Thx mamsie Ja net op het feestje he de arme schat. Rustig aan he jij........ Wordt straks nog druk genoeg hoor Hahahah ika dus soep maken
ja, is wel het vervelend van al die verschillende toestellen, maar we gaan die toch kopen, lijkt superhandig, omdat we van verschillende mensen gehoord hebben dat ze daar echt content van waren... ik slaap ook niet meer goed, komt van het minste wakker! kraamhulp: ja, ziet wel wat ze vertellen, zou het niet echt doen, maar met man zijn werk komt het op 3euro per uur, dus lijkt wel handig. Ze mogen maar helft van de tijd kuiswerk doen, rest is helpen met kindje, koken,... denk dat het maar voor 4u per week zou zijn om een beetje te helpen, nu ja, we zien wel wat ze zegt
Oh dat is wel heel anders dan in Nederland. Bij ons komt de kraamverzorgster 6 uur op een dag en in het boekje staat wat ze allemaal per dag gaan doen en waarover ze voorlichting geven. Ze zijn er ook voor de controles (hechtingen e.d.). Leuk dat je die babycook gaat kopen. Zijn ook veel leuke accessoires bij te krijgen, zag ik. Over een tijdje kunnen we goede recepten uitwisselen
Ik heb destijds bij T het boek Opperdepop van de Albert Heijn gekocht. Staan ook heel veel recepten in voor baby's en kinderen. Vond het erg handig om wat ideeën op te doen!
Ja is idd een populair boekje .... Zie het vaker langskomen. Maar in het begin start je toch eens met simpele dingen....en naderhand eten ze alweer mee met de pot.
Lov, tegen de bevallingstijd gaat iedereen bij jou het recept op vragen (ik niet lust geen bloemkool) Gefeliciteerd met S en jezelf natuurlijk!! Mamsie, lekker rustig aan vanmiddag dan idd Ika, volgens mij zijn de oempaloepas zenuwachtiger dan jij MGBK, heb de brief wel getypt, maar weet niet of ik hem afgeef. Ben ondertussen wel helemaal klaar met der. Want nu gaat ze proberen ons toe te voegen op FB en belt ze om de debielste tijden!! WHY wij bestonden toch niet. Hier ook zelf gemaakt eten straks. Ik ben van mening dat dit gezonder en lekkerder is
Dankjewel voor de tip, Mamsie. Je kunt natuurlijk ook vanalles gaan uitproberen. Mijn tante maakte vaak pastinaakpuree voor haar jongens. Die waren er altijd dol op.
Parel thx Weet je wat meestal het beste werkt....totaal geen aandacht meer geven want laten we eerlijk zijn, het is puur een schreeuw om aandacht en je moet daar zelf niet meer aan meewerken. Dit irriteert dan het meest. Je kan wel een brief geven maar zou het wel de werking geven die jij graag wilt....denk het niet. Ja tuurlijk ben jij het eens kwijt...,maar denk nu maar niet dat zij gaat zeggen. "Je hebt helemaal gelijk". Waarschijnlijk ga je alleen meer voeden aan haar belachelijke persoonlijkheid, negeren is meestal de beste optie. En vooral het voor jezelf afsluiten
@lov Oja gefeliciteerd! Ik ben ook niet voor potjes. In mijn omgeving worden ze ook niet gebruikt bij kinderen @lies we waren wel overeengekomen dat we hier apart nog wat voor lappen hoor. Maar betaald neit de hoofdprijs en zit meteen goed in de voorraad @ika begreep dat de druk vh hoofd de aanmaak van oxy..nog wat (stofje) stimuleert, die nodig is voor ontsluiting. Dus hupsen maar Pastinaak? Nog nooit zelf klaargemaakt @mgbk sterkte kl*te zeg alweer migraine @lief strijk ze @mamsie geniet van je vrije (?) middag @parel sterkte met die mafkees
Thx bouwjaar ... Hier dus wel, ik ben een beetje de strenge moeder vinden anderen he. Mijn kinderen zijn ook een van de enige die geen prik mogen drinken.... Mijn neefjes trouwens ook niet maa vrienden en andere familie wel. Ook een kindje waar s wel eens vaker speelt....heeft ze geluk hahaah
Lov, hier ook geen prik hoor! T is natuurlijk nog geen 3 maar voorlopig vind ik dat nergens voor nodig! T krijgt overigens nu nog weleens een potje. Als we bijv patat of pizza eten, eet hij bijna niets. Geef hem dan eerst een potje zodat hij toch zijn groente etc binnen krijgt. Hij vindt vooral de pasta-varianten nog heerlijk dus voor ons een prima oplossing!
Wij drinken zelf nooit prik dus zal enkel tbv een verjaardag ofzo in huis zijn. Verder nooit. Oja de enige prik die ik in huis heb is bubbeltjes water Dat mix ik vaak met vruchtensappen, die vind ik nog best zoet namelijk @mamsie ach zo voor een keer kan het uitkomst bieden. Ik dacht misschien is t handig zelf een voorraadje in de vriezer te hebben voor nood. Maar ach dat zijn van die gedachtes
Hihi, Bouwjaar dus vandaag bloemkoolbrocollisoep eten en springen maar Van pastinaak kun je lekkere chips maken. In plakjes snijden, mixen met olijfolie en kruiden en dan op bakpapier in de oven. @Parel, wat een gedoe met die schoonzus. Het lijkt wel stalken Misschien een goed idee om die brief te bewaren en te negeren, zoals Lov zegt. Hier ben ik ook niet van de prik bij jonge kids. Zo was het op school altijd zo met het kerstfeest dat er ook cola geschonken werd in groep 3. Dat vond ik echt niks, dus dat heb ik maar afgeschaft. Het is niet aan de school om ze datvte geven. Afgelopen jaren wel heel leuke dingen gedaan met kerst. Ze mochten van thuis hun lievelingskostje meenemen voor het buffet. Dan krijg je echt hele leuk hapjes en vaak toch ook heel gezond!
