Ja.... Mijn eetlust is zo anders geweest deze zwangerschap. Ik heb nooit ergens zin in. Snoep ook bijna niet. Zelfs geen chips ofzo. Maar nu. Kan alles wel wegknagen. Hahaha. Maar wil me beperken tot fruit of peperkoek ofzo. Ach ja het zal wel weer over gaan denk ik zo.
Hi meiden! Ik heb al een tijdje niet meer meegelezen. Dido ik zie dat jullie zoontje is geboren, van harte gefeliciteerd! Alles goed gegaan? Lekker genieten! Lizzie, voor jou de laatste loodjes, spannend het kan ieder moment gebeuren Kun je het nog een beetje volhouden? Ik werk de laatste tijd veel. Afgelopen week 36 uur. Tja het is lang geleden dat ik echt de uren van mijn contract heb gewerkt en begin het zat te worden dus ik heb deze week 3 dagen vrij genomen. Volgende week nog een weekje en dan heb ik 3 weken vakantie. Ben echt aan het aftellen, heb erg veel zin om de reis te maken en het reisschema is af de vliegtuigstoelen zijn gereserveerd dus we zijn er klaar voor!
@lizzie Daar had ik aan het eind ook last van. Meer omdat ik toen niet meer zo veel durfde te ondernemen met die hoge bloeddruk. Dus was meer verveling denk ik. @spring Leuk weer wat van je te lezen! Thanks we genieten steeds meer van ons mannetje. Heerlijk vakantie! Amerika toch? @hier ML is vandaag weer aan het werk gegaan. Nu dus weer met z'n tweetjes thuis. V heeft na een rottige avond (krampjes), nu een goede nacht en ochtend. We hebben hem gisteravond nog even in badje gedaan, dat leek te helpen. Ligt nu al vanaf half 9 nog te pitten. Meestal meldt ie zich 's ochtends om de 2 uur. Directie functie moet ik inderdaad goed over nadenken. Ik neig naar nee. Ow ja...vandaag weer op de weegschaal gestaan. 12 kilo er af...nog 11 te gaan.
Ahhhh das zo zielig die krampjes dido hier ook een mannetje wat er enorm veel last van heeft gehad. Spring lekker bijna op vakantie...
Spring. Jammer dat je zoveel uren moet maken. Hoe gaat het met de studie? En met je 2 mannetjes? Ohh bijna op vakantie. Ik kruip in je koffer. Ik wil daar ook wel naar toe. Geniet er van!!! Dido. Ohh zo zielig die krampjes. Moet je ook meer uren gaan maken als je directeur bent? Ik bedoel je werkte fulltime maar wil je dat nu nog wel met V? Succes met je beslissing ( al heb ik het gevoel dat je hem al hebt gemaakt ) Ika. Idd wat moet je met een boompie. hahahha Hoe was het vandaag met je nieuwe collega? Hier. Ik ga zo nog mijn haren verven. De uitgroei is gewoon te erg. Andere klusjes zijn allemaal al gedaan Ohh kan slijmverlies een voorteken zijn.. Als ik google dan krijg ik meteen slijmprop en zo maar zo ziet het er niet uit... Kleintje is ook rustig vandaag.
Oke. ff verder gezocht naar dat slijmpropding. Ik denk dat ik er nu elke keer delen van verlies.. Zijn elke keer stukjes ( dan weer groter dan weer klein) Maar ook dat zegt niks wanneer het gaat gebeuren..... We zullen maar weer wachten.... pompidompidom.....
