De oempaloempas gaan op roze! Deel 4.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rylie, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @ika tja je bent nu helemaal klaar met de babymelk :)

@lies hoefde jij rond 9 mnd dan niet naar t cb? nu moet ik begin dec weer. Ik vond de 74 kleding vaak nog zo breed voor F maarja de broeken zijn gewoon tekort en de lengte van de shirtjes hoed ook niet over.
    En wat super fijn dat T van de koemelk allergie af is!

@lizzie sorry ff vergeten dat je fv geeft :)
    Tegen mij was gezegd dat ik een week nadat t weg was door moest gaan met t spul, dan redde ik t neit met 1 flesje want dat is maar voor 6 dagen.
    Ah jullie krijger een duimer :D

Nou bij t cb vroegen ze binnen 1 minuut dat ik binnen was of ik nog werkloos was. Ik heb er wat van gezegd, arts zei dat t goed is dat ik daar wat van zei ;). Gaat er dus om of kindje naar een opvang gaat of niet omdat ze dan vaker ziek zijn. Afgesproken dat ik t meld als ze weer heen gaat.
    8365 gram en 72,5 cm was de score. Gaat prima.
    Vroeg even of er nog een basisbehoefte was qua melk maar ik kan dus gaan afbouwen naar 300cc, dat krijgt ze nu nog ruimschoots. Voor t slapen gaan een fles 210/7. Die ga ik maar terug schroeven naar 180 en s ochtends een boterham proberen.

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Lizzie, een duimertje... dat is wel makkelijk :) duim kan ze altijd vinden midden in de nacht ;)

@Lies, wat fijn dat ze over de kma heen is. Ik ben idd net als bouwjaar met 9 maanden ook geweest bij het cb.

@Bouwjaar, ze krijgt 's avonds nog een fles opvolgmelk. 's Ochtends eet ze een boterham en krijgt halfvolle melk. 210/7, dat is een grote fles. Die heeft ze hier nooit opgekregen.

@Jo, spannend voor die vriendin. Lastig als de tijd begint te tikken. Mijn collega zit nu in mmm voor een tweede. Ze is 40.

Net weer even wat kleertjes gekocht voor M. Ik had nog niet genoeg shirtjes met lange mouwen in maat 86. Maat 80 is erg aan de korte kant. Van het weekend gaan we naar mijn oma in Duitsland.

3. Jolina

Jolina Niet meer actief

Bouwjaar het cb vraagt altijd zo'n domme dingen, hier altijd vragen rondom mijn gezondheid en of ik wel ge iig hulp krijg...zucht...

Hier heeft J maat 74-80 maar ja dat normaal hahahah...voor hem :D

Ika zat ze ook in de mmm bij de eerste?

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Jo, nee bij de eerste niet, maar wel complicaties gehad. Haar tweede kindje is ze met ruim 20 weken verloren :( Daarna een miskraam gehad en inmiddels zijn ze alweer een jaar verder. Het zwanger worden is bij haar al moeilijk, maar ook het blijven. Ze moet net als Lizzie steeds een cerclage :(

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Eens geprobeerd toen ze snachts nog steeds kwam. Ze trekt m zo leeg. En soms blijft er wat over, ook goed.

Ze vroeg ook nog of we al met een gewone beker aan t oefenen waren, omdat ze (hier) adviseren na 1 jr geen flessen meer te geven ivm gaatjes. Dat schijnt nog steeds vaker voor te komen ondanks t poetsen. We hadden t al wel paar keer gedaan, vanaf vandaag dagelijks dan. En ik moet zeggen dat t niet onaardig ging vandaag.

Heftig hoor voor die collega. Ik heb wel eens momenten dat ik me ervan bewust ben dat sommige mensen dat nooit gaan meemaken. Bijv F lekker spelen op bed zondagochtend

@jo hoe oud is die vriendin dan?

6. Jolina

Jolina Niet meer actief

Uhm....... Tegen de 40 aan .

Ika jeetje wat is het soms oneerlijk he :(

Geef ik nu als enige nog bv hier?

