De oempaloempas gaan op roze! Deel 4.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rylie, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Fijn dat jullie naar huis mogen lizzie! Hoe voel je je? Hopelijk hebben jullie fijne kraamzorg. Geniet lekker van je gezinnetje thuis!

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik spring hier weer even in. Gisteren de eerste vergadering gehad. Daarna gemeenschappelijke ruimtes opgeruimd en een bbq met team.

@Lizzie, wat fijn dat jullie naar huis mogen. Heb je nog een paar dagen kraamzorg extra?

@Dido, ik sluit me aan bij Lies ;) ritme duurt wel even hihi. En net als je denkt dat ze ritme hebben, verleggen ze die weer :p M. zit nu in een fase dat ze soms nog maar 1 slaapje per dag heeft.

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @lizzie fijn dat je naar huis mag

Wij zijn vandaag druk bezig geweest met alles inpakken. Zo naar mn ouders, ik mis F wel.

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Fijne vakantie, Bouwjaar! En ik duim dat F. een lekker ritme heeft.

Wij hebben vandaag een nieuwe auto gekocht. Nog even wachten tot die geleverd wordt.

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Gisteren om 20u vertrokken en vandaag om 8.30 aangekomen. F heeft geslapen van 20-7! :)
    Nu beetje gaar maar lekker t zonnetje.

6. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Dido, haha sorry voor het verstoren van je waan;) Ik vind het soms ook lastig wat ik T. zal aan doen, zeker omdat ik het snel koud heb en mijn man niet. Dan vind ik het lange mouwen weer voor T. en hij verklaart me voor gek:D
    Dank je, uitje was inderdaad gisteren:)

Bouwjaar, wat goed dat F. zo heerlijk geslapen heeft! Voortaan maar 's nachts rijden dan whaha. Geniet van jullie vakantie!

Ika, leuk een nieuwe auto:)

Lizzie, weer lekker thuis? Hoe is jullie kraamzorg? Hoe gaan de voedingen nu?

Spring, nog getest?

Gisteren echt een hele leuke dag gehad. Expres T. 's ochtends om 8.30 uur uit bed geplukt (was na de fles weer gaan slapen), zodat ze om 11.30 uur in de auto kon slapen. Hele reis geslapen:) Toen koffie met gebak gekregen, T. haar lunch gegeven en daarna 2 uur met de huifkar weg. Alle kinderen vonden het geweldig. T. was weer onwijs vrolijk, echt een heerlijk meisje.
    Na de huifkartocht was ze moe. We hadden een zaaltje voor onze familie en ik heb T. wat achteraf gezet. Tegen mijn verwachting in heeft ze daar zonder veel moeite 3 kwartier geslapen:) Wij hadden heerlijk eten en T. heeft redelijk gegeten. Potjes vind ze toch niet zo.
    Bijtijds naar huis, T. bleef gelukkig wakker in de auto. Om 20.15 uur lag ze in bed. Ook best een goede nacht gehad, heel even huilen om 21.00 uur en toen weer gaan slapen. Ben om 4.10 uur nog even haar speen wezen geven en om 7.10 uur. Uiteindelijk was ze het vanmorgen om 8.00 uur echt zat in haar bed.
    Hoop dat ze snel weer iets langer gaat slapen, ze kan prima het klokje rond slapen.

7. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @bouwjaar Mooie foto's op FB! Lekker hoor. Geniet er van!

@lies Klinkt als een heerlijk dagje. Wat fijn dat het met T ook zo goed ging!

@hier Vanochtend erg geschrokken. Zwager is opgenomen in het zh na een motorongeluk. Gelukkig "alleen". Een zware hersenschudding en flinke wonden. Had volgens de doktoren makkelijk slechter kunnen aflopen gezien het ongeval. Papa van 2 kindjes. Moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn als ie net wat anders was terecht gekomen.

Verder ook leuk nieuws. V heeft vandaag zonder moeite z'n eerste flesje bv leeggedronken. Op papa's schoot voor de laatste paar slokjes heerlijk in slaap gevallen.

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Bouwjaar. Heel veel plezier!! Geniet van jullie vankantie. Eerste foto zag er al top uit!

