De Oempaloempa's gaan op roze!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

*Doet een dansje met Bouwjaar en Lies*

ik verbaas me hoe snel het nu wel gaat !

2. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Ik zit op een facebook en daar heb ik een leuk jasje gekocht en een leuk vestje. Verder van mijn beste vriendin een pakje gekregen en een heel aantal rompers. En nu dus op zoek naar meer pakjes en wat truitjes.

3. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Leuk :) veel plezier met shoppen ,op fb zit ik ook op een heleboel groepjes zo maar daar vragen ze toch soms nog veel in BE dan toch heb geen idee hoe dat in NL zit ?

4. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Leuk he shoppen! Vanmiddag weer eens zitten uitzoeken. Heb heel veel 62/68 gekregen dus daar koop ik niks van. Krijg wellicht na de geboorte ook nog één en ander. Dus nu alleen focus op 50/56. Meeste heb ik al, dus nog een paar pakjes bijkopen.

Moeilijk he Parel neutraal. Bij Prenatal vond ik het ook vies tegenvallen.
    Gelukkig dat het vandaag weer rustiger is bij je.

Fijn Lief dat het spuiten meevalt en je waardes goed zijn!

Hoe zijn jullie kindjes? Echte schoppers, of meer porrers en draaiers. Ik voel haar echt heel vaak porren en vaak wat heen en weer draaien. Echt schoppen niet. Komt misschien nog? Dat porren kan soms echt irritant zijn, kriebelt gewoon!

Ja Lief, we gaan hard he!! Ik doe morgen mee met de 28w dans! Morgenavond ook weer vk. Standaard controle en prikken voor m'n rhesus C. Jaydee, heb jij ook gehad toch?

Even afkloppen, blaas gaat tot nog toe goed... Heb wel het idee dat m'n urine weer wat meer gaat stinken... woensdag weer controle!

Kijken jullie ook zo uit naar de geboorte? Heb er weer zo'n zin in! Heerlijk zo'n klein mensje. Al geniet ik nu nog wel van m'n buik hoor. Heb wel het idee dat hij steeds meer in de weg gaat zitten. Extra ondersteunen met opstaan enzo, haha!

Sorry voor de niet zwangeren voor al dat babygelal, ben een beetje in the mood vandaag...
    Hoe is het met jullie?
    Losje toch weer rood he...balen meid!!

Dido spannend laatste daagjes voor NOD. Hoop met al alle hoop voor je... en natuurlijk ook voor MGBK en Manouk...
    Nog 2,5 maand dit jaar, hoop met heel m'n hart dat we allemaal roze kleuren voor het vuurwerk knalt...
    Jaar is wel voorbijgevlogen zo he dames.
    Ben zo blij met jullie!

Nou ik stop met m'n jubelstemming, ga zo lekker slapen, moe!!
    Trusten allemaal, weer twee daagjes aan de arbeid, dus probeer het een beetje bij te houden hier!

5. Parelbloesem

Haha MMvnDJ, je krijgt gewoon een kickbokster, net als kindje in mijn buik ;) Het is ook meer porren dan echt schoppen heb ik het idee. Maar wel mijn ribben en blaas goed naar de puree aan het werken ;) Maar ja ach het blijft wel leuk :p
    Ik heb nu zo'n paniek fase, is alles dadelijk wel af, heb ik overal nog genoeg tijd voor, terwijl ik nog ongeveer 15 weken heb, jij maakt het nog erger met je 2,5 maand dat klinkt zo kort :$ Anderzijds kan het niet snel genoeg gaan dat wij dat minimensje in onze armen heb :)

En neutraal is echt heel lastig. Dan denk ik weer hmm ze dwingen je bijna om het te weten en dat weiger ik!!

6. MamavanDJ

Jouw bm zit natuurlijk al een stukje hoger, voel t nog niet bij m'n ribben. Vooral rechts en links onderin. Daarom denk ik dat ze nog lekker in stuit zit. Ben benieuwd wanneer (en of...) ze die koprol gaat maken!

