De oempaloempas gaan op roze! Deel 4.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rylie, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Mooie foto's lizzie!

@jo ben benieuwd naar je nieuwste test!

@hier vinn heeft ons vandaag na de voeding van 6 uur 's ochtends tot 9 uur laten uitslapen :) Moesten er ook wel uit, want kregen kraamvisite van 2 stel vrienden met aanhang en kids. 1 van 12 weken. Leuk om te vergelijken en te bedenken dat V over een paar weekjes ook al zo groot is? Daarna even in m'n eentje de stad in geweest en V bij paps gelaten. Even extra slaapzakje gekocht en natuurlijk nog wat kleding ingeslagen :-D

2. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.758
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Dido lekker hoor ff shoppen. Ik denk ook al vaak van hoe zou het zijn als ze zo groot is of zo groot is. ;)
    en lekker hoor dat je kon slapen tot 9.

Jolina. Nog getest? Ik ben erg benieuwd.

Spring. Had jij nog een testje gedaan?

Bouwjaar. Hoe is de vakantie? En hoe dat je meisje het?

Hier. Weer een goede nacht gehad. Tot 7 uur heeft ze geslapen dit keer. Vind het maar raar.
    geen kik snachts. Wordt vaak genoeg wakker.
    Maar ik vind het wel lekker dat ze zo doorslaapt. :)

Met mij gaat het ook stapje voor stapje beter. Maar merk ook dat ik toch wel iets te veel doe. Pijn is al zo goed als weg alleen nog een zeurende pijn eigenlijk.
    Vloeien is ook echt minimaal. :) Daar ben ik wel heeeeeeeel happy mee. hahahaha Moet er ook echt weer aan wennen. Zo lang geen last van gehad. :p:)

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lizzie, super toch die nachten! Je kleine meisje heeft het al snel door.

@Dido, lekker wezen shoppen!

@Jo, alweer getest?

@Eda, wat fijn dat N. zo'n makkelijk meisje is!

@Lies, wat knap van T.!

We zijn vandaag even wezen shoppen. Al wat kleertjes in maat 86 gekocht voor de winter. Alleen de terugreis was 1,5 uur vanwege de verkeerschaos in de regio, omdat de Velsertunnel dicht was.
    M. kan de laatste dagen steeds makkelijker overstappen van meubel naar meubel. Soms heeft ze het niet in de gaten en staat ze een paar tellen los :$

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #304 Bouwjaar1979, 23 aug 2014
    Laatst bewerkt: 23 aug 2014
    Even kort via foon

Jo al duidelijkheid?

Meeste kindjes doen t goed zo te horen

Mamsie betere nacht gehad?

Lizzie rustig aan he ook als t beter gaat

Had hier hapje gemaakt voor F linzen, tomaat en kip (variant op de opperdepop konden geen bruine bonen vinden). Mopperen, huilen. Toen een gratis gekregen potje wortelsnot open getrokken en dat at ze zo op. Lekker dan.

5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.758
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Bouwjaar. Hihi die F. Maar snot is ook veel lekkerder. ;) hahaha geniet nog van je vakantie!

Ik heb een stomme vraag die nu al 2 dagen door mijn hoofd gaat. Wat doen jullie als de kleine om 3 ofzo wakker wordt.
    Ik heb het nog niet gehad maar iets anders als proberen gerust te stellen en weer te laten slapen kan ik niet bedenken.
    Hahahah ben bang dat ik haar niet meer stil krijg hahahaha.

Merk toch wel dat ik daar onzeker over ben. Net als met het voeden. Of haar schema wel goed is. Al moet het kloppen ik bliif twijfelen. ;)

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lizzie, je mag gewoon voeden op verzoek. Een kleintje die 's nachts wakker wordt, wordt wakker van de honger. Ik heb altijd gevoed op verzoek in het begin. Een schema kwam vanzelf en overvoeden is niet gebeurd. Schema en ritme was in het begin ver te zoeken :p

@Bouwjaar, haha die wortelsnot.

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nou gister overdag nog getest en die was wit....

We zijn dus naar de dierentuin geweest in Duisburg, was leuk! Dolfijnenshow en veel dieren. J heeft potjes gegeten maar hij heeft er last van, hij spuugt dan.

Hij is nu 2 nachten al aan het spoken, of hij last heeft van tandjes of het pyamapapje wat hij overdag wel eens krijgt.

Morgen begint school weer. Zal stil worden in huis, stiekum vindt ik dat toch wel leuk. Even tijd voor mij en J alleen. Ik wil ook eens wat vaker gaan wandelen, met 3 kids is dat toch anders dan lekker alleen.

