dank u voor de tips meiden, had een fles talkpoeder gekregen van iemand, maar maizena heb ik ook thuis liggen, dus ik zie het wel heb ook gezien dat het gevaarlijk is als het ingeademd wordt, dus idd ook niet overdrijven mee lijkt me... wel heel sneu voor mijn meisje, anders zo vrolijk, maar nu echt wenen van pijn....
Joehoe... Wat een rust hier. @eda hopelijk geneest t vlot @jo waar ben je toch, gaat t wat met je? @mgbk ik moet gewoon glimlachen als ik aan je denk En de rest, alles ok? Hier goh wat gaat tijd toch weer snel tis alweer weekend. Vandaag kerstlunch gehad. Met zn allen (6p incl stagaire) uit lunchen geweest. Heerlijk en gezellig. Bediening was alleen erg traag. F was afgelopen 2 dagen in opperbeste stemming. Gezellig hoor.
@Eda, oh dat is hier ook. Zo vaak verkouden! Hoop dat ze steeds meer weerstand krijgt zodat het wat minder wordt. @Springday, heel vermoeiend zieke kindjes! Ik vind het altijd zielig voor de kindjes, maar ook zeker voor de mama hihi En mijn beste vriendin had hetzelfde als jij hebt met de placenta. Kindje is nu 3 maanden, enige is dat ze met de keizersnede gehaald is maar snap je bezorgdheid. @Bouwjaar, gezellig! Hier ook kerstviering met leerlingen en collega's gehad. Nu heerlijk twee weken vakantie! Fijn weekend allemaal!
@Eda, hopelijk geneest het snel! @Bouwjaar, klinkt gezellig die lunch. @Jo, hoe is het? @Jaydee, geniet van je vakantie @Spring, hier ging ze rond haar verjaardag ook over op 1 slaapje. Ik duim voor een mooie echo straks. @Rylie, hoe gaat het nu met de hapjes? Ik heb ook lekker vakantie. Gisteren kerstviering met school. En meer dan 4000 euro opgehaald voor Serious Request. Misschien gaan we komende week ook ff kijken bij het glazen huis.
Eda. Beterschap met je meisje. Heeft ze er nu nog veel last van. Bouwjaar. Das wel relaxt meteen lekker de kerstviering op je werk Toppie van F dat ze zo goed in haar hummetje zit! Jaydee en ika. Geniet van jullie vakantie!! Hier. Hapje doet ze van proeven. Ze doet op de lepel zuigen zo als opnde fles. Ze zuigt het naar binnen. Broccoli heeft ze best wel wat van gegeten. Wou ook maar 4 flesjes gisteren.
@ Rylie, ja deze zwangerschap gaat echt zo ontzettend snel. Komt denk ik omdat buiten die bloedingen enzo die ik steeds had verder helemaal geen kwaaltjes heb. Zo fijn! Zo kan ik het wel volhouden tot het einde haha. En dat terwijl ik in het begin zo op keek tegen die 9 maanden, vooral nu met nog 2 kindjes thuis. Bij J was ik zo moe constant, maar dat heb ik nu eigenlijk helemaal niet. @ Eda, zo zielig, ik hoop dat het snel weer beter gaat met je meisje. @ Bouwjaar, lekker een kerstlunch. @ Jaydee, bij jouw vriendin was het dus niet meer weg getrokken? Volgens mij kunnen ze straks bij de 20 weken echo al een heel eind voorspellen hoe het eruit zal zien. Als de placenta echt nog compleet voor de uitgang ligt dan lijkt me de kans heel klein dat het helemaal weg gaat daarvoor en ook nog eens 2 cm van de uitgang vandaan. Maar wie weet is ie al een stukje opgeschoven @ Jaydee en Ika, geniet van jullie vakantie Hier ook nu lekker 2 weken vrij.
Heerlijk zeg, vakantie. Ik mag gewoon vol aan de bak de komende week. Door ziekte ook nog extra werken. Eda, heeft ze al wat minder last? Spring, zie je tegen de 20 weken echo op? Hebben ze bij de laatste echo wat uitgebreider gekeken of niet? Mgbk, hoe is het? Heb je last van kwaaltjes? Hier is T nu flink ziek. Sinds gister koorts, vandaag ook overgegeven. Hij ligt nu te slapen op de bank. E. heeft geen koorts meer maar hoest nog vaak. Duurt lang voordat ze erover heen is
@Springday, bij haar was het inderdaad niet genoeg opgetrokken. Heeft met 26 weken ook even in het ziekenhuis gelegen vanwege bloedingen, maar heeft daarna toch gewoon tot het einde uitgedragen zonder gedoe. Ze hebben het dus met 38 weken met keizersnede gehaald. Haar gyn zei inderdaad ook dat het zomaar kon dat het genoeg omhoog zou gaan zodat ze natuurlijk kon bevallen, maar dat was helaas toch niet gebeurd. Wie weet werkt jouw placenta wel gewoon mee! @Ika, wat goed! Hier geld opgehaald voor Edukans. Heerlijk die kerstgedachte Sterkte Mamsie! En beterschap... Zo niet leuk, zieke kindjes!