Je kan m idd in delen verliezen Lizzie... Ziet het er een beetje geleiachtig uit? Iig anders dan normale afscheiding
@spring vervelend dat het zo druk is. Krijg je de opvang dan goed geregeld? Fijne vakantie alvast @dido directeur toe maar. Tja moet je dan fulltime werken? Waarom neig je nu naar niet? En die stomme krampjes @lizzie spannend hoor Ik weet ook niet precies wanneer ik die slijmprop verloren ben. Enorm rotgevoel vandaag, zie t soms niet meer goed komen met die baan. Pff. Wat ik me afvroeg is dat ik inmiddels een schema erop na houd maar ik eigenlijk niet weet of doe nou klopt voor F. Ze krijgt nu nog 4x melk. Is dat te veel? Anderzijds weinig fruit gegeten vandaag en dat brood.... we hebben een broodgooier en kleier . Vandaag was wel heel erg is bijna niks in gegaan. Gister 3/4 boterham verdwenen (vonden later weer wat stukjes terug enzo ) Vanmorgen maar fles gegeven omdat ze niet wilde drinken bij mij. Dacht es kolven maar kwam nagenoeg niks uit. Misschien is t wel klaar. Denk dat ik mn kolf maar op zolder zet. Nou spuugt F nog steeds wel makkelijk dus doe meestal 150/5. (ontbijt, lunch, middag, voor slapen) Hoe zaten/ zitten anderen rond deze lft? Op t net staan er bij schema's nog maar 3 flessen. Moet die middag fles eraf? Oja en wanneer start je met pap, moet dat eigenlijk en waneer dan, ochtend of avond? F is lekker aan t brabbelen op de achtergrond
Jolina. Idd. Gelig geleiachtig en plakkerig.. Bouwjaar. Geen borstvoeding meer dan? Je hebt het lang volgehouden! En met die baan komt het een keer goed. Echt waar!!!
@lizzie Spannend! Ik had eigenlijk tot dat m'n vliezen braken nergens last van, dus kan in principe elk moment gebeuren Spannend! @bouwjaar Gezellig dat gebrabbel. Zit hier met 1 hand een half slapend, half klagend mannetje in slaap te wiegen in de wandelwagen. Kan me voorstellen dat het frustrerend is, maar hou vol. Komt echt iets op je pad en dan ben je deze tijd zo vergeten. Ik werk nu 36 uur en blijf dat ook doen. Ik neem wel tijdelijk tot 2015 de woensdagen vrij. Ik zou graag minder werken, maar is financieel handiger als ML dat doet. Die gaat vanaf 2015 een dag minder werken. Op zich heb ik als directeur wel meer ruimte om m'n tijd in te delen, maar er zitten wel regelmatig avond verplichtingen aan. Daar zie ik tegenop. Daarnaast sta ik als manager heel dicht bij de mensen en ben ik verantwoordelijk voor alle interne zaken. Als directeur is de focus veel meer extern en krijg je toch ook wel een andere verhouding met het personeel.
@Lizzie, geen idee met die slijmprop. Ik ben hem nooit verloren dat ik weet @Dido, ik snap dat je liever geneigd bent om manager te blijven. Mijn man is nu operations manager en wil niet doorgroeien naar directeur, omdat ze dan ook verwachten dat je na 3 of 4 jaar weer ergens anders gaat werken. @Bouwjaar, ik heb nooit pap gegeven en echt nodig is dat hier ook niet. Ze groeit prima. Ik zat met 7 maanden op 3 flessen, maar dat waren wel flessen 180/6. Ik denk dat zolang ze haar brood nog niet goed eet je gerust 4 flessen kunt blijven geven. Geef je een fles bij het brood? Misschien kan je het brood er wat in dopen zodat ze het makkelijker kan eten? En als ze uiteindelijk haar brood goed eet vervalt uiteindelijk die vierde fles. Het cb geeft als vuistregel dat kinderen rond 12 maanden op 300 ml zuivel zitten. Je hebt dus zat tijd om af te bouwen. Ik zit nu op twee flessen 180/6. De middagfles dronk ze niet op en heb ik vervangen voor een tussendoortje. @Spring, heerlijk op vakantie!! @Jo, hoe is het met de ongi? De nieuwe duo is echt heel aardig. We hebben een goede klik En ik ben supertrots. M. loopt sinds vandaag stapjes aan de hand!
