De Oempaloempa's gaan op roze!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Ikapika, Aug 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee joy dat snap ik ;).... Hier ook vaak. De oudste is ook vaker gewoon ontzettend dwars en tegendraads...

Pfff hier verhouden opeens vandaag en weer eens last van maagzuur...ga zo maar eens slapen. Maar slapen met een dichte neus kan ik dus niet grr

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Het is wel weer wat rustiger nu. Maar hij verwijt me dus dat ik wel veel van hem eis. Ik weet dat hij meer moet doen door de zwangerschap, omdat ik niet meer zo goed kan (vuilniszak wegbrengen) of niet mag (kattenbak doen). Maar hij is ook van het type alles maar uitstellen. En dan vraag ik het een paar keer en dan wordt hij chagrijnig. En ik ben dan ook geprikkeld. Dan komt het er wellicht ook niet meer zo leuk uit.Hij heeft ook vandaag last van zijn rug. Dat zal wel meespelen. Ik vind het gewoon zo verdrietig dat hij vindt dat ik dingen niet voldoende waardeer. Terwijl ik dat echt wel zeg. Misschien zijn het ook wel de hormonen die opspelen, want nerveus voor maandag ben ik wel en stiekem ook wel een beetje bang... :(

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou ten eerste....herkenbaar! Hier moet ik ook alles 100x vragen en dan wordt hij boos. Tja doe het gewoon.

En over maandag..... Ach meissie toch.... Het is ook spannend....en dat je bang bent is toch ook normaal .... Maar het komt helemaal goed....je kan het!

. Je man moet je nu gewoon steunen...spreek uit dat je bang bent. Mannen snappen dat vaak niet.

4. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

Dec 18, 2012
    2,332
    116
    63
    Female
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Heel herkenbaar wat je schrijft Ika (het eerste deel dan) en waarschijnlijk ook iets waarin mannen gewoon van van vrouwen verschillen. Als wij iets vragen willen we graag dat het meteen wordt gedaan. Mannen zeggen dan dat ze het zullen doen en plannen dat voor later op de dag in, terwijl vrouwen verwachten dat ze het dan meteen doen. Ik heb hier ook wel eens ruzie over met mijn man en vroeger met mijn broertje als mijn ouders op vakantie waren.
    Ik kan me wel indenken dat je zenuwachtig bent en ook een beetje bang. Misschien goed om uit te spreken naar je man? Knuffel meid, het komt allemaal vast goed!

Lov, welterusten, hoop dat je een beetje kunt slapen:)

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dat heb ik ook gezegd, maar het dringt niet echt tot hem door. Hij zegt wel het komt goed en ik weet ook wel dat hij me heel erg steunt. Maar voor nu kan hij zich er denk ik niet zo'n voorstelling van maken. Hij is ook iemand die niet zo gauw zijn gevoelens laat zien. Ik ben een enorm gevoelsmens. Ik zit voortdurend met mijn hoofd bij de bevalling.

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Thanx voor de lieve woorden en de herkenning meiden. Dat doet me goed.

7. mgbk

mgbk Niet meer actief

#4127 mgbk, Oct 5, 2013
    Last edited by a moderator: Oct 5, 2013
    Ach Ika meis toch. Wat rot dat de avond zo verloopt. Het is echt venus en mars zo te lezen. Idd herkenbaar. Niet in relatie tot een bevalling natuurlijk...
    Ik denk eigenlijk dat je man stiekem ook een beetje gespannen is. Maar dat niet uitspreekt en het zo afreageert.
    Probeer hem te erkennen in wat hij doet, ook al doet ie het op zijn eigen manier. Mannen horen vaak alleen het commentaar wat hun vrouw op ze heeft, en niet de complimenten over wat hij goed doet.
    Spreek uit wat je waardeert in, van en aan hem en wat zijn steun met jou doet. In positieve zin.
    En hij moet ookjouw angst serieus nemen.
    Lieverd ik hoop echt dat jullie de spanning samen de baas kunnen.
    Het is ook verrekte eng, zowel voor jou als voor hem. Alleen kan hij dat miss niet toegeven omdat hij vindt dat hij sterk moet zijn voor jou. En miss bagatalisseert hij het in jouw ogen, maar ik denk dat het vooral onbewuste bescherming is van zijn twee mooie meiden.

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik denk dat je wel gelijk hebt, Mgbk. Thanx, het doet me goed. Hier is de lucht wel weer geklaard. We hebben nog met elkaar gesproken. Morgen maar eens een gezellige dag maken. Maandag wordt een heftige dag, maar we krijgen er iets moois voor terug.

9. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Fijn dat jullie nog gesproken hebben Ika, zal zoals de anderen zeggen vast een opstapeling zijn van alles bij elkaar.
    Mbgk, mooi gesproken!

Joy, fijn een opstandige peuterpuber. Kan je er dan net ff niet bijhebben.

Best moe nu, hoop gedaan vandaag! 2x deuren + kozijn gelakt, muur gesaust, opgeruimd. Wel heerlijk om er zo mee bezig te zijn.
    Nog ff csi afkijken en dan lekker slapen.

Trusten meiden!

10. Eda

Eda Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    1,566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    mijn moeder heeft foto's genomen, maar ik moet vragen dat ze ze mailt...

@ika: jammer van woordwisseling, maar wellicht alle 2 gewoon zenuwen voor maandag en da's heel begrijpelijk!!!! hoe dichter het komt, word ik stiekem ook meer en meer bang!

11. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

Apr 10, 2013
    2,571
    0
    0
    @ Lies, ja slaapzak hebben ze inderdaad in het begin niet nodig maar ik zou het dan voor de warmte doen. Anders ligt hij alleen onder een (dubbelgevouwen) deken. Is denk ik te koud. Dilan lag vorig jaar ook nog in een slaapzak, duodeken en nog een deken erover en dan pas kon hij slapen anders had ie het koud haha... Vind t een beetje lastig inschatten met een winterkindje :)

@ Ika, logisch hoor dat je bang bent. Al weet ik nu wat het is, maar als ik straks weer tegen het eind aan loop dat het ieder moment kan gebeuren dan weet ik zeker dat ik ook weer bang wordt... maar fijn dat jullie erover gesproken hebben. Morgen inderdaad nog maar iets leuks doen samen en ook wat afleiding voor de zenuwen.

En ja, hier kan ik ook alles 100 keer aan ML vragen of hij iets wil doen... ik begin me er steeds meer aan te irriteren en ook steeds botter tegen hem te worden pff... Dit is al de derde zwangerschap dus je zou wel verwachten dat hij weet hoe hij mij kan helpen maar helaas...... hardleers.

12. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

Apr 10, 2013
    2,571
    0
    0
    @ Lies, ja slaapzak hebben ze inderdaad in het begin niet nodig maar ik zou het dan voor de warmte doen. Anders ligt hij alleen onder een (dubbelgevouwen) deken. Is denk ik te koud. Dilan lag vorig jaar ook nog in een slaapzak, duodeken en nog een deken erover en dan pas kon hij slapen anders had ie het koud haha... Vind t een beetje lastig inschatten met een winterkindje :)

@ Ika, logisch hoor dat je bang bent. Al weet ik nu wat het is, maar als ik straks weer tegen het eind aan loop dat het ieder moment kan gebeuren dan weet ik zeker dat ik ook weer bang wordt... maar fijn dat jullie erover gesproken hebben. Morgen inderdaad nog maar iets leuks doen samen en ook wat afleiding voor de zenuwen.

En ja, hier kan ik ook alles 100 keer aan ML vragen of hij iets wil doen... ik begin me er steeds meer aan te irriteren en ook steeds botter tegen hem te worden pff... Dit is al de derde zwangerschap dus je zou wel verwachten dat hij weet hoe hij mij kan helpen maar helaas...... hardleers.

13. losje

losje Fanatiek lid

Feb 5, 2013
    3,250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Hoi hoi,

Ik ben net thuis en heb geen benen meer over:D

Morgen ga ik even goed lezen en reageren!

Ika jij alvast een dikke knuffel meid!!!

Welterusten. ....

14. losje

losje Fanatiek lid

Feb 5, 2013
    3,250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Toeter gefeliciteerd met je zoontje!
    Manouk ik hoop dat je een beetje heb kunnen uitrusten, leuk dat je broertje geslaagd is , jammer dat vl de broek niet paste!
    Lies ik ga zo even kijken naar je foto's, ik ben benieuwd!
    Joy....herkenbaar hoor dat je daar chagrijnig van word, als je moe bent en de kids werken niet mee, hij zal ook wel moe zijn geweest omdat ie meteen in slaap viel, heb je hem daarna nog gehoord?
    Ika wat vervelend meis, maar ook herkenbaar, het is ook allemaal spannend, ik heb met ml dat ook gehad op het einde!

