De oempaloempas gaan op roze! Deel 4.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rylie, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Lies F slaapt thuis meestal 2u tussen de middag (11-1) en nog een uurtje eind vd dag (om ergens tussen 16 en 17u). Inmiddels al een derde goede nacht gehad :) (kans op een niet goede wordt dus steeds groter) Bij de go slaapt ze echter niet meer dan 2 u denk ik
    Die in de middag vergeet ik soms bijna, gister oh sjip t is al 17u. Grappige is dan dat ze eerst niet gaapt maar als we dan in haar slaapkamer komen ze opeens wel gaapt ;)
    Toch op bed gelegd, 17.50 wakker. Om 20u lag ze weer plat.

Veel plezier op de fair

@dido nog verder kunnen slapen vanochtend?

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Dido, ze zat veel aan haar oortje. Dat doet ze ook als ze moe is, maar nu wilde ze steeds niet liggen. Dat was ook een signaal.
    Spannend dat ml er al zo snel voor wil gaan.

@Lies, veel plezier!

@Bouwjaar, fijn dat ze weer zo goed slaapt. Ik duim dat het zo blijft. Zou ze al over kunnen naar 1 slaapje? Hier gingen we tussen 11 en 12 maanden over op 1 slaapje.

@MP, hoe is het met jullie? Al een beetje je draai aan het vinden na alle drukte? Wat een mooi mannetje hebben jullie. Volgens mij een heel duidelijke mix van papa en mama :D

@Rylie, wat een heerlijke foto van L.

M. is weer aan het opknappen. Ze heeft praatjes voor 10 en is koortsvrij. Het snotneusje moet nog wat slijten. Ik ben blij dat we de prikken niet veel later hebben laten doen. Je merkt echt dat het immuunsysteem even een flinke klap heeft gehad. Dit waren voorlopig de laatste prikken. Straks pas weer als ze bijna naar de basisschool gaat.

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ika. Wat fijn dat ze al een stuk op geknapt is. :)
    Naar dat ze toch ziekjes kunnen worden van de prikjes. Al is dat weer beter dan de ziekjes zelf.

Lies. Heel veel plezier. Dank je voor het compliment.

Jolina. Meid hoe gaat het met je? Heeft het al een plekje kunnen krijgen?

MP. Hoe bevalt het moederschap? En hoe doet de kleine man het. Bedenk me nu wat is nu de stand kwa jongens meisjes hier? 4 jongens en de rest allemaal meiden 11???

Hier. L is weer aan het oefenen met draaien. Vandaag is het haar weer een keer gelukt. Helemaal trots.
    Ohh wel ff een vraagje. Benginnen jullie kleinjes te huilen als ze wakker worden? L dus gewoon nooit. Ze wacht gewoon tot er iemand komt. Heb het nu een paat dagen in de gaten gehouden. Zou zeggen dat ze toch honger heeft smorgens vroeg.

4. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @bouwjaar Klinkt als een relaxed slaapritme. Bij de go dus ook minder slaap?

@lies was t leuk?

@ika Fijn dat m weer opgeknapt is! Ik ben ook blij als de prikjes voorlopig achter de rug zijn.

@rylie Grappig hè terwijl er over het algemeen meer jongens geboren worden. V wordt brabbelend of huilend wakker. 'S ochtends moet ik m doordeweeks vaak wakker maken en dan volgt en na een paar keer knipperen een dikke glimlach.

@hier Heerlijk op bed kunnen blijven liggen. Slapen lukte niet meer, maar was relaxed dat ML de zorg even overnam. Net even bij vriendin in A'dam op bezoek geweest met een dochtertje van 2 maanden ouder dan V. Grappig hoe ze op elkaar reageerden en grappig om dat verschil in ontwikkeling te zien in 2 maanden.

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ika fijn dat M opknapt. Gelukkig voorlopig klaar met de prikken.
    Een slaapje ben ik wel over na denken maar ik denk dat ze t nog net niet red.

Rylie F blèrde in t begin zo dat ik eten gaf voor t aankleden. Nu kan ze in haar bed liggen en nog rustig wakker worden. Ik hoor haar dan brabbelen, das meestal tussen 8-8.30 en pak haar dan uit bed.

