De Oempaloempa's gaan op roze!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Lief, ik moest het even opzoeken, maar dat vind ik fluffy (donzige) Pinguin toch wat liever :p Fijn dat de insuline er in zit. Balen van DL.

2. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    even een kort bericht: een bewogen avond achter de rug: mijn moeder belde mijn man dat er iets brandde aan de meterskast, ze was lichtjes in paniek en was niet heel duidelijk, dus mijn man: bel de brandweer op!
    toen hij dat vertelde, zei ik, ja we zouden beter gaan zien wat er juist aan de hand is, ze is alleen, zie dat ze flauwvalt of zo. Dus direct aangezet, rond 18u30 aangekomen: 6 brandweerlieden en politie... dan zijn ze van de electriciteit gekomen om een nieuwe kast te steken
    ze had een plof gehoord en rook het direct, er begon vlam te zijn dus brandweer heeft moeten blussen...
    het was 22u30 tegen we weer naar huis gingen

wat harde buiken gehad vanavond van me op te winden, anders niets speciaals..

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #4643 Bouwjaar1979, 11 okt 2013
    Laatst bewerkt: 11 okt 2013
    Moguh allemaal,

Jeetje eda wat een avond!
    Brand in huis lijkt me echt heel eng.

@lief beterschap voor je dochter hopelijk valt get verjaardagsweekend niet helemaal in duigen

Ik sta elke dag op de weegschaal dus ik schrik nooit bij de vk.
    Hier alweer op pad, nog 1dag tot t weekend.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeetje Eda! Gelukkig is het goedgekomen zeg....

Wegen ... Geen idee ik kijk nooit als ik gewogen wordt bij de gyn. Maar het was schijnbaar gewoon goed zei de gyn.

Hier voel ik me iets beter......maar nog niet helemaal top. Vandaag wel een hoop te doen dus het moet gewoon.

5. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Bouwjaar, ik sta thuis ook iedere dag idd op de weegschaal. Maar vind wel fijn het daar niet te hoeven ;)

Eda, ik snap dat je harden buiken krijgt door de opwinding. Goed dat je man zo snel heeft gehandeld en jullie naar haar toe zijn gegaan. Had heel anders kunnen gaan. Doe vandaag maar lekker rustig aan.

Hier de hele nacht maar korte stukjes geslapen. En kan al een uur niet meer slapen. Word wat vandaag moet nog van alles onder andere de boodschappen en vanavond zusje van der werk ophalen. Ze durft niet met de trein in het donker, mijn vader haalt haar zaterdagavond op en haar vriend normaal op vrijdagavond maar die heeft opgerekte enkelbanden. En paps is naar een cursus en pas om 23.30 thuis. En dan woon je niet meer thuis haha. Gisteren heeft een van de diertjes mij per ongeluk half in mijn oog gekrast toen ik hem terug wilde zetten in de bak heel mijn oog dik en een wondje net onder mijn oog, oeps!

Vandaag 25 weken gaat hard. Staat een foto in minn album.

6. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ MamavanDJ, ik vind mezelf overal opgeblazen, terwijl andere juist zeggen dat het alleen mijn buik is... maar dat vind ik zelf dus echt niet :)

@ Liefoe, tja als er geld ontvangen kan worden zijn ze allemaal snel denk ik haha... Was alleen vergeten de toeslag aan te vragen, dus gister nog maar even snel gedaan.

Lijkt me echt eng om insuline te spuiten hihi... zou niks voor mij zijn, maarja wat moet dat moet he.

@ Eda, he bah maar gelukkig is het goed afgelopen. Als ze niet was gaan kijken had het huis waarschijnlijk in brand gestaan!

@ Parelbloesem, jeeee 25 weken!!

@ Hier, weer een rotnacht gehad. Word al nachten steeds wakker van maagzuur, dus van de week heb ik een doosje met rennies in geslagen. Heb eigenlijk nooit geweten dat het mocht tijdens de zwangerschap want bij zoonlief heb ook afgezien van de maagzuur bah. Maar wat een wondermiddel hihi, het werkt meteen dus heb het doosje nu maar naar mn bed

Hier vandaag 31 weken :)

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @joy hopelijk blijft het wel de goede kant op gaan, niet meteen te veel doen he

@parel ojee pas je op.
    Heeft je zusje een nare ervaring of gewoon niet prettig 's avonds te reizen. En ach ja dan woon je niet meer thuis, je blijft een kind van je ouders. Toen einde van de vakantie met die hoofdwond van vl: ik ben 33, heb mn eigen huis, wordt mama en ik heb mijn moeder ook jankend opgebeld of ze ons aub wilden ophalen van het vliegveld. ;)

