De Oempaloempa's gaan op roze!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Joy, ik zou de persona persoonlijk niet aandurven als ac. Ik wil geen hormonale ac i.v.m. de borstvoeding. Dus het worden ouderwets condooms...

2. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.763
    496
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Even ego.

Kado van de collega's was echt super!!
    We zijn met een super gave limo opgehaald en naar de stad gegaan. Daar heerlijk in het zonnetje gegeten. En zitten nu te wachten tot de film begint.
    Ben de naam al weer vergeten.
    Vind dit zo lief van hun. Echt super!! En dan tw bedenken dat ik helemaal geen zin had in bezoek.

Fijne avond nog!!!

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ika je kan gewoon minipil nemen met bv he ;)

Lizzie ah superleuk meid!

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ook de nu minipil zie ik niet zo zitten i.v.m. toch een hoeveelheid hormonen die de kleine kan binnen krijgen. Manlief vindt condooms ook geen probleem.

Lizzie, wat een superlief en leuk cadeau!

5. mgbk

mgbk Niet meer actief

Hoop dat je de laatste weken een beetje goed voorkomt lies. Klinkt Klote zo de dag te moeten starten. Mooi koopje!

Lizzie zoals ik al schreef wat bijzonder, gaaf en lief van de collegas. Tis jullie zo gegund!

Joy fijn om te horen dat de angst relatief is. Idd, elke moeder zal het hebben. Die ac ken ik niet.
    En idd als je iets overkomt, ziekte of overlijden, dan hoor je ineens van alle kanten de meest bizarre verhalen. Iedereen wil het dan ineens deleye met je. Apart eigenlijk. Waarom is het voor mensen vaak zo moeilijk om alleen maar te luisteren naar de ander, zonder met zijn of haar eigen ervaringsverhalen op de proppen te komen?

Ika leuk dat de aow staat. T wordt steeds echter!

Mamsie fijn dat t weer redelijk gaat met je zoon.

Ow ja bijna vergeten dat ik zaterdag de doop heb van baby ve vriendin. Wat moet ik daar nou s voor kopen? Die lui zijn zelf een halve intertoys. Denk maar gewoon een kadokaart?

6. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Jullie krijgen allemaal een welterusten knuffel van me!
    Ik zeg tot morgen....hihihi

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar de minipil is juist geschikt voor bv te geven....het zijn minimale hormonen die geen kwaad kunnen.
    Anders mag je ze niet slikken natuurlijk ;) heb ze zelf ook al 2x gebruikt. Die stomme condooms daar moet ik dan weer niet aan denken :D
    En een spiraal mag ook bij bv meen ik

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mgbk heb dus ook altijd probleem bij mijn neefjes...ze hebben al alles.

Losje truste!

9. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik heb ook over onderzoeken gelezen waarin een minimum hoeveelheid hormonen op de lange termijn niet gezond zijn voor een kindje. Daarnaast vertrouw ik de minipil niet zo aangezien we snel zwanger waren en mijn moeder ooit door de pil heen zwanger werd.
    Een koperspiraaltje zie ik ook niet zo zitten. Aangezien er zich toch een bevruchting voor kan doen. Ik moet niet denken aan een bbz.
    Nee, condooms zijn prima en kun je heel leuk inbouwen :D Ja ze kunnen scheuren, maar dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Voor de tijd dat het duurt is het geen probleem.
    Daarnaast is het ook wel fijn om nog een tijd geen hormonen te gebruiken. Dan kan ik op mijn gemak met de ha kijken wat het meest geschikt is. Van de vorige pil had ik erg veel last van heftige hoofdpijn tijdens de stopweek.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh lekker dan....welk onderzoek is dat?

11. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Ikapika, ja de persona is voor 94% betrouwbaar maar ik heb wel een hele regelmatige cyclus, maarja dat weet je natuurlijk niet of dat na de bevalling ook nog zo is.

Ik wil ook geen hormonen meer in mijn lijf. Wij zijn ook niet van plan om voor nog een kindje te gaan hierna als deze zwangerschap goed blijft gaan met een gezond kindje als resultaat maar met de hormonen ben ik klaar. Het is ook niet gezond. ML vindt condooms niet erg prettig dus vandaar dat we dan voor deze optie hebben gekozen. Uiteindelijk zal ML een knoopje erin laten zetten als we over een jaar of 2 jaar zeker weten dat we compleet zijn maar tot die tijd willen we dit dus proberen.

@ Hier, net kwam ML thuis van zijn cursus op zn werk. Hij had een cadeautje van zijn leidinggevende gekregen maar moest het thuis samen met mij open maken. Dus wij pakken het net uit is het een boek; altijd een kind tekort. Echt heel toevallig, want dat boek heb ik al :D Maar vind het wel super lief dat hij daar aan denkt en vooral voor een man zonder kids! We zeggen maar niet dat we het boek al hebben, vind ik zo lullig want het is namelijk wel speciaal uitgezocht.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd lief gebaar joy!

Hier weet ik ook niet zo goed wat te doen....we willen geen kinderen meer hierna maar dat knoopje leggen is zo definitief he. En terwijl ik r ook klaar mee ben hoor. Maar toch...

