De Oempaloempa's gaan op roze!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    het heeft een tijdje geduurd tegen ik antwoordde, want internetverbinding deed plotseling raar hier en wilde eerst alles bijlezen

hond is weer genezen, heb ze dan 1 avond geen eten gegeven zodat ze 24u nuchter was en heeft dan 's nachts niet gebraakt en dan 's morgens een kleine maaltijd en heeft heel de dag en vorig nacht niet overgegeven en vind ze weer helemaal normaal, dus zal wel een virusje geweest zijn, want vond ze al een dag of 2 iets meer afstandelijk naar mij toe, dus ze zal haar al al minder gevoeld worden

@parel: wat een raar mens... hoop dat je toch naar de kerk geweest bent!

@lies: als je elk jaar een prik krijgt, zegt dat dus niets dat je nooit de griep krijgt, want dan ben je toch in principe beschermd... toch? 't is vooral voor mensen die vaak in contact komen met mogelijk zieke mensen. Want dacht als je gevaccineerd bent: kom je niet of minder erg ziek, maar kan je wel virus doorgeven! dus toch opletten voor anderen, of klopt het niet?

@losje en dido: k*t jullie ongi
    en snap heel goed dat het niet altijd even goed aanvoelt om te reageren op kwaaltjes en schopjes en dergelijke... zou me er ook raar bij voelen hoor, het valt niet op, zoals Bouwjaar zegt, je hoeft toch niet op alles te reageren!

ik hoop echt dat jullie tijd vlug komen Losje, Dido, Manouk, mgbk en Lizzie...

@lizzie: emo-eten ken ik zoooo goed, ook eten uit verveling en eten uit vermoeidheid, zo om wakker te blijven, dus het wordt ook hard diëten na de geboorte...

ben zeker mensen vergeten: sorry!

2. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Ik word gestoord van mijn lichaam, ik lijk wel 80;)
    Pijn in me heup/lies en me onder rug...:(
    Nu eerst even lekker een bakkie koffie met een pak koek:p
    Want ik had geen trek in me avond eten vanavond....maar goed nu honger natuurlijk.

Kom straks weer even kletsen!

3. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Jullie zullen wel denken daar heb je haar weer, maar ik vind me ongi weer weinig!
    Normaal loop ik leeg en nu stopt het alweer bijna....
    Vorige maand toch ook al...
    Hebben jullie ook wel eens last gehad van onregelmatige menstruatie(kwa hoeveelheid)

4. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Wat gek Losje, stomme lijven soms ook:(

Fijn dat jullie hond weer beter is Eda:) Ik werk pas iets meer dan 2 jaar bij de GGD en heb dus ook pas 2 keer in mijn leven de griepprik gehad maar echt nog nooit griep.
    Het is zo dat de griepprik niet altijd volledige bescherming geeft, maar de griep zal milder verlopen als je het toch krijgt. Als je zelf geen griep hebt kun je ook geen anderen besmetten. Ook als je wel gevaccineerd bent zou je dus anderen kunnen besmetten, maar de kans daarop is veel kleiner.

Manouk, lijkt me heel lastig die confrontaties:(

MamsieM, fijn dat alles goed was!

Pff heb sinds 3 dagen 's avonds zo'n last van maagzuur;)

5. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Oooo dat is vervelend lies maagzuur...:(

Welterusten meiden!

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Goedemorgen meiden...!!

Vandaag heeft de oudste haar schoolreisje...zo leuk :D
    Gister helaas niet veel bijzonders gedaan met de verjaardag van de jongste en voel me dan gelijk schuldig. Maar we houden natuurlijk een feestje als het klaar is.

Hier gaat het even rot met de vloer. Het is een oud huis en ooit was de keuken in de woonkamer zeg maar...die overgang maakt het leggen van de nieuwe vloer moeilijk want er zit hoogteverschil in. Dus we zitten maar te puzzelen hoe we dit moeten oplossen.

Gister voelde ik me niet lekker....een combi van weinig slaap, slecht eten en zwanger zijn....
    Ik doe natuurlijk rustig aan met klussen maar je bent toch wel constant bezig he.
    Voel de kleine trouwens goed bewegen nu en toch nog steeds onderin de buik. Voel m ook vaak compleet draaien ..... Is dan zo'n gek gevoel. Maar schopjes voel ik nooit bovenin de buik. Ben eens benieuwd maandag bi de echo.

Donderdag gaan we in ondertrouw..... Beetje druk nu. Maar zo gaat de week weer snel om :D
    Sorry voor mijn egobericht maar zit totaal niet meer in het topic zeg maar...weet niets .... Nou ja las dat meiden ongi zijn geworden...:(

Lies sterkte het is vreselijk ik weet het helaas.....

Nou ga me klaarmaken en de meiden verzorgen hier.

Tot straks denk ik...dikke knuffel!!

7. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @losje Ik heb er ook last van. M'n ongesteldheid heeft deze keer maar 3 dagen geduurd. Vorige cyclus stopte het even om vervolgens de volgende dag weer door te gaan. Ik weet niet wat het is, maar ik herken het onregelmatige wat je omschrijft wel.

@Eda Fijn dat het hondje weer beter is. Heb je het lekker gehad in Frankrijk?

@mgbk Hoe gaat ie met jou? Hoop zo dat er in ieder geval iemand deze maand een positieve test heeft.

@hier Vakantiegevoel is nu alweer ver te zoeken. Al 2 dagen hoofdpijn en super moe.

8. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Losje ik herken het ook. Ik ben de laatste maanden nog maar 2 dagen ongesteld en dan houd ik wel een week wat bruinverlies, waar je dus geen tampon voor in doet. Vervelend. Ik snap ook niet hoe dat kan.

Lov druk druk dus. Heel veel succes met alles.

Dido pff ja helaas is dat vakantie gevoel altijd al heel snel verdwenen als je eenmaal weer thuis/aan het werk bent. Balen is dat. Sterkte met je hoofdpijn.

Mijn lichaam doet volgnsmij ook maar wat.. ineens heb ik doorzichtig slijm terwijl ik nog maar op dag 10 zit en ik mn eisprong aldoor rond dag 20 heb. Ach ja, waarom zullen we het ook niet nog vager maken dan dat het al is.. rot lichaam!

Fijne dag/werkse meiden!

9. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Dido en Manouk, ook echt rot voor jullie dat jullie lichamen zo in de war lijken:( Ik wou maar dat er iets was waarmee ik jullie (Losje en mgbk ook) kon helpen.

Lov, jullie meisje vond het vast zelf niet heel erg dat jullie gisteren niet veel aan haar verjaardag hebben gedaan denk ik. Als jullie een feestje geven dan voelt ze zich waarschijnlijk veel meer jarig. Of besefte ze echt heel goed dat ze gisteren jarig was en dat jullie er niet veel aan hebben kunnen doen?
    Balen van het hoogteverschil in de vloer. Ook niet op te lossen met een ander soort ondervloer? Succes met de drukte en super ook dat je jullie kleine man nu goed voelt:D
    Veel plezier alvast donderdag met in ondertrouw gaan:)

Dido, sterkte met je hoofdpijn. Ik probeer altijd zo lang mogelijk nog in het vakantiegevoel te blijven, maar meestal is dat ook na 2-3 dagen weer over. Zeker met het weer van nu hier.

Allemaal een fijne dag of werk ze. Ik ga vandaag ook weer mijn best doen op het werk;)

10. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Lov denk aan jezelf en succes met alles!

Dido ja vreemd allemaal, ik had in mei dat ik helemaal leegliep toen ik ongi was en toen in juni de vmk, en daarna steeds weinig...ik word er gek van:(
    Sterkte met je hoofdpijn!

Manouk het is gewoon vervelend als je lichaam zo raar doet, misschien krijg je nu wel je ei eerder:(
    Vaag allemaal meid!

11. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Lies werkse!

Eda hoe is het daar?

Hier vriendinnetje van de oudste komt tussen de middag eten, en om kwart over drie gaan we naar schiphol me vriendin halen.
    Nu even op de koffie bij een vriendin en vanavond weer werken.
    Hmmmm nog even het avondeten ergens vandaag inplannen;)

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lies ja ze kreeg haar kados natuurlijk en dus was het al goed :D nee hoor ze had ee gaan last van....ik wel hahahaha. Ach ja komt goed.

Nou ja je hebt niet zoveel verschillende ondervloeren....het is moeilijk.

Losje makkelijke maaltijd ?

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hé meiden,

Hier weer eens een berichtje. Ik had gisteren geen puf om te reageren.

Wat betreft ongi, vreemd dat het bij zoveel meiden zo kort is. Maar lengte en heftigheid hoeft niks te zeggen is me wel eens verteld.

@Lov, gefeliciteerd nog met je meisje. En de oudste vandaag op schoolreis. Ik hoop dat ze het een beetje drooghouden. Waar gaan ze naar toe?

Gisteravond een gezellige avond met manlief en zijn collega. M. heeft heerlijke risotto gemaakt (is een van zijn specialiteiten). Ik was daarna wel kapot van de hele avond op een stoel zitten ;) Ik merk dat het nu steeds zwaarder wordt, zeker als ik niet kan bepalen om even te gaan liggen. Morgen komt die andere collega aan met zijn vrouw. M. haalt ze op van Schiphol en ze komen daarna bij ons ontbijten en dan gaan we een dagje Hollands toeren (Volendam, Zaanse schans). En 's avonds uit eten. Ik hoop dat ik het volhoud. Ik zie er een beetje tegenop. Ik heb al gezegd dat als het niet gaat hij me maar thuis afzet en ik niet meega naar het restaurant.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Is binnen dat schoolreisje ;)

Hoe gaat het nu met je bloeddruk of ben je niet meer geweest?

