@Bouwjaar, ik had idd ook zoiets al gelezen. Goed om het rustig aan te doen en je niet druk te maken. @Liefoe, alle kleertjes zijn nu gewassen. De laatste hangen te drogen. Ik heb nu zeker wel genoeg. Erg lief van die collega. Zit ook een heel leuk spijkerovergooiertje bij in maat 62
ja, ademhalen en het persen zelf, om echt goed vaginaal te persen en liever dus geen aambeien te ontwikkelen... is echt een hele techniek waarbij de man ook moet meehelpen en tellen is echt wel nuttig hoop dat ik het opbreng om dat elke dag te oefenen, want het is wel lastig moet ik zeggen... de kiné zegt dat je nooit zoveel calorieën verbrandt als bij het persen, en wetende dat je dat gemiddeld 35 à 40 min moet doen voor een eerste, terwijl een 2de in 9 à 10 min eruit geperst is (gemiddeld hé) denk dat volgende week ook nuttig zal zijn, hoe de weeën met 2 opvangen @mamsie: wat fijn dat het beter gaat met de hond! ik hoop ook dat alles goed gaat met lieve Dido heb hier ook al een aantal spenen, maar zijn verschillende soorten en blijkbaar neemt kindje 1 soort en moet hij van de andere niet meer hebben (schijnt het)
Dat is wel interessant, Eda. Ik ben benieuwd of het tijdens de bevalling ook gaat lukken om het toe te passen. Ik heb met de gyn besproken in het bevalplan dat ik daarvoor graag duidelijke aanwijzingen wil. Ik volg wel Ik heb gelezen dat het toepassen van ademhalingstechnieken tijdens het opvangen van de weeen juist averechts kan werken. Sommige vrouwen doen het zo goed dat ze daardoor juist de boel vertragen
Even heeeel kort, zal morgen uitgebreider reageren Vandaag naar de Prenatal en Babydump geweest. Leuke dingen met korting gekocht, aankleedkussenhoes, lakentje en dekentje voor het ledikantje. Kraampakket ook meteen gekocht en van mijn moeder en vriendin van haar een lief kledingsetje gehad Via Marktplaats vanavond een wipstoeltje gekocht. Nieuw is ie 82, ik heb er 18 voor betaald Lizzie, wat super van je gesprek en dat je een proefdag mag komen werken! Bouwjaar, hier hetzelfde, ineens ook een beter gevulde felicitas box per post gekregen terwijl ik al een box had opgehaald Ika, waarschijnlijk dus toch afwachten, spannend hoor! Sorry, ik hoop morgen weer wat meer hier te zijn. Ik ga nu gauw slapen, over 7 uur gaat de wekker weer
Lov, haha ik wil liever ook geen KS dus hoop dat ukje nog draait, heb mijn bola expres af gedaan. En ja die drukte is een super teken, ben er wel heel blij mee Oh dat is de reden dat mijn kinderen niet naar mijn schoonouders gaan, nog geen half uur met hun alleen, durf dat niet. Maar dit is wel een beetje de cultuur van je schoonmoeder niet? Lief, balen als je moet gaan spuiten Zou er niet te veel omheen draaien en zo eerlijk mogelijk zijn. En zeggen dat zijn zusje een beetje ziek ik maar als ze in dat bedje ligt ze heel snel beter is, dat de artsen daarbij helpen. Lizzie, haha uiteindelijk was moeders ziek, dus ik hoefde niet te gaan. Heb heerlijk wat extra werk gedaan en boodschappen. Klinkt goed, duim voor je!! Ika, 37 weken Bouwjaar, hier ook 4 spenen, en je krijgt bij veel producten flessen, heb er al stuk of 6 staan
Lov wat een domme actie van je schoonmoeder pffff...... Mamsie geniet van je vrije dag! Ika super dat ze voor nu gaan afwachten meid! Lizzie fijn dat je gesprek goed is gegaan, wel stom dat ze je zo voor het blok gooide met die vraag..... Sorry als ik verder iemand oversla.... Hier een beetje uit me doen, wat spanning en stress tussen ml en mij, ik zit niet lekker in me vel en dat reageer ik op hem af.... Nu voelt hij zich waarseloos omdat ik me zo voel, maar dus gaat het weer om hem......terwijl ik me gewoon effe down voel.....zou het gewoon effe om mij moeten gaan pffff. Sorry als ik onduidelijk ben... Maar goed, ik denk dat het deze maand niets word, want sex zit er niet in op het moment. Iedereen een fijne dag!