S was naar eens kinderclub geweest, je kan daar knutselen en creatief bezig zijn. Helemaal S dus ;)
    Ze vond het leuk....en ze wilt iedere week gaan :D

7. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Bouwjaar, is per regio verschillend of je wel of niet met 9 maanden naar het cb gaat. Bij ons is het alleen op indicatie.
    T. drinkt nog wel 500 ml melk op een dag. 's Ochtends een boterham geven duurt me op werkdagen eerlijk gezegd te lang:) maar zal ik wel gaan invoeren op de andere dagen.
    Ik oefen in principe dagelijks met een open beker, maar T. begrijpt het nog niet geweldig. Ik vind het ook moeilijk doseren hoor. T. slurpt het vaak naar binnen, waardoor ze zich snel verslikt.
    Fijn dat F. goed groeit:) Wel idioot dat ze meteen begonnen over je werkloosheid hoor. En waarom moet je het doorgeven wanneer F. weer naar een opvang gaat? Snap het principe erachter niet.

Jolina, dido geeft ook nog bv he;) Ah dus jij zou wel een 4e kindje willen haha. Nou wie weet ooit... Spannend voor die vriendin van je, lijkt me lastig als de tijd zo begint te tikken.
    Leuk voor S.!

Ika, zo heftig zeg van je collega:( Sommige mensen hebben echt veel pech, erg oneerlijk. Vriendin van mij is ook al 3,5 jaar bezig met hun kinderwens, zit ook in de MMM. Inseminatiepogingen gehad, 1e IVF gehad en gelukt maar helaas een miskraam geworden. Zij heeft dan het 'voordeel' dat ze pas 27-28 jaar is.

Lizzie, aan de ene kant handig zo'n duimertje, aan de andere kant ook totaal niet. Een speen is veel makkelijker afgeleerd natuurlijk, een duim heb je altijd bij je. Ach, je hebt het niet voor het zeggen he:p Mijn moeder duimde nog toen ze mijn vader ontmoette (ze was toen 18 jaar) whaha.

Morgen een symposium in Nijmegen, ben benieuwd. Ga zo weer lekker naar huis en mijn meisje ophalen:)

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @Jo oh ja dan is t beter niet heel lang te wachten als je t nog wilt. Ook vanwege de verhoogde risico's op t een en ander.
    En mag S ook iedere week?

Oh maar ik kan me zo voorstellen dat als iemand me ooit weer in dienst wil nemen ik ook geen tijd (zin) heb om een boterham te geven 's ochtends. Al hapt F best door. Dus dan of melk of dan moeten ze de boterham maar op de opvang geven.

Nou waar het om gaat is dat als kindjes naar de opvang gaan dat een verklaring is als ze vaker ziek zijn. Dus stel 2 kindjes zijn frequent ziek maar de ene is thuis en de ander gaat naar de opvang. Bij kindje dat thuis is gaan ze misschien eerder verder kijken, terwijl bij het andere kindje een verklaring kan zijn dat die aangestoken wordt door andere kindjes

Plezier op t symposium

9. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja daarom, je hebt niet meer alle tijd van de wereld dan he... Ach als ze echt wilt dan gaan ze er wel voor.

Oh ja dido jij ook nog :D hoe gaat het met de bv? Hoe vaak krijgt hij nog nu?

Bouwjaar ja ze mag iedere week...het is boven in de straat dus supermakkelijk. Alleen recht tegenover de flat waar mijn moeder woont maar ik ga daar geen rekening mee houden ten laste van S.
    Volgende week is geen want dan is hier vakantie.

10. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Lies. duimen ben ik niet zo blij mee maar vind het nu wel super schattig om te zien. Ik zelf heb ook geduimd. ( doe ik nu nog wel is in mijn slaap ;)) maar ook met vergroeien van het gebit enzo. We zullen het zien.

Bouwjaar. Hier had de dokter gezegd potje opmaken en als het niet weg is terug komen. Ze zei de 2de keer dat ik dit potje nog op moest maken en dan even moest stoppen. Ook omdat ze er verder geen last van lijkt te hebben.

