De Oempaloempa's gaan op roze!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Goedemorgen Parel! Lang leve de mannen he!
    Drukke dag vandaag of kun je rustig aandoen?

Lov, hoop dat het zwemmen lukt!

Losje, gek idee lijkt me, nu al op kamp! Wanneer komt ze terug?

Jaydee, werkse weer! Ben benieuwd naar je buikfoto!

Hier 27-weken-dansje vandaag! Wat gaat het toch snel he.

2. mgbk

mgbk Niet meer actief

Goeiemorgen allemaal,
    Wel alles gelezen, maar spring hier weer in.
    Losje, best spannend lijkt me dat je dochter op cakamp gaat. Had ze er zin in? Succes op het bankie!

Lov hoop dat het meevalt met je dochter. Weer een week verder, Hoppa!

Bouwjaar en andere meiden die de kleine voelde, net als Manouk lijkt me dat een geweldig gevoel. Hoe is je vakantie tot nu toe?

Liefoe alle kids weer op school? Zal wel wennen zijn.

Druk weekend gehad. Gisteren late dienst, maar vanmorgen niet kunnen uit slapen want in de straat zijn ze aan het heien. Rotgeluid. Vanmiddag weer werken.

3. mgbk

mgbk Niet meer actief

Pfft, parel dan zijn we samen brak!
    Jij ook kop koffie?!
    Mannen...soms! Grrr

Losje maand op vakantie?? Pfft. Wil ik ook. Zou alleen nooit op een boot gaan zo lang, maar voor de rest klinkt een maand goed!

4. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Goedemorgen!
    Net een blij mannetje naar school gebracht. Een kus en daar zit ie hoor, in groep 3! Gelijk z'n vriendjes weer gevonden, erg leuk!

Parel, dat is niet fijn wakker worden midden in de nacht en al helemaal niet als je 's ochtends je bed uit wordt geschopt!;) Heb je veel plannen of kan je vanmiddag mss nog een uurtje gaan tukken?

Losje, spannend op kamp! Had ze er zin in?

Lov, spannend zwemmen met school. Is dat al schoolzwemmen?? Hoop dat de oortje niet erger wordt...

Drukke dag die maandag, ik doe een 22w dansje!

Box slapen, met de oudste deed ik het wel regelmatig zodat ie idd aan de omgevingsgeluiden kon wennen. Met een tweede doe je dat minder snel, je wil niet de oudste beperken.
    Bij de tweede had ik ook de kinderwagen naast m'n bed staan! Overdag in z'n eigen bedje en 's nachts bij ons.
    Heb overigens altijd makkelijke kinderen gehad met slapen. Dus nu gaan we het weer zo doen. Overdag eigen kamertje en 's nachts bij ons. Nu kunnen we een wiegje lenen van schoonzus. Eerst even kijken of ie wel m'n smaak is, anders leg ik 'r ook weer in de kinderwagen hoor!

Joy, fijn dat je nu veel thuis kan werken! Ideaal lijkt me! Leuk dat je er weer wat vaker bent!

Jaydee, fijn dat je een iets gunstiger rooster hebt! Jij gaat ook al hard zeg!

Ik ga nog even thuis rommelen en dan straks weer aan het werk. Nog 13 weken...haha!

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Losje ja gaat snel nu....
    Hier gebeurde dat vooral als ik was gaan wandelen... Ik vindt die regels allemaal zo ... Tja..... Ik vindt dat je gewoon je gevoel moet volgen.

Heb je nu een kindje wat totale rust nodig heeft, dan leg je m op de kamer.

Hier deed ik zelfs stofzuigen terwijl ze sliepen op de slaapkamer. Mijn kraamzorg raadde dat toen ook aan, ze zei, laat haar gelijk wennen aan geluiden. Anders heb je straks een kind wat overal wakker van wordt. Ben het daar wel mee eens.
    Maar dat is ook per kind verschillend. Vooral je gevoel volgen .. Toch :D

Parel ja eigenlijk zou ze nu niet moeten zwemmen,...maar zeg dat maar eens tegen een kind die heel de week al blij is dat ze mag gaan met school

Hier kan ik ook altijd zo balen als hij tv kijkt. Maar hij zet m wel uit hoor.

