Vanaf week 30 van m'n zwangerschap al niet meer door kunnen slapen. Geniet lekker van jullie avondje samen! Nog leuke plannen?

@lies Ow jee...ik ben benieuwd hoe V over een paar maandjes slaapt. Ik hoop stiekem dat het alleen maar beter wordt.
    Leuk uitje!

@hier Afgelopen nacht ging ook goed. Wel weef 3 keer er uit. Half 2, half 5 en half 8. Rond 8 uur kreeg meneer de hik en dan wordt ie driftig. Dus bij mij in bed genomen en samen nog tot 10 uur geknuffeld en gedommeld. Vandaag voor het eerst in de box gehad terwijl ik de woonkamer opruimde. Vond ie wel mooi. ML moet vandaag tot laat werken. Dus op een knuffeltje na ziet ie V vandaag helemaal niet. Zondag gaan we oefenen met flesjes moedermelk.

We zijn volgende week uitgenodigd voor een feestje. Ik zit nog erg in dubio of we gaan. Voelt nog niet fijn om V naar oppas te brengen (opa en oma) omdat hij thuis steeds beter in een ritme begint te komen. Daarnaast ben ik net pas begonnen met af en toe kolven en moeten we eerst nog zoen hoe de flesjes gaan. Aan de andere kant zal hij toch ooit naar oppas moeten...

14. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    alweer deel 4 hier!!! vlug een berichtje typen om te tonen dat ik er nog ben, maar kom er idd niet aan toe om heel vaak mee te lezen en schrijven...

eerst en vooral ook hier proficiat aan Lizzie, lijkt me wel een heel pittige bevalling, goed rusten en genieten en het komt allemaal goed!

bouwjaar: lijkt me wel lastig idd als je kindje zo 's nachts huilt.... hier is N. ook wat lastiger dan anders, denk de tandjes en ze heeft die fase rond 8 maand niet gehad, dus denk dat ze die nu doet: beginnen wenen als ze niemand meer ziet, waar raar doen aan vreemden... 's nachts doet ze het wel nog steeds goed gelukkig, dus als ze te lastig is, doe ik ze een dutje doen... eten gaat heel goed, misschien eet ze wel te veel, ik weet het niet, maar verschiet echt van wat zo'n klein lichaampje allemaal kan binnen krijgen...

haar 2 onderste tandjes zijn aan het uitkomen en denk dat er snel andere volgen... ze begint wat rond te bewegen, is nog niet echt kruipen en kan recht staan met steun, maar zelf gaan zitten heeft ze nog niet gedaan

verder niet veel te melden, behalve dat de tijd zo ongelooflijk rap gaat hier!!!
    FB is daarvoor wel handig, zo leuke foto's/video's passeren!

mgbk en losje: hoop dat jullie ook snel kunnen melden dat er een baby op komst is, zou het zo mooi vinden moest iedereen haar wens in vervulling raken...

tot de volgende!!

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @lies hmm balen van je nacht
    Heeft T ook echt een bed nodig om te slapen en een rustige omgeving? F slaapt eigenlijk niet zolang er veel te zien of te horen is. Dan vermaakt ze zich wel maar als ze dan naar bed moet is ze oververmoeid

@dido we gaan ergens een hapje eten en daarna vuurwerk kijken, dat is ivm de kermis hier. Daarna tukken want F is uit logeren zodat wij een goede nacht kunnen maken. Dit omdat we morgenavond naar Z-Fr rijden
    Tja ik vond de eerste keer op pad gaan ook lastig hoor. Maar ik zou zeggen maak je er nu nog niet druk om, geef aan dat je niet weet of je komt en kijk hoe t gaat volgende week. Je moet je er wel goed bij voelen. Tja en t ritme ...het kan nog zijn dat V zijn ritme zelf omgooit en t volgende week weer anders is.

@eda het gaat wel lekker dus met N, mooi zo!

16. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Bouwjaar, ja absoluut, T. heeft ook echt een bedje en een rustige omgeving nodig. Voorheen sliep ze makkelijk in de kinderwagen en in de auto, tegenwoordig slaapt ze nooit in de wandelwagen en in de auto alleen als ze echt heeeel moe is. Zo lang er veel prikkels zijn, vindt T. het allemaal veel te leuk om op te blijven. Uiteindelijk resulteert dat wel in huilen.
    Heel herkenbaar dus wat jij over F. schrijft.
    Leuk om even heerlijk samen te genieten! Ik wil je ook alvast een hele fijne vakantie wensen!

Dido, mijn ervaring is trouwens wel dat het nog wel even duurt voordat er een ritme is:p Wil je niet ontmoedigen hoor;) Ik zou even afwachten of het kolven en een fles geven goed gaat. Dan kun je altijd nog een keuze maken over wel of niet naar het feestje gaan.

Eda, goed toch dat N. zoveel eet! Ze is ook maar een klein meisje:) Zou kunnen dat ze nu last heeft van verlatingsangst.

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @lies thx
    jij veel plezier morgen en ik hoop voor je dat T toch in de huifkar slaapt :)

Zo F is bij opa en oma.

Trouwens wat een genot om te reistas van je kindje te mogen inpakken, gewoon dat dat kan (ehh moet ;)). :) Er is een hele tijd geweest dat ik me dat niet kon voorstellen.
    Waarschijnlijk neem ik te veel mee maar ach. :D

18. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    @ Bouwjaar, slaap lekker vanavond! :D

@ Dido, als het nog niet goed voelt om weg te gaan dan moet je dat nog niet doen. Mensen snappen dat echt wel als je baby net een maandje oud is. Of anders is het misschien een idee dat opa en oma bij jullie thuis komen oppassen? Kan V gewoon in zijn eigen bedje slapen en voelt dat voor jou misschien ook fijner?

@ Hier, J. is vandaag ook wat huilerig en net een extra flesje gegeven en nu is het dus stil boven. Denk weer een tandje pff ik word er niet goed van, hij heeft er nu al 6! Twee onder en 4 boven.

Nog 1 weekje werken en dan vakanttiiieee! Ben er zo aan toe!

En oh ja, ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor J. zijn Cake Smash, ben zo benieuwd :D En het wordt ook helemaal in Lief stijl, zoals z'n geboortethema.

19. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @bouwjaar Hopelijk hebben jullie een lekkere avond gehad. Veel plezier op vakantie! De eerste vakantie met jullie kleine meid, geniet er van!

@Eda Fijn dat alles goed gaat. Leuk om op FB alles te kunnen volgen inderdaad. Prachtig meisje hebben jullie ook.

@lies Laat me nou in de waan ;) Veel plezier met je uitje! (was vandaag toch?)

@jo Hoe was het in het ziekenhuis?

@spring zielig voor J. Lekker hoor bijna vakantie! Wat is een cake smash? En...bijna testen zie ik?

@hier Weer lekker nachtje. V heeft 5 uur achter elkaar geslapen. Nu wachten tot ie weer wakker wordt en dan aankleden en heerlijk even knuffelen :) Vanmiddag komen m'n schoonouders weer gluren.

Ik blijf ook zoeken naar wat hij wanneer aan moet. Ik ga vandaag maar voor lange mouwen.

20. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hoi hoi dames.

Ik ga vanaf hier weer wat proberen mee te schrijven. Hoop dat ik er de kans voor krijg met obs meisje.
    We mogen vandaag lekker naar huis. Ben benieuwd naar de zooi die R heeft gemaakt. Hahahha hij had niks gedaan in huis zei hij... hmm lekker dan.
    Hij dat het dan ook wel super druk mrt zijn dames en bullie.

Bouwjaar las dat je op vakantie gaat. Meid geniet er van!! Jullie eerste vakantie als gezinnetje!

Dido. Ohh lekker 5:uurtjes. Had er vannacht maar 3 en toen 1,5. Mevrouw hadber geen zin in. Nu is ze wel lekker in dromeland.

Lov. Hoe is het met a?

Joy. Nog een weekje en dan ook heerlijk op vakantie. Zo lekker. Wat doen ze bij de cakebash? Foto's van hoe hij de taart gaat ontleden? ;)
    Ohh en zo leuk dat jullie voor een derde gaan!!

De rest sorry als ik iets vergeet. Weet het ff niet meer..

Deel Deze Pagina