Lies. Veel plezier morgen!

Jolina. Dat klinkt leuk! Ik kan niet wachten om gewoon lekker te gaan knutselen met L. Vind ik zo leuk. Vandaag ook bezig geweest voor halloween. :D

Hier. Ik probeer een nieuwe naam te verzinnen maar vind alles stom. hahahaha en als ik iets heb dan is de naam al bezet. ;)

11. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Alles gelezen, maar merk dat ik met het wennen aan de werkcombinatie te moe ben om alles te onthouden...sorry meiden.

@spring Leuke foto's van de cakesmash. Over een paar weekjes weten jullie het geslacht al! Spannend!

@bouwjaar Hopelijk een goed gesprek! Hoop dat er snel iets op je pad komt! Confronterend dat ze daar direct naar vragen op cb, maar met uitleg snap ik de reden.

@ika Jeetje wat heftig. Gelukkig voor mijn vriendinnen ben ik vooralsnog de enige met miskramen.

@lies Super geen kma meer! Leuk symposium?

@lizzie Hier weet V ook vaak z'n duimpje/handje te vinden. Dan geven we hem meestal een speentje. Schijnt beter voor de tandvorming te zijn.

@jo ik geef ook bv inderdaad . Gaat prima. Ook het kolven op jet werk. Toevallig vandaag aan 5 voedingen genoeg, maar meestal 6. Je mannetje groeit lekker :) Leuk misschien ooit een 4e! Wie weet draait ML nog bij toch? Hier gaat rond de 10 maanden van V de ac de deur weer uit.

@hier vandaag heerlijk vrij dagje gehad met V. Wat een heerlijk vrolijk mannetje is het toch. Ben echt zo gek op m :) Nog wel even 2 uurtjes gewerkt toen hij op bed lag.

12. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ah leuk dido met 10 maanden :D
    Nou ik denk niet dat mijn man ooit nog wilt.... Maar we zien wel.
    En wat super dat het allemaal zo goed gaat met de bv...schouderklopje!!

Lizzie hahahahaha ja is ook moeilijk.... Kies een leuk woord en laat het eens vertalen on het Spaans of zo... Zijn vaak ook mooie woorden :)

Vandaag is het donderdag...mama's dagje:D kinderen worden naar school gebracht en gehaald ...
    Wil dalijk een lekkere omelet met spinazie gaan maken....alleen kan ik niks meer eten zonder J ook wat te geven;)...

Dido hoe bevalt je nieuwe functie?

Losje meis.... Nog nieuws?

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Jo, ahh die tandjes van J. op fb :) Hier komen er volgens mij ook weer een paar door.

@Dido, ook al zo'n lieve foto op fb. 3 maanden, wat gaat het toch hard!!

@Lizzie, ik ben benieuwd wat uiteindelijk je naam wordt :p

@Lies, veel plezier op het symposium.

@Bouwjaar, klinkt op zich logisch over het wel of niet naar de kdv gaan en ziek zijn. Ze hadden het echter wel wat tactischer mogen vragen ;)

Hier een waardeloze nacht achter de rug. Ze werd om 0.00 huilend wakker en was maar met moeite rustig te krijgen. Ik ben er dus veel uit geweest. Ik denk combinatie tandjes krijgen en sprongetje, want vanochtend was ze ook al het zonnetje..... NOT ;)

14. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    @ Jolina, zo heb ik ook een vriendin die het al jaren heeft over voor een eerste te gaan haha.. Ik zeg dan ook steeds gewoon doen, maar ook een beetje eigen belang dat ik het leuk zou vinden als onze kindjes een beetje dezelfde leeftijd hebben :p Maar ze zit nog in een studie dus ik snap ook wel dat ze nog even wil wachten. Maar nu gaan ze er eind volgend jaar pas voor. Maar voor jouw vriendin denk ik dat het nu idd wel tijd is om de knoop door te hakken.

@ Lies, wil je ook weer zwanger worden?

@ Kledingmaat, J zit nu ook in 80/86 ligt er maar net aan hoe het valt.