Veel leuker om te doen toch Ika! Wel gek dat je dan nu kerst thuis zit he.... Bouwjaar, toen T klein was maakte ik inderdaad ook meerdere porties. Hop, in de vriezer en klaar. Nu eet hij in principe met de pot mee dus hoeft dat niet meer. Alleen bij de ongezonde maar o zo lekkere maaltijden nog soms een potje voor de vitamientjes
Ja dat voor jezelf afsluiten is zo irritant als iemand blijft bellen. Onze provider is er nu mee bezig en gaat haar nummer waarschijnlijk blokkeren voor ons, want sorry om 2, 3 en 5 uur 's nachts gebeld worden door zo'n doos en manlief om 1, 4 en 6 uur, gaat nergens over!! Heb je dan werkelijk niks anders te doen?! ' Ben ergens blij als schoonouders terug zijn, dat het echt afgesloten word. Want schoonma belde al dat ze besloten heeft er klaar mee te zijn en dat ze voor der oudste dochter en zoon ging. Ze hebben ons een kinderwagen beloofd en toen op eens was het geld op want ze hadden dus die mafkees geld gegeven voor haar al gekochten kinderwagen. Manlief boos, niet om het geld op zich, maar dit was ook al gebeurt met zijn rijbewijs. Niet roken was rijbewijs krijgen, maar toen hij mocht gaan lessen was het geld op (maar wel het hele huis verbouwd) Nu dus weer schuur verbouwd en jawel mafkees heeft der wagen gekregen en het geld was op. Schoonmoeder ging nu toch iets regelen met de wandelwagen, vind dat wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lief!! Prik komt er hier ook niet in voor de kleine, wij kregen thuis vanaf een jaar of 8 a 9 prik alleen in het weekend. Mijn moeder is nog echt opgevoed met de boeren ideeën na de oorlog. Nee mijn moeder is niet zo oud net 52, maar mijn opa en oma hebben nog heel lang dingen van net na de oorlog er in gehouden. Mijn moeder heeft sommige dingen bij ons ook gedaan, mijn moeder kreeg alleen ranja in het weekend en water door de weeks. Wij kregen wel ranja maar dus geen prik Ben daar ook wel heel streng in en denk dat vele me straks een strenge mama gaan vinden. Ze vinden mijn schoonzus al streng met de regels die kleine A met 1,5 heeft, whoepsie
Ja idd, Mamsie, en met Sinterklaas. Ik denk wel dat ik 5 dec. met ons meisje langs school ga. Dan kan ze op de foto met sint en piet
Hoi hoi, Ik wisselde potjes en gewoon eten een beetje af, maar zevaten supersnel met de pot mee. Als ik nog een kindje mag krijgen wil ik de pothes helemaal afschaffen! Prik krijgen ze hier helaas wel in het weekend, fanta of sprite, van papa! Van mij krijgen ze icetea en sappies of limo! Ik ga even wat eten, en dan de was doen en eten voor vanavond voobereiden.
@parel: het is nogal belachelijk, zou voorlopig telefoon afleggen 's nachts.... en al die geldperikelen, ook zoiets, ik heb ook mijn eergevoel en sorry maar zou zeggen: laat maar hoor, vind dat gewoon zooo vervelend als mensen constant dingen zeggen en het niet doen of constant van gedachte veranderen, is zo vermoeiend... over eten en drinken heb ik zo nog geen opvatting: wel water bij de maaltijd geen frisdrank of zo, maar prik af en toe waarom niet (bvb picknick, uitstapje) zal meer iemand zijn die over waarden, normen en respect zo enorm streng ga zijn, dus niets op de grond gooien, zou veel kwader zijn als ze roken en hun peuken zo maar weggooien dan dat ze in de week eens cola drinken... en potjes zijn ook handig voor onderweg denk ik dan, maar we zien het wel hé, iedereen heeft zijn eigen gedachtes over opvoeding en ga gewoon zo blij zijn als mijn kind in eerste plaats gezond is en dat er niets mee scheelt en dan zien we wel welke strengheid we aan de dag brengen!
Ff snel tussen door. Wil het huis helemaal op en top schoon hebben. Mijn rare brein.. Maar lov. Van harte gefeliciteerd!!! Geniet van je dag en laat je lekker verwennen. Ook gefeliciteerd met je meisje. Dat was je mooiste verjaardagskado ooit!! Ika. Ik vind het zo spannend moet zo vaak aan je denken. Hahahaha. Prik. Mijn zusjes kregen dat vanaf hun 10de pas. Lol. Was eigenlijk ook bijna nooit in huis alleen met een feest. Wel kregen ze voor die tijd kindercola. Ik ga weer snel verder en kom vanavond alles bij lezen