Dido. Ohhh bah. Hopelijk hersteld hij er snel van! Soms moet je niet te veel nadenken aan wat anders.. brrrr...
    Grote jongen die V. :D

Hier. Borstvoeding gaat voor geen meter... :( Mijn tepels zijn te plat dus kan ze niet aanhappen. Tepelhoedje voor mijn tepels is veel te groot voor L haar mondje. En als ze hem dan al in haar mobd heeft doet ze er niks mee. En dan heb ik ook bog steeds geen productie bij 1 borst. R en ik hebben besloten om over te gaan op flesvoeding. Ze krijgt het sinds vandaag en we zirn haar veranderen. Ze wordt veel rustiger. En het doet R en mij heel goed om haar te zien eten. Eindelijk en niet reeds innimini beetjes van het fingerfeeden.

9. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Dido, jeetje wat schrikken! Gelukkig is je zwager er goed vanaf gekomen, aan een andere afloop moet je maar niet teveel denken... Werd hij aangereden?
    Wat goed dat V. ook zonder problemen uit een flesje drinkt! Scheelt zoveel ellende als jij eens een dag weg bent.

Lizzie, wat jammer en frustrerend joh:( Heb je ook verschillende maten tepelhoedjes geprobeerd? Was er in het ziekenhuis een lactatiekundige?
    Flesvoeding is ook een prima keuze toch. Het gaat erom dat L. lekker voldaan is en goed groeit. Blije baby, blije ouders:) Ik kan me jullie keuze goed voorstellen, het is zo zielig als zo'n kleintje honger blijft houden. Je hebt je best gedaan!!

10. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @lizzie Jammer dat het niet gelukt is, maar ik kan me net als Lies jullie keuze voorstellen. Raak je alleen maar gefrustreerd van en beter een blije baby die groeit dan een baby die te weinig eet. Heb je een fijne kraamhulp? Hoe vindt Bullie het?

@lies Nee, was een eenzijdig ongeval. Mogelijk zelfs met net iets te veel alcohol...wordt nog een duur grapje als dat het geval blijkt te zijn. Kan daar zo boos om worden, maar goed...z'n herstel staat nu eerst voorop.

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lizzie, het is altijd een moeilijke keuze, maar je maakt een keuze die het beste is voor je kind en dat is rust. Ik herken je verhaal heel goed. Dat vingervoeden is zo ontzettend intensief en zwaar voor je kind. De kinderarts gaf bij ons aan dat het niet voor elk kindje is weggelegd, vooral voor de lichte kindjes. Ik schrok daarom best wel toen ik hoorde dat jullie dit advies kregen. Je kan altijd nog blijven kolven en dat aan haar geven. Je productie komt net op gang en dat moet je ook niet te radicaal stoppen i.v.m. kans op borstontsteking. Ik heb uiteindelijk een maand gekolfd en dat via de fles gegeven.
    Heb je een fijne kraamhulp?

12. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Lizzie ik begrijp je keuze heel goed,bij mij werkte me tepels ook niet mee.
    fijn dat jullie weer thuis zijn!!

Dames morgen weer de kids naar school!!!
    J. gaat wennen en dan mag ze over twee weken ook helemaal naar school:(zal haar missen thuis......
    ik zal denk ik weer wat meer kunnen meekletsen:D

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wow, Losje wat gaat het hard! Twee kids op de basisschool...
    Ik mag morgen weer beginnen. Groep 4 dit jaar :)

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Jemig Dido, wat een schrik! Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren :(

15. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @losje Spannend morgen beide dames naar school! Zal wel even stil zijn.

@ika Veel succes en plezier op je eerste werkdag van het nieuwe schooljaar!

16. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Ika veel succes en plezier in groep 4 dit jaar!
    L. zit nu ook in groep 4!
    J.mag volgende week pas wennen,en dan vanaf 1-09 fulltime naar school!
    Had eigenlijk wel verwacht dat ze deze week ook al mocht wennen maar er komen veel nieuwe kindjes dus heeft de juf liever vanaf volgende week!