Dido leuk he hoe kleintjes al op elkaar reageren. F slaapt bij de go relatief gezien gewoon slecht.

Gisterochtend dacht ik wat zie ik nou in de poep...Krentjes, juist die heeft ze dus uit moeten poepen...arm kind ;) . Hmm blijkbaar bij de go gehad, maar ik had ze zelf nog niet gegeven. Ivm mogelijk verslikken. Wanneer zijn jullie rozijntjes of krentjes gaan geven?

6. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @rylie: hier weent N. ook niet hoor 's morgens, ze wacht ook toch iemand komt, lekker relaxt... weet niet of het verontrustend is of niet, maar is lekker handig...

dank u voor de tips om tanden te poetsen!

7. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hai,

ika, sneu voor je meisje! Hopelijk knapt ze snel op. Twijfelde bij E maar die lijkt sinds vandaag weer op te knappen.

Eda, ik heb ook een tandenborstel met ene gat. Poetsen gaat redelijk. Ik maak er ook geen strijd van. Poets wat ik kan, zo niet, dan niet.

Rylie, E huilt niet altijd als ze wakker is. Begint nu vooral te kletsen maar met 4 maanden huilde ze wel altijd.

Lies, hoe was het op de winterfair?

Dido, zou je er alweer voor willen gaan? Gaat dat lukken op je werk (niet dat dat zou moeten uitmaken uiteraard)

*tussendoor even E een fles geven. Ze eet en drinkt al een paar dagen niet veel. Melk wel redelijk. Gister werd ze rond 20.00 wakker en dronk nog 180 ml op. Sliep daarna ineens de hele nacht door (nachten ervoor drama, minstens een uur wakker etc). Nu heeft ze weer 180 ml dus hopelijk weer een goede nacht!*

Spring, fijn geen bloedingen meer! 20 weken echo, toch echt weer spannend he. Zag vanmiddag bij vrienden al op FB dat het wereldlichtjesdag is. Moest direct ook aan jullie denken (en aan Bouwjaar, eigenlijk aan ons allemaal). Mooi, je kaarsje voor jullie meissie

Bouwjaar, hier krijgt E pas sinds een week of 2 rozijntjes en niet ene doosje maar gewoon een paar.

Jolina, hoe is het meid?

E kwakkelt dus lekker door. Leek vandaag wat fitter maar is nog steeds moe. Hoest ook veel. Echt zo'n nare hoest.
    T gaat goed op school. Is wel toe aan vakantie.
    Werk is nog steeds erg leuk maar ook even druk ivm een nieuwe bewoner (meervoudig gehandicapt). Met de kerst werken maar oud & nieuw lekker vrij

8. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @bouwjaar Dat is een rare gewaarwording die krentjes...Lijkt me op zich qua gevaar meevallen toch? Maar kan me voorstellen dat je het niet prettig vindt dat ze dat zonder overleg heeft gegeven.

@mansie Goede nacht gehad? Vervelend dat ze nog zo kwakkelt. Fijn dat je werk zo goed bevalt. M'n zus zit ook in de gehandicaptenzorg. Pittig werk.

Ik zou er nu niet gelijk voor willen gaan. Ik was eerst voor met 10 maanden stoppen. Ml zou met een halfjaar misschien al willen stoppen. Dat is al over 1 maand! Ik ben er nog niet uit. We hebben over V natuurljk ook meer dan een jaar gedaan en we zouden het liefst niet meer dan 2 jaar tussen de kindjes willen. Misschien binnenkort al stoppen en zonder poespas eerst maar op z'n beloop laten. Wordt wel pittig met werk inderdaad mamsie, maar niet onoverkomelijk

9. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Dido, wie weet is het nu in 1x raak. Tja dan is het wel pittig maar wie weet duurt het wel weer langer. Al hoop ik dat niet voor je. Een kindje krijgen valt echt niet te plannen he. Zou soms wel makkelijk zijn!
    Hoe diet V het? Makkelijk ventje verder? Las iets over overdag slapen. Jammer dat GO er moeilijk over doet.