Losje altijd moeilijk dan he knuffel meid,,,komt wel weer goed. Lizzie nou dat is mooi shoppen dan Nu ja cultuur .... Ze woont hier lang genoeg en krijgt het echt wel van ons mee om te weten dat je in een stoeltje moet zitten. Het is gewoon het feit dat ze makkelijk die afspraak af had kunnen zeggen. Hey ik wil ook wel nog eens zo'n box krijgen hahahaha. Gister zat bij de babydump ook nog een leuke speen in die doos. Ik wil m niet te veel gebruiken, maar de meiden waren ook zo erg met hun zuigbehoefte dus misschien heb ik m wel nodig. Met bv moet je dan altijd oppassen maar dat heb ik wel snel genoeg door als ik moet stoppen met de speen. Parel idd zo'n bola kan ervoor zorgen dat ze er met hun gezicht bij gaan liggen he om het goed te horen. Mijn schoonzusje heeft ook zo'n ding maar haar kleine ligt volgens mij goed. Wilde haar da wel nog even zeggen. Nog nieuws gehoord van al dat gedoe van je schoonfamilie?
Tja maar ik heb ook weer gelezen dat ontspannen juist goed is en dat dat door ademhalingstechnieken goed kan. Verkrampen werkt ook weer averechts. Blijft lastig dan. @lies ah ligt t niet aan mij. Mn broer zei al meteen gratis zeker. Maarja 1 was ook wel genoeg @parel ik heb nu nog 1 fles. Maar ga die van s-zus overnemen. Die had de breastflow dingen, alleen ff nieuwe spenen kopen. Oja doe bola kun je die neit dan gewoon heeel laag hangen @losje sterkte lieverd Hopelijk klaart de lucht weer snel. Je mag je toch ook best ff down voelen. Sterkte Pff hier contract van vl loopt tot 15/10. Vl heeft vlak na vakantie al gesprek gehad (initiatief vanuit leidingggevende/directeur niks) maar toen konden ze nog niks met zekerheid zeggen. Ziet vl dat ie nog zoveel vakantie dagen heeft dat hij, als zijn contract niet verlengt wordt, per nu zijn resterende dagen moet opnemen. Blegh ik hoop zo dat hij kan blijven weer dat gelul met solliciteren. Hij is daar allemaal niet zo'n ster in, niet zo assertief, wat bij mij weer irritatie oplevert. Blegh kl*te crisis. Voel me er naar van.
Ow losje zó herkenbaar! Soms wil je je even alleen zo kut voelen, terwijl je man zich dan ook kut voelt waardoor hij ook over zichzelf begint. Terwijl je je daar dan helemaal niet op zit te wachten! Laat t gewoon s ff een paar dagen om jou draaien denk je dan. Ik snap je meis. Het is ook kut! Spreek dat gewoon s uit meis, dat je je even alleen Klote wil voelen, bevestiging nodig hebt dat je je zó mag voelen zonder dat zijn kant ook belicht moet worden en dat je het nodig hebt om hele brede armen om je schouders te voelen. Kon ik je maar komen knuffelen! Dikke kus! Hè bouwjaar dat is ook verrot nieuws in deze tijd! Zeker als dat aan beide kanten spanning oplevert. Wanneer hoort hij het definitief? Klote zeg. En dan dat solliciteren weer, gesprekken, nog meer spanning. Pfft. Die crisis ook... Zucht. Gisteren dikke migraineaanval. Terug van werk lekker verwend door ml en nu gaat het wat beter. Ben de keuken ah poetsen. Ml is werken.vandaag voorbereidingen vh feest morgen. Laatste spullen kopen en poetsen. Fijne dag of sterkte of werk ze. X
@mgbk oh balen van die migraina aanval. Nou niet te druk maken en alvast heel veel plezier morgen bij t feest.
