De Oempaloempa's gaan op roze!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Ikapika, Aug 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

toppie !!! ik blijf doorduimen ! :)

ja hier vragen ze dat ook vaker die kinderwensvraag...
    mag niet dus ja vind het rot als je dan nee zou zeggen zoals velen doen en toch de wens er is want sommige verklappen hun eigen zo wel (niet op u bedoeld e).

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Een werkgever mag daar niet naar vragen, dus ook niet bij een referent.

Dat ik hier solliciteerde (2010) is er niet naar gevraagd terwijl toen ik ehh in 2005 solliciteerde wel door de man, waarop de dame daar meteen iets op zei. Wel apart, ik was toen 25 en hier al 30...

Eigenlijk best onbeschoft, snap wel dat ze niet op zitten te wachten dat je over 1 mnd komt vertellen dat je zwanger bent maar toch. Alsof je daar wat in te plannen hebt

3. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Ika veel plezier met de wasjes van de kleine !

Dank u voor mee te denken !
    Ik zit in een ass.groep en ze hebben met al lectuur opties gegeven voor hem ,een boek over waarom een zusje in de couveuse moet.
    Want hij is pienter (goed hoog iq) maar emotioneel niet zoals wij.

4. mgbk

mgbk Niet meer actief

Lief, in mijn ogen maakt men het vaak veel te moeilijk met zulke boeken. Dan maak je het heel groots terwijl hij het met een heel simpele feitelijke uitleg prima snapt.
    Als je ziek bent, zorgt een dokter ervoor dat je beter wordt. Zo ook bij de baby.
    En de couv vis in dit geval de manier om haar beter te maken.
    Daarna is ze beter en mag ze mee naar huis.
    Hij is slim genoeg om het te snappen en zo hou je de emotionele kant er buiten, want op dat punt gaat het mis.
    Feitelijk en oppervlakkig houden. Geen nuance aanbrengen.
    Maar goed ik ken hem niet en jij weet beter wat hij wel en niet aan kan.

5. mgbk

mgbk Niet meer actief

Een werkgever staat vrij om ernaar te vragen, alleen bepaal jij wat je erover kwijt wil. Je bent niet verplicht tot antwoorden.

6. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Ok ja die kant had ik nog niet bekeken!

Heb zonet ff met de diabetesvk gebeld om meer uitleg lede hier in de hoofdstad van Limburg de 2 zkh zijn gefusioneerd in de zomermaanden.
    Blijkt dat er een aparte afdeling nu is voor deze kindjes en ook nog zeker voor andere zaken die ze moeten opvolgen apart buiten neo!
    Dus een apart zaaltje met de baby in een gewoon bed en dan prikken ze 24 uur de waarden.
    Ze heeft me ook de nummer gegeven voor een rondleiding aangezien 3 jaar geleden dit niet was wist ik dat ook niet.
    Is wel een positiever! En ze gaan me opbellen volgende week als de waarde boven de 100 blijft s'morgens nuchter, ze moeten ergens een lijn trekken zei ze en 95 is hier die limiet.

Wat een rollercoaster soms e.

7. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Lizzie, wat goed!! Wel een aparte vraag, maar goed dat je eerlijk bent geweest!

Lief, ik snap het hele suikerverhaal niet zo geloof ik. Hij zit onder de max, maar ze willen mss toch dat je insuline gaat spuiten? Klinkt iig niet heel natuurlijk.
    Wat betreft L. Zou het idd zo simpel mogelijk houden, zoals MGBK zegt. Maar jij kent hem het beste en weet welke uitleg voor hem het beste is!
    Volgens mij haal jij Mamsie en mij nog weleens door elkaar?! Die laarsjes zijn voor m'n jongens!

Ik ga weer terug naar t werk. Man, wat een chaos weer zeg... Tot vanavond!

Ika, succes bij de gyn!

8. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Sorry!!!! Van de mix up....:)

Nuchter moet hij tot 95 kunnen
    Niet nuchter tot 140
    Ik zit s'morgens aan 103/109 max.
    Maar ze zetten de limiet voor iedereen echt op 95 (vroeger weken ze daarvan af en kwamen er toch problemen van nadien).
    Zo zei ze me...

9. Eda

Eda Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    1,566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @lizzie: wat goed dat je gesprek zo vlotjes ging en inderdaad ze mogen eigenlijk niet over kinderen vragen denk ik, maar best van al is eerlijk zijn hé (als ze bellen voor referenties en daar zeggen ze er iets van, dan kom je over als leugenaar dus ja)

ik moet zeggen in België durven ze daar ook regelmatig over te vragen, maar mijn ervaring in F is dat ze daar dus niet over beginnen, wat ik heel netjes vind

hier is het echt niet het moment om schoenen te kopen, hoop dat ze snel weer ontzwellen

zalando ken ik ook maar van de reklame, nog nooit echt naar geweest gaan kijken eigenlijk

@liefoe: ik zou ook niet alles in details uitleggen aan je kids, gewoon kindje heeft het wat koud en moet eerst in een speciaal wiegje om te slapen...

10. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik vind de redenatie van Mgbk ook een hele goede. Om te zeggen dat de kleine heel gezond is, dat klopt niet. En ze gebruiken de couveuse om haar weer beter te maken. Net zoals je soms een dagje niet naar school gaat, omdat je heel erg verkouden bent. En de volgende dag weer gaat, omdat het wel kan.

Zo, het was je hangt te drogen buiten. Straks komt mijn moeder en dan gaan we samen naar het ziekenhuis. Zo fijn dat ze elke keer meegaat. Ik ben benieuwd wat ze straks zeggen en wat mijn bloeddruk is. Ik ben een stuk minder gespannen dan eerst. Dat zal toch wel iets uitmaken :)

11. mgbk

mgbk Niet meer actief

Goed dat je minder gespannen bent Ika. Zal idd vast invloed hebben op de waarden. Lief dat je mams elke beer mee gaat. Lekker koesteren!

Ik ga werken tot elf.x

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Meiden ik kook!!

Mijn schoonmoeder heeft de jongste vandaag...
    Wij waren even een nieuwe deurklink enz kopen in de bouwmarkt. Kom ik thuis zie ik dat ze gebeld had.

F belt naar zijn ouders....zegt zijn vader dat ze weg is met a en een vriendin van haar.
    Maar ik snapte m niet en vroeg waarheen dan?
    Ja ze moest naar de tandarts die afspraak was ze vergeten. Deze tandarts is dus een half uur rijden en nu komt het. Ze heeft mijn dochter dus meegenomen in een auto zonder auto stoeltje !!,:$

Ik ben helemaal overstuur....zit hartstikke in de stress...stel je voor er gebeurt iets?? Heb al gehuild ben boos....maak me zo druk!

Ik heb tegen F gezegd dat het afgelopen is ... Ik vertrouw haar gewoon niet meer met de kids. Wie doet zoiets nu? Zonder stoel zo on de auto mee, ze had gewoon die afspraak moeten afzeggen, wat os nu belangrijker?! Ze speelt met het leven van mijn kind.

En het mooiste is ... F heeft die vriendin gebeld en ze waren onderweg. Alleen is dit nu al meer dan een half uur geleden geweest?!

Ik wordt zo gek nu.....ben helemaal in paniek.

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    Noord-Holland
    @lov gedverdemme. Waarom kon je dochter niet bij opa blijven dan? Dat was toch t simpelste geweest?

Niet panieken, de kans dat er iets gebeurd is klein, je dochter zeeeeer wsl ongeschonden thuis. Denk om je kind in je buik.
    Je hebt alle recht om boos te zijn :x, dat komt straks. Eerst je kind veilig thuis.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Opa is in de 90 en kan niet voor een kind zorgen ;) is niet de echte vader van mijn vriend.

Nee ik ben zo ongerust nu....ik weet als geen anders dat een ongeval snel gebeurd is.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Moet zo de oudste van school halen..... Ben ik staat om naar die tandarts te rijden weet je dat:x

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    Noord-Holland
    Owh nee dan is opa geen optie, tja dan had ze de afspraak moeten verzetten.

Kan me voorstellen dat je nu naar je kind wilt ja.
    Ik weet wel dat een ongeluk in een heel klein hoekje zit, maar ook dat het vaker goed gaat dan fout. Maar goed dat is makkelijk voor mij om te zeggen. Ik hoop dat je dr snel in armen kan sluiten (gezond en wel)!

17. Eda

Eda Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    1,566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    is zo irritant als schoonouders doen waar ze zelf zin in hebben met de motto: de beste bedoelingen...
    kunnen ze niet bellen om te vragen aan jou wat beste is voor je kind, je kan dan zelf beslissen wat je zelf verkiest...

grrr

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

F is de oudste nu van school halen....ze zijn inmiddels thuis aangekomen want hij zag ze net nog.

Had al de tandarts gebeld om te vragen of ze nog aanwezig was ... Maar ze waren om 14 uur vertrokken.

Nee ik kom er gewoon met mijn hoofd niet bij hoe ze zoiets gevaarlijks kan doen, zeker gaat het vaker goed dan fout. Maar dit risico neem je gewoon niet met mijn kinderen. Ik ben echt goed boos. Ze had doe afspraak gewoon moeten afzeggen klaar.

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Eda ze had naar ons thuis gebeld en mobiel bellen snapt ze niet. Dat is het ook nog eens...soms kan ze zo dom zijn met alle respect.

Ik vindt gewoon niet dat ze dit risico had mogen nemen, weet je wat er gebeurt als je een ongeval krijgt zonder dat ze in een stoeltje zit.?

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    Noord-Holland
    Daar wil je niet aan denken.
    Hou oud is oma? Denk ze serieus och dat kan wel?

Als ze thuis zijn ga je dan zo ook meteen je jongste ophalen?

Share This Page