Lizzie het is natuurlijk heerlijk dat ze doorslaapt maar ik persoonlijk vindt dat als ze nog zo klein zijn dat niet goed. Ze hebben die nachtvoeding nodig. Wat zei de kraamzorg hierover? Maar nogmaals dat ik mijn mening he;)

Kwa onzeker zijn is helemaal normaal ( hoop niet dat ik je nu weer onzeker maak ) dat blijft ook nog wel even. Je wilt het natuurlijk goed doen ;)
    Weet dat ik bij mijn eerste kindje meer onzeker was dan bij de tweede en derde.
    Die pijn was hier ook snel weg maar als je veel gaat doen merk je dat al snel ;) het lijkt vaak alsof je al veel kan maar doe toch rustig aan.
    Hoe was het wandelen?:D

Bouwjaar hoe is het daar?
    Hahaha ja dat potje is lekker zoet :p

Dido lekker even alleen shoppen :D ik kan ook genieten van die momentjes .... Hahahaah erg he maar ja anders heb ik 3 kindjes om me heen "rennen"

Ika had niet anders verwacht van je dame:D J kruipt hier stiekum de keuken in... Maar daar hebben we een afstapje maar ik laat m lekker gaan. Vindt dat ontdekken altijd zo heerlijk voor de kindjes :D

Oeh het kriebelt dan toch stiekum als ik weer zo aan het testen ben meiden. Ik zou toch nog wel een vierde kindje willen ... Al weet ik dat het praktisch echt niet makkelijk is en ja ik voel me bijna een weirdo want kom op 4 kinderen:$
    Gelukkig is de drang niet meer so groot als voor nm 3 anders maakte ik het mezelf erg moeilijk.:) mijn man wilt echt niet meer, denk ik, maar ik zou nog wel willen hoor:p
    Nog een zoontje zou wel leuk zijn toch:p..:D

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik heb ooit een richtlijn gelezen dat ze per halve kilo lichaamsgewicht een uur mogen doorslapen dus bij 6 pond zes uur doorslapen maximaal. Ik denk ook dat je moet kijken hoe alert ze wakker wordt.

9. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hai!

Jo, toch negatief dus? Die kriebel he, zouden wij vrouwen die niet altijd houden? Ik hoef niet perse een 3e, heb ook al allerlei spullen verkocht (positiekleding, kolf etc) maar mocht het toch gebeuren, zeer welkom!

Lizzie, heerlijk hoor die nachten maar kan me inderdaad ook wel vinden in de opmerking van Jolina. Wat zei je kraamhulp ervan? Groeit ze verder goed?

Ika, eerste werkweek zit er alweer op! Die Mette ontdekt echt rap de wereld he! Ben benieuwd of ze voor haar 1e verjaardag loopt!

Bouwjaar, lekker genoten van de vakantie? Heb je nog sollicitaties lopen?

Dido, hoe is het met je knappe vent? Wanneer moet je een keus maken qua werk (of je directeur wil worden)?

Lies, hoe is het bij jullie?

Hier drukke week. Moet echt even wennen aan het werk in combi met huishouden. Komende week 3 dagen cursussen etc.
    Scheelt wel dat ik het echt erg leuk vind dus er ook energie van krijg!
    E. kan dus kruipen sinds een paar dagen en heeft ontdekt dat ze op haar knietjes kan zitten aan bijv de tafel. Spullen op de tafel zijn niet meer veilig. Vanochtend probeerde ze te staan in bed. Ook heeft ze weer een tand erbij.
    De nachten, tja..... voor de vakantie al begonnen met stoppen van nachtfles maar toen die waterpokken. Ze dronk die weken minder dus 's nachts wel honger. Afgelopen week weer gestopt met fles in nacht dus ze moet even wennen. Wordt dus standaard wakker en valt niet direct meer in slaap.

10. Jolina

Jolina Niet meer actief

Mamsie ja dat vraag ik me ook wel eens af of het gevoel ooit weggaat, meer genoeg meiden die ik ken die heel hard roepen. Noooooooit meer :D

Dat zal best dat het allemaal wennen is weer... Lijkt me wel lekker dat je even weg kan thuis :p

Hier had meneer gisternacht ook gegeten om 5 uur en vannacht huilde hij weer een beetje maar ik heb m niet gepakt, wil niet weer voedingen gaan geven.
    Maar hier is het ook geen hard huilen, meer zeuren ;)

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.758
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    #311 Rylie, 24 aug 2014
    Laatst bewerkt: 24 aug 2014
    jolina. Die kriebel blijft denk ik wel. Misschien gaat het wel nooit helemaal weg. ;) Die kleine schatjes zijn ook gewoon veel te leuk!
    Ik vind het wakker maken eigenlijk ook wel zielig om een flesje te geven toen we dat nog moesten dronk ze snachts ook echt slecht.