Nu druk bezig met voorbereidingen voor het grote feest op 30-08!!!!
    Uitnodigingen zijn verstuurd,taart besteld en nu maar nadenken wat ik moet vragen,pfff vind ik altijd lastig....
    En wat gaan we allemaal eten:D,bij ons is het altijd een groot eetfestijn met vrienden en familie!

17. Jolina

Jolina Niet meer actief

Joehoe meiden......:D

Nou sta ik net klaar om naar het zk te gaan, ik denk kijk nog even hoe laat het ook weer was, nou ja het is pas om 15:45 hahahaha stom! Nu gaat mijn schoonmoeder mee omdat zij ook om 15:15 moet en ik dact dat wij om 14:45 moesten... Jeetje...:D

Oogtest ging prima ze was goed vooruit gegaan. Dalijk dus naar de kinderarts.

J doet het ook nog steeds prima! Ga dalijk wel even wat Fv erbij halen om bij de boterham een flesje melk te geven. Ga m nu niet aanleggen voor dat beetje en zo heb ik weer wat meer vrijheid ;)

Lizzie jammer dat het niet lukt met de bv lieverd... Misschien toch nog een lc laten komen als je echt niet wilt stoppen? Of kolven idd?

Dido jeetje wat erg! Gelukkig "valt" het nog mee :( jeetje stel je voor.

Ika helemaal nieuw de auto?
    En een leuke avater :D

Lies fijn dat het allemaal goed ging .... Toch altijd leuk een feestje :D

Bouwjaar geniet ervan daar!

Spring had jij nog getest?

J zevert veel en tegenwoordig vindt hij het ook leuk om alles eruit te spugen ... Leuk he :p
    Hij gaat ook gelijk staan als je zijn handjes vasthoudt als hij zit. Het echte kruipen doet hij dus niet zo, geen zin hahaha

18. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @ika Hoe was je eerste werkdag?

@losje Leuke uitnodiging! Kijkt ze er al naar uitbom naar school te gaan? Hier is eten ook altijd het middelpunt van feestjes :)

@jo Fijn dat het goed gaat met d'r ogen! Bij de arts ook alles goed? Hahaha...lekker husselen met tijden. Vindt mama vast heel leuk, alles er uit spugen ;)

@lizzie Hoe gaat t met jou en L?

@hier relaxed dagje. V meldde zich vannacht om de 3 uur, dus net samen even dutje gedaan. Voelde vandaag ineens een draadje "uitsteken". Blijkt er nog een hechting te zitten. Wordt woensdag voor de zekerheid even naar gekeken.

19. Jolina

Jolina Niet meer actief

Alles was goed..... Over 3 maanden weer terug ;) nieuwe lichting medicatie gekregen.... Nog even die gekke reactie besproken van haar laatst en dat was toch naar alle waarschijnlijkheid een allergische reactie. Daarna nog even voor een tussenjasje voor nu de herfst enz gaan kijken, nou die is bijna niet meer te krijgen. Alleen dikke winterjassen.

Oei dido... Niet fijn maar kan wel eens gebeuren dat het niet oplost.

Morgen naar de opticien voor de bril van A ... Dan nog was Fv kopen voor J en vandaag was uitverkoop bij de v&d ... J heeft weer wat leuke dingen erbij :D v&d heeft zooooooo'n leuke kleren :D

20. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    @ Lizzie, als het allemaal niet zo relaxt gaat dan heb je een goede keus gemaakt om over te stappen op flesvoeding. Wat Ika ook zegt, rust is het allerbelangrijkste.

Cake Smash is inderdaad fotograferen hoe hij de taart gaat aanvallen haha, maar dan wel met leuke decoratie eromheen. Bij ons dan ook in het thema van Lief, omdat dit ook zijn geboortethema was en dat vinden we wel leuk om de babytijd ook daarmee af te sluiten. Van die foto's maken we de uitnodiging voor zijn eerste verjaardag.

@ Testen, niet meer getest. Heb al sinds zaterdag bruinverlies maar de ongi wil nog niet echt doorzetten (vandaag was NOD), misschien breekt het morgen nog door. Wacht even af.

Deel Deze Pagina