De eerste tijd ga ik niks nemen van ac...daarna zie ik wel

13. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Lov, ergens wel lief idd van haar, maar poh soms word ik daar zo moe van. Maar ja beter dan die gevoelloze kwal van een schoonvader, kan hem soms wel wat, draait alleen om zijn middelste kind.

Liefoe, hahahaha ja zij is over bezorgd en mijn moeder helemaal niet, omdat die zelf ook van alles deed, die weet als ik iets niet kan doe ik het niet..

Mgbk, nog een druk weekend voor der boeg dus, maar wel gezellig zo te zien.

Bouwjaar, we willen dit graag, om meerdere reden en ik kan het dan idd gewoon afkolven op de momenten dat ik niet voed. Een grote reden is, dat dit mij geadviseerd is door VK en Kraambureau, omdat ik zelf bepaalde suikers te kort kwam, met 1 FV per dag vul je dat op als dit zo zou zijn, dit is beter dan druiven suiker geven ;) Ik heb als baby druivensuiker bij gekregen. Eigenlijk zo doende... En 1 flesje op middag of avond is ook wel leuk, mijn zus zal het ook wel leuk vinden der neefje of nichtje keer fles te geven bijv, dus dat is dan nog een ding wat wel leuk is.

Lizzie echt een super cadeau :)

Joy, wat lief...

Aaaaaaaaaaaaaaaaah wanneer houd die soap van mijn schoonvader nou eens een keer op, word gek van die man...

Oh ik krijg echt soms wurg neigingen van mijn schoonvader. Ben vandaag even tegen hem uitgevallen. Hij begon weer dat we het nu onderhand maar eens moesten vertellen tegen schoonzus. Dus heb hem gezegd, "Dan moet die muts terug reageren, wij nodigen haar uit bij ons en ze zou langs komen, dit is al weer week of 4 geleden en we hebben nog niks gehoord of gezien" waarop K zegt "Is lekker makkelijk praten dat ze wel hier heen komt, maar dat ze niet even naar ons kan komen, dat ze het uitzoekt" Daarop heb ik gezegd, "Ik wil er NIKS MEER OVER HOREN zolang ze zelf geen stappen onderneemt" en toen zijn we gegaan. Hij heeft voor haar alsnog de kinderwagen betaald en begint nu tegen K, ja het geld is op. Ik wil zijn geld niet, maar dit is altijd zo geweest.

Als K niet rookte tot zijn 18de dan kreeg hij zijn rijbewijs. Toen het zover was, was het geld op want zijn zussen hadden al een rijbewijs gekregen. Nu had hij geld genoeg om het zelf te betalen, maar toch ze beloven van alles en hij krijgt er niks van en zijn zussen dus alles en dan moet hij ook nog doen wat hun zeggen zoals het tegen haar zeggen. Hij zegt vandaag ook, ja heb geen geld voor jullie kinderwagen hoor, terwijl hij dat wel beloofd heeft, ik kan daar slecht tegen, niet om het geld, maar om de beloftes zonder ze waar te maken.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Parel van zo iemand moet je ook helemaal niks aannemen als hij het al zou willen ;)

Je moet wel oppassen dat je productie stabiel moet blijven ... Heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord wat jij verteld over een keer Fv geven voor je suiker.

Wat doet die ene keer dan eigenlijk....denk ik dan

15. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Parel, oh vreselijk irritant ja als iemand van alles beloofd maar niet na komt. Zo is mijn vader ook altijd geweest, maar sinds ik ouder ben hebben wij daar regelmatig ruzies over gehad en nu komt hij wel steeds meer zijn belofte na, gelukkig. Maar snap wel hoe frustrerend het dus is.

En dat met je schoonzus, jullie moeten dan helemaal op jullie manier doen. Geef je groot gelijk dat je het nu van haar af laat hangen.

16. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dat was een Engels onderzoek. Is alweer een tijd geleden dat ik het heb gelezen.

Ik heb geen idee of ik een regelmatige cyclus zal hebben. Ook na het stoppen met de pil geen idee gehad, want we waren snel zwanger. Bij de zwangerschap die mk werd hadden we vier dagen seks voor het laatst voor de eisprong. Ik tempte toen voor het eerst. Dus ik vind het nogal een gok...

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ging je nu bv geven Ika? Ze zeggen dat die ook een goede ac is...al zou ik daar nooit op vertrouwen hahaha. En dan moet je echt om de 2-3 uur blijven voeden constant

18. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ik zou idd ook noooooit op bv vertrouwen als ac hahaaha

Lov, heb jij toevallig nog midstreams of had je alleen dipsticks?

19. mgbk

mgbk Niet meer actief

Das zeker erg lief en betrokken van die man Joy!!

Parel, die schoonfamilie van jou kan echt zo in gtst. Pfft. Ik heb ook niet de meest betrokken schoonfamilie, maar het zijn prima mensen en verder nooit gedoe mee. Zou er al snel klaar mee zijn.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Pfff stel je voor :D
    Moet zeggen dat ik nooit ongi werd door de bv....nou ja niet vaak dan. Maar kan ook in combi zijn met de minipil

Deel Deze Pagina