De oempaloempas gaan op roze! Deel 4.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rylie, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Dido, succes met de nachten! Wat een boef is die V. om zijn mama onder te plassen:p Hoop dat meer bijvoeding de oplossing zal zijn.
    Ik ben niet begonnen met broodkorstjes, maar gewoon met stukjes brood. T. stopte altijd zo'n hele korst in één keer in haar mond. Doet ze nu nog, ook met soepstengels enzo;)

Jaydee, ah wat vervelend voor F. Astmatische bronchitis lijkt me heel vervelend en dan nu al zo'n last hebben. Hoop dat de pufjes goed zullen werken.
    Wij gaan ook niet op vakantie of misschien dat we nog in Nederland weg gaan.

Spring, nou gek hoor dat jullie niet op vakantie gaan:p Leuk hoor zo'n echo! Heb m ook niet veel terug gekeken, denk pas over een paar jaar weer echt leuk om te zien. En inderdaad wat Jolina zegt is het moment zelf ook vooral erg leuk.

Liefoe, geef je 's nachts ook nog voedingen dan? Ik zou het niet kunnen hoor, zo'n kleintje nog steeds op onze kamer!

2. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Op het moment zelf is het inderdaad wel leuk. J leek er echt op, maar D toen helemaal niet vond ik. Nu vond ik de echo van J ook weer veel mooier en duidelijker, was ook bij een ander echo bureau dus daar ga ik dan straks ook weer naar toe.

Vind t wel jammer geen vakantie hoor haha, vind t altijd wel fijn om even weg te gaan dus we hadden wel naar iets gekeken voor in Nederland gewoon maar ook dat is toch weer niet te doen. Zwemmen gaat al niet want tja dan moet er een van ons steeds bij de baby blijven en de ander gaat dan met 2 kinderen zwemmen die nog niet zelf kunnen zwemmen. Tja... Volgend jaar dan maar weer. Gaan we wel dagjes weg deze zomer.

3. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja 3 kindjes is net te veel he hahahah :p dan kom je een persoon te kort.

Ach we krijgen gewoon een topzomer :p
    Zal lekker zijn zwanger in die warmte!

Mgbk meis hoe gaat het vertel vertel... Jij bent nu eindelijk eens aan de beurt!

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Dido, sterkte met de nachten.
    Ik gaf ook geen broodkorsten. Dat werd al gauw proppen. Ik deed ook stukjes brood en die pakte ze zelf. Af en toe een cracotte kon ze ook makkelijk wegkrijgen.

@Spring, leuk om naar uit te kijken die echo!

@Jaydee, wat vervelend dat ze nu al we puf je nodig heeft. Hopelijk helpt het snel en groeit ze er overheen.
    wij willen in de meivakantie weer naar Corfu. Dat is 2,5 uur vliegen. Vorig jaar zijn we twee keer gevlogen, maar toen liep ze nog niet. Ik ben benieuwd. De trucendoos zal wat groter moeten zijn ;)

@Liefoe, pittig die nachten! Wil je zelf na een jaar liever geen regelmaat in het geheel, want je voedt op verzoek zoals ik begrijp?

@Jo, mooie uitnodiging voor J.!

5. Jolina

Jolina Niet meer actief

Thx Ika! Oh lekker weer naar Corfu!

6. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @liefoe, heb je dat bij je andere kids ook zo lang gedaan?
    Ik zou het niet kunnen zo lang op 1 kamer. Werd na de kraamweek al gek van F haar geluidjes 😄

@Ika, oh lekker! Wat voor een weer is het daar in mei?

Nou puffen was vanavond drama. Probeer een dreumes maar uit te leggen dat zo een kapje op je neus en mond voor een goed doel is

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Jaydee, we zijn er al vaker in mei geweest. Gemiddeld is het er zo'n 22-25 graden, erg aangenaam dus. Maar we hebben ook al hogere temperaturen meegemaakt. Helaas waren we er vorig jaar eind april en was het weer echt slecht, koud en nat. Het kan dus enorm verschillen. De meivakantie valt nu wel in de meer gunstige tijd.

