De Oempaloempa's gaan op roze!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja en leuke prints!

2. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Grappig om zo te lezen hoe iedereen het weer verschillend doet:)

Wij mogen een wiegje lenen van mijn oom en tante en die komt aan mijn kant naast het bed staan. Mijn man slaapt werkelijk overal doorheen, dus als ik moet wachten tot hij ons dochtertje aan geeft dan had ik zowat de voeding al klaar kunnen hebben (oke dit is iets overdreven natuurlijk:p). Omdat ik een lichte slaper ben wil ik het liefst wel dat ons dochtertje gauw in haar eigen ledikantje op de babykamer gaat slapen. Dit is even afwachten hoe ik ga slapen met zo'n klein frummeltje naast me, wie weet blijft ze langer bij ons slapen dan ik nu denk.
    Borstvoeding wil ik ook ongeveer 2,5 maand geven. Als ik weer ga werken dan wil ik over zijn op flesvoeding. Ik zie het niet zitten om op mijn werk te gaan kolven en alle spullen in de trein mee te moeten nemen.

Joy, ook na een week moet je inderdaad borstvoeding gaan afbouwen. Althans dat heb ik van horen zeggen he;) Je hebt ook medicijnen waarmee de productie snel stopt.

Eda, wat betreft in de box slapen of niet is het inderdaad denk ik je eigen gevoel volgen. Ik heb expres een boxmatrasje gekocht in plaats van een boxkleed, zodat ons kindje wat lekkerder ligt in de box. Ik vind het zelf wel belangrijk dat een kind ook leert slapen in het eigen bedje.
    Mijn broertje en ik sliepen juist heel goed in bij het monotone geluid van de stofzuiger, mijn moeder ging bijvoorbeeld ook rustig ons kametje stofzuigen terwijl we daar lagen te slapen.

Lov, ik kan me wel goed voorstellen dat je dochter gewoon wil zwemmen:) Hoop dat haar oorpijn niet verergert.
    En jee 17 weken!

Mgbk, succes met werken met je duffe hoofd!

Parel, oh daar zou ik me ook aan ergeren als mijn man dat zou doen. We hebben alleen geen tv op onze kamer:p

MamsieM, 27 weken alweer! Wanneer ga jij met verlof?

MamavanDJ, jij alweer 22 weken:D
    Babydump heeft nu de hydrofiele luiers en washandjes in de aanbieding. Zijn daar nu goedkoper dan bijvoorbeeld bij de Hema.

Vanochtend weer flink misselijk geweest. Ik ben er eerlijk gezegd zo onwijs klaar mee! Ik gebruik nu Emesafene zetpillen en Seaband en het werkt allemaal niet. Ga zo bijna tegen een volgende zwangerschap op zien:p
    Gelukkig maken de schopjes die ik af en toe voel alles weer goed:)
    Collega van mij stelde voor om me gewoon 2 uur per dag ziek te melden in overleg met mijn leidinggevende en de arbo-arts. Dan kan ik dus 2 uur later beginnen met werken. Op zich iets om over na te denken maar aan de andere kant vind ik ook dat ik me echt niet moet aanstellen;) Ik voel me nu bijvoorbeeld alweer even prima. Lastig lastig...

3. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Ja dat ook idd, mijn oppaskindje/pleegkindje neem ik altijd even mee voor reserve ondergoed hier en die vind de prints ook leuk...

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Kleertjes wibra en zeeman vond ik ook niet wat. T is lang en dun. In de kraamtijd wel kleding daarvan gehad maar zat voor geen meter. Alles was "vierkant".

Hier koop ik ook wat extra hydrofiele luiers. Die ik heb zijn ook niet het mooi meer maar prima voor het afdrogen inderdaad.
    Verder alleen wat rompertjes met lange mouw erbij halen straks. Kleertjes doe ik niet. Veel effen kleertjes omdat we bij T ook niet wisten wat het werd. Ziet er nog prima uit voor de eerste dagen. Daarna krijg je toch al snel kleertjes.

Joy, ik zou ook afbouwen. Met een week is de boel net goed op gang en heb je de eerste stuwing net gehad. Zomaar stoppen lijkt me vooral erg pijnlijk omdat de productie er dan wel is. Je legt een kindje toch vaak aan op een dag de eerste week.

5. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Lies, lastig hoor die misselijkheid! Op zich een goede olossing toch, 2 uur ziek melden er dag. Nadeel is wel dat je dat perse met 34 weken met verlof met en dus niet tot 36 weken door mag werken (maar misschien wil je sowieso wel met 34 weken eruit).
    Bij mijn eerste zwangerschap werkte ik 32 uur, onregelmatig. Was ook erg pittig dus al snel voor een deel in de ziektewet gegaan. Kon het toen goed volhouden tot 34 weken.

6. Parelbloesem

Mamsie. Ja ik koop de pakjes ook niet bij de zeeman, maar heb wel wat rompertjes en sokjes daar vandaan.

