De Oempaloempa's gaan op roze!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Bouwjaar, ja klopt dat is hier ook. Ik ben overtuigd van een jongen, mijn man ook, dus zal verbaasd zijn als het een meid is. Heb ook meer jongens namen dan meiden namen. Zijn er nog niet helemaal uit.
    Maar idd eergisteren bij de prenatal ook, dan heb je alleen nijntje in neutrale kleuren, maar ik hou niet zo van nijntje, dus dat vind ik dan heel jammer. Heb nu wel meer dingen gekregen, maar idd voel me ook bijna gedwongen het wel te weten, terwijl ik deze magie wel heel mooi vind.
    Mijn oma is zo trots trouwens, ben de enige die getrouwd is en toen samen gaan wonen, en daarna pas een kind en nu willen we ook niet weten wat het word. Mijn vader is de enige van haar 4 kinderen die nog getrouwd is al meer dan 30 jaar, dus ze is helemaal dol op mij en mijn pa ;)

Maar blijft moeilijk, speur nu vaak internet af, hou van winnie the pooh, van de week even naar C&A zag er veel pakjes van.

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @MamaAnnelies, gefeliciteerd! Leuk, nog een knul erbij.

Hier een drukke dag. We hebben een commodeplankje gevonden. Het is toch de Lack geworden van Ikea. Andere plankjes vond ik te popperig. Dit is lekker strak en ook bruikbaar voor later. Ik heb een foto in mijn album geplaatst.
    Komende week ga ik beginnen met kleertjes e.d. te wassen en mijn ziekenhuistas inpakken. Ook gaat de Maxi Cosi de auto in.
    Donderdagavond gaan we met de vk de bevalling bespreken.

Ik was vandaag bij mijn ouders en de kleine was lekker druk. Ik liet mijn vader even voelen aan mijn buik. Hij kreeg echt tranen in zijn ogen en ik dus ook. Was een mooi moment.

3. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ MamaAnnelies, gefeliciteerd met jullie goede 20-weken echo!! Hier ook een mannen gezin haha... :D

4. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @ika: wat een bijzonder moment samen met je pa...

@mamaAnnelies: wat leuk dat je 20 weken echo helemaal goed was! word idd een mannengezin bij jullie!!!

5. Parelbloesem

Ika wat mooi van je vader :) Speciaal zo'n moment

Heb mijn buik foto van 19 weken in mijn album gezet en mijn handtekening gewijzigd ;)

6. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Hee meiden, even snel, topdag gehad, nu wel moe!

Parel en Bouwjaar, knap van jullie dat jullie het niet willen weten. Lijkt mij wel een extra bijzonder tintje aan de bevalling geven!
    Wij wachten alleen nog af hoe ze eruit zal zien! Maar het is zeker waar, unisex is moeilijk te vinden.

Heb gestemd op je buikje Parel! Ik denk juist dat er een meisje in zit, weet niet waarom!
    Maar vaak heeft een moedergevoel wel gelijk, bij m'n jongens dacht ik dat het jongens waren en nu een meid. Alle 3x goed.

Ika, mooi momentje met je vader!

Losje, super dag geweest voor J dus, en voor jullie dus ook. Fijn he om je kids zo blij te zien!

Bouwjaar, fijn dat je af en toe even kan spieken hier! Is t lekker warm daar?? Nogmaals, enjoy!!!

MamaAn, zag het ook op FB. Fijn dat alles goed en leuk nog een knulletje!

Eda, nog een weekje, wauw! Heerlijk zeg. Even aftellen en dan volop genieten, rusten en je lijstjes afwerken!

Nou dat het even voor nu. Trusten!

7. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Goedemorgen meiden!

Ika, bijzonder zeg dat moment met je vader!

Parel & Bouwjaar, wij willen het ook niet weten. Heb nog kleertjes van de eerste fagen van T dus die krijgt de baby nu weer aan. Krijg snel genoeg kleertjes als de baby er is. Maar het is inderdaad lastig om unisex dingen te vinden. Misschien komt er bij de Hema nog wel wat nieuws in het najaar.

Mamadj, leuke dag en avond gehad dus? Kon je het een beetje volhouden?

