@ Lies, maar je bent ook nog 9 maanden zwanger he haha... @ Schema... Ik zie dat jullie allemaal meerdere boterhammen geven. Het CB vond dat meer dan 1 boterham echt niet nodig was en ik hem dan teveel zou geven... Dus bij ons is t nu zo: 08.00 papfles 10.00 fruit 13.00 fles + 1 boterham 14.30 tussendoortje, soepstengel ofzo 17.30 avondeten met toetje 19.00 flesje Maar ik zou m dus best smiddags nog een boterham kunnen even en sochtends bij z'n papfles? Of zou dat dan weer wel iets teveel zijn... @ Jolina, het blijft altijd wel in m'n achterhoofs zitten maar niet echt grote angst. Heb ook 2 gezonde kinderen op de wereld gezet maarja... Het zal nog steeds wel een beetje spannend blijven tot de 20 weken echo denk ik
Wat eet iedereen op tijd s'avonds. Wij redden dit vaak maar net, ml is niet eerder thuis. Als ik weer mag werken wordt t wel 18.30 denk ik
@spring ik zou sochtends niet pap en brood doen maar t een of t ander. Ik ziu ook eens meer brood kunnen geven maar ach qua gewicht zat ze nu goed. Onder de middellijn maar boven de - 1sd lijn
Hier heeft het cb het echt nooit over wat ze eet. Ik vraag eigenlijk ook niet. Ze zit op de +1 voor lengte en ook gewicht. @Bouwjaar, M. eet vaak eerder dan wij. Manlief is ook vaak laat. Soms lukt het wel om samen te eten. Dan eten we op de dagen dat ik niet werk rond 18.15. Op de dagen dat ik werk eet ze soms bij mijn ouders als ik vergadering heb. Soms eet ze met de pot mee, dan weer een potje of een ingevroren maaltijd uit de vriezer.
Ohh dames geen 2de kindje hier hoor. Ben blij dat ik na alles hier een gezond meisje heb liggen. Soms heb ik wel zo iets van een 2de wil ik wel maar geen zin meer in allemaal ellende ook al is mama worden het mooiste wat ik ooit heb mee gemaakt. De naam is voor hier. Heb meelezers. Ons schema. 5 flessen melk. 150/5.Tijd geeft ze zelf aan al is het meestal. 8-12-3-7-23. Ze is er vrij constant mee. Dido. Hoeveel voedingen heeft V? Spring. Denk dat de spanning ook heel normaal is. En zal denk ik straka ook wel meer aanwezig zijn als die 20wk echo er aan komt. Had ik wel in ieder geval. Ook al zat de cerclage der.
Lizzie, whaha nu Jolina zegt dat je een nieuwe nickname aan het bedenken bent denk ik 'oh ja' Jolina, lijkt me een mooi leeftijdsverschil! Hoop toch wel te beginnen als T. 15 maanden is. Bouwjaar, alleen T. eet zo vroeg hoor, om 17.00 uur gaat altijd haar sirene af Ze krijgt bij de gastouder eten en van beide oma's om die tijd. Wij eten zelf pas rond 18.30-19.00 uur. Spring, ik zou ook of pap of een boterham doen. Ik geef pas sinds gisteten brood 's ochtends hoor en dus ook niet alle dagen.
Hier ging de pil de deur uit rond 12 maanden en bv stopte iets daarna.... Toen ben ik een keer ongesteld geweest, duurde even voordat mijn cyclus op gang was na de bv natuurlijk....en gelijk zwanger.. Ben van de meiden beiden in december zwanger geraakt Eigenlijk bizar dat ik toen ik bloed verloor en de mk begon ook in december zat.... Spring pap is eigenlijk ook brood dan toch? Is ook vezels... En ik bedoelde te zeggen met die angst, dat je banger zou zijn als het een meisje was...dat had je toen toch meen ik he?
Misschien anders smiddags toch 2 boterhammen dan want als z'n boterham op is begint ie altijd meteen te piepen en dan moet ik m een tutje in doen ofzo en dan is t goed maar heb dus wel het idee dat ie het liefste nog een boterham heeft. Hij zit wel op de +1 lijn dus wat dat betreft heeft ie t idd niet echt nodig haha... @ Bouwjaar, alleen J eet rond die tijd. Wij en D eten rond 18.15-18.30 omdat ML past om 18.00 uur klaar is met werken..
@ Jolina, ja maar denk dat ik dat nu ook wel weer zou hebben al zou ik het nu wel super leuk vinden als het een meisje zou zijn. Dus als t een meisje is dan moet ik mezelf maar wat positiviteit inpraten tot de 20 weken echo haha! J krijgt een papflesje dus niet in een bordje en het is ook gewoon nog met rijstebloem, een keer wat met granen geprobeerd maar dat vond ie niks.
@lizzie vergeten van je meelezer! Qua eten proberen wij zoveel mogelijk met F te eten. @lies maar als T niet altijd een tussendoortje krijgt kan ik me voorstellen dat ze om 17u wel honger heeft. F krijgt geen groot tussendoortje maar misschien redt ze t daardoor net ff langer? @ika F eet nog niet met de pot mee. Ze heeft gisteren wel paar kleine stukjes spruit geproeft, ze leek t lekker te vinden.