@joy Balen als je slecht slaapt.
    Ik heb t gevraagd bij de drogist en die zei vroeger mochten Rennies nooit en nu opeens wel, dat vind ik maar raar. Ik heb op haar advies dus gaviscon gekocht. Tabletten in de tas en dus suspencie staat op t nachtkastje. 's Nachts maagzuur is echt verschrikkelijk.
    Ben na t bad, gaan slapen met een slokje gaviscon (gisternacht ook erg last van maagzuur) en een keelzuigtabletje in mn mik. Redelijk goede nacht gehad. Hoop dat ik met beiden middeltjes weer snel kan stoppen, gebruik liever niks

8. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Eda jeetje meid dat is schrikken, gelukkig is alles goed gekomen!
    Lief ben fier op u!
    Hoop dat dl snel opknapt.....en dat je toch een leuk weekend hebt!

Doet een dansje voor parel en joy!!!!!

Lov fijn dat je je weer wat beter voelt.

Hier lag ik vanmorgen in bed en schrik wakker van een bange schreeuw van L.
    Ging door merg en been....
    Ze viel van de trap, ml was al beneden dus die was binnen 1 seconde in de gang!
    Ze heeft gelukkig niets maar hou haar wel thuis, ze was zo geschrokken en zei dat ze een beetje hoofdpijn had, dus kan ik haar lekker in de gaten houden!
    Verder doe ik vandaag helemaal niets, mag ook niet van ml, hij vind dat ik vandaag maar een beetje moet opladen.
    Hij vroeg vanmorgen wel wat het weer word dit weekend, want hij heb in z'n kop om aan de badkamer te beginnen, dan moet de muur naar de schuur eruit gesloopt worden (stalen balk erin brengen) om de badkamer groter te maken, en de schuur kleiner, pfffff ik weet niet of ik daar al aan toe ben dit weekend hahahahaha

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ach losje :( arm kind, hier nog niet gebeurd. Laatst liet ze wel een keer haar pop gewoon expres van de tra vallen, ze wilde m niet dragen. Jeetje mijn hart sloeg over....

Parel jeeeeh 25 weken :D gek hoe veraf je in het begin van mij was voor mijn gevoel en nu lijkt het maar een beetje te schelen onze zwschap hahaha.

Rennies of gaviscon wat is het verschil dan? Ik gebruik dus antagel omdat rennies enz niet meer helpen.

Hier eindelijk weer eens het huis gepoetst..... Nu maar even bijkomen op de bank.

10. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Jeetje Eda, wat een schrik! Niet gek dat je daar harde buiken van krijgt... Pff, gelukkig hebben jullie snel gehandeld en is erger voorkomen.

En Losje, mijn hemel, dan zit je hart echt in je keel he.... Godzijdank niks aan de hand met L.
    Hier laten ze ook weleens iets van de trap vallen Lov, schrik dan ook altijd enorm om vervolgens boos te worden.
    Nou Losje, wilde plannen heeft manlief! Ben benieuwd of jullie het echt gaan doen. T wordt pokkeweer, dus mooi weer om binnen te klussen.

Lov, jij hebt je portie schoonmaak wel gehad vandaag, doe je verder lekker rustig!

Heb tot nog toe weinig last van maagzuur, af en toe, maar hou jullie tips in m'n achterhoofd!

Joy, balen van je slechte nacht. De laatste loodjes gaan dan echt aanbreken he. Hopelijk krijg je ook nog goede nachten tussendoor.

Parel, jij ook al een slechte nacht. Blegh! En balen van je oog! Gemene krassen kunnen dat zijn! Jij ook rustig aan vandaag!

Vandaag drukke dag. Huis schoonmaken, bedje halen, boodschappen doen. Dus kom tussendoor nog wel even spieken!
    Fijne dag allemaal!

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahaah mamavandj jij zelf ook :p ?

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @losje weer een hartverzakking rijker dus :(

@lov, wist t ook niet precies maar even opgezocht in het Farmacotherapeutisch Kompas.
    Gaviscon: alginezuur/antacida
    Eigenschappen
    Vormt een beschermende gel met hogere pH, die op de maaginhoud drijft. Deze gel vormt een fysische barrière tussen maagzuur en oesophagus en onderdrukt reflux.
    Rennie: calciumcarbonaat/magnesiumcarbonaat
    Eigenschappen
    Calciumcarbonaat en magnesiumcarbonaat hebben een sterk en snel zuurneutraliserend vermogen. Door de stijging van de pH neemt de vorming van pepsine af.

