Manouk, godver meis, ik baal gigantisch met je mee! Echt rot. Blijkbaar heb ik een slecht merk kaarsen...ze branden heeft weer niet geholpen. Losje beterschap meis! Lies fijn dat je je goed voelt. Zal die yell geholpen hebben. Gefeliciteerd met oma. Leuk dat je man de box heeft neer gezet. Mamadj leuk, spullen ophalen. Fijne middag. Mamsie fijne verjaardag? Geniet ervan. Parel hoe was jouw weekend? Lief, echt balen van je suiker. Ben benieuwd wat ze ermee kunnen. Lizzie dit weekend beetje door gekomen? Bouwjaar geniet! Dido, lekker zacht huidje nu? Is de migraine herkenbaar? Heb je vaker toch? Of is dat herkenbaar van vorige zw schappen@ wanneer wil jij testen? Heb je het er verder nog met je vriend over gehad?geniet nog van je laatste dag. Eda en ik, morgen lekker niet werken! Wij hebben straks eerste verjaardag van kindje van vrienden. Dus ga zo douchen.
Net heerlijk croissantje gekregen met bramenjam, en een gekookt eitje. .. Even lekker onder de warme douche gestaan. Nu verplaatst naar de bank..... Aapie wie is hardlopen? De zon schijnt weer hier! Nou ik hoop dat jullie nog een fijne zondag hebben!!!!
@ika: ja, is over het algemeen echt beter om op voorhand te bellen: dan is de dierenarts ook op de hoogte van een eventuele spoed en kan hij ook wat dingen voorbereiden (stel radiographie, of infuus)... alleen voor een vaccin of voor iets heel simpels (teek, ooronsteking) is het minder van belang dat ze weten dat je komt, maar daarom niet minder erg voor je dat je voor een gesloten deur staat.. hoop dat de kat nu beter gaat? @parel: begin het stilletjesaan gewoon te zijn om 2de keuze te zijn, alleen ik zou er niet mee inzitten om dat ook duidelijk te maken, maar mijn man durft echt niets tegen zijn ouders te zeggen, echt zielig. Weet je wat mijn schoonvader nu gisteren weer uitgestoken heeft: hij is komen helpen en hij had wel zijn eigen brood en bananen mee??? wie doet er dat nu? alsof hij hier geen eten krijgt.... dan een flauwe uitleg dat het dingen dat ze over hadden en dat hij nog bij een andere zoon moet helpen en dat hij niet wist of hij daar of daar ging eten , maar zijn andere zoon zijn huis woont op nog geen 5 min van zijn huis, dan kan hij toch wel even naar huis om te eten voor het geval dat hij hier niet lang genoeg gebleven was om 's middags te eten... vind dat echt belachelijk. en dan hadden we bezoek, dus dan kom ik dat zeggen tegen mijn man, expres met vader erbij: er komen mensen om 14u, dan zegt mijn man, goed, stoppen we om 12u30. Tegen dat ze gegeten hadden was het al 13u30... mijn man moest dan nog douchen en zo. Verdraag echt minder nu ik zwanger ben, maar ik zweer, de volgende keer dat ik ga, neem ik mijn brood mee en drank naar daar, hoe onbeschoft zeg @lifoe: ah, wat balen dat je gezondheid je precies een beetje in de steek laat... hoop dat het allemaal wat normaliseert je doet soms alles goed en kan toch nog problemen hebben met je suiker, vooral als je al andere problemen hebt (zoals geen schildklier) dus wellicht je schuld niet, maar toch vervelend hier gisteren vriendin afgekomen met haar wiegje en bekleding en wat kleertjes en zo, wat eng, maakt het direct echter terwijl ik het nog niet echt besef! ik vroeg: vind je dat niet moeilijk om te weg te doen: ze zei, ja, maar ben blij dat ik het aan jou kan geven en dat je het kan gebruiken, steeds beter dan gewoon wegdoen, vond ik wel super lief! deze morgen wel een beetje slapeloosheid: om 5u20 al wakker, dan maar rond 6u20 opgestaan en wat in de veranda gaan liggen waar het iets frisser was en ik me niet om mijn man zijn ademhaling aan het concentreren was (dat val ik echt niet meer in slaap) maar dus toch wat moe. Maakt niet uit, moet morgen niet gaan werken!!! @lizzie: khoop dat die cerclage gewoon de oplossing is voor jullie en dat volgende keer alles goed verloopt! @dido: typisch mannelijk om niet te vragen, maar hij zegt ook niet hoe hij zich daarbij voelt dus het zit hem wellicht ook niet lekker. Is gewoon k*t om daarmee geconfronteerd te zijn bij thuiskomst... ik ben dan wel iemand die daar direct altijd iets van zei (bvb: heb weer 1 gezien op FB die zwanger is...) dan wist hij dat ik daarmee toch inzat...want uit zijn eigen zou hij het wellicht niet vragen nee ik liet ook niet de kaartjes of foto's van baby staan: stak ze in een schof en haalde ze maar uit als ik wist dat bepaalde mensen op bezoek kwamen, ben echt erg hé, maar ja, hoef niet meer af te zien dan nodig is dacht ik in mijn eigen, en vooral niet in mijn eigen huis vraagje: wat moet er allemaal in je ziekenhuiskoffer (voor de meiden die niet thuis bevallen)? wat is er handigst: lange T-shirt, slaapkleed, dan pyjama eens het voorbij is voor bezoek? ben er nog niet uit @bouwjaar: nog niet gekeken in de zak, nog tijd genoeg, moet eerst wat afkoelen van hun rare manieren aan die kant van de familie! @lov: heb een vriendin waarbij haar dochter ook plotseling weer verkeerd was gedraaid en dus was ze gepland voor een versie, maar de dag ervoor had ze veel bewogen dus vroeg ze om nog eens te kijken en ja hoor: kindje was weer vanzelf gedraaid, bizar maar ook dat kan dus gebeuren. zou me dus nu nog niet zenuwachtig maken, maar idd wachten wat ze op volgende echo zeggen een draaiing zou ik ook niet echt zien zitten omwille van de risico's voor kind en van de bevalling op te wekken, maar ja, als het moet, moet hé @manouk: jammer van de ongi, maar je had eerder zo'n gevoel hé, toch wel wat gerustgesteld van je lf 't is hier mooi weer!