Mamaannelies, super hoor, een jochie erbij! En natuurlijk ook super dat alles goed was met de echo!

Hier opgestaan met last van mijn onderrug. Kon niet meer goed liggen in bed. Wel jammer want ik mocht uitslapen maar zit dus toch al beneden.....
    Verder geen plannen vandaag. Jullie?

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ika nu al de mc de auto in?

Ik ga even foto's kijken :D

9. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    dapper hoor parel, dat je zo lang kunt wachten:D

mamavanannelies,..een knul wat leuk fijn dat echo goed was!

mamsie hopelijk is die pijn snel weg ,..blegh

Joy wat leuk weer wat van je te lezen!:) fijn dat alles lekker gaat:)

na het hele dag poetsen vandaag was dag en strijk dag pff... heb veel te doen nog,..;) maar het loont altijd als het weer lekker fris is!

10. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Goedemorgen!

@ Parel, ik heb ook gestemd op je buik :D

@ Toeter, ja ik heb nu weer meer tijd, werk bijna alleen nog maar thuis dus kom ik weer vaker kijken hihi.

11. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @Ika&Eda, jullie gaan snel zeg! Nog maar een weekje werken, jeetje... Spannend hoor!

@Bouwjaar, een hele fijne vakantie! Geniet ervan, laatste keer met z'n tweetjes :D

@Joy, wat fijn dat alles goed gaat met je! Lijkt me inderdaad ook een opgelucht gevoel om de 23 weken voorbij te zijn voor jou. Dat het maar snel december mag zijn

@Manouk, vandaag dan wel echt gefeliciteerd met je paps toch?;)

@Mamaannelies, wat leuk nog een jongen erbij! Gefeliciteerd!

@Lizzie, wat een lieve hond! Leuke naam ook.. Moet eerlijk toegeven dat ik op straat nooit een hond voorbij kan lopen zonder te vragen of ik hem mag aaien :) Vind honden zoooooo leuk!

@meiden die het geslacht niet willen weten, ik vind het knap! Bij een eventuele tweede zou ik het ook wel willen proberen. Maar deze keer was ik zooooo nieuwsgierig naar het mensje in mijn buik dat ik het gewoon niet kon. Moet wel zeggen dat het na de geslachtsbepaling nóg echter voelde... Je dacht nu niet meer aan een jongen of meisje, maar echt aan dat ene geslacht.

@Lov, begreep ik nu uit alle berichtjes dat je veel vruchtwater hebt? Wanneer krijg je daar de uitslag over? En wat onderzoeken ze dan precies?

@de rest, ik heb meer dan 20 pagina's terug gelezen, dus heb niet alles onthouden. Sorry :)
    Maar las dat het met de meesten goed gaat. Daar ben ik heel blij om!

Zal ook even een update geven. In principe gaat alles hier goed. Afgelopen weken dus ontzettend druk gehad met het opstarten van het schooljaar... Ouderavonden, introductiedagen en vergaderingen. Bah! Nu gaat de regelmaat gelukkig weer wat meer beginnen. Nog 6 weken en dan met verlof. Ik tel toch wel langzaam af want het begint wel wat zwaarder te worden.

Ik krijg hier wat meer last van klachten. Nu mag ik nog niet klagen want tot nu toe heb ik eigenlijk vrijwel nergens écht veel last van gehad, maar toch is het vervelend. Vooral snachts slapen is wat moeilijker.

Had ik hier al verteld dat ik anderhalve week geleden de groeiecho al gehad heb? Baarmoeder liep namelijk weer ver voor, maar gelukkig was alles goed met ons kindje.

Nou ik ga jullie weer wat meer proberen te volgen, nu het iets rustiger is hier. Al zitten mijn avonden steeds lekker vol. Morgen op kraamvisite bij mijn nicht (dat kindje die al die openhartoperatie heeft gehad, gaat nu gelukkig goed), dinsdag zwangerschapsgym, woensdagavond speelt ons neefje zijn allereerste voetbalwedstrijd dus gaan we even kijken, vrijdagavond bruiloft. ;)

Fijne zondag meiden!

12. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Jaydee, fijn dat het ook goed gaat met jou. En tja vanaf 30 weken zoiets word het sowieso wel een stuk zwaarder, je lichaam begint je dan ook in de weg te zitten enzo maar nog 6 weekjes en dan lekker uitrusten :)

Wat voor hartafwijking heeft het kindje van je nicht? Erg fijn dat het goed lijkt te gaan.

13. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @Joy, het kindje heeft de twee aders die naar het hart lopen, omgedraaid zitten. Met de operatie zijn ze weer goed gezet zodat ze weer genoeg zuurstof krijgt. Was vrij ernstig, is ook gereanimeerd enzo. :( Heel sneu. Gelukkig is ze nu sinds een week of 3 thuis en gaat alles tot zo ver super! Ben dus benieuwd morgenavond

En inderdaad vanaf de 30 weken wordt het lichamelijk echt zwaarder. Gelukkig wordt er op mijn werk goed rekening mee gehouden

14. Parelbloesem

MmvnDJ, haha ja ik weet niet, mijn schoonzus dacht ook een jongen en beviel van een meid en mijn moeder blijft zeggen dat ik een meisje draag, steeds meer mensen, terwijl iedereen overtuigd was van een jongen. Zelf denk ik echt een jongen haha, blijft spannend.
    Dank je wel voor je stem.

Mamsie, jammer dat je daardoor niet uit kan slapen :(

Joy, dank je wel :)

Jaydee, bezig bijtje... Fijn dat de groei echo goed was. En het nu met werk iets rustiger word...
    Ik las het van dat kindje, jeetje dat is wel even heel eng geweest dan.

Normaal voel ik het kindje iedere morgen, want dat schopt het flink, maar vanmorgen helemaal niet. Werd er erg onrustig van, dus even de Angel Sound gebruikt en kon het hartje snel vinden, dat gaf meteen rust.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jaydee nee familie van mijn man ;)

16. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Jaydee, het is vanaf de 30 weken idd zwaarder. Alles moet op een iets rustiger tempo ;)

@Parel, hier ook voor je gestemd :) Ik ben echt benieuwd of je gevoel klopt. Knap dat je kunt wachten.

@Mamsie, vervelend die pijn in je onderrug.

Hier geen grote plannen. Manlief kijkt Groningen-Ajax. En ik ga zo in de babykamer de boekenkast uitpluizen. We hadden alle kinderboeken die ik heb (en dat zijn er veel als juf!) in de kast gezet, maar dat vind ik toch wat rommelig staan. Ik laat er een paar staan en de rest gaat in dozen naar de berging. De kast kleed ik verder aan met mooie spulletjes en knuffels.
    Vannacht was de kleine onwijs druk in de buik. Het deed soms best een beetje pijn. Net alsof ze zich naar beneden aan het trappen was. Geen idee of dat zo werkt, maar voel me helemaal beurs van onderen. Donderdag weer naar de vk.

17. Parelbloesem

Ika, dank je wel.

Lov, groeit goed he...
    Vervelend van dat familie lid met te veel vruchtwater :(

18. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Parel, heb ook gestemd op je buik hoor!

Ika, lekker zo'n dagje aanrommelen in huis. Vind het zo'n raar idee dat ik, als jij moet bevallen, ook verlof heb! Onze kindjes schelen straks maar een paar weken!

Hier dagje niks gedaan. Veel languit op de bank, helpt goed. Gaan nu even een rondje lopen. Wil wel in beweging blijven. Misschien ook wel een signaal van mijn lichaam dat ik soms wat teveel doe. Gister de vriezer ontdooit (sloot niet goed meer door teveel ijs) maar ja, wel veel bukken enzo.

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heb mijn neefje op bezoek hier......ze kijken nu tv dus heb even tijd hahaha

Ika ik denk dat ze idd nu in je bekken zit meid. Klinkt wel zo ;) Ik vond dat bij de eerste soms erg vervelen aanvoelen....een grote druk daarbenden zeg maar.

Parel jaa idd...als je gaat googelen daarop pfff

20. Parelbloesem

Haha lekker even samen tv kijken en mama achter ZP ;)

Ja zat al te kijken, is niet niks zeg. Brr krijg er geen fijn gevoel bij.

Voor alle stemmers thanks :)

Deel Deze Pagina