De Oempaloempa's gaan op roze!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikapika, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ika ik vindt de risico's ook te groot. Vindt het ook bizar dat het in belgie standaard is. Vriendin van mijn had m de laatste bevalling iets later laten zetten ... Wat deed de bevalling toch pijn zei ze hahahaha...ik dacht bij mezelf. Het zwaarst moest nog komen.

Want de eerste cm gaan wel, mits het voorspoedig verloopt dan, en die laatste dat zijn de cm dat je denkt....ik kan niet, dan ben je er bijna.

Eigenlijk als je probeert je over te geven aan de pijn, want godver het doet veel pijn, maar die gaat niet weg en word alleen maar erger. Dus overgeven en meegaan .. De natuur doet de rest.

Je bent zo trots op jezelf naderhand als het over is.....en heel hard werken voor het mooiste wat er is.... Dat doe ik graag :D

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    +1 Lov! Gewoon over je heen laten komen. Pijn doet het, absoluut! Maar het lichaam is een bijzonder iets. Wij vrouwen zijn sterk en kunnen dit.
    (tenminste, zo ervaar ik het)

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja vindt ik ook mamsie!

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zo ik ga lekker vroeg naar bed....ben moe;)

Truste babes!

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dat is ook steeds wat ik lees, dat je je moet overgeven aan de pijn. Ik heb ook gelezen dat juist als je je verzet en je te veel laat afleiden het allemaal veel langer kan gaan duren. Manlief zegt al 'als je maar niet gaat schreeuwen' :) hihi dat kan me niks schelen.... Als het helpt :p

6. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @mamsie: hier ook gelukkig geen ervaring met aambeien, maar schijnt idd vaak voor te komen in zwangerschap...

@manouk: ik hoop dat je korte lf je geluk brengt, bij mij gelukkig geen hinder, op een ander forum zijn er nu ook 3 zwanger met een korte lf, dus het kan wel! maar snap dat je je zorgen maakt, ik maakte me ook zorgen hoor (dat eitje wel bevrucht ging worden, maar nooit ging blijven plakken....)

@lov: ik denk niet dat ruggeprik standaard is in België hoor!!!! er worden heel veel bevallingen gedaan zonder epidurale... verschillende van mijn vriendinnen hebben geen gehad en mijn schoonzus laatst ook niet
    het is een persoonlijke keuze, want denk ook als je niet hoeft ongelooflijk af te zien, dan mag je er gewoon ook voor kiezen. Ben ook niet van plan van 1 te nemen, maar zie wel het moment zelf eigenlijk, heb ook een hoge pijngrens, maar denk dat het niet van toepassing is wat betreft een bevalling!!!! we zien wel hoe het loopt

in Nederland doen ze wellicht ook geen lavement standaard want thuis bevallen, sommige ziekenhuizen stellen dat hier wel standaard voor, maar je bent nog vrij van dat te doen of niet (wat ik bedoel met lavement is een darmspoeling, zoals voor een endoscopisch onderzoek, zodat als je perst dat je geen stoelgang meeperst, veel vrouwen schijnen dat prettiger te vinden dat ze daarmee niet moeten inzitten; zit wat in, weet nog niet wat ik ga doen)

nu denk ook dat ik zal schreeuwen!!! of wenen

7. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ika. Je leest de gekste dingen om met die pijn om te kunnen gaan. ;) schreeuwen, vloeken. Hahahaha heb hier wel is verhalen gelezen over grappige dingen tijdens de bevalling. Ik heb me kapot gelachen.

Lov. Ik had mijn banner aangepast omdat de gyn mij een dag vooruit had gezet. Maar elke keer deed hij het niet. Er komt een nieuwe als de laptop niet weer gegijzeld is door R. :D

Ik ga

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hihi ja poepen tijdens de bevalling is ook normaal heb ik gelezen. Volgens mij als dat gebeurt kan het je op dat moment niks schelen :D

Ik weet wel dat ik geen spiegel wil tijdens de uitdrijving. Dat kreeg een collega aangeboden. Ik denk toch niet dat ik dat wil zien...

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
  10. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    interessant artikel bouwjaar!

11. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hier een vriendin die absoluut niet wilde poepen tijdens het persen. Hierdoor hield ze alles tegen tijdens het persen en duurde het alleen maar langer....
    Heb trouwens ook geen spiegel gehad. Ml wilde ook niet aan die kant zitten om te kijken.