@Eda, wat lief van dat wiegje. Ik ben erg benieuwd naar jullie kamertje. Nemen jullie de kleine ook de eerste weken op de kamer? Met de kat gaat het ook beter. Alleen haar medicijntjes geven is een flinke klus @Losje, lekker ontbijtje. Hopelijk knap je snel op. @Manouk, balen van je ongi Gelukkig schiet de afspraak met de gyn al op. @Mgbk, veel plezier vandaag. @Dido, wat lief van je man dat hij je maskertje heeft gemaakt. Dat zie ik manliefnoig niet doen hihi. Hopelijk is je migraine gauw weg. @MvDJ, zou fijn zijn als je de box kan schilderen. Jeetje het schiet ook al op bij jou @Mamsie, veel plezier vandaag. Nog een paar werkjes en dan ga je met verlof! @Lies, wat fijn dat je je nu beter voelt. Ik duim voor je dat het zo blijft en je lekker van het tweede trimester mag genieten. Die vond ik het minst zwaar bij mij. Ik moet echt vaak plassen. De kleine meid drukt erg op mijn blaas. Straks gaan we er even op uit om gezellig ergens te lunchen. Het is hier mooi weer
Hallo , Eda ,is toch leuk een lange post! Parel ,happy B-day!!! xxx Ivm.mannen ja hier een hele historie met de schoonouders ,zijzelf kwamen al niet meer bij hun families en ze geven het voort nu aan hun oudste zoon ,jammer ook voor hem en de kindjes maar beter zo zonder al die stress en negativiteit... Losje ,beterschapsknuffel ! Harlopen in gedachten ,liever zo dan in't echt ,ben al moe na lakens te verversen Hier een luie zondag ,nouja lui voor ML en de kids , ik heb al heel wat gedaan... Morgen denk ik naar de Ikea ,prenatal ,Etos. De gratis bonnen gaan opgebruiken en schoenenkast kopen! x
Ik wil na de zwangerschap weer beginnen met hardlopen. Ik ben benieuwd wanneer dat weer kan. Ik deed altijd een rondje door de duinen van ongeveer 5 km. Dat zal in het begin wel afzien worden
@liefoe: ja, is leuk, maar soms wat langdradig om te lezen... hier ook geen fan van hardlopen hoor, ga liever ga wandelen of fitness of (stijl)dansen... @ika: ja zou ze graag eerste 2 maand op kamer afhankelijk van hoe ik en zij slaapt
@Eda Wat apart je eigen eten meenemen inderdaad! Alsof hij bij jullie niets zou krijgen. Komt al gauw dichtbij hè! Voor je het weet ligt jullie kleine meid in dat wiegje. @Ika Starten met hardlopen is ook altijd zo verschrikkelijk. Op een gegeven moment als je conditie beter is begint het leuker te worden. @mgbk Veel plezier op de verjaardag! Migraine hangt bij mij samen met hormoonwisselingen...hopelijk de goede hormonen. Ik denk dat ik het deze keer gewoon afwacht tot m'n nod.
Enig gevoel van iets Dido? Ika en Eda tellen af ,ben beniewd wie als eerste gaat ! Hebben jullie een soort buddy? Iemand die het komt melden als jullie aan't bevallen zijn... Zo ne mens blijft maar bezig ,ga ook vanaf nu proberen de zindelijkheid bij te brengen in de mate van bij de jongste , hij zit nu op't potje
@Eda, dat willen wij ook. Het lijkt me ook fijn met de borstvoeding dat de kleine dichtbij is. @Dido, ja de start met hardlopen is altijd zwaar. Als je eenmaal in het ritme zit is het heerlijk. Ik liep voorheen drie keer in de week. Hier lekker wezen lunchen met manlief aan het strand. Morgen ga ik mijn eerste babywasjes draaien
@Liefoe, hier geen buddy. Ik wil ook weinig mensen bij de bevalling, alleen mijn man, de vk en de verpleegkundige, geen coassistent als het niet nodig is. We hebben het geboorteplan vorige week besproken. Ik krijg de kleine gelijk op mijn buik en het is de bedoeling om zeker het eerste uur huid op huid contact te hebben en te starten met de borstvoeding.
Oh zo bedoel je hihi Dat is wel heel leuk. Ik denk dat ik het hier ook sowieso wel snel zal laten weten.
@Ika Oehh...komt nu echt dichtbij voor jou en Eda! @ Lief Ik heb het idee dat het deze ronde niet raak is, maar is ook weer een stukje zelfbescherming. Voel wel wat dingetjes, maar ik probeer er niet te veel aandacht aan te besteden om mezelf niet voor de gek te houden. Hier lekker bankhang dagje met masterchef...krijg altijd zin in uitgebreid koken als ik daar naar kijk.