E heeft weer doorgeslapen. Weet niet wat me overkomt na een jaar meerdere keren per nacht eruit moeten :D

10. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @mamsie: wat fijn die nacht doorslapen, ik weet echt niet hoe jullie het doen hoor!!!!

hier nog geen rozijnen gegeven... kweet wel dat ze voor haar verjaardag pannenkoeken heeft gekregen in de crèche, en ik vond dat wel een beetje jammer dat ik er niet bij was voor haar eerste pannekoek!! dom hé...

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #1311 Bouwjaar1979, 15 dec 2014
    Laatst bewerkt: 15 dec 2014
    Tja daar zit ik dus ook een beetje mee. Maar ja. Ml zei laatst dat hij dacht dat t wel weer lang zou duren. Ik denk dat we wel zien wat ons gegund is. t komt qua werk toch nooit uit. Hoewel doordat er een aanpassing vd regelgeving komt eind volgend jaar wat wsl veel werk gaat geven zou t prima uitkomen als t in 1x raak is :p. Dan ben ik op tijd weer terug.

@mamsie ik duim voor je dat E haar truc van de afgelopen 2 nachten herhaald. Want om bij te slapen heb je nog wel een paar extra nachtjes nodig.

Na deze week heeft ml 2 weken vrij, F gaat niet naar de go. Ik werk die weken alleen ma & di.

12. mgbk

mgbk Niet meer actief

Hallo dames,

Beetje vreemd om weer wat van me te laten horen nu ik al lange tijd niet meer mee schrijf. Maar enkelen vroegen tijdje terug hoe het was.
    Na drie goede echo's beginnen we een klein beetje hoop te krijgen, al blijven we nog wel afwachtend en de angst blijft nog wel een tijdje vrees ik.
    Maar voor nu zijn we heel blij en gelukkig! Gisteren tien weken zwanger. Op naar de volgende dertig.

Bijgevoegde bestanden:

• Q.jpg
      Q.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,1 KB
      Weergaven:
      0
  13. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Kippevel, tranen in mijn ogen....... Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd! Wauw......

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Jesus mgbk, ik begin gewoon te janken hier in de trein.
    Je wil niet weten hoe vaak ik aan je gedacht heb.
    Gefeliciteerd!! Gefeliciteerd, gefeliciteerd!! Een zomerkindje :)
    Hoop en vertrouwen groeien met de tijd, denk ik.

Mooie echo. En ik vind t helemaal niet vreemd als je weer komt praten. Juist hartstikke leuk!

Wow, goede start van mn dag zo :D

15. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Mgbk, ben zo super blij voor jullie!! Het is je enorm gegund en zoooo verdiend! Geniet van de de komende tijd ♡ Heerlijk dat ik nu lekker met jou mee kan leven tijdens je zwangerschap net zoals jij mij altijd hebt gesteund.
    Dikke kus & knuffel xxx

16. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ohh meis wat een super geweldig nieuws.
    Dit is jullie zo gegunt!! 2015 moet en zal jullie jaar worden!!
    Geniet van julllie prachtig wondertje!!!

17. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Oh zo happy met je nieuws MGKB dat ik je helemaal vergeet te feliciteren!!

GEFELICITEERD!!!

18. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Weet je dat ik enkele dagen geleden nog zat te denken dat het echt geweldig zou zijn als je niet zou komen vertellen dat je al even zwanger bent? En tadaaaa:D:D

Echt wauw, ik ben zo enorm blij voor je! Het is jullie enorm gegund, ik heb ook serieus tranen in mijn ogen. Van harte gefeliciteerd met jullie nu al prachtige kindje!!
    Hoop dat je de komende maanden van je groeiende buik mag genieten.

19. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Yes!!!!!!!!!!!!!! Mgbk ik ben voor jullie blijven duimen! Wat een prachtig nieuws!!!!!!!!!!! Ben zo blij voor jullie!! Mooie periode om uitgerekend te zijn weet ik uit ervaring ;)

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Oh wow!!!! Mag van harte gefeliciteerd!!!! Ik duim voor jullie!! Wat een supermoderne nieuws!

Deel Deze Pagina