Grappig dat jij zegt dat hij het niet nodig heeft. Een paar maanden terug vroeg ik of ik al terug kon naar 2 flessen (hihi toch een voedingsvraag gesteld ). Toen zei ze juist omdat ze op +1 zat dat ze het best nodig had. Ze is dan ook erg beweeglijk hihi
Bouwjaar, ook met tussendoortje gaat de sirene om 17.00 uur aan haha. Wat geef jij als tussendoortje? Hier is het bijvoorbeeld 1 soepstengel of 2 kleine rijstwafeltjes. T. eet wel met de pot mee qua ingrediënten (uiteraard zonder zakjes, pakjes etc.), maar ze krijgt het wel uit de vriezer en eet dus iets anders dan wij die dag. Puur omdat T. eerder eet dan wij en ik het makkelijk vind om even snel iets voor haar op te warmen. Spring, lijkt me leuk maar ook wel heel spannend als het een meisje zou zijn. Nou ja, elke zwangerschap blijft natuurlijk spannend, maar voor jullie dan misschien toch wat extra. Ika, sinds wanneer krijgt M. 2 flessen? Ik geef in totaal 2 flessen (even gebaseerd op 180/6), maar dan verdeeld over 3 momenten. Vind het zo normaal om bij het ontbijt en de lunch melk te geven, drink dat zelf dan ook. Ik vind dat eten soms wel een gepuzzel hoor! En wanneer gaat de avondfles er eigenlijk af?
Die twee flessen doen we eigenlijk al sinds dat ze 8/9 maanden is. Ze kreeg de derde eigenlijk altijd voor haar middagslaapje, maar ze dronk hem op een gegeven moment niet meer leeg. Toen heb ik het geruild voor een tussendoortje. Die avondfles gaat er hier voorlopig nog niet af. Hij is echt onderdeel van het ritueel. Ze slaapt er lekker mee en ze drinkt hem nog met smaak op. Voorlopig is het nog een fles opvolgmelk nummer 3, maar met 15 maanden gaan we denk ik helemaal over op halfvolle melk.
Spring komt goed het zal idd altijd spannend blijven omdat je niet meer zo naïef bent. Soms zou je nog wel eens lekker naïef voor de eerste keer zwanger moeten kunnen zijn.... Ook niet weten wat een bevalling is ... Als je mannetje zo piept zou ik zeker wat erbij geven dat is hier echt een alarm voor mij dan Hier ben ik eens beneiuwd hoeveel J weegt enz... Over 2 weekjes mag ik weer. Als ik foto bekijk van hem een paar maanden geleden was hij echt een stuk voller... Maar hij beweegt ook meer natuurlijk. Hier krijgt J zelfs vaak wat kwark na het eten, hij heeft gewoon ook meer nodig dus al zit je kindje op de +1 lijn...dan juist eten ze ook meer vaker. Die rijstebloem zou ik persoonlijk echt vervangen door vezels pap... Misschien moet hij even wennen? Of dan toch een boterham, hij heeft dat nu wel nodig ... Rijstebloem is eigenlijk niks alleen geeft het een vol gevoel. Ika oh ja lekker geven die avondfles... Ook die zal vanzelf vervallen ooit. Hier hebben ze ook lang iets gekregen ... Lies tja wanneer gaat die weg....geen idee meer maar voordat ze zindelijk gaan worden zeker
@eten Jeetje....als ik het zo lees denk ik echt hoe moet ik die overgang aanpakken en hoe weet ik hoeveel hij moet eten...zal vast geleidelijk wel duidelijk worden. @spring Ik kan me voorstellen dat jij het gênant vond, maar ik vind er niks gênants aan hoor. Het verdriet laat maar weer zien hoe veel ze voor jullie betekent. Je zal er nu natuurlijk ook meer mee bezig zijn. Die heerlijke hormonen maken je al gevoeliger. Wat een vreselijk bericht van dat kindje. Dat is een van m'n grootste angsten...Vinn verliezen. @Lies Wie weet zitten we dan rond dezelfde tijd weer op het wachtbankje. Over V uiteindelijk iets meer dan een jaar gedaan, dus willen op tijd weer proberen. Klinkt als een interessant symposium. @jo Vraagt J meer eten dan de meiden op die leeftijd? @lizzie Nog last van spruw? @bouwjaar Hoe was de kennismaking? @hier Laatste werkdagje van de week. Ben gesloopt...hoofdpijn en vanochtend ook nog onder gekotst. Voor het eerst projectiel braken.
Lekker dido Nou de meiden aten ook genoeg maar J meer ja hahaha... En absoluut dat gaat straks allemaal vanzelf hoor dat introduceren van vast voedsel leest nu alsof het hartstikke veel is maar dat gaat vanzelf strakjes. Je begint met een ding en merkt vanzelf of het wel of niet genoeg is jij gaat dat vast prima doen zoals ik je vanaf hier een beetje inschat
Oh ja de kinderarts had gebeld.... Hij gaf aan dat het beide kanten op kon.... Hij vond het prima als we het niet deden maar omdat ze toch alweer dit jaar 2 x in het zk gelegen had neigde hij meer naar wel doen Kwa weerstand maakte het niks uit, dat zou er niet voor gaan zorgen dat ze geen weerstand gaat opbouwen. Hij gaf aan dat we het misschien dit jaar gewoon moesten doen als preventie en volgend jaar dan misschien gewoon niet. Ze kan er natuurlijk prima overheen groeien. Wij gaan het dus doen. Ik wil geen risico nemen stel je voor ze ligt straks weer in het zk dan ga je jezelf voor de kop slaan. Het gaat natuurlijk niet het wondermedicijn voor haar worden maar als het een bedje helpt nou dan doe we dat...
Even snel tussendoor.... Want we gaan een weekendje naar familie in Duitsland. @Dido, die hapjes daar groei je vanzelf in. Idd wat Jo zegt het gaat echt stapje voor stapje en het is zo leuk! @Jo, is dan een goede beslissing om het dit jaar wel te doen. Jullie hebben je portie ziekenhuis wel gehad. Fijn weekend allemaal!!