Mamsie jeetje dat is pas ver 27 weken :D

Mgbk meid nog niet ongi of? Tenminste je banner staat op overtijd? Meende toch dat je ongi was geworden of niet?

Mamavandj ja bij een tweede is het idd anders....;) dan moet je je kind wel echt rust gunnen. Een spelend kind ernaast is ook niet leuk.

Groepje 3 jeetje....
    Wel een knapperd die zoon van je :D

6. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hier ook 's nachts in een wiegje bij ons op de kamer. Schoonouders hebben een wiegje op wieltjes. Mijn moeder bekleedt deze opnieuw. Wel leuk dat de kleine daar dan in kan!
    Slapen deed T inderdaad ook zowel in box als boven. Soms ook in kinderwagen als in weg was geweest. Als het lekker weer is, is buiten slapen in de kinderwagen ook wel erg lekker voor ze.

Vandaag maar eens de babyspullen uitzoeken. De Hema heeft veel aanbiedingen op babygebied deze week!

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja mamsie...? Hmmm shoppen misschien, die van jij zei deze week. Nu even stoppen met shoppen ? Hahahahaa

Hier komt gewoon het ledikantje op de kamer bij ons, past goed ;)
    Nu kunnen wij een zijkant eraf halen van het bed dus ik ga eens kijken of ik er een combisleeper van kan maken. Onze boxspring is erg hoog dus misschien lukt dat.

Hier iemand ervaring met een duodeken?

8. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Goedemorgen!

Ja, ik liet zoonlief ook in de box slapen omdat ik gezellig beneden wilde blijven en hem zo toch de hele tijd kon bekijken :D Maarja, hij werd er dus niet blijer van hihi... misschien is het ook per kindje verschillend of dat gaat en dan zul je dat gewoon moeten uitproberen Eda.

Ik heb trouwens een vraagje over borstvoeding. Ik wil het een week gaan geven en daarna flesvoeding.. kan ik er dan meteen mee stoppen of moet ik dat dan ook afbouwen?

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Joy zoals ik al in je topic zei.....ik denk dat ie toch moet afbouwen....je geeft om de 2-3 uur bv en dat zijn best veel voedingen, als je dan plots stopt lijkt me dat niet fijn.

Maar vraag het eens aan de lactatiedeskundige hier op het forum ;)

10. mgbk

mgbk Niet meer actief

Ja klopt ben ongesteld, maar banner aanpassen op tel is bijna niet te doen.
    Van de week weer ff op de laptop dan zal ik m aanpassen.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh dacht al even....

12. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Mgbk, graag!! Niet fijn dat heien!!

Ja echt ik zei net ook ik hoop dat je dit vanaf januari echt gaat laten, anders schop ik jou uit bed als die kleine huilt :p
    Ik word er vaker wakker van, maar ja nu zit er een klein minimensje in mijn buik die ook wakker word van papa's stomme tv en die word niet zomaar weer rustig, dus ik ook niet.

Lov, haha ja normaal zet hij hem op "sleep" dan gaat hij na zoveel min uit, maar hij vergeet dat regelmatig en dan word ik wakker, voorheen was dat niet erg, zetten ik hem uit en viel weer in slaap.

Ja dat is dan moeilijk, hebben ze bij het zwembad geen speciale oordopjes, hadden ze hier wel altijd.

MmvnDJ, heb gelukkig niet veel te doen, alleen ik sliep de 1e 3 maanden wel eens smiddags, maar dat lukt me nu niet meer. Dus gewoon lekker rustig aan vandaag.

Box, ik denk dat ukkie alleen de vaste slaapjes in het bedje ligt en de tussen slaapjes in de box. Vind sowieso dat ze wel ergens aan gewend mogen zijn, niet zoals mijn schoonzus, die trekken de bel eruit want anders kan A wel een wakker worden.