@ Dido, ja ben al aan het aftellen haha, nog 5 weken :p

Kun jij ook thuis werken? Dat is wel fijn he, dat je dan toch lekker bij je mannetje kunt zijn.

@ Jolina, zit J je dan ook zo aan te staren? Ik vind t ook lullig om te eten en hem niks te geven haha.. hij zit dan echt te schooien als een hondje :D

@ Ika, ah bah zo'n vermoeiende nacht. J had van de week ook een aantal nachten dat ie midden in de nacht wakker werd, maar volgens mij bleek achteraf dat ie het gewoon koud had. Heb m nu een paar dagen in de winterslaapzak van puckababy, dus helemaal met teddy en ook de armen (had eerst wel een winterslaapzak aan maar dan een gewone zonder mouwen) en nu slaapt ie weer lekker door.

@ Hier, weten jullie of ik J al gewone yoghurt of vanille yoghurt mag geven als toetje?

Gister heb ik aan mn teamleider verteld van mijn zwangerschap, ze was toch wel enthousiast en feliciteerde me meteen. We kwamen ook op het onderwerp Demi en opeens brak ik pff genant. De laatste dagen droom ik ook weer steeds over haar. Misschien omdat ik weer zwanger ben, maar heb vorige week ook 2 afleveringen van de serie 'nieuwe buren' zitten kijken en daarin was dus al meteen dat een vrouwtje een kindje verloor en dat hakte er eigenlijk ook bij mij in... Ik heb eigenlijk sowieso het idee dat ik veel emotioneler ben deze zwangerschap haha.

En eergister ook echt rotnieuws gehad van een vrouwtje die bij ons in het groepje zat van de mailgroep bij Lieve Engeltjes. Haar jongste zoontje van 2 blijkt kanker te hebben pff en het is ook al uitgezaaid. Sommige mensen blijft echt niks bespaard, want ze hebben hun tweede kindje dus verloren tijdens de zwangerschap.

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Spring, jemig wat een ellende maken sommige mensen toch mee :(
    En wel begrijpelijk dat je zo droomt. Onbewust ben je er toch mee bezig. En gênant... ach, mensen begrijpen dat wel ook al hebben ze het zelf niet meegemaakt. D. blijft toch onderdeel van jullie leven. Ze is jullie tweede kindje tenslotte.
    Je kunt rustig yoghurt geven. M. eet het regelmatig als tussendoortje in de middag. Ik vind de vanille yoghurt van arla erg fijn.

16. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ah wat erg spring :( rotziekte....:(
    Ik was zelf ook emotioneler bij J.... Kon om alles huilen en ik ben al zo nuchter hahaha, moet wel zeggen sinds de kinderen er zijn ben ik een stuk emotioneler dan vroeger...

J staren, deed hij dat maar, nee hij huilt en huilt want ik ben zo'n slecht moeder dan...:D bengel.

Ik denk dat het voor jullie altijd emotioneler is ook spring, zwanger zijn....
    Heb je nu weer die "angst" wat je bij je laatste zwschap ook had ?

Ika hier is J toch al een tijd wat lastiger. Sprong kan het dan ook miet meer zijn denk ik bij hem J .....ik denk wel dat ze behoorlijk last kunnen hebben als ze "volwassener" worden zeg maar...
    Jouw'n meisje is toch ook een stuk gegroeid en vooruit gegaan de laatste tijd ;)

Hoe is jullie eetschema nu bij de kindjes?
    Hier is het...

8-9:00 bv
    10:00 2 sneetjes boterham

Dan proberen een slaapje te doen....maar de laatste tijd slaapt hij zo weinig...

En dan ligt het er echt aan...soms weer een boterham met een lflesje melk a 90cc of fruit en dan om 15 uur een boterham of dan het fruit.

En om 17-18 uur warm eten....

19 uur of bv of Fv. Want hij heeft nog wel eens dat hij ergens in de middag al bij me wilt eten en dan geef ik een flesje met pap voor het slapen gaan...

Alleen vroeg ik me af ..hoeveel geef je dan? Ik geef nu 180 ...200 werd te veel.