Ik herken het Parel dat paniek gevoel... Heb geloof ik al 10x de kleertjes doorgekeken of ik wel genoeg heb (en toch ga ik nog wat bijkopen!!) Dekentje en alles is besteld. Bij babydump hadden ze nu aanbiedingen. Kruiken 2 voor 17,95. Kruikzak voor 2,95, nog een badcape voor 5,95. Waskussenhoezen 2 voor 7,50 enz... Goedkoper dan de Hema! Heb nog wel Hema cadeaubonnen, dus ga woensdag nog even de stad in voor wat rompers, een pakje en wat nieuwe hydrofielluiers. Dan ben ik onderhand wel compleet.
    Binnenkort nog naar Ikea voor rolgordijnen en een gordijnroede. Oktober, shopmaand!

Nou weer genoeg geluld, drink m'n bakkie thee op (heb 't koud!!) en ga dan lekker mn warme bedje in!

7. Parelbloesem

#4787 Parelbloesem, 13 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2013
    Hahaha herkenbaar! Echt man word gek van me!

En bm ligt ruim 7cm hoger dan gemiddeld dit termijn. Ook hier lag kindje in stuit weet het nu alleen niet hoe het ligt, want uhm ik voel nu overal wel eens wat.

Ik vind Hema sowieso duur. Bij Prenatal en idd Babydump zijn ze goedkoper. Heb nu kruikzakken besteld, hydrofiel luiers en washandjes (heb ik al maar te weinig vind ik). Heb van hema nog wel een bon dus ga daar nog wel even kijken voor truitjes...

8. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @mamsie: wow maar 4 dagen meer en verlof!
    twas mijn man zijn verjaardag, we zijn lekker gaan eten 's middags...

@liefoe: ipv onze "gewone" doopsuiker krijgen ze nog een iets groter potje met de naam erop en iets van tofste peter/liefste meter, nu ze mogen ook een gewoon potje nemen hoor, maar dat potje kunnen ze later gebruiken voor iets van borrelnootjes of om een kaars in te laten branden. Als ik eraan denk, trek ik nog foto's
    maar heb ook al iets voorzien voor hun nieuwjaar: een handdoek en washand en douchegel met de naam op
    en we hebben ook een kader besteld dat gegraveerd moet worden, voor bij de doop te geven denk ik
    ik geef nu eenmaal graag cadeautjes... maar ga ze spreiden, niet alles in 1x geven

dank u voor de tip van de website....

succes bij de dokter morgen

@ika: je man is dan ook niet lang thuis geweest van zijn werk... is hij een beetje uitgerust om weer te gaan werken?
    ik weet ook niet in welke toestand ik zal verkeren eens de kleine er is, want ik zie mezelf niet als een "geboren" moeder, zal er echt moeten aan wennen..
    en zal ook sterk afhankelijk van de bevalling en van hoe kindje zich gedraagt/voelt... zoveel onzekerheden nog

morgen weer naar gyn, hopelijk toch voor de laatste keer,maar ga er maar van uit dat ik daar aan 40 weken nog rondloop...
    toen ik vorig week even aan de monitor lag, heb ik geen harde buik of voorweeën gehad, want zat constant rond de 10 denk ik, dus niets...

9. MamavanDJ

Nou meiden, wat ik nou toch had....

Had het al koud voordat ik naar bed ging, kon niet slapen en tegen 12en dacht ik ga even wat aantrekken, lag te verrekken van de kou.
    Lig ik weer in bed, begin ik toch te shaken van de kou! Heeft denk wel 10 minuten aangehouden. Bloedsuiker geprikt, was 4,9 dus goed. Manlief extra dekbed gepakt en toen zakte het af.

Werd zo'n 20 minuten geleden wakker en natuurlijk warm met extra kleding en extra dekbed. Temp gemeten, was 37,6 dus geen koorts ofzo. Maar lag wel te zweten. Nu dus even een koud drankje aan het drinken.
    Ga het vanavond wel even aan de vk vragen, vond het zo eng!

10. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mamadj. Hoop dat je je nu wat beter voelt en weer lekker slaapt.

Joy. Wow wat gebeurt er toch allemaal. Pffff hoop wel dat jesse nog ff blijft zitten.

Hier. Ik spring nu snel mijn bedje in. Net terug van het werk. Pffff wel ff wennen.
    Slaap morgen lekker uit. Fijne dag!!