@lov tja dacht ik ook pas later aan. Trouwens niet overal kan dat. Op mijn vorige werk (en hier een beetje) is heel veel projectmatig en in bijv een subsidieaanvraag wordt geen rekening gehouden met een kosten post zoals het uitbetalen van vakantie dagen
@Bouwjaar, jemig wat een onzekerheid allemaal, stomme crisis! @Losje, wat vervelend die situatie tussen jou en je man. Hopelijk is de lucht snel weer geklaard. @Mgbk, bah die migraine. Mijn vader heeft er momenteel ook weer veel last van. Het schijnt dat hij erg gevoelig is voor weersveranderingen. Neem jij ook medicatie zoals imigran? Ik heb ook een bola, maar die draag ook niet meer om dezelfde reden dat je kindje erdoor verkeerd kan gaan liggen. Ze ligt bij mij al heel wat weken met het hoofdje naar beneden. Ik heb gisteren nog een compliment gehad van de vk over mijn buik dat die zo mooi was. Ik heb nog steeds geen striae. We zien wel of het gebeurt. Mijn moeder had het ook en toen de laatste zwangeraschapsweek begon zat ze helemaal onder. Ik maak me geen illusies
Leuk compliment Ika. Hopen dat het zo blijft. En ja ik heb alle medicatie al geprobeerd, maar niets helpt. Is kwestie van tijd uitzitten by mij... Tot de pijn weer afzwakt.
@Mgbk, wat naar ik vind migraine zo verschrikkelijk. Ik heb het altijd bij mijn vader gezien. Ik hoop dat je je nu beter voelt en het weer heeeeeeel lang wegblijft. Er zijn ondertussen alweer drie kindjes in het oktober topic geboren, een tweeling en een meisje. Wow, wat gaat het hard. Alles gaat goed met ze. Bij elke harde buik hier vraag ik me nu ook af of er al iets gaande is. Soms hoor je al dat meiden met al ietsje ontsluiting rondlopen...
Ika als het zover is weet ie het Je krijgt krampen die en regelmaat hebben....dan ben je begonnen, of je vliezen breken. Spannend he meid!
ah nee, tijdens de weeën (die eigenlijk krampen zijn thv rug, buik of dijen) is het de bedoeling om de pijn op te vangen met juiste ademhaling en afleidingsmanoeuvres, en ook verticaal te blijven en verschillende houdingen aan te nemen en wiegen om het proces te bevorderen, ze zei ons dat je zeker niet moet blijven liggen en enkel ademen... ik ga een beetje uit van de gemiddelden: 14u weeën met ongeveer 1 cm per u opening en dan 40 tal min persen hé ja, denk wel dat ik iets aan die lessen ga hebben, vooral als we nu regelmatig eens oefenen zodat het "routine" wordt, 't is nu alleen te hopen dat ik het kan gebruiken en het geen spoedkeizersnede wordt of zo... maar ja dat weet je niet op voorhand @losje: vervelend die spanning, misschien voel je je rond je eisprong net terug heel goed en heel sexy en lukt het alsnog hé! mannen hebben soms moeite om onze gevoelens toe te laten zonder ze op te lossen hé @bouwjaar: hoop echt dat je vriend zijn job kan behouden, solliciteren zorgt toch weer voor stress hé en als je iets weer vindt, weet je nooit waar je terecht komt (afstand, uren) @mgbk: is de migraine al beter? of lig je nu plat in het donker?
Prima toch Eda, als het jou helpt? En leuk dat je man er ook bewust mee bezig is. Nee vandaag alleen nog erge hoofdpijn, maar dat ben ik gewend. Dus lekker aan de poets. Ml komt over uurtje thuis en dan ff de stad in.