15. losje

losje Fanatiek lid

Feb 5, 2013
    3,250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Bah vervelend lov een dichte neus, ik hoop dat je een beetje geslapen hebt!
    Mamavandj jeetje hoop gedaan dus!
    Mamavandj en eda ik ben benieuwd naar de foto's!
    Aapie hoe is het met je, druk lees ik! Succes met het vele werken!

16. losje

losje Fanatiek lid

Feb 5, 2013
    3,250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Nou gister dus gewerkt, pffff zoveel namen te onthouden hahahaha maar hele lieve collega's.....het is echt zwaar werk, maar het was ook zaterdag!
    Spierpijn in me benen en pijn in me rug, maar neem vandaag lekker een rustdag!
    Kreeg ook twee keer een heerlijk toetje, maar dat heb ik er wel afgelopen ook:D
    Ze waren heel tevreden, hij zei alsof je het al jaren doet, boven normaal zei hij!!

Nou even lekker een bakkie doen, want jullie waren eerst aan de beurt!
    Dikke kus.....

17. MamavanDJ

Wat lief Losje! Hoop dat je bakkie smaakt! Super dat je eerste avond zo goed is gegaan! Die toetjes had je dubbel en dwars verdient! Nu lekker uitrusten vandaag jij!

Joy, slaapzakje, lange of korte mouw? Ik heb nog zo'n Hema slaapzakje liggen zonder mouwtjes. Kan me niet herinneren dat ik die bij de jongste gebruikt heb. In het begin sowieso wel kruikjes!

Ika, lekker geslapen? Zal een hele vreemde dag zijn vandaag voor jullie wetend dat er morgen iets groots te gebeuren staat!
    Gaan jullie nog wat leuks doen of de laatste dingetjes checken en jullie voorbereiden? Fijne dag nog saampjes!!

18. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,298
    34
    48
    Ika ahh niet leuk. Gelukkig hebben jullie het uitgepraat. Hoop dat jullie lekker geslapen hebben samen. Veel plezier vandaag!

Losje wat super dat ze zo tevreden over je zijn. En lekkere toetjes.. hmmm :p Doe maar lekker rustig aan vandaag!

Mamadj goed bezig geweest met verven. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Mgbk vandaag weer werken? Werkse.. en anders relaxe!

Ik ga even douchen en dan bij vl zn voetbal kijken. Vanmiddag maar eens beginnen aan een oud kastje die ik op wil knappen.

Fijne zondag allemaal X

P.s. eerste bruin gisteravond al gespot. Vanochtend ook temperatuursdaling dus de ongi komt er weer aan :(

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lieve Ika ik hoop dat jullie vandaag nog een mooie dag hebben ... Morgen is de dé dag lieverd..... Ben zo blij voor je! Zo vonden we elkaar, jij ik en mamsie. Net een mk achter de rug, elkaar steunen ... Heb veel aan jullie gehad! En nu meissie ga je morgen bevallen van je mooie meisje, het gaat de mooiste ervaring uit jullie leven worden...echt ...

Je man zal idd hartstikke zenuwachtig zijn, voor mannen is het toch al anders. Wij weten dat we iets gaan doen maar de mannen kunnen alleen maar toekijken. Die van mij zegt ook nu al, dat is moeilijk voor mannen...toekijken hoe je liefde zoveel pijn heeft. Maar als het moment dan komt dat je meisje echt geboren gaat worden....dat is prachtig en zal jullie als man en vrouw nog dichter bij elkaar gaan brengen.

Losje super meid! Je deed nu afwassen daar he? Was mijn baantje ook ooit en idd dat is pittig werken hoor.

Joy slaapzakje en duodeken jeetje dat is veel hahahaha. Hier zijn ze dan wel in sept geboren maar had alleen altijd een deken in de winter. Zelfs de kruik is nooit gebruikt. Nu ga ik deze huren want heb m altijd geleend en ga m nu niet kopen. Daarna heb je m toch nooit meer nodig.

Jeetje vannacht gedroomd over de bevalling, ik beviel makkelijk en snel, laten we hopen dat het een voorspelling is hahaha, en toen lag mijn oudste naast me en zij mocht hem bij zich houden .... Eigenlijk hartstikke mooi

Slapen was dus k.t maar ja....ik ben nooit ziek of verkouden, alleen als ik zwanger ben, altijd .

20. MamavanDJ

Hmm jammer Manouk.... dat is zacht uitgedrukt...
    Was jullie filmavondje gister nog leuk?
    Succes met opknappen van het kastje! Zo leuk dat je dat dat allemaal doet!

Gister idd flink bezig geweest, ga zo weer verder! Heb de smaak te pakken!

Share This Page