Jaydee, welkom terug! Wat leuk dat jullie meisje los loopt Eda, wat sneu zeg voor N. Ik zweer inmiddels bij zinkolie van dr. Swaab, helpt perfect bij rode billetjes. Maizena inderdaad ook wel gebruikt. Rylie, prima toch dat het vooral nog proeven is. Zal zo de club even lezen. Spring, fijn dat je je zo goed voelt bij deze zwangerschap. Hoop echt voor je dat je placenta opgeschoven is. Mamsie, nogmaals beterschap voor T.! Balen ook dat E. zo lang blijft kwakkelen. Jolina, hoe gaat het met je? Bouwjaar, heerlijk als je ukkie zo vrolijk is he! Ika, goed bezig geweest met geld ophalen!! Mgbk, ben ook heel benieuwd hoe het met je is Ik heb ook heerlijk vakantie voor 2,5 week. Vandaag geklust in het nieuwe huis van mijn broertje en vriendin. Morgen opnieuw naar hun huis, maar dan gaan T., mijn moeder en ik shoppen en gaat mijn man weer helpen klussen. Oh, we hebben nu ook besloten weer voor een 2e kindje te gaan als T. 16 maanden is. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen
poep is beter, alleen nog 2 plekken die echt wel open liggen, weet echt niet hoe ze eraan komt eigenlijk, denk eens in de crèche niet vaak genoeg luier ververst...
@ Mamsie, beterschap voor T. Hier heeft t ook lang gestuurd voordat z beter waren maar nu is iedereen eindelijk weer fit hier. Ik kijk wel een beetje op tegen die echo maarja ben straks ook wel weer blij als we het achter de rug hebben, dan weten we weer waar we aan toe zijn @ Jaydee, ik hoop het dat ik dat geluk heb een keer. @ Eda, zou best kunnen hoor dat ze daarvan die plekken heeft. Even bespreken met de crèche.
de crèche is toe vanaf 25/12 dus dan is ze eens wat langer thuis, als het volledig genezen is en het komt terug nadat ze daar weer een hele dag is, ga ik daar zeker iets van zeggen... komt dat jullie bekend voor: vroeger ging ze graag in badje, maar nu wilt ze niet meer, ze weent totdat ze er weer uit is, nochtans water zelfde temperatuur en zo en als ze eruit is, direct weer lachen.. is dat gewoon aanstellerij? of heeft elk kindje een periode dat ze niet willen gewassen worden?
@Spring, hopelijk straks wat meer vertrouwen in alles na de 20 weken echo. @Mamsie, beterschap! @Lies, wat spannend! Zo heel lang is het niet meer wachten en hopelijk is het jullie snel gegund. @Eda, hier gaat ze graag in bad. We wisselen het ook af: douchen, wassen met een washandje en badderen. Ze heeft altijd veel speeltjes in bad en vermaakt zich ermee. Ze heeft nu ontdekt dat ze door een lege fles onder water te duwen bubbels kan maken. Wellicht helpt het om nieuwe speeltjes in te bad leggen?
@jaydee, ika, Spring heerlijk hoor 2 weken vrij Fijn dat t goed gaat. Aangezien met 4 mnd de hapjes nog wel echt voor t proeven zijn en niet ter vervanging van melk zou ik wel opletten dat ze genoeg melk blijft drinken. Misschien dan niet te veel geven? @spring duim ervoor dat de placenta opgetrokken is. Wanneer heb je de echo? @mamsie T alweer iets opgeknapt? Beterschap @lies hoe zijn jullie zo op de 16 maanden gekomen als start? @eda ik zou zeker even praten bij de creche. Juist als de huid van haar billetjes stuk is is het extra belangrijk vaak genoeg te verschonen. Badderen is hier altijd oke. Douchen heb ik ook wel gedaan, maar nu meestal in bad voor naar bed. Gisteren even samen in bad geweest Gisteren aan F een rietjes beker gegeven en ze heeft er zowaar wat uit gedronken. Ze speelt er verder vooral mee. Werkelijk al dat wat geen speelgoed is wil ze mee spelen. Waarom heb ik nog speelgoed
@ Eda, hier vinden beide kids badderen fijn, maar heb idd ook speeltjes erin. Moet wel zeggen dat het bad nu iets warmer is dan in het begin want anders hebben ze het gewoon koud als ie op 38 graden staat. @ Lies, spannend dat jullie voor een tweede gaan. Ben ook benieuwd waarom pas als T 16 mnd is. @ Bouwjaar, ik heb 31 december de 20 weken echo. J speelde in het begin ook vooral met die beker. Op en neer schudden enzo maar uiteindelijk ging ie er ook echt uit drinken en nu speelt ie er ook niet meer mee.
