De Oempaloempa's gaan op roze!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lieve Eda maar dat indalen zegt toch verder niks meid..... Dat kan gewoon ook tijdens de bevalling. Wel of niet indalen zegt niks over eerder bevallen. Maar waarom denk je dan aan een kzsnede? Dat gebeurt alleen als het via de natuurlijke weg niet mogelijk is.

2. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Jeetje Joy en Ika wat ontzettend heftig allemaal weer!
    Hopelijk blijft Jesse nog even zitten en doet de rust jou goed Joy!
    En fijn dat je meisje weer wat actiever is Ika, hopelijk sterkt ze wat aan waardoor ze ook aan de borst kan gaan drinken.

Lees hier over pakjes maat 50... Moet eerlijk zeggen dat ik die niet heb. Wij hebben maat 56. Manlief was ruim 7 pond en ik 7,5 pond bij de geboorte en onze dame wordt ook rond de 3700 gram geschat. Heb dus zo een vermoeden dan 50 het niet gaat worden of is dat stom van me dat ik die maat niet in huis heb?

Heb even wat foto's in mijn album gezet. Niet de beste kwaliteit, want heb ze met mijn mobiel gemaakt, maar dan hebben jullie een idee van het kamertje en daarnaast heb ik een foto van mijn buik van vanochtend erin gezet

Ga zo naar de Vk voor controle. Lees vanmiddag weer bij!

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jaydee oh nee dan zeker geen 50 kopen!

4. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Ach Eda lees nu pas dat je ook op controle was.
    Gewoon vertrouwen op je eigen lichaam. Hoorde op zo een informatieavond van de gyn dat de meeste vrouwen bij hun eerste bevallen rond de 41 weken dus niks geks dat er nu nog niks aan de hand is. Maar snap wel dat je geduld erg op de proef gesteld wordt 😉

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja meiden dat zijn de laatste loodjes.... :D die zijn het zwaarst ., lichamelijk en psychisch :D

6. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Jaydee, dan zal ik geen 50 kopen idd... Ik heb rompers heel veel gekregen en dat is bijna allemaal 50/56 en een enkeling alleen 50 en broekjes zijn bijna allemaal 56, maar 2 maat 50... Ik zelf was 8,5/9 pond. Mijn man was kleiner, maar is nu weer heel lang, dus is sowieso een gok. Heb van beide maten straks iets.

Eda, vertrouw op je lichaam, komt allemaal wel goed meid...

Bouwjaar, ik krijg de kruiken van mijn moeder, maar de kruikzakken die daarbij zitten stammen uit 1987 haha, dus uhm die wil ik nieuwe, de kruiken zelf heb ik laten controleren en die zijn nog goed. Maar vind 10 of 2,95 toch wel een verschil hihi. En bij babydump hebben ze lime groen en hema niet ;) Ik ben verzot op lime groen :)

7. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    thanks meiden, ja, zegt nog niets, da's vervelend dat er echt totaal geen tekenen zijn... en die stomme neusverkoudheid ook...

de gyn zegt dat ook: we zien wat de weeën zullen doen hé, maar voor het moment kan ik me niet voorstellen dat er weeën uit hun eigen gaan komen...

't is frustrerend voor elke keer op controle te gaan zonder dat er iets verandert...

heb al heel mijn huis gekuist, mag ik nu weer opnieuw beginnen.... da's nu ook weer niet wat ik het liefst doe hé

echt een baaldag vandaag, hopelijk gaat het morgen beter....

8. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Jaydee ,heb een paar 50 stuks ook al zijn onze kindjes lange wappers geweest merkte bij onze dochter dat die makkelijk met 3.4 kg in een 50 paste.
    Verder veel 56/62 van maatje.

Eda ,is niet erg spuug het maar hier uit als het je oplucht anders op shoppingspree gaan als je dat mocht blij maken :D;)

Losje ,voel jij je beter met je rug?

Het is goed gegaan bij de endocr.zo'n droog type kwa praten.
    Vanavond zou ik 6E moeten inspuiten maar onder voorbehoud dat ik geen hypo doe binnen de 4 uur erna...
    Dus vanavond eens bekijken hoe ik me voel na het inspuiten want de avonden ervoor werd ik wel eens ineen heel moe of duizelig precies dronken.
    Wat bloed minder en inkopen gedaan ,werd ik nog voor politiecontrole tegengehouden en dat als je een volle blaas hebt ;)

Nu rust ,iets eten en wachten tot het weer ophalen is van de kindjes :)

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Parel kruiken kunnen ook gewoon in hydrofiele luiers gewikkeld worden he ;) kurkenzakken heb je niet perse nodig. Ik wikkel ze altijd in een hydrofiele luier.

