@ika: herkenbaar, toch een zware vaccin tegen de bof, Noémie is ook 2 à 3 dagen koortsig en hangerig geweest.... zielig hé kort bericht, niet veel tijd om uitgebreid te reageren
@ika Vervelend dat ze er zo'n last van heeft arme meid. Wel fijn dat ze goed plast. @bouwjaar Oei...weer gebroken nachten dus. Kan me iets voorstellen bij de tip van ika over nachtlampje. @hier Half dagje werken en dan weekend. Gastouder was gister weer aan het "klagen". V is overdag niet echt een slaper, maar je ziet aan m dat ie moe is. Thuis leg ik m dan in z'n bedje en wacht ik een tijdje af. De ene keer gaat ie naar een kwartier huilen slapen en de andere keer blijft het drama. Dan haal ik m er weer uit en probeer het later nog eens. Go vind dat ik het cb moet bellen voor tips, maar volgens mij doe ik niks geks. Wel vervelend, terwijl hij het 's nachts juist zo goed doet.
@Eda, ja het is een venijnige prik. Van die andere had ze steeds geen last. @Dido, maar wat verwacht de GO dan wat het cb zegt? Zij zullen waarschijnlijk aankomen met rust en regelmaat. En dat is thuis denk ik iets meer aan de orde dan bij gastouder met meer kindjes. Dus misschien ook wel logisch dat hij daar minder slaapt. Er zijn nou eenmaal kindjes die meer of minder slapen. Zolang hij zichzelf niet in de weg zit zou ik me er geen zorgen om maken. Je geeft zelf al aan dat hij in de nacht goed slaapt.
Dido. Ik zou je er ook niet druk om maken hoor. Tja idd wat Ika zegt, Toen ik op het CB melde dat ze de nacht hartstikke goed slaapt. Nooit wakker wordt en doorslaapt tot minstens 9 uur. Maar overdag echt maar 3 hazenslaapjes heeft. half uur tot uur. Zei ze dat dat helemaal niet erg is. En als ik zie dat L moe is haar op bedje moet leggen. Slaapt ze wel mooi meegenomen, slaapt ze niet dan is het ook goed. Doet ze dat wel op een ander tijdstip. Volgens mij vind de GO het zelf misschien wat minder omdat ze dan haar handen vrij heeft voor iets anders als hij slaapt. Ika. hoe gaat het met M? Beetje beter? Hier. Pffff verveel me dood met dit weer. Huis glanst dus hoef niet meer gepoetst te worden. Boodschapjes zijn al gedaan. R ligt te slapen na zijn nachtdienst dus ja. FF iets verzinnen om te gaan doen met L.
@rylie Vies weer inderdaad hè :s Ik wil nog kerstinkopen doen, maar met dit vieze weer blijf ik liever thuis. Tja...is vooral ook de go die het lastig vindt. Ik heb er niet zo'n problemen mee, maar vindt het wel vervelend aldoor van haar te moeten horen dat het moeizaam ging.
Hij heeft t vandaag goed gedaan met slaapjes. Volgens Go komt het door de borstvoeding dat ie dat mist wanneer hij niet bij mij is. Hij krijgt bij haar gekolfd uit een flesje.
dido: zolang hij 's nachts goed slaapt is dat toch niet erg, is idd meer vervelend voor haar, maar ja, 'tis ook haar beroep, ze wordt verondersteld daarmee te kunnen omgaan toch? hier ook super super slecht weer: veel Wind en bijna continu regen....
Dido ik vind t een beetje vaag van je go. Hoe lang doet ze t al, go zijn? Komt idd beetje over alsof ze t zelf handiger vind als hij meer slaapt. Ika sneu dat M zo'n last heeft. Hoor van veel mama's dat ze erna ziek zijn en dat ik me er maar op voor moest bereiden. Vannacht heeft F opeens weer toppie geslapen
@Eda, hier ook ff storm windkracht 9. @Bouwjaar, fijn dat ze zo goed heeft geslapen. Ik ben vanmiddag even naar de huisarts geweest. M. heeft een oorontsteking. Ik vertrouwde het al niet en wilde niet. Nu maar neusspray en paracetamol. Ze mag geen vlekjes krijgen. Dan moet ik aan de bel trekken. En als ze volgende week niet is opgeknapt maar weer langs komen. Hopelijk is het niet nodig.
ika goed dat je naar gevoel hebt geluisterd. Maar vlekjes dat betekend? (sorry weet -gelukkig- nog niets van kinderziektes) Beterschap voor je moppie
Beterschap voor alle zieke kindjes. Hier zijn we ook al 2 weken bezig. Eerst D daarna J en nu weer D en ML is ook ziek. Ik ben alleen verkouden maar gelukkig nog niet ziek geworden. Slaap ook al nachten met kinderen in m'n bed, hopelijk gaan de bacteriën gauw m'n huis uit zodat de ziekenboeg weer over is. @ Jo, dikke knuf voor jou! @ Dido, alles gaat nu goed. Geen bloed, geen buikpijn, geen kwaaltjes en nog geen buikje.. Toppie dus over 2 weken de 20-weken echo.