8. Jolina

Jolina Niet meer actief

Jaydee is ook lastig zo'n inhalator. Ik neem aan dat je een voorzetkamer hebt?

Ika oh ja das waar vorig jaar was de vakantie vroeg he.. Toen wij naar Italië zijn geweest was het ook superweer! Het jaar daarna was het heel erg nat en koud in Italië. Ik zou altijd een last minute boeken...

Zo vandaag komt er een vriendinnetje spelen bij de oudste, ze maakt steeds meer vriendjes in de klas. Gelukkig... Alleen was de arme meid gister heel erg ongelukkig gevallen van een speeltoestel op school. Precies op haar vagina en nu heeft ze een klein wondje precies naast de clitoris....auuuuuw... Arme meid.
    Maar vandaag is het al weer een stuk minder pijnlijk ...

Ik merk aan haar dat ze zich goed aan het ontwikkelen is kwa emotioneel vlak en sociaal vlak. Dat jaar doubleren is echt goed geweest... Gelukkig de juiste keuze gemaakt! Veel kindjes uit haar oude klas hebben het moeilijk. Groep 3 is pittig... Nu ben ik toch wel beneiuwd hoe zij het gaat doen volgend jaar.
    En de middelste krijgt binnenkort haar eerste Cito, toch ook fijn om te zien wat ze wel en niet kan. Zo'n Cito is toch wel fijn...

Nou ik ga aan de gang hier....fijne dag meiden

9. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @Ika, ja vind dat zo lastig dat het zo kan verschillen. En ben al zo een twijfelkont;)

@Jolina, fijn dat je ziet dat het zijn vruchten afwerpt! Altijd een geruststellend gevoel dat je ziet dat de juiste keuze gemaakt is!
    En vervelend zeg, dat ze op zo een naar plekje gevallen is!
    Mijn zusje heeft het vroeger ook gehad, moest toen in haar lies gehecht worden en haar hele muts was blauw :$

@puffen, inderdaad een voorzetkamer. Echt lastig dat je ze nog niet duidelijk kan maken dat het voor hen eigen bestwil is. Ze heeft wel geslapen zonder erge hoestbuien, joepie!

Fijne dag!

10. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hier hielp het als de knuffel enz het ook even moest doen ;) ze moet het nu nog steeds 2x oer dag dus ze is getraind ondertussen hahaha...

Ja echt naar :( straks maar weer even voorzichtig kijken de arme schat. En ze heeft nu ook een leeftijd dat ze dat niet meer graag wilt natuurlijk...

Pffff wat een weer... Ga zo de meisje ophalen maar ik pak lekker de auto, morgen is F weg de hele dag met de auto en zie het zo niet zitten om door dit weer te lopen met J... Maar ja dat moet dan maar... Regenkap en must op:D

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Zo even bijpraten hier

Daar heb je helemaal gelijk in

Nou ik denk wel dat achteruit echt veiliger is. Als je de testfilmpjes ziet wil je eigenlijk nooit een ongeluk krijgen. Maar t zou mooier zijn als ze in de stoel gedrukt worden ipv in de riemen

@mamsie alvast succes toegewenst voor je man voor morgen

@ika tja je hebt gelijk het maakt natuurlijk ook uit wat voor een auto je hebt. Dat was voor ons mede een reden om een andere auto te kopen, deze is echt wel veiliger dan t peugeotje 206.