Hahaha Eda lieffie... Weeen komen altijd uit het niks toch :D niet zo negatief denken meid. Het kan gewoon ieder moment gebeuren maar altijd ervan uit gaan dat je op zijn minst 40 weken zwanger bent, dat is immers normaal ;)

10. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Ik ben er even een avond, een dag en een ochtend niet en wat is er weer veel gebeurd!

Ika, wat ontzettend vervelend dat M. een nachtje moest worden opgenomen:( Ik ben heel blij voor jullie dat ze door het flesje meer energie heeft gekregen en actiever is geworden. Ik hoop dat ze snel goed aan de borst kan drinken:) Die tranen moet je gewoon lekker laten komen hoor! Het is heel heftig wat je allemaal hebt meegemaakt en je mag ook apetrots zijn op jezelf hoe je de bevalling doorstaan hebt. Je bent een topper en volgens mij ook een geweldige mama:D

Joy, wat rot dat je opgenomen moest worden:( Hoe is het nu met je harde buiken? Ik hoop dat je er minder last van hebt en dat dit weekje niet werken je rust geeft.

Eda, ik snap wel dat je baalt na je controle, maar er is geen reden tot bezorgdheid toch? Ik stel me er op in dat ik over die 40 weken heen ga duiken, dan kan het alleen maar meevallen. Zeker een eerste kindje blijft vaak wat langer zitten.
    Jouw bevalling kan nog heel goed zelf op gang komen, maar ervan balen mag natuurlijk;) Gewoon even lekker huilen lucht soms veel op.

Jaydee, lekker van je verlof aan het genieten? Ik ga zo je foto's bekijken:)

Bouwjaar en Parel, de grote Prenatal warenhuizen hebben best veel unisex kleding. De kleine winkels inderdaad bar weinig.

Bouwjaar, ideaal dat je lekker veel kunt overnemen qua kleding en kruiken etc. Gisteren bij mijn tante heb ik ook de tummytub te leen gekregen, nog wat kleertjes en een kruik. Binnenkort krijg ik van een vriendin ook nog een doos meisjeskleertjes:)

Parel, had nog niet gereageerd op je nieuwe buikfoto;) Mooi! Wel duidelijk te zien dat je baarmoeder hoog ligt, jij hebt echt al een mooie ronde buik. Ik draag zelf vrij laag, heeft ook z'n voordelen:p

MamavanDJ, wat gek dat je het zo koud had! Hoe voel je je nu?
    Ik voel ons dochtertje nooit draaien denk ik, wel soms op meerdere plekken wat geduw en gepor. Heel soms een ferme schop en soms ook wat meer richting mijn ribben. Grappig dat dat bij iedereen toch wel verschilt:) Herkenbaar ook dat je steeds denkt van dingen niet genoeg te hebben! Voor mijn idee moet ik ook nog heel veel kleertjes kopen...

MamsieM, bijna verlof:D Succes met de laatste loodjes!

Lov, hoe is het met jou? Handig je tips als ervaren moeder (hydrofiele luiers om kruiken, wel/geen winterjasje voor de kleine):)

Mgbk, sterkte met je privédingen meis! Knuffel.

Manouk, hoe is het met jou?

Dido, kom maar gauw een mooie test laten zien:D

Losje, hoe staat het ervoor met de badkamer? Heb je veel last van je ongesteldheid?

Liefoe, gelukkig dat het spuiten je mee valt! Kijken je kids erg uit naar de komst van hun nieuwe broertje of zusje (zij weten niet dat ze een zusje krijgen toch?)?
    Mooi dat het goed ging bij de endocr.:)

Ik hoop dat ik nu iedereen gehad heb, anders sorry!
    Vandaag is weer mijn eerste werkdag na de vakantie. Kijk echt uit naar mijn verlof merk ik;)

11. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Lies, dankjewel!

Lov, handig zo'n ervaringsdeskundigheid :)
    Denk voor die 2,95 dat ik ze wel haal. Oh nu we toch over hydrofiel luiers hebben hoeveel heb je er nodig? De ene checklist zegt 6 de andere zegt 12 uhm error haha.

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    M. heeft vandaag erg goed aangehapt en paar flinke slokken gedronken! Ze wordt duidelijk sterker. Ze is ook weer aangekomen.
    Nu gaan we rusten en straks badderen :D

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Super Ika!!! Dan voel jij je ook al een stuk beter he meid.