Mamsie. Het zal idd wel wennen zijn zo. Is ook niet niks weer gaan werken. en dan 2 kindjes en een huishouden. Is gewoon druk.

Ika. Ik zal idd is gaan lezen wat de richtlijnen zijn daarvoor.

Kraamhulp vond het helemaal geen probleem. Die zei alleeb dat is fijn voor jullie. Van wat meer uur achter elkaar heb je meer aan dan gebroken nachten.
    Bij de intake voor consultatie bureau ook aanbod gekomen en die zei er ook niks van.

We hoeven haar ook niet meer wakker te maken. Moesten we in het begin wel toen we thuis kwamen. Dat hield op na 2 dagen.
    Ik weet dat ze genoeg melk binnen krijgt op 24 uur. Dat hebben we nog berekent.

12. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Nou lekker dan toch Lizzie! En als ze groeit is het prima toch! Hoe voel je je?

Jolina, haha ja die dames ken ik ook wel ja!
    E huilt ook bijna niet 's nachts. Is "gewoon" wakker. De snelste manier om haar weer te laten slapen is een fles melk maar ja.....

13. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.758
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mamsie. Ik voel me goed hoor. Ik moet me wel inhouden. Wil te veel. ;) Doe mijn best om me rustig te houden rn mijn rust te nemen.
    Roy doet erg veel gelukkig. En neemt veel taken op zich. :)

Jolina. Succes met de eerste schooldag morgen. Las het op fb.

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wow wat een stilte hier :)

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.758
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    hahaha idd. Het is erg stil geworden. Iedereen druk druk druk?

Ika. bevalt je nieuwe collega? Of is het nog even wennen?

Hier. Ons meisje vanmorgen maar wakker gemaakt. Ze had haar laaste fles om 12 en om half 6 wakker gemaakt.
    Door jullie begon ik wel heel erg te twijfelen door haar doorslaap praktijken.
    Heb het cb aan de tel gehad en er mag 1x 6 uur tussen voedingen zitten op 24 uur. ;)

16. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Goed dat je even gebeld hebt dan Lizzie! Blijft toch zoeken he......

Hier weer een leuke werkdag gehad. Ben echt helemaal happy!
    Wel een drukke week maar o zo leuk

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lizzie, ik zet even in de club i.v.m. meelezen.
    Wat goed dat je hebt gebeld. Die richtlijn van per pond lichaamsgewicht een uur doorslapen klopt dus wel.

@Mamsie, wat fijn dat je baan zo goed bevalt! Daar krijg je energie van.

Hier ook druk. Morgen en overmorgen vrij, maar morgenavond eerst nog informatieavond voor de ouders. Zaterdag krijgen we onze nieuwe auto!! Alhoewel de leenauto op goed bevalt. Heeft een turbomotor en trekt in zijn 1 gemakkelijk door naar 70 😂

18. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Hi meiden! Hier druk met de kleine man. Hij slaapt nu 's nachts 1 keer 5 uur aaneengesloten van 10 tot 3. Dus dat begint ergens op te lijken. Overdag sinds gister druk met m in de weer. Zit middenin z'n eerste sprongetje. Wil veel drinken en veel bij mama hangen. Zit nu ook met 1 hand te tikken, dus hou het even kort.

19. Jolina

Jolina Niet meer actief

Dido sterkte :D sprongetje is altijd even een gedoe he....
    Gewoon lekker toegeven ;)

Ika heerlijk als een auto zo rijdt...!
    Hoe gaat het lopen van je meisje?

Lizzie altijd fijn als je het cb kan bellen he ;)

Hier huilt J vaker s'nachts, maar dan meer zeuren, ik vermoed tandjes...

A heeft de eerste schooldag erop zitten, ze vond het leuk! S moet even wennen aan de nieuwe klas. Maar ze heeft een hele lieve juf en dat is al een hoop waard.

20. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Hoi meiden hier ook heel druk,
    J.wennen op school en dan ik heel veel werken.
    En dan nog die voorbereidingen voor zaterdag pfffff, ik kan nu al niet meer en het is pas dinsdag hahahahaha ga

Denk aan jullie en ik ben blij dat ik jullie een beetje op fb kan volgen:p

Deel Deze Pagina