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @dido ik hoop zo dat je morgenochtend goed nieuws kan melden, duim voor je

@joy nou hopelijk zwakt t af en hoef je niet meer naar het zh voor een ctg

@losje beetje kunnen bijkomen gisteren?

@mamsie heerlijk jouw verlof is dus echt al bijna in zicht

@mmvdj lekker bezig geweest zie ik :)
    Heerlijk timing van ml om ook nog even de beneden boel om te draaien. Raar dat van die kou

@lief lekker wezen sjoppen. Succes bij de gyn vandaag

@ika wat een verhaal eigenlijk. Jemig zeg het idee dat je zonder persweeen je kind er zelf uitgeperst hebt. Je hebt een topprestatie geleverd. En dat je emo bent lijkt me niet meer dan normaal, wat heb je allemaal wel niet meegemaakt afgelopen week? Dat is toch ook wel heel erg veel in een week, je bent mama geworden en de manier waarop is heftig en niet zoals je gehoopt had. Dan je bloeddruk nog weer. Geef jezelf lekker de ruimte voor die emoties, het zal wsl ook een stukje verwerking zijn.

@babykleertjes. Unisex is best lastig ja. Ik moet zeggen ik heb nog bijna niks van kleding. 2 pakjes van maat 50 en nog een pakje van de buuf gekregen maar zal even duren voor Frummel daarin past. En een 4-tal rompertjes.
    Ik hoor ook overal dat je vooral niet te veel 50 moet kopen. Verder moet ik nog eens met s-zus gaan zitten wat die nog heeft aan kleding maar t plan was om dat te gaan doen als ik verlof had. En ach
    spullen zijn zo gekocht, stuur gewoon de oma's op pad :) en anders is t zo besteld.
    Absoluut geen paniek gevoel hier, eerst maar es de gordijnen terug en de kamer af. Dan maar es met ma de rest sjoppen.

@geslacht niet weten valt me op dat veel mensen het ook wel leuk vinden als ik zeg dat we het niet weten

@parel Ik vind de hema helemaal niet zo duur. Hydrofiele luiers kosten (zonder acties) t zelfde bij babydump. Maar die hebben we niet in de buurt en met verzendkosten erbij wordt t altijd weer duurder. En prenetal vind ik al helemaal niet goedkoper.

@eda succes bij de gyn

@lov, manouk heb ik berichten over t hoofd gezien of was er niets om op de reageren?

@mgbk hoe gaat het met jou?

@toeter leef je nog?

@lizzie slaap lekker

Niemand vergeten zo?...

Gister de film die nwe wildernis was mooi, bijzonder dat dit in eigen land is. Daarna hapje gegeten bij de brasserie die er zit.
    Wordt soms wel een beetje simpel van wat zal ik eens te drinken bestellen en dat ik toch maar niet de hamburger koos omdat die beetje rood toch t lekkerst is. Nouja.

12. mgbk

mgbk Niet meer actief

#4792 mgbk, 14 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2013
    Ika en Joy wat schrikken voor jullie zeg!
    Ika geniet van het thuis zijn. Je man je dochter. Je hebt een zware start zo zeg.
    Joy dikke knuffel voor jou.

Rest, er gebeurt hier prive een hoop dus ben hier ff wat minder. En moest het weekend ook nog werken. Vandaag dag efteling met mn petekindjes. Die dag laten we bewust gewoon door gaan. Even weg en wat leuks doen.
    Dus sorry dat ik niet op iedereen reageer. Kom zo snel mogelijk weer mee kletsen. Kus voor iedereen.

13. Parelbloesem

Bouwjaar haha ik houd van acties dus vandaar en idd met verzendkosten is het dan wel weer duurder. Morgen eens bij schoonouders in het dorp naar de hema ;) maar zag dat bijv kruikzakken 10 euro kosten en bij babydump 2,95 en truitjes 4.95 bij prenatal nu 3.50

En unisex is echt niet makkelijk idd

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mgbk wat is er lieverd :(

Mamavandj jeetje klinkt ook eng! Misschien wat ziekjes of iets van je medicatie?

Kleding kopen.....heb al genoeg, heb een hoop van mijn schoonzusje gekregen. Maat 56 zou ik idd meer van kopen dan 50 ;)

Bouwjaat nope had niet veel te melden hahaha.