Lies ja toch wel handig he hahahaa. Ja weet je die kruiken gebruik je maar zo weinig, tenminste ik dan. Als ze zich goed warm kunnen houden zijn de kruiken helemaal niet meer nodig.
    En dan heb je niks meer aan die zakken;)
    Parel liever te veel dan te weinig, je gebruikt ze zo vaak. Voor onder het hoofdje in bed, om af te drogen, voor het boeren.... Enz.

14. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    ika wat een verhaal, jees..kan me voorstellen dat het tijd nodig heeft om te kunnen verwerken allemaal.

Joy neem je rust meid jeetje is dat schrikken dan pff..hopelijk dat het wegtrekt met de rust.

ja bouwjaar ik leef nog haha

ik ben vanochtend bij de therapeut geweest en heb idd bekkeninstabiliteit en heb handige tips en oefeningen voor de aankomende week gekregen. Ik ben er zo moe van , van de pijn.
    maar anyway pijn of geen pijn zolang de kleine het goed blijft doen vind ik het prima. Had het me alleen anders voorgesteld allemaal en nu moet ik accepteren dat het anders loopt en voorlopig zit ik nog wel even in de ziektewet. Ik kan niks...niet eens stofzuigen.. blegh.. maar ik kies voor mezelf want ik moet nog maar 13 weken en volgens de therapeut is het mogelijk om voor die tijd nog rustig zonder overbelaste spieren de bevalling in te gaan. heb gewoon doogelopen met de gedachte "het hoort erbij", waardoor spieren en bekken overbelast zijn geraakt.

Heb woensdag dan wel weer als troost een 4d echo waar ik enorm naar uit kijk dus dat maakt weer een hoop goed.

dido , ik duim voor je spannend!! ik hoop het zo voor je, we kunnen wel goed nieuws gebruiken:)

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier change of plans...wat betreft de bruiloft

Geen boeket en een ander kapsel. Boeket is wel leuk maar niet perse nodig voor die korte tijd, en moeilijker icm bloemen in onze haren. Dus geen boeket.... En dit kapsel met wat iets meer krullen maar ook weer niet te veel

16. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    mooi kapsel Lov!!

Mgbk: succes met je privédingen, ik verlang naar je posi test, want dan ging ik bevallen hé

heb 3 foto's toegevoegd: voor liefoe de peter en metergeschenken die ik al heb en anders box en luiertafel in living. Die zijn nog niet aangekleed, want kussen en dergelijk staan voorlopig nog op de geboortelijst. heb er nu maar een laken over gedaan om meest stof tegen te houden want mijn allerliefste woefie heeft toch veel haar en dat kruipt overal!!!

17. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @Lies, hoe lang moet je nog tot je verlof?

@Toeter, goed dat je rustig aan doet hoor! Vervelend, maar inderdaad focussen op de leuke dingen zoals de 4d echo

@Lov, mooi dat kapsel! Doe je dan ook die bloem erin?

@Ika, super meid! Komt helemaal goed. Zag ook een lieve foto op fb. Hielprikje dus goed gegaan?

@Eda, ik ga zo even je foto's checken

Hier was alles goed bij de vk. Mag weer door tot volgende week haha. Ze hebben wel extra lang naar de hartslag van de baby geluisterd. Ze was zo ontzettend druk, dat haar hartslag continue tegen de 180 aanlag terwijl tussen de 140 en 160 gemiddeld is. Na wat lopen werd het wat rustiger en zag de vk dat de hartslag ook omlaag ging. Kleine druktemaker :D

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahaah bengel :D

Ja ook met die bloemen ;)

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik kijk ook af entoe in t topic aanraders en grootste miskoop, maar volgens mij is het 'you love it or hate it' principe van toepassing. Sommigen gebruiken ze voor alles en sommigen gebruiken ze amper.

@ika lekker goed nieuws :)

@toeter balen van die bekkeninstabiliteit, in het bevallingtopic waar ik zit komt het best veel voor.
    Veel plezier alvast voor woe

@lov, mooi kapsel

@jaydee nou dat beloofd wat met zo'n druktemakertje :D

@eda lekker grote woonkamer zo te zien. Wij wonen niet heel klein ofzo maar toch echt een handige plek voor de box is er niet
    Ik hoop bij ons ook maar dat de poezen t niet als een lekker slaapplekje gaan zien straks.

Nog geen rode vlag melding van dido, owh hoop zo dat er weer wat roze komt.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wauw S voelde net haar broertje schoppen en ook papa heeft m eens goed gevoeld....zo moo!

Deel Deze Pagina