Lies, balen van die misselijkheid zeg. Ik ben er gelukkig vanaf, heb tot 17 weken ook flinke misselijkheid gehad. Hoop dat het toch nog weg trekt.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik heb ook een dik soort van kussen voor in de box voor het begin. Is een kussen gevuld met van die bolletjes die je ook in een voedingskussen hebt.

Liggen ze heerlijk in!

Lies je moet doen waar jij je goed bij voelt ... Als je misselijkheid heel de dag is heb je ook niks aan die twee uur lijkt mij.

8. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Nog een week vakantie en dan nog 6 weken werken! 21 oktober is mijn eerste verlofdag.
    Als mijn vakantie voorbij is, gaat Ika met verlof. En als Ika ligt te puffen, ga ik met verlof :D

9. mgbk

mgbk Niet meer actief

Idd Lies, doen waar je lichaam om vraagt. Het is geen kwestie van aanstellen of overdrijven. Dan kun je iig de ochtend 'rustig' opstarten, zodat je lijf ook de rest van de werkuren aan kan. Vind het zeker iets om over na te denken.
    Ml heeft een zwangere collega, die meldt zichalvanaf week 4 met grote regelmaat ziek. Alle kwalen zijn al voorbij gekomen. Maar terwijl ze ziek is kan ze wel allerlei leuke dingen doen. Pretpark, shoppen, dansen, stappen, en nu vielen we van de week van onze stoel, want ze gaat gewoon 15 dagen op vakantie. Dramaqueen numero uno!

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Altijd jammer zo'n collega's...

11. mgbk

mgbk Niet meer actief

Zo beter Lov ;)? Heb mn laptop toch maar ff gepakt.
    Ml is lekker ontbijtje aan het halen! Allebei uit bed geheid, dus er maar wat van maken samen. Kijken of mn humeur weer iets opvrolijkt. De ongi hakt er toch weer ff in merk ik.
    Dus schop onder mn kont en niet lullen maar poetsen! Gaan met die banaan! Niet klagen, maar dragen en seksen tot je erbij neervalt! :p

12. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ MamavanDJ, ik wil eigenlijk helemaal geen bv geven, het liefste fv. Maar omdat ik had gehoord dat je ook alleen het colostrum kunt geven wil ik dat wel.

@ Lov, had je reactie idd gezien bedankt... afbouwen kan in een weekje toch? Dus 1 week geven en 1 week afbouwen.. tenminste als ik het kan geven want dat weet ik dus niet. Heb zl geen bv gegeven omdat ik dus niet wist dat je het ook bijvoorbeeld 1 week zou kunnen doen voor de eerste melk.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Is ook altijd die meest kutte tijd die ongi...we noemen het maar gewoon bij de naam he :D ik kon dan ook altijd depressief zijn.

Gelukkig is de tijd erna weer leuk en spannend....maar ja dan dat ellendige wachten weer.

Ja zo is ie beter :D

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Joy ik denk zeker dat het kan....;) gewoon iedere dag een voeding vervangen door Fv...en heb je geen last van je borsten 2 voedingen per dag.

Misschien vooral de nachtvoedingen dan vervangen door Fv?

15. Parelbloesem

MGBK, haha een lekker ontbijtje doet vaak goed.
    Oh niet lullig bedoelt, maar ik ken ook iemand als ze gewerkt had was ze werkelijk altijd ziek geweest, die lag van 8 tot 17 bij der moeder ziek in bed, vanaf dag 1 van de zwangerschap.

16. mgbk

mgbk Niet meer actief

Idd Lov. Iig fijn dat ik het hier kwijt kan en ff lekker klagen. Jullie snappen het iig. Nu weer vrolijk verder!
    Wij gaan ff uurtje terug het bed in. Mn kop knalt eraf.
    Daarna werken. Fijne dag meiden. X

17. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Mamavandj groot worden ze dan in een keer he....groep 3!

Ik moest ook gewoon stofzuigen hoor zei de kraamhulp, ze moeten gewoon wennen aan alle geluiden.

Mamsie 27 weken jeeeehhhhh

Mgbk en parel doe mij ook maar een bakkie koffie....lekker!

Lies je moet doen waar jij je goed bij voelt!
    Je moet niet denken dat je je aanstelt!

Ja ze had zin in kamp....vorig jaar is ze ook al geweest, ook blijven slapen.
    Het is dat ik niet mee kan ivm met me rug anders had ik het wel gedaan:Dmaar ken de noeders die erbij zijn, dus is vertrouwd!
    Morgen om half twee is ze er weer!!!!

18. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Nou ml is thuis vandaag dus we kunnen nog even ons best doen:D
    Ik ga even genieten van de rust en troep om me heen....zucht...

Morgen lekker aan de schoonmaak.....vandaag even lekker niets....

Tot later meiden!

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou veel plezier :D

Ik heb net de datum vastgezet van de pretecho...11-11 hahahaha zo grappig

20. mgbk

mgbk Niet meer actief

Losje je hebt helemaal geen tijd voor koffie, je moet seksen! Prioriteiten stellen!

Deel Deze Pagina