Kruik, ik wilde m huren maar hij is idd goedkoop bij de babydump dus ga m kopen.

Dido meid ik duim voor je!

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @parel ah dat scheelt wel ja
    Ik had de mazzel dat ik 2 kruiken met zakken kon krijgen

@mgbk fijna dag ennuh sterkte met de prive dingen. Dikke knuffel

Zat ook nog te denken moet ik nu wel of niet een winterjasje aanschaffen? Of is in t begin een warm wikkelkleed voldoende
    Ik heb er ook 1 met gaten voor in de mc

En qua luieremmer ook nog aan t dubben, die standaard ovale dingen vind ik mwa. Ik dacht aan een pedaalemmer maar s-zus zei dat t door plasluiers soms best vochtig kon worden dus iets met metaal is niet wenselijk. Poepluiers gaan wsl in zon zakje. Pedaalemmer leek me wel makkelijk en kun je ook later nog gebruiken. Wat hebben jullie?

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik heb een simpel bakje voor op de slaapkamer, die dure emmers stinken bah! Die dan zogenaamd niet mogen stinken.

Iedere dag legen doe ik dan, en voor onder...die leg ik gelijk buiten in een oude prullenbak maar als het zomer wordt gaat die ook de container in ;)

Ik heb een dik vest voor in de mc, met de voetenzak is dat warm genoeg, een jas is totaal niet praktisch bij zo'n kleintje

17. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Morgen,

Zit in de wachtzaal bij de endo niet gynè (zou ik liever gehad hebben natuurlijk ;) ).

Mamavandj misschien toch je blaas?
    Ik voel ons meisje vaak trampoline spelen echt komiek gevoel precies of er een elastiek in je buik tekeer gaat.
    Porren en sjotten heel vaak en naar een hoekje wurmen ook ;)

Bouwjaar ik heb zo'n luieremmer waar je gewone vuilzakken in kunt doen en dan met de hendel moet om gooien ben de naam ff kwijt...
    En ik had meestal veel dekentjes en een makkelijk jasje niet te dik of een berenpakje , iets makkelijks althans :)

Mgbk, knuffel!

18. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    ik dacht dat Bouwjaar een jas bedoelde voor haar of had ik dat verkeerd begrepen?

hier korte update: er is jammer genoeg eigenlijk niets te melden, controle niets nieuws: nog steeds niet ingedaald, dus ik baal een beetje. Ben het een beetje beu en zou wel kunnen wenen, want heb het gevoel dat de bevalling bij mij gewoon niet op gang zal komen, en dus ga ik naar mijn gevoel af naar een inleiding bij overtijd gaan of zelfs keizersnede....

dus volgende week weer op controle met eerst een halfuurtje monitor voor de consultatie, dan ben ik 40 weken. Er zal wel weer niets nieuws te melden zijn en dan zal ze me wel nog eens de donderdag of de vrijdag willen zien vrees ik.

wat gaat die week traag voorbij gaan, nu ja, ga wel dingen vinden om me mee bezig te houden... en dan maar genieten van die dikke buik met leven in hoe lang het ook nog duurt (wat ik ooit op de een of ander manier moet inruilen voor een gewone dikke buik...)

sorry, heb even een klaagmoment dames, er zijn natuurlijk wel ergere dingen

ik hoop dat Dido mijn dag kan goed maken met een posi test....

19. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Een dik squish moment voor Eda ;)
    ze komt wel probeer moed te houden!

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nee het ging om een winterjasje voor Frummel :)

Ach lieve Eda, ik snap dat je baalt dat t kindje nog niet is ingedaald. Ik zou inderdaad ook wel verwacht hebben dat dat met 39 wel gebeurd zou zijn. Je bent gewoon veelste lekker om in te wonen ;)
    Maar t leven in onvoorspelbaar en misschien dat je kindje gewoon in korte tijd wel denkt, nu is t genoeg. Ik hoop dat het medische circus je bespaard blijft.
    Laats die tranen gewoon ff gaan, dat geeft toch niks. Lucht misschien wel erg op. En gewoon lekker komen klagen hier. Dat mag.
    Dikke knuffel

Deel Deze Pagina