Wat betreft het achteruitrijden en het zat zijn. F heeft tot nu toe enkel achteruit in de auto gezeten dus ja ik denk dan ze weet niet beter. Een vervolgstoel is hoger dus ze kan sowieso al beter uit t raam kijken.
    Wagenziek komt dacht ik vooral doordat je evenwichtsorgaan iets anders registreren dan je ogen zien. Ik kan bijv niet lezen in de trein maar achteruit reizen inde trein ofzo is geen probleem omdat je dan een referentie punt heb als je naar buiten kan kijken.
    Zou t niet meer zijn dat baby's de mc zat zijn omdat het teveel een lig-stand is?
    F wil gewoon niet meer liggen, niet eens meer liggen bij t verkleden. Alleen staand een poepluier verschonen is niet te doen dus ze moet wel ;)

Nou dat lag dan aan de stoel want er zijn stoelen waar kinderen tot weet ik t hun 4e jaar achteruit vervoerd kunnen worden

Bizar he. Ik verbaas me er soms ook over.

Oh bah wat naar die hoestbuien! Wat naar dat ze t heeft. Hopelijk werken de pufjes (als ze t toelaat) en groeit ze erover heen. Ik had een nichtje die had of dat of gewoon astma, maar die is er wel overheen gegroeid.

Ik ben met brood wel begonnen met broodkorstjes. Ze kon er lekker op soppen, maar ik heb van schrik F wel eens uit de kinderstoel getrokken...Niks aan t handje ;)
    Zeker niet gek dat je t eng vind.

Niet? ;)
    Wij hebben nog geen plannen. Geleuter ook met werk. Eerst maar eens kijken of ml weer mag blijven. Als we beiden werk hebben wil ik misschien wel gaan vliegen, F is dit jaar nog gratis geloof ik. Zo niet dan moeten we even kijken wat we doen.

@Jo wat fijn dat de keuze voor doubleren de goede gebleken is :) Hopelijk blijft ze zich zo lekker verder ontwikkelen. Die val was alleen wat minder fijn. (AU!:()

Nou ik wil jullie danken voor jullie input mbt de autostoelen. Er zijn div punten die ik mee ga nemen in de overweging (schoonmaken bijv. :)). Het plan is om zaterdag maar eens bij een winkel te gaan kijken. Mn collega zei ook nog achja wij zaten vroeger los in de auto. Ik laat F gewoon zo lang mogelijk in de MC. En dan zien we wel wat we gaan kopen als vervolg stoel

Vanmorgen even bij de V&D geweest die hebben fijne korting momenteel. Mn broer kon 1 doos met kleding niet vinden dus moest wat shirtjes met lange mouwen hebben mt 80. Nou 4 shirts en 2 piama's voor 22 euro. Oorspronkelijke prijs 64; werkelijk ik verbaas me er soms weer over hoeveel marge er toch opzit, want ik geloof niet dat ze ondanks de korting er niks op verdienen.

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @mgbk Hoe gaat t. Groeit je vertrouwen een beetje?
    Willen jullie t geslacht weten eigenlijk of niet?
    Hoe voel je je, not steeds nergens last van?

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #1533 Bouwjaar1979, 14 jan 2015
    Laatst bewerkt: 14 jan 2015
    Ik ben eens aan t snuffen maar hier moet je die klap op de nek eens zien: https://www.youtube.com/watch?v=FtbB3HsIXCo
    Als ik dat zie neig ik dus naar een achterwaartse stoel.. Dit ziet er veiliger uit: https://www.youtube.com/watch?v=qw70RL6EhYo
    Maar misschien moet ik hier niet naar kijken ;)

Volvo Omkeerbaar Kinderzitje (gelijk aan Britax Multi-Tech). Denk je volvo nou die staan voor veiligheid maar in de anwb test uit 2009 scoort deze nipt een voldoende. "De vele inbouwmogelijkheden hebben geleid tot compromissen die een negatieve invloed hebben op het
    gebruiksgemak en de belastingswaarden tijdens een ongeval" Lekker hoor.:(

14. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    zo eens alles bijgelezen...