Klinkt wel gezellig dat toeren...lekker vis eten in Volendam :D

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik weet niet hoe het is met mijn bloeddruk. Ik heb het idee dat ie nu veel beter is. Ik moet pas donderdag naar de gyn. Zal je zien dat ie dan weer omhoog schiet omdat ik weet dat ze gaan meten ;) Volgens mij vinden ze het ook allemaal niet zo dringend. Manlief is ervan overtuigd dat het deels ook een geldkwestie is. Nu strijkt het ziekenhuis het geld op. Ze zeiden ook dat ze me overnemen , zodat ik geen pingpongbal word.
    Ik wil trouwens wel de gang van zaken rondom de bevalling bespreken. Bij de vk was het zo dat ze bij weeën om de 4/5 minuten komen kijken. Ik vraag me af hoe het ziekenhuis dat gaat doen. Ik heb er niet veel zin in dat als het begint en ik moet komen dat ze me weer terugsturen als er nog maar weinig ontsluiting is. Het is toch een rit van 20-30 min. Dan heb ik liever dat de vk me in de gaten blijft houden en me stuurt als het echt moet. Ik ga hoe dan ook naar het ziekenhuis.

16. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @manouk Wat raar! Lekker hè die onduidelijkheid...grrr...maar ik heb ook wel eens 6 dagen voor ongi vruchtbaar slijm gehad, dus wie weet valt het bij jou ook toch later uit.

@ika Druk dagje. Ik ben gek op risotto! Hmmmm...alleen altijd zo'n gedoe met constant roeren.

@lov logisch dat je nu wat minder tijd voor het forum hebt meis.

17. mgbk

mgbk Niet meer actief

Ff snelle zwaai.
    Ika fijne dagen en op tijd je grens aangever.

Lies sterkte met de kwalen.

Manouk en losje wat irritant als je lichaam zo raar doet. Hier ook iedere maand weer een feest wat ie die maand voor me in petto heeft. Kort, lang, hevig ongesteld, snelle ei, late ei. Zucht!

Losje is je vriendin op vakantie geweest? Is er al zicht op een huis voor haar? Ze lag toch in scheiding geloof ik?

Dido hoe is het met jou?en je vriendin?

Lizzie is de auto al terug? Hoe voel je je? Kun je beetje vermaken?

Lov succes met de verbouwing.

Liefoe hoe gaat het met u? En met onze andere belg Eda?

Bouwjaar alles weer schoon en gewassen?

Rest allemaal dikke kus.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ika ik weet dat ze bij mij soms even deden wachten met de bloeddruk meten ;) iig niet gelijk bij binnenkomst.

Waarom zou het een geldkwestie zijn dan....je hebt hoge bloeddruk en dan is het logisch dat je onder controle bent ;)
    Als je weeen beginnen moet je naar het zk als je weeen een uur meen ik om de 4-5 minuten komen. Ik denk niet dat je vk komt want je staat nu onder behandeling van een gyn ... Dat is dan wel weet een geldkwestie denk ik. Je vk kan nu niet meer komen.

Ik weet wel nog dat ik toen het nagesprek rond 6 weken na bevalling bij de vk heb gedaan, daa heb ik veel spijt van gehad. Ik kon toen niet mijn bevalling bespreken....zij had die immers helemaal niet gedaan.

19. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Mij maakt het niet uit wie het geld krijgt. Dat betaalt de verzekering ;) Maar ik denk dat als ze een kans krijgen om een patiënt binnen te halen ze dat wel doen. Hoe dan ook we zien wel.
    Ik vraag me alleen af dat het niet straks een heen en weer gekar gaat worden i.v.m. een bevalling die lang kan gaan duren. Als het eenmaal begint wil ik er ook blijven en niet teruggestuurd worden om vervolgens weer heen te moeten. Ik baal er een beetje van dat de ziekenhuizen zo ver weg zijn. Er is er een wel één dichterbij, maar daar doen ze geen bevallingen....

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik heb eerder de ervaring dat ze je sneller weer terugsturen naar een vk ... Maar eerlijk in jouwn situatie vindt ik het niks geks dat je bij de gyn moet blijven.

Ja je moet niet te snel naar het zk gaan....want dan sturen ze je wel weer naar huis. Maar dit bespreek je allemaal met je gyn hoor ;)

Toen ik van s beviel ben ik dus wel weer naar huis gestuurd...het ging allemaal nog wel even duren. 1 uur later was ik er weer hoor...toen mocht ik blijven. Bij a ben ik gegaan toen ikzelf aanvoelde dat ik moest gaan. Bij aankomst aan de ctg en toen ze gingen toucheren had ik 3-4 cm ontsluiting en mocht ik blijven.

Het is idd even eng omdat je zelf zo moet beslissen wanner je moet gaan.

Maar waarom vraag je niet of je niet gewoon weer terug mag naar je vk...?

Deel Deze Pagina