Eda, T. blijft water geweldig vinden, maar ze wil niet continu zitten in bad. Ze wil graag ook door de douche lopen en afwisselend speelgoed vindt ze ook leuk. Zou inderdaad even kijken of je de crèche moet aanspreken op de rode billen, zou het zeker doen als het nog een keer gebeurt. Spring, spannend hoor! Blijft een spannende echo en zeker voor jullie. Bouwjaar, T. snapt de rietjesbeker nu ook heel goed. Is wel makkelijk, die beker pakt ze zelf als ze dorst heeft. Waarom met 16 maanden voor een 2e kindje.. We zouden er graag iets meer dan 2 jaar tussen willen hebben zitten. Ik ben 2 keer snel zwanger geworden, mocht dat nu ook gebeuren dan zit er 2 jaar en een maand tussen. Het gaat vast iets langer duren dan meteen raak, maar ergens tussen de 2 jaar en een maand en 2,5 jaar lijkt ons heel fijn. Dus 16 maanden is het dan maar geworden: P Snap dat je niks kan plannen uiteraard, maar je moet toch ergens gaan beginnen. En ik vind het fijn ergens gericht naar toe te kunnen leven
Lekker om naar toe te leven Lies! Spannende tijd weer! In mijn dec clubje zijn er nu twee alweer zwanger van de 2e. Eda, hier ook geen problemen met badderen. Misschien is het water een keer wat aan de warme kant geweest ofzo? Lastig he, dat ze nog niet kunnen zeggen wat er is. Bouwjaar, hier drinkt ze ook pas sinds een maandje echt uit die beker. Geef haar nu tussen de middag gewone melk uit een gewone beker. Vindt ze zichzelf helemaal stoer alleen knoeit nog flink. Hoe bevalt het werken? Rylie, hoe gaat je zoektocht naar werk? T nog steeds ziek. Dag 4 met koorts..... Moet deze week veel werken (3 slaapdiensten en een korte dienst in 8 dagen). Zal hier dus wat minder zijn. Fijne dagen allemaal!
@lies: leuk dat jullie voor een tweede gaan in april (als ik goed reken). Mijn man zou er het liefste ook alweer voor gaan. Ik wilde eigenlijk pas als F. 2 wordt. Nu het compromis gesloten dat we er aankomende zomer weer voor gaan. Zit dan rond de 2,5 jaar tussen. Stel me erop in dat het wat rondes gaat duren, maar houd er ook rekening mee dat het ook zo maar weer de eerste keer raak zou kunnen zijn zoals de vorige keer. @spring: dat jullie dan maar zonder zorgen en met een mooie echo 2015 in mogen gaan! @mamsie: beterschap, zo sneu... En werk ze! @bouwjaar: herkenbaar dat van het speelgoed! Hier kan ze wel uren in boekjes bladeren, maar verder speelt ze liever met "niet-speelgoed"
nochtans genoeg speelgoed in bad, maar als ze weent, is ze totaal niet geïnteresseerd en niets kan haar boeien.... zal eens batterij van badthermometer vervangen, misschien is ie bijna plat en minder betrouwbaar, maar controleer ook altijd zelf, dus niet ondervonden dat water te warm had... moet het water nu wat warmer hebben misschien dan 38°C Joyce? ik wist dat niet tja, we zullen wel zien, tgaat misschien van zelf voorbijgaan hé...
T was ook gewoon maar een vraag hoor. Prima toch. Als je snel zwanger wordt is eht misschien een klein beetje te plannen. Tja ik houd er wel rekening mee dat het weer een tijdje kan gaan duren, net als de eerste zwangerschap. Ik denk wel dat als t nog niet gelukt is als F 4 wordt ik serieus ga heroverwegen of we doorgaan. Ik wordt er ook bepaald niet jonger op. Maar ja mn tante zei dat nr 1 ook aanmodderen was en ze was meteen zwanger van nr 2. Dus we zien wel. @mamsie nou balen van de koorts. En werk ze! @eda F lijkt een beetje warm bad (ietsje warmer dan 38) wel lekker te vinden. Ik gebruik de thermometer nooit meer eigenlijk.