De oempaloempas gaan op roze! Deel 4.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rylie, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik bedoel uiteraard mgbk 😉

2. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    En supermoderne nieuws klinkt ook wel leuk Ika;) Leuk he die autocorrect.

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hihihi

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Arghhhhhh ik word gek van mijn telefoon :D

5. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    mgbk: wat een schitterend nieuws!!!! ik ben zo blij voor jullie! ik snap dat de angst blijft, maar het ziet er toch zeer goed uit hé meid, dus van harte proficiat aan alle 2!!!!

en niet te veel kwaaltjes? (maar die neem je toch maar graag aan denk ik wel...)

best nieuws van de week denk ik dan!!!! yoepie, dank u voor ons vroeg kerstcadeautje!!!

Kus

6. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Allerliefste oempaloempa's!
    Ook ik heb een hele tijd hier niks van me laten horen... Heb veel van jullie wel gevolgd op facebook gelukkig!
    Ik wil proberen om het hier ook weer wat meer bij te gaan houden.
    Fenne heeft nu wat meer regelmatigere slaapjes dus kan mijn tijd wat beter inplannen :)
    Daarnaast krijgen we vanaf januari een schoonmaakster eens per week dus dat levert me ook tijd op.
    Hoop dat ik hier nog welkom ben

MGBK wat een prachtig nieuws! Het is jullie van harte gegund! Gefeliciteerd

7. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Jaydee. Tuurlijk. Oempaloempas mogen altijd weer terug komen!! Ben jaloers. Ik wil ook wel poetsvrouw.

Hier. Ik twijfel zo of L wel al toe is aan de hapjes. Doet haar mondje nauwelijks open en alles wat in der mondje komt komt er net zo hard weer uit... :(
    Ze lijkt het wel niet vies te vinden. Ze heeft nu 2x wortel gehad en vandaag zoete aardappel.
    Hmmm wat tw doen wat te doen... iemand tips?

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Jaydee, tuurlijk ben je nog steeds welkom! En heerlijk wat hulp in de huishouding.

@Rylie, ja die hapjes is gewoon proberen. Soms zijn er ook gewoon nog niet aan toe. En het is ook iets wat ze moeten leren, al die nieuwe sensaties (smaak, textuur, van een lepeltje happen). Ik volgde het nutricia schema met steeds 3 dagen hetzelfde en dan iets nieuws en dat weer 3 dagen. Hapjes zijn nu nog niet noodzakelijk en is meer om smaken te gaan ontdekken. Je kan ook nog even wachten en over 2 weken eens weer proberen.

Morgenmiddag en avond nog even werken voor het kerstdiner en dan vakantie 🎉

9. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @rylie: ja misschien nog niet aan toe, ik deed zoals Ika, 3 dagen achtereen zelfde, maar na een paar keer had ze het door en was ze er duidelijk meer dan aan toe (ze was dan 4 maanden en 2 weken). Kan vlug veranderen een kleintje op die leeftijd hé

10. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Cb rade hier aan 2 dagen hetzelfde dus me daar maar aangehouden en het is idd allemaal erg nieuw voor der. Geef haar nu elke keer maar een klein beetje al proeft ze het maar.
    Als ze begint tegen te stribbelen dan houden we op. Merk wel dat we als we haar eten geven ze rust nodig heeft.
    We zien te allemaal wel. Ze is pas net 4 maanden dus haast heeft het nog niet. ;)

Ika. Succes met alles. Bijna vakantie!! LEKKER!!

Jolina. Meid hoe gaat het met je?

11. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Whahaha Ika, ik vind je telefoon geweldig :D. Succes nog even met werken!

Jaydee, welcome back :)

Eda, N weer fit?

Rylie, hier pas later begonnen met hapjes. Had ook het gevoel dat ze er totaal nog niet aan toe was.

Mgbk, ben nog een beetje onderste boven van je mooie bericht

Losje, knuffel voor jou!

12. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Rylie: hier heb ik onze meid wel al vanaf 4 maanden af en toe laten wennen aan wat smaakjes, maar ze was er ook echt nog niet aan toe. Dus uiteindelijk pas vanaf 5,5 maand echt gaan geven en toen ging het ook ineens heel goed :)

Ik ben dus niet helemaal bij met verhalen etc. die hier op het forum verteld zijn, maar doe mijn best :)
    Denk dat sommige namen ook veranderd zijn?? Nou ik kom er allemaal vanzelf wel weer in hihi:D

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Het is idd ff uitproberen. Hier wilde ze de eerste keer ook niet. Na een paar dagen ging het echter al veel beter met de hapjes en werd ze helemaal blij als ze de lepel al zag.

@Mamsie, alles goed bij jou?

@Jaydee, hoe is het verder met jou en F? Lieve foto's hoor op fb?

Hier ze duidelijk in een sprongetje. Ze probeert het drammen uit ;) hartstochtelijk huilen als iets niet mag en als ik haar negeer ff kijken of ik stiekem niet toch kijk. Laatst wilde ze niet eten en zei ze 'ete bah'.

14. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Oh begint dat uitproberen nu al?? :$ *Het is een fase, het is een fase, het is een fase* ;)
    Merk inderdaad ook wel dat ze steeds meer een eigen willetje gaat krijgen.
    Hier gaat alles goed! Onze kleine meid is erg makkelijk. We zitten nu alleen even in een fase van moeilijk eten. Gelukkig kan ze het hebben qua gewicht :D
    Ze loopt sinds een goede week! Zo een komisch gezicht, zo een kleintje die door de woonkamer waggelt hihi

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ja mooi gezicht is dat hè! Hele nieuwe fase weer. Het was al leuk, maar het wordt ook alleen nog leuker vind ik.

16. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @jaydee Leuk weer wat van je te lezen! En fijn dat de kleine dame het zo goed doet! Oeh...een schoonmaakster zou ik ook wel willen, hoewl ML nu helemaal blij is met z'n nieuwe speeltje ;) Een nieuwe dyson stofzuiger.

@ika ow jee..ik had gelezen dat het sprongetjes gedrag steeds heftiger wordt. Lekker bijna vakantie!

@rylie V snapte eerst ook niet wat hij met dat eten moest en duwde het meeste ook naar buiten. We zijn wel doorgegaan met het idee al proeft ie maar een paar hapjes. Nu een maand verder snapt hij steeds beter wat de bedoeling is. Hij vindt qua groente broccoli, courgette en bloemkool lekker. Pastinaak en wortel minder, hoewel hij peer en mango wel weer heel lekker vindt. Ik merk nu ook regelmatig dat hij gaat kwijlen als wij iets eten.

@hier Nog 1 dagje werken en dan 2 weken vakantie! Echt even aan toe. Ik blijf maar moe. Herkennen jullie dat van de eerste maanden?

@mp Lekker aan het genieten?

@mgbk Ga je combinatietest doen?

@jo Hoe gaat t met je?

@losje Leuke fiets! Is ze vast heel blij mee!

17. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    N. is weer redelijk fit, maar verkoudheden van de crèche meebrengen blijft wel op regelmatige basis gebeuren natuurlijk

maar nu is haar poep helemaal open!!! kweet niet hoe het komt, maar ze heeft er wel pijn aan;... is het dan beter om talkpoeder te gebruiken dan zalf? want is wat exsudatief en zalf blijft er zo wat niet echt op plakken...
    echt sneu om haar zo te zien pijn hebben...

vandaag werk ik niet dus een relax dagje (ben maar rond 10u opgestaan... :)) met dank aan een heel flinke dochters die gewoon mee uitslapen!!! flesje gedronken en nu flink aan het spelen alleen. hier stapt ze nog niet, maar ze is precies wat meer aan het oefenen met rechtstaan en karretje voortduwen. ze heeft nu 2 oude speelgoedjes teruggevonden dat ik verstopt had in haar karretje, ze is daar nu heel serieus mee aan het spelen..