Nou t hangt er beetje om als t er niks meer uitkomt...Vanavond nog wel kunnen voeden. @ika ze krijgt eerst brood en dan nog een fles. Ik wilde als tussendoortje rijstwafel testen maar bij de lidl staat er specifiek op dat het met zout is. Die kunnen dus niet. Moet ik zoutloze vinden. Nou voorlopig zl t wel goed zitten dan. Wat cool dat M al stapt ! @dido aha. Ennuh hoe gaan jullie t met V doen qua oppas tijdens t werken?
@Bouwjaar, je hebt rijstewafels van goodies met appel smaak zonder zeezout. Ik gaf ook wel eens een cracotte (de gewone niet de vital of zo). Daar zit ook wel zout in, maar minder dan bijvoorbeeld een soepstengel die het cb adviseert. De wortelchips van goodies hapt ze ook goed weg en bij Jumbo of biologische winkels hebben ze maïs boogies die erop lijken.
Spring, vervelend dat je steeds meer moet werken maar gelukkig kan je een paar dagen vrij nemen. Wat fijn dat jullie vakantie er nu echt zit aan te komen! Geniet ervan Ika, wat knap van M.! Wat worden ze dan ineens groot Fijn dat de duo aardig is. Lizzie, ik heb ook nooit gemerkt dat ik de slijmprop verloor. Net als bij Dido had ik totaal geen voortekens totdat mijn vliezen braken. Spannend voor je hoor! Jolina, ga je nog een testje doen? MamsieM, knap dat E. in haar handjes kan klappen! Jammer dat ze 's nachts oefent Dido, ik zou het ook wel lastig vinden om in de avonden nog verplichtingen te hebben. Krampjes zijn echt rot, ik weet er helaas alles van Fijn zo'n goede nacht en ochtend! Bouwjaar, mijn schema is zo: 's Ochtends (tijd verschilt) een papfles van 180/6 (2-3 schepjes Bambix) +/- 10.00 uur 1-2 stuks fruit, dat is ongeveer 150 gram +/- 12.30 uur een halve boterham en een fles van 180/6 +/- 15.30 uur een broodkorst/soepstengel/rijstwafel +/- 17.30 uur avondeten, zo'n 150 gram +/- 20.00 uur een fles van 180/6 Tussendoor bied ik veel water aan, maar T. drinkt maar zo'n 50 ml hiervan. T. krijgt dus 3 keer melk. Vandaag geprobeerd of ze een hele boterham met de lunch wilde. Uiteindelijk heeft ze een halve op omdat ze te moe was en de andere helft pas na haar slaapje. De tweede fles was ook pas laat in de middag. Als F. wat beter brood eet zou je een fles kunnen laten vallen, of je hoogt de hoeveelheden wat op (lastig met bv) en dan geef je in de namiddag een tussendoortje. 4 keer melk is echter ook prima hoor! En die baan komt vast wel op je pad, maar ik snap dat je er moedeloos van wordt T. gaat echt snel kruipen!! Vandaag was ik even 2 seconden de was uit de wasmachine op de voorzolder aan het halen en T. lag midden op de zolderkamer/kattenkamer. Toen ik in de kamer kwam had ze al de waterbakjes van de katten te pakken. Eén waterballet haha.
Hahaha ik zie het al voor me T. en de waterbakjes Pffff het gaat nu wel een partij hard. Ze trekt zich aan mijn handen op en stapt dan naar me toe. Ze was ook erg onrustig bij mijn ouders vanmiddag en wilde dus niet meer haar tweede slaapje doen.