interessant van die stoelen, want N. zit nog steeds in maxi-cosi (zolang dat haar hoofdje er niet boven uitkomt, mag ze er in hé en het is zo'n kleintje...) maar we zijn ook aan het kijken...

achterwaarts zal idd veiliger zijn, maar ik vraag me idd ook af hoe het zit voor contact te hebben met je kind, vooral op lange afstanden...

onze 2 auto's hebben isofix, plan is een stoel in mijn auto zetten en nog een stoel in ml zijn auto, maar die heeft zo'n basis waar maxi-cosi inklikt. We weten ook niet wat we gaan nemen...

wel schandalig dat het zoveel geld meer kost als het veiliger is hé

@jaydee: zielig van je meisje haar hoestbuien, maar blijkbaar helpt het puffen al? hopelijk groeit ze er snel overheen hé

@dido: ik vond dat ook heel eng hoor die broodkorsten... nu ik moet zeggen dat N. niet zot is van brood, kweet niet hoe ik ze dat moet aanleren... ze lijkt volkoren liever te eten, maar dacht dat ze dat nog niet mocht hebben

@ika: tof naar corfu!!! ben nog nooit geweest, maar spreekt me wel aan

@spring: ja, begrijpelijk dat op vakantie gaan wel moeilijk wordt en jullie hebben onlangs wel een heel mooie reis gedaan, dus je kunt je nog troosten met die mooie herinneringen en volgend jaar weer iets te plannen

@jolina: ja, echt tof de uitnodiging, wou dat ik dat ook gedaan had maar ja, toen vervanging op het werk en er niet meer aan gedacht eigenlijk

wij gaan eind februari een weekje skieën in Frankrijk (Jura, Klein ski-gebied, heel gezinsvriendelijk, mijn meter heeft daar een chalet daarmee). Ik kijk er wel naar uit, hopelijk kan madam tegen dan een beetje lopen!!!

eergisteren en gisteren deed ze koorts (dinsdag: 39,9°C!) maar voor de rest blijft ze speels en eet goed, drinkt wat minder....gisteren spelen in bad ben dus nog niet naar dokter geweest want weet niet wat hij meer zou doen. Ze is gewoon heel erg verkouden. maak me altijd zorgen, vind dat binnenspeelplein direct minder leuk als ze daar iets oploopt!

15. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nou ja vroeger zaten we los... En dan was je ook gelijk dood als er iets gebeurde.. Net zoals ze vroeger gewoon rookte tijdens de zwschap gelukkig weten we nu wat dit aanricht... Vindt ik altijd dom als iemand dat zegt...

Klopt wel weer van dat rechtop willen zitten ;) J leunde gister in de auto ook constant naar voren toe. En wilde naar mij kijken, maar als je een botsing zou hebben is achteruit gewoon veiliger...

Ik vindt het ook zo moeilijk allemaal...

Hier blijft J iig zo lang mogelijk in de mc, hij steekt idd nog niet boven de stoel uit dus het kan nog...

16. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wij zijn over gegaan op de vervolgstoel na de botsing aangezien de maxi cosi en familyfix in de auto zat ten tijde van het ongeval. Waarschijnlijk was er niks mis mee maar het voelde niet goed.

17. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nee dat risico kun je niet nemen he

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Lastig dat soort dingen.
    Kregen jullie m vergoed ika?

19. Jolina

Jolina Niet meer actief

Oké bij de kno geweest en ze wordt binnenkort geopereerd... Toch wel spannend dit. Hoop zo dat het helpt.
    Maar wat een lompe boeren doe artsen soms.... Snel snel snel en zegt hij, dan plaatsen we een buisje.... Ik zo ...uhmmmm en de neusamandelen dan?

Oh ja moesten die ook...

Jeeeeeeeeeetje !

Maar ja...

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Worden de neusamandelen gepeld of helemaal weg gehaald. Of is pellen ouderwets? Sorry verder niet mee bekend (gelukkig)

Deel Deze Pagina