Heeft andere werking dus

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja oké... Maar wat zou er schadelijk moeten zijn? Mijn gyn zei er niks over toen ik aangaf rennies te slikke

14. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Haha Lov, nee ik niet.... Ach, heb de hele dag, dus pak m'n rustmomentjes wel tussendoor. Maar nu, eerst douchen, want de ochtend is alweer bijna voorbij...

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik ga ook zo douchen.... Moet ook nog strijken maar dat doe ik morgen wel......

16. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hai meiden!

Losje, al bijgekomen van de schrik?

Eda, jeetje wat een avond zeg! Gelukkig is het goed afgelopen!

Jaydee, laatste werkdag meid!

Euhhmmm verder weet ik het even niet meer....:(

Hier vandaag vrij. Gisteren was T erg vroeg wakker. Vandaag ook maar gelukkig viel hij zo weer in slaap. We rolden pas rond 8.15 uit bed. Heerlijk!
    Wasmachine draait hier ook al. Wel vies weer zeg!

17. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    O ja, qua gewicht zit ik nu op 3,8 kilo erbij. Best netjes vind ik voor ruim 32 weken! Bij T ook maar 9 kilo aangekomen in totaal.

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ tja nu wordt ook aangegeven dat je rennie ook volgens voor schrift kan gebruiken bij een zw. Dus wellicht niets aan de hand, maar die drogist-medew vond het vreemd.
    Enige is dat bij dat Kompas nog extra staat bij rennie
    Zwangerschap/Lactatie
    Farmacologisch effect: hypercalciëmie en hypermagnesiëmie zijn niet uitgesloten, met name na overmatig of langdurig gebruik. Advies: Kan, voor zover bekend zonder gevaar, overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt.
    Terwijl bij antagel en gaviscon dat eerste niet genoemd staat
    Dus ik denk dat als je t heel lang gebruikt rennie wat minder geschikt is, maar ja als eht zo erg is is t altijd verstandig de ha te raadplegen

Strijken heeft de allerlaagste prioriteit bij mij ;)

@mamsie geniet van je vrije dag.

Ik ga maar weer verder. Na gisteren niet zoveel puf meer.
    En vandaag ontdekt dat we definitief een punt hebben waar we wat mee moeten doen op t werk. Zucht. Draait wsl uit op nog meer werk.

19. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @losje: wat verschieten van je dochtertje... gelukkig lijkt ze in orde, juiste een grote buil of zo?
    aan de ene kant ben je blij dat je man wilt aan werken beginnen, maar aan de andere kant ontzie je een beetje alles wat er bij komt te kijken: vuil, stof, lawaai...; snap dat heel goed!

hier ook nog steeds wat keelpijn, slapen lukt gelukkig nog

ja, gisteren heeft mijn moeder meer dan 3u zonder electriciteit gezeten, dan staken ze het weer aan en begon het weer te roken/knetteren, dus zekering 1 voor 1 uitgetest en dus zat ze dan toch zonder licht in huis, deze morgen kwam de electricien direct kijken.
    het ligt aan het weer, heeft gisteren ongelooflijk veel geregend...
    was ze niet thuis geweest, kon heel het huis uitgebrand zijn en moest dat 's nachts begonnen zijn, was ze er misschien niet meer...

gisteren 2 mooie BV beha's gekocht (had nog een bon voor mijn verjaardag voor lingerie en kreeg er wasbare compressen gratis bij)
    nu alleen nog wat BVshirts en ben ik ongeveer paraat en mag het komen hé

20. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Eda , maar goed dat jullie zijn gegaan!
    En dat er snelle actie is ondernomen ivm.de brandweer en andere instanties!

Parel, ik noem onze kater soms Fluffy bunskie als hem als een geploft kieken staat van euforie ;)

Losje, ai dat ook nog verzorg je dochter goed en jezelf ook aub.!

Ivm. Die medicatie:
    Indien rennie, gaviscon niet meer doeltreffend zijn heb je nog de volgende VEILIGE medicatie om in te nemen in welke vorm dan ook tijdens de zwangerschap en borstvoeding :

-Zantac
    - omeprazol
    In die volgorde van veilig testen.
    Ik neem nu zantac ( moet t nog gaan halen bij de apotheek).
    Mochten er vragen zijn pb me dan aub zie ik sneller dan via hier ( krijg dan een email)!

Sorry , ga nu voort want dl ligt langs me in een lauw badje,
    Goed ziek ( hoge koorts ).
    Geen party's dus mja als ze maar beter wordt, vertroetel ze nu eens zo hard!
    6 jaar waar is de tijd gebleven <3

Fijn weekend lieve dames !!!

Deel Deze Pagina