Primolut, duphaston, enz

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Isso, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isso

Isso Actief lid

26 aug 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ik ook veel vragen had en geen antwoorden ben ik op zoek gegaan.
    Wat is het wat doet het enz.
    Werkbare stof: Norethisteron.
    Effect: zoals progesteron, MAAR IS GEEN PROGESTERON!
    Gebruik: allerhande klachten die met menstruatie te maken hebben, van het niet hebben, tot langdurig hebben, pms, overgangsklachten enz.
    Kan je zwanger worden tijdens inname? Ovuleer je dus? JA! het is dus niet geschikt als voorbehoedmiddel!!!!!
    Wat als je zwanger blijkt te zijn is het dan schadelijk? Waarschijnlijk zal de baby gezond ter wereld komen, MAAR er is een kleine kans op afwijkingen bij VROUWELIJKE FOETUS, NL: een meisje kan mannelijke kenmerken vertonen (vergrote clitoris, samengroei van de schaamlipjes die zo een soort scrotum vormen) Dit wordt na de geboorte operatief gecorrigeerd, er zijn lichte gevallen die niet behandeld worden en uitgroeien naar volwassenheid ook.
    Nog maals de kans is minimaal dat het gebeurt, maar dit kan natuurlijk altijd.
    Vraag je arts advies als je zwanger geworden ben tijdens de inname van een middel die bovenstaande werkbare stof bevat.
    Bij vele forums zie ik vaak, het kan geen kwaad of net heel erg, maar nergens vond ik uitleg waarom dan wel of niet.
    Ook als een arts zegt dat het wel niks zal zijn, ik zou me toch niet laten afschepen, het staat in de bijsluiter dat het niet mag genomen worden tijdens zwangerschap, ik denk dat de fabricant dit niet uit zijn duim zuigt en daar dus zijn redenen voor heeft. Ik hoop dat ik door deze info te vermelden vragen beantwoord (die ik ook had)

Deel Deze Pagina