kan natuurlijk uren over haar praten, maar haar ding is nu veel nee doen met haar hoofdje (omdat ze dat leuk vindt, nog niet om echt "nee" te zeggen, ja is nog toch moeilijk) heb haar geleerd om handkusje te doen en dat lukt wel soms, vind ik zo schattig.

als we kinderTV opzetten, is ze precie gehypnotiseerd, ze vindt de muziek zo leuk en lekker meedansen.

maar haar willetje komt idd mee op, ze kan er weleens aanstellen hoor... vervelend, maar stiekem wel leuk, wilt zeggen dat er karakter in zit!

tot zover de update....

18. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Hi meiden! Hier gaat het eindelijk sinds gister weer wat beter met de ziekenboeg pff ben helemaal op zeg. We zijn er maar gelijk even uit gegaan naar de Efteling.

@ Mgbk, wat een super goed nieuws!!! Gefeliciteerd, ben zo blij voor jullie :D

@ Fases, ik hoop dat het fases zijn want mijn super lieve baby is in de afgelopen weken veranderd in een dreumesmonstertje. Hij wordt ineens elke nacht wakker enzo, gelukkig gaat het de laatste nachten beter dat we hem direct weer in slaap krijgen met een speentje maar man man hij was gewoon klaarwakker in de nacht. Ik heb nu maar het ochtendslaapje eraf gehaald.

@ Mamsie, lief dat je aan ons dacht afgelopen zondag :)

@ Dido, ja vind het super spannend die echo, ook omdat ik gewoon niet zo'n goed gevoel erover heb maar hopelijk heb ik het mis. Ik lees inderdaad regelmatig dat het meestal wel goedkomt met die placenta dus ik zie het allemaal wel en tja als ie toch daar blijft liggen heb ik ook weinig keus, al hoop ik echt dat ik gewoon natuurlijk kan gaan bevallen.

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @jaydee welcome back

Het gaat toch alleen om het proeven? T maakt helemaal niets uit als er niks in gaat.

@ika F zei laatst toen ik vroeg vind je het eten niet lekker: bah. En nogmaals met een dikke smile. Dit was toeval (volgens mij) maar we moesten wel hard lachen.

@eda talkpoeder moet je wel mee oppassen want het is schadelijk als een baby dat inademt, dus niet te enthousiast poederen.
    Verder adviseerde mijn kraam hulp maizena ipv talkpoeder. exacte reden vergeten omdat t een kort vormt ofzo?

@spring hopelijk blijkt alles goed op de echo

Gisteren druk, sochtends gezwommen en smiddags naar een promotie dus een tante van mij paste op. savonds met F eten ml had diner van werk. Rond middernacht nog een huilbui. Direct stil als ik haar vast hield, maar owee als ik haar wilde wegleggen.

20. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Bouwjaar. Was ook onzeker gemaakt door andere. Moet een flesje af en ze moet zo veel gram eten.. Ik geef haar nu gewoon wat om te proeven. Hopelijk heb je nog een redelijk nacht gehad. En hopelijk straks beter.
    Hoe bevalt je nieuwe werk?

Spring. Hoor vaak dat de bm nog wel naar boven groeit zeker als het vroeg in de zwangerschap is.
    Wow je bent gewoon al weer bijna halverwege. Snap dat je de 20weken echo heel spannend vind. Is zo begrijpelijk.

Eda. Je meisje gaat het lopen vast snel leren. Hier adviseerde de kraamhulp geen talkpoeder maar maizena ( schrijf je dat zo).

Hier. Vanmiddag in het ziekenhuis gezeten. (zie club)
    L heeft een top dagje gehad bij oma. Heerlijk verwent. Ligt nu uitgeteld in haar bedje te slapen.

Deel Deze Pagina