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Zeker interessant Bouwjaar. Vooral dat stukje over stylish de bevalling in :D
    Ik vind ontharen met die dikke buik echt een crime ;)

13. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Dat ontharen, dat heb ik wel gedaan maar verder.... zag er niet op mooist uit zeg maar :D

14. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Truste meiden!

15. mgbk

mgbk Niet meer actief

Losje wat zeg je me nou?!? Heb je staan knokken? Whaha mafkees!
    Met taarten of met je handen? Kan t zo snel niet terug vinden hoe wat en waarom... Heftig meis!

En bouwjaar ik ben niet degene die stinkt maar die andere aap.

Bevallingen, kan er niet over meepraten maar heb zó veel respect voor alle moeders! Zon oerkracht!

Truste dames.

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Mijn nederige excuses, verkeerd begrepen :)

Ontharen, nou als ik er niet meer bij kan, mag vl t voor me doen. :)

17. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Hihihihi ontharen deed ml ook voor mij hoor, ik wou daar echt niet met een bos oerwoud liggen:D

18. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Heb mijn man er ook al op voorbereid dat hij me mag helpen met ontharen en nagels lakken;) En anders dat ontharen maar een beetje op de tast doen haha.

Zijn er meer hier die ook thuis willen bevallen? Voor ons is het ziekenhuis 3 minuten rijden, dus we zijn er zo als het nodig moet zijn. Ik wil graag in mijn eigen omgeving bevallen, lijkt me heerlijk. Pijnbestrijding wordt het sowieso dan niet, maar dat wil ik ook niet. Vrouwen doen het al eeuwen zonder, dan kan ik het ook. Wie weet denk ik er straks anders over;)
    Een spiegel hoef ik trouwens ook niet hoor!

Voor degenen die mij terecht hebben gewezen, ja jullie hebben gelijk en ik zal voortaan gewoon pauze houden:)

Bouwjaar, leuk artikel! Dat poepen hoeft van mij ook niet zo, maar als het gebeurt dan gebeurt het.

Lov, bijna geslachtsbepaling! Nog steeds een voorgevoel voor een meisje?

Eda, toch grappig die verschillen tussen Nederland en België hè. Geloof dat niemand in Nederland van te voren iets krijgt om de darmen te legen.

Mgbk, mooi dat je vakantie leuk was! Hoe lang heb je nog vakantie? Wanneer is je NOD ook alweer?

MamavanDJ, leuke foto's van het strand op facebook:) Jij alweer over de 20 weken, fijn! Jij hebt volgende week je echo hè, welke dag ook alweer?

Liefoe, hoe is het? Wanneer gaan jouw kinderen weer naar school?

MamsieM, denk dat mijn man ook niet bij de achterkant van het bed wil staan tijdens de bevalling. Misschien op het moment dat de baby er echt uit komt, maar ben bang dat hij anders nooit meer seks durft te hebben:p
    Met jou alles goed?

Lizzie, bevalt het nog steeds om thuis te zijn? Nog steeds een vakantiegevoel:)?

Parel, wat een nare opmerking van je moeder. Gelukkig is het uitgesproken.

Manouk, wanneer krijg je de uitslagen van het bloedonderzoek?

Losje, beetje bijgekomen van de ruzie met je buurvrouw? Jullie eten nu zeker elke dag bramenjam;)?

Ik probeer niemand te vergeten, maar ik denk dat het me niet gelukt is...

Ik ga vandaag maar eens even wat in huis doen en ik denk ook de kozijnen op de babykamer verven. Morgen weer een lange dag werken en dan weekend:D

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ika ach doen wat je wilt....en weet je ... je doet het allemaal! hahahaha bij een bevalling doe je alles om ermee om te kunnen gaan.

Poepen tijdens de bevalling....nou wie doet dat niet :D Open maar eens een topic daarover..

Eda nou veel vrouwen in belgie bevallen toch wel met pijnbestrijding...

Ontharen...uhm echt wel :D hahahaaha vindt dat niet fijn om met een bios daar te liggen.

Lies ja nofg steeds het gevoel van een meisje...

20. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Lies, hier ook thuis bevallen hoor, als het kan. Bij T ook gedaan. Vond dat echt heel prettig!
    Ja alles goed. Geniet lekker van de vakantie :)

Lov, ik denk echt een jochie bij je hoor!

Trouwens, naast poepen hier ook overgegeven tijdens de bevalling. Schijnt ook normaal te zijn....

Deel Deze Pagina