De Oempaloempa's

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liefoe, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

+ dikke 1 :)

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja jammer he van de pretecho....maar ik spaar wel bijna 200 euro aan kraamzorg

3. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

ga ze ook eens uittesten vd action kreeg die tip gisteren door van een medebuurtmama :)

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik ga nog even nadenken en gewoon zorgen dat ik dan opzeg en per 1 januari ben overgestapt.

5. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

is heel interessant om te doen hoor!
    Heb ik ook toen gedaan zo'n resem infoavonden en wetende wat een TSR of toeschietreflex is is heel belangrijk!

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hihi, wat een besparingen. Ik had in januari over kunnen stappen met de verzekeringen. Alleen niet gedaan omdat mijn hoofd er niet naar stond i.v.m. de miskraam. Jammer, maar te laat. Ik ga proberen te besparen met de wasbare luiers. Binnenkort een probeer set bestellen en in de eerste weken kijken wat het beste bevalt. Mijn vriendin vindt ze ook nog steeds super en zij werkt 5 dagen in de week. Dus als zij het kan ;)

7. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Zo bijgekletst :)

Ik vind het wel leuk dat jullie mekaar daarin helpen want bij ons is dat heel anders in BE.

Lol lov ik zie je al met de meetlint opmeten om te zien wat het zal worden ;) :p

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja Ika ik had er ook niet zo over nagedacht....heb gelukkig nog tijd om over te stappen.

Nu denk ik of een pretecho met 32 stom is?
    Want eigenlijk is het ook stom om 100 euro weg te gooien ...

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Meetlint?

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee duurt me te lang met 32 weken hahahah

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik doe geen pretecho, want ik krijg standaard van mijn vk met 30/32 een groei- en liggingsecho bij het echobureau. De echoscopiste zet ook altijd nog even de 3D echo aan en ik heb tot nu toe ook steeds een printje ervan meegekregen. Even inscannen bij mijn pa en dan lekker bewaren :D

12. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

zo lang soepel lint met centimeters op lintmeter of meetlint.
    waar de kleermakers je maten mee opnemen :)

pretecho bij 32 weken is leuk in de zin van dan heeft je baby meer spekkie en zie je echt hoe hij of zij op iemand trekt (mama/papa).

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja hahahaha en wat doe ik ermee?

Ika jij hebt gewoon geluk bah :D

14. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

je boobs opmeten silly omtrek van groei om te weten welk gesalcht het zal worden :p

15. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Hee Lov, ga je toch gewoon 2x! 1x rond de 26w en 1x rond de 33 w. Je krijgt het dan toch vergoedt!

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Maar dan ga je overstappen naar? FBTO
    En doe je dat dan alleen voor de pretecho?

Ik heb een collectiviteitsverzekering via mijn werk. Tja ik vind verzekeringen vergelijken altijd maar kl*te werk. CZ kwam toen voor mij goed uit de bus. De ene lijkt voordeliger maar die vergoed dit weer niet en een ander weer wel. Blijft volgens mij altijd een beetje schipperen.

Komend jaar maar weer vergelijken :( naar wat eht beste is met een kindje.

17. MamavanDJ

Hee Lov, ga je toch gewoon 2x! 1x rond de 26w en 1x rond de 33 w. Je krijgt het dan toch vergoedt!

Ika, leuk dat jouw VK het ook op 3D zet!

Wij hebben met de jongens ook de DVD gedaan, binnenkort eens laten zien aan ze, kijken hoe ze het vinden!

Hoe is het in BE dan Nimme met de verzekeringen? Ook zo belachelijk duur?

18. MamavanDJ

Ik denk vooral voor de kraamzorg Bouwjaar!

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Whanahaah nimme op die manier :D

Ja mamavandj dat is een goeie :D

Bouwjaar fbto is al goedkoper dan cz. Ik krijg de kraamzorg helemaal vergoed .... En eventueel een pretecho. Voor mij genoeg redenen hoor. Tandarts krijg je tot 250 euro per jaar vergoed...ook genoeg lijkt mij.

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @mmvdj ik zou nu vergoed krijgen
    *de kosten van een poliklinische bevalling zonder medicatie
    *4 dg extra kraamzorg as t medisch noodzakelijk is
    *6 uur kraamzorg na ziekenhuisopname
    Eigen bijdrage wordt niet vergoed

het leek me niet onaardig. EB kraamzorg is ongeveer dan +/- 4*49=196. Dus als ik zou willen moet het niet zo zijn dat ik 200 of meer pleuro extra premie moet betalen.

Deel Deze Pagina