@springday: wat goed dat alles weer rustig is en geen bloedverlies meer, wel jammer van de zieke kindjes... @ika: weet ook niet wat dat betekent "vlekjes" vraagje: hoe doen jullie dat juist voor de tandjes te poetsen? 's morgens en 'savonds na de maaltijd? maar hoe lang? en met welk soort tandenborstel? het is hier een ramp, ze heeft het echt absoluut niet graag, is telkens een gevecht...
@Spring, sterkte met de ziekenboeg @Vlekjes, in de bmr zit een afgezwakte vorm van mazelen en rode hond, de bekende vlekjes ziekten. Als reactie op de prik kan ze vlekken krijgen. Mocht ze nog erg koortsig zijn en vlekken krijgen was het beter om te bellen. @Eda, poetsen is hier ook een drama. Ik poets wat ik kan maar het is idd vechten. Ik houd haar vast en het is brullen. Ze mag ook altijd nog even zelf poetsen. Ik heb de hele trucendoos al gehad. Ik heb een vingertandenborstel van difrax en een Jordan kindertandenborstel. Ik poets zolang het lukt. Het cb zei hier dat het vooral belangrijk was om wat fluortandpasta op de tandjes te krijgen.
Tandenpoetsen... Hier ook drama. Ik doe t eigenlijk alleen nog savonds. In de houdgreep en dan ff poetsen. F brullen. Ik had ook gehoord dat t mn belangrijk is dat er wat fluoride op de tanden komt. Zelf poetsen doet ze niet, ze smijt de borstel weg. Ik weet niet eens weekje borstel ik heb, een met een gat in t handvat.
ja, want heb ook een vingertandenborstel waar mijn kleine vinger in past, en een ander eentje zonder echte haren, maar wat ribbelingen en die neemt ze vast en steekt ze wel in haar mond probleem is hier ook heb tandpasta voor kindjes gekocht in apotheek, maar er staat dat kindje dat niet mag inslikken!!! hoe gaat dat dan? ik kan toch haar mond niet spoelen.... ja, mond en neus is hier een ramp, vroeger bleef ze liggen, maar nu gaat ze direct op haar handen en voeten en wilt ze wegkruipen...
@Eda, hier is juist het advies bij de tandpasta om niet te spoelen na het poetsen. Doorslikken is geen probleem. Ik heb de 'woezel en pip' tandpasta van Prodent. Ik poets overigens ook alleen voor het slapen gaan 's avonds.
@spring Wat fijn geen bloeding meer! En alweer bijna op de helft! Vind je het spannend de 20 weken echo? Hopelijk ligt de placenta nu goed, maar lag bij mij met 29 weken nog voor de uitgang en is goed gekomen. Sterkte met de zieken. @ika Hoe is t nu met M? Hoe ontdekte je de oorontsteking? @rylie Wat een schattig meissie. @mp En jullie ook al zo'n schattig mannetje. Knapperd hoor! Kraamzorg weer weg? Hoe zijn de nachten? @eda Dat lijkt me wel lastig met tandpasta die niet ingeslikt maag worden. @hier relaxed dagje achter de rug. Morgen heeft ML V dienst Dus na de ochtendvoeding in bed kan ik weer even doorslapen. Vandaag begon ML erover dat ie misschien wel eerder dan 10 maanden voor een tweede wondertje wil gaan. Nog maar even rustig over nadenken.
Bij ons was tanden poetsen eerst ook een strijd, maar ik heb T. geleerd 'aaahhh' te zeggen en ik geef haar iets in haar handen om mee te speken. Werkt perfect voor haar. Eda, op deze leeftijd hoef je nog maar 1 keer per dag te poetsen. Ik poets voor het slapen gaan. Lijkt me toch wel handig om tandpasta te hebben die doorgeslikt mag worden. Dido, T. is overdag ook nooit een goede slaper geweest, maar ik vind het wel raar dat de go daar zo over zeurt. Spannend misschien alweer redelijk snel voor een tweede te gaan! Ika, arme M. De BMR is inderdaad een hele vervelende en vlekjes kunnen inderdaad als reactie optreden. Hoe gaat het nu met je meisje? Bouwjaar, jij had geschreven dat F. even slechte nachten had en prompt deed T. hetzelfde Gelukkig was afgelopen nacht ook hier weer prima. Hoeveel slaapt F. op een dag? T. met mazzel 2 uur, soms slechts 1-1,5 uur. Altijd nog maar 1 slaapje. Rylie, mooi meisje is L. (facebook). Heerlijk zo'n slaapkopje 's nachts hoor. Spring, wat fijn dat het zo goed gaat! Alweer bijna de 20 wekenecho, gaat snel in mijn beleving. MPS, hoe bevalt het je om moeder te zijn? Wij gaan morgen met allebei onze ouders naar een winterfair. Ben benieuwd. T. vindt het op het moment helemaal niet heel leuk om in de wandelwagen of buggy te zitten en de maxicosi vindt ze ook vreselijk. Ze wil gewoon zelf kruipen en 'lopen'...