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Mijn schema is als volgt:

8.00 beker halfvolle melk en een boterham met margarine
    10.00 fruit en water
    12.30 2 boterhammen met beleg en water
    13.00-15.00 slapen
    15.30 tussendoortje en water
    17.30 warm eten en water
    19.15 fles 180/6 en dan naar bed.

Flessen van 210/7 heeft ze hier nooit gehad. Pap vindt ze niet lekker.

Het is volgens de app hier wel weer sprongetjestijd. Maar het klopt dat ze veel heeft geleerd. Ze zegt nu al meerdere woordjes, zoals ama en apa tegen mijn ouders :)

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @lizzie nwe naam voor een 2e kindje?
    Hahah daar denk ik nou nog helemaal niet aan. Denk dat ik daar pas over ga denken als ik zwanger zou zijn

@dido fijn dat je leuke dag had. Net weer werken is vermoeiend he.

@ja haha J wil alles mee eten?

@ika oh balen van je nacht

@spring fijn dat ze goed op je zwangerschap reageerde :)
    En wat onzettend verrot t nieuws wat die vrouw heeft gehad :(

Ons schema (bij benadering)

8.15 boterham met beleg, beetje melk (vanaf vandaag, was pap of melk)
    10.30 fruit en water
    11-13 slapen
    13.00 boterham met beleg, water
    15.00 melk en daarna tussendoortje
    15.45 uurtje slapen
    18.00 warm eten
    19.00 naar boven klaarmaken voor slapen, melk 180 cc (sinds gister teruggeschroefd was 210)

19. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Lizzie, haha ben je inderdaad al een naam voor een 2e kindje aan het bedenken? Wij opperen soms ook wel eens een naam, maar we denken er niet serieus over na.

Dido, 3 maanden alweer die kleine grote V.! Leuk om met 10 maanden met de ac te stoppen! Van mij mag die tijd ook wel weer aanbreken, maar ik ben beide keren oneijs snel zwanger geraakt en ik wil toch wel zeker 2 jaar leeftijdsverschil.
    Was een best interessant symposium, ging over infectiepreventie in de ouderenzorg en bijzonder resistente micro-organismen (BRMO's).

Spring, jeetje wat ontzettend oneerlijk voor die mensen:(:(
    Echt spannend zo'n geslachtsbepaling en vrij uitgebreide echo over 5 weken. Ik kan me wel voorstellen dat je nu weer meer met jullie meisje bezig bent.
    Ik wil wel heel graag weer zwanger worden, maar we willen dus zeker 2 jaar leeftijdsverschil en aangezien ik 2 keer heel snel zwanger ben geraakt... We wachten minimaal tot Tessa iets van 15-18 maanden is.

Ika, bagger zo'n nacht! Het is maar een fase gelukkig:p Hopelijk snel uit het sprongetje, wel heel schattig dat ze bijna opa en oma zegt:)

Bouwjaar, hoe voelt het nu om getrouwd te zijn;)?

Jo, haha T. komt ook bedelen als wij aan het eten zijn. Schattige foto van J. op facebook!

Ons schema ongeveer:
    7.00-8.00 uur wakker en op mijn vrije dagen een boterham met 100/4 melk en op werkdagen een papfles 180/6.
    1-1,5 uur slapen
    10.00 uur fruit en water
    12.30 uur 1-1,5 boterham en 100/4 melk
    1-1,5 uur slapen
    Heel soms in de middag een tussendoortje en uiteraard water
    17.00 uur avondeten, toetje en water
    19.30 uur 180/6 melk en dan naar bed

20. Jolina

Jolina Niet meer actief

Lizzie is een nieuwe nickname voor op het forum aan het bedenken meiden ;)

Oh zo leuk dat jullie allemaal weer aan zwanger worden denken...:D ben stiekem wat jaloers hoor hihihi....

Oké de schema's komen wel overeen.... Vandaag weer lekker in bad geweest ...zo leuk om hem te zien spetteren :D

Lies hier zit er twee jaar precies tussen ;)

Deel Deze Pagina