@ Lizzie, ik denk dat het niet gaat passen nu met je dikke buik Haha! Studie staat op een laag pitje, ben 's avonds veel te moe. Daarnaast heeft mijn baas van die sessies geregeld voor zijn medewerkers en moeten we een soort van POP maken. Half sept heb ik de tweede sessie en dan moet ik dus al een groot gedeelte af hebben en een aantal hoofdstukken van het boek lezen dat we hebben meegekregen. Dat ga ik de aankomende weken maar eerst in elkaar zetten want als ik terug kom van vakantie dan heb ik dus de tweede sessie al. Studie pak ik hierna weer op. Hopelijk ben ik dan niet alles weer vergeten. Met de mannetjes gaat het goed. Al is D. nog steeds regelmatig heel jaloers maarja, ik hoop dat het straks over gaat als hij wat meer met J. kan spelen. J. doet het verder prima, morgen naar het CB, ben erg benieuwd hoe groot hij nu alweer is geworden. Hoe gaat het met je buikje? Is het al wat aan het rommelen? @ Bouwjaar, ja mijn man en mijn moeder vangen een aantal uren op en wanneer dat niet kan dan werk ik vanuit huis. Al is dat wel lastig want 1 dag vinden ze prima en dan vermaken ze zich, maar het verveeld de oudste al snel als ik de volgende dag weer zeg dat ik moet werken. Resultaat was, dat hij einde van de week (vrijdag) zijn monsterpak had aangetrokken en dus strontvervelend was de hele dag. Gelukkig was ie die dag bij mn moeder Over de voeding. 4 flessen is niet teveel. Ze mag de boterham gewoon proberen of een broodkorstje, maar het CB vertelde mij dat een boterham pas echt 'moet' na 8 maanden. Dus probeer gewoon wat uit, wat ze lekker vindt en als ze het niet wil dan laat je het. Opzich krijgt ze toch genoeg voeding binnen als ze nog aan 4 flessen zit. Pap kun je allang geven, aangeraden wordt in de ochtend, omdat ze dan over de dag gezien de meeste energie verbruikt en als je het dus 's avonds geeft dan verbrand ze dat niet meer zo snel omdat ze kort daarna gaat slapen. Mijn schema is: 08:00 papfles 10:00 fruit 13.00 boterham + fles (het liefste zou hij 2 boterhammen willen haha, het is echt een vreetbeer) 16:30/17:00 avondeten 19:00 flesje (en daarna naar bed) @ Ika, wat goed dat M. dat al doet met 10 maanden!
@ika Wat goed die stapjes! Fijn dat de collega zo goed bevalt. @bouwjaar 1 dag oma oppassen, 1 dag ik en vervolgens ML en 1 middag ik. Dus 2,5 dagen naar gastouder. @lies hahaha...wat een stiekemerd. @spring Fijn dat het zo goed gaat met de mannetjes! @hier Net terug van de buren. Kregen uitleg over de katten ivm hun vakantie. V is in de maxi cosi in slaap gevallen. ML heeft m net op bed gelegd. Ben benieuwd wanneer hij zich meldt. Kwart voor 9 voor het laatst gegeten.
Testje was wit maar ik kan volgende week nog testen Rijstwafels, ik kocht altijd van die baby rijstwafels, van die kleine. Toen ik gister een uur lang een potje voor morgen aan het uitzoeken was, we gaan een dagje weg, zag ik die idd niet maar staan? J had een avondje nog wat gedronken rond 22 uur omdat hij ontroostbaar was. Nu wordt ik al 2 dagen vroeg wakker met een pijnlijke tiet... F is de auto keuren, hij moet vandaag voor de eerste keer als je een nieuwere auto koopt hoef je de eerste 2 jaar, meen ik, niet te keuren... Ben eens benieuwd, zal niet veel aan de hand zijn.
@dido hoe laat was t? @Jo vanmorgen om 5.30 F ook nog even aangelegd, zelfde reden. Maar dan drinkt ze 8/9u dus niet goed. Die apk is voor nieuwe auto's anders idd Thx voor jullie schema's en ander info over t voedsel. Dacht net laat ik eens pap proberen. Nou hahah dat heb ik zelf maar opgedronken. Ben trouwens benieuwd hoe t op vakantie zal gaan, de volwassenen eten allemaal veel later. Dus F kan niet met ons mee-eten, dat is wat ik nu thuis wel zo vaak mogelijk probeer.