Jaydee, zover ik weet moet je dan alsnog afbouwen wegens stuwing.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Als straks een baby op de kamer ligt wordt e geen tv gekeken hoor...dat is weer te he hahaha

14. Parelbloesem

Haha waarschijnlijk ligt baby op eigen kamer ;) Die grenst meteen naast ons. Maar denk dat hij dan zelf al meteen in slaap valt :p

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja dan kan het natuurlijk wel....
    Nee ik wil m lekker bij ons hebben....is me ook te veel gedoe met opstaan s'nachts

16. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Thanks Lov!

Parel, dat is wel erg overdreven, de bel uitdoen! Nee hoor die kleintjes moeten gewoon wennen aan de alledaagse geluiden!
    Stofzuigen deed ik ook gewoon en m'n kids mogen gewoon spelen zoals ze altijd doen.

Joy, waarom kies je voor een week borstvoeding? Mijn ervaring is dat het na een week pas prettig wordt. Vooral 's nachts, vond het ideaal! Nu had ik ook snelle drinker, dus dat scheelt!
    Ik heb mijn jongste zo'n 2,5 maand gegeven en toen gaan afbouwen tot ik weer ging werken. Als ik thuis was wilde ik nog wel de borst geven, maar eenmaal na het afbouwen liep mijn melk ook enorm terug.

Ik wacht nog even met shoppen, al kan ik me soms moeilijk inhouden! :D Volgende maand jarig en dan hoop ik het eea te vragen/krijgen! Mag weleens lijstjes gaan maken.

Lov, hoe doe jij dat? Ik heb nog veel hydrofiel luiers liggen van m'n andere kids, die zijn alleen niet meer mooi wit... Mss dat ik 12 nieuwe koop ofzo, voor in het bedje. Maar ik kan de baby toch ook gewoon afdrogen met de oude die ik nog heb liggen? Of is 12 nieuw al veel?

Haha Mamsie, lekker buiten slapen in de kinderwagen, tegen de tijd dat ie van ons buiten kunnen slapen passen ze al bijna niet meer!
    Heb je nu nog lekker twee weekjes vakantie thuis?

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik koop niet alles nieuw hoor.....ik ga nu gewoon een paar leuke erbij halen....hema heeft leuke blauwe :D

Het enige wat ik nieuw koop is alles wat ik echt nodig heb...zoals kleding .. Roze bloemetjes is het niet echt voor hem hahaha.

Nieuwe overtekjes voor het aankleedkussens moe ik nog, heb gister eentje bij prenatal gekocht, een mooie voor op de kamer. De rest koop ik bij wibra...hoeft niet zo duur te zijn.

Maar die hydrofiele kun je niet genoeg van hebben he;)

18. Parelbloesem

Haha hij mag het voorbeeld van zijn zwager volgen, wiegje stond aan zijn kant en hij pakte de kleine voor de voeding ;) De mijne mag er denk ik ook snelste uit ;) En als ik het echt niet trek dan komt kindje in de wandelwagen bak op de kamer van ons.

Ik haal ook veel bij de wibra en zeeman, want ze groeien zo overal weer overheen.

MmvnDJ, ja hun trekken altijd de bel eruit voor haar. Nu heb ik een bel die we overal mee heen kunnen nemen, maar denk hallo zeg. Ze word ook overal wakker van, terwijl vriendin van ons de Hardstyle gewoon op 100 draait als die kleine net in bed ligt. Geloof mij mijn hart hangt dan in mijn keel en buiten op straat hoor je de muziek, maar Uk slaapt al bijna 5 jaar overal doorheen ;)

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kleertjes zijn niks hoor van die wibra en zeeman....voor de vakantie snel wat kleertjes gekocht daar...jeetje 100000x niks.
    Maar ondergoed enz is wel te doen.

Hier pakt F ze ook uit bed in eerste instantie maar ik sta vanzelf op als mijn kindjes huilen....is een reflex hahaha, maar de eerste weken doet hij het ook hoor. Heb het al zwaar genoeg met 3 keer voeden per nacht misschien

20. Parelbloesem

Ja rompers en lakentjes is wel fijn.

Vind zeeman heel fijn vooral voor idd ondergoed

Deel Deze Pagina