De Oempaloempa's

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liefoe, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou zo erg was het dus niet :p hihihi...

Maar wat als je eerst een kijkt of het zwanger worden lukt....trouwen kun je altijd nog, soms willen we ook te veel tegelijk wij vrouwen.

2. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Dag liefste meiden!

Manouks, oh wat rot voor je:(:( Zou ook willen dat ik iets voor je kon betekenen. Wel herkenbaar dat je er dingen uitgooit als je boos bent die je niet meent, misschien geldt dat ook voor je vriend?
    Probeer in ieder geval goed met elkaar te blijven praten en uit je verdriet ook. Sterkte en dikke knuffel!
    Edit: lees nu je aanvulling. Snap de stress van jullie beiden heel goed, hoop dat jullie vanavond goed met elkaar kunnen praten:)

Mgbk, wat rot van je collega om thuis te blijven terwijl ze een beetje moe is;) Ik ben heel blij voor je dat je NOD naar augustus verplaatst is en dat je man meer over zijn gevoelens praat!
    Met mij gaat het wel goed. Geen veranderingen ten opzichte van vorige dagen, behalve dat mijn ontbijt er vanochtend deels weer uit vloog:p

Bouwjaar, grappig jij zit wel een beetje hetzelfde in elkaar als ik. Ik geloof iets pas als het bewezen is en ik ben behoorlijk nuchter. Las dat topic ook over je baby al zo snel voelen. Yeah right...
    Ik voelde laatst ook een kleine spiersamentrekkening en dacht dat dat misschien ons kindje zou zijn. Daarna niet meer gevoeld, alleen soms een trillende zenuw ofzo, vergelijkbaar met een trillend ooglid. Ik moet ook realistisch zijn. Mijn placenta ligt voor, ga de baby vast pas laat voelen.

Parel, fijn dat jullie het hartje gehoord hebben:D Lijkt me inderdaad wel even schrikken zijn geweest.
    Grappig dat mensen je toch blijven verbazen hè! Knap dat je man ze nog een kans geeft.

Lov, jeee 12 weken:D

Liefoe, ik ga pasta met zalm en crème fraiche eten:) Lijkt me fijn om je kindje al zo goed te voelen!

MamavanDJ, doe rustig aan met dit weer!

Ika, geweldig lijkt me dat als je buik zo beweegt:D

Joy, wat jammer dat je je afmeldt! Het is prima toch als je soms laat weten hoe het gaat. Denk dat iedereen het jammer vindt als je hier niet meer zou komen.

Zo maar de was buiten ophangen, boodschappen doen, de keuken opruimen en stofzuigen. Heerlijk met dit warme weer;)

3. mgbk

mgbk Niet meer actief

Aah das wel weer lief van hem. En knap dat hij aangeeft waardoor hij spanning heeft. De verwijten over merk geld en bruiloft vind ik niet terecht. Zn onderliggende boodschap is in mijn ogen wel belangrijk, tijd voor elkaar maken en ook van andere dingen genieten. Anders gaat ie kapot aan het verdriet van het niet zwanger worden.
    Knuffel voor julie allebei! Jullie komen er samen wel uit!

4. mgbk

mgbk Niet meer actief

Lies das ook niet fijn dat je het ongemak blijft houden. Bah.

Parel dus ml doet toch nog wel een poging het contact te herstellen? En zij willen dus blijkbaar ook. Hmm het blijft een soap dus. Hoop dat het wordt bij gelegd voor alle partijen.

Jammer dat sommigen niet meer mee kletsen. Ieder haar keuze natuurlijk. Prima toch? Ach dat werkt vaak zo. Beginnen met een grote groep en eindigen met een kleine club. Ik vind alles prima, als mensen wel af en toe wat laten horen en ook als ze liever om welke reden dan ook niet meer willen schrijven.

5. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Zo terug maar jak dit is geen weertje voor mij.

Parel ,wel leuk van je zwager ,zeker niet te lang in de zon gezeten ;)

Manouks ,vind het erg voor je maar ik vind dat je je emoties zeker moet tonen ,die mannen merken daar vaak weinig van en dan is het meestal dat ze het overdreven voelen maar als je veel slikt ervoor dan komt het idd.heftiger over.
    Ach kijk van dat smsje ,dat zou de mijne niet doen die belt dan vaak maar dan zo met een omweg van babbels :cool:

Mgbk ,nog hevig bloedverlies?
    ML realiseerde wel dat hij mis zat de 1e x maar toegeven is wat anders...Hij vroeg wat hij eraan kon doen ik zei dat heb jijzelf in de hand praat erover met iemand of zoek andere hulp ik kan hem daarin niet meer helpen doe al genoeg steunen ,ben niet de alleswetendevrouwmoederverpleegstervanjanenalleman ;)

Bouwjaar ,heb jij nog bloedverlies/bruinverlies?
    Maar goed dat je rust hebt is een begin !

Lies ,voel jij je wat beter ?Ik moet ook nog vaak spugen als ik gewoon teveel ineens doe neemt mijn maag wraak op me :(

Lov ,ik bedoel daarmee hoe grote je baarmoeder hoe hoger die komt UIT je bekken gegroeid en dat je dan meestal sneller je buik ziet bewegen of voeld bewegen aan de binnen of buitenkant...
    zoek maar eens op via google.
    ben al bijna 18 weken voel de baby goed vanbinnen bewegen maar dit ook maar sinds maandag hoor daarvoor moest ik ook denken wat is het je darmen of inbeelding.

Ika ,ja klopt zoals je zegt eerst denk je dat is het niet maar je kunt pas achteraf het goed toewijzen dat het dat toch was die kleine tintelingetjes ,kriebels ,bubbels ,belletjes of trillingen dat je voelde en de onze ligt dwars dus ik voel meer aan de zijkant !

6. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Heb bericht gehad van dorianne op mijn nickverand.overlaatst ,ze komt zo snel ze kan bijposten en praten ,haar pc was stuk en op de mobiel is zp niet zo aantrekkelijk om bij te praten na lange tijd.

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @manouk smsje is wel lief
    Trouwen is geen must. Makkelijk uit te stellen (tenzij je een specifieke datum wilt ;) ). Je kan ook eens een globaal overzicht maken vand e kosten nav van hoe je de dag zou willen zien. Dan kun je kijken waar je eventueel op kan besparen? Zo is het niet zozeer een enorm bedrag wat je moet sparen maar een meer concreet doel.

@parel nou ben benieuwd

@lies balen dat je nog steeds ontbijt verspilt (en de huishoudelijke beslommeringen moet doen)

Ah nou mooi zo! Op telefoon doe ik ook alleen korte stukjes.
    Zag op FB dat de echo iig goed was

Ik zit lekker met de fan aan, voor nu nog te doen (tot de zon op t raam komt branden...)

8. mgbk

mgbk Niet meer actief

Haha nee lief. Ben jij geen verpleegsterpsycholoogverzorgendeoppasschoonmaakpsychiater?? Valt me tegen van je. Leuk dat je de kleine voelt!
    Leuk dat Dorianne weer komt bijpraten. Zoals ik al zei iedereen is welkom. En ook welkom om niet te komen.

Sterkte allemaal, ik ga mn collega killen! Onee,die ligt moe op de bank. Waar blijven die taarten Lizzie?

9. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Manouks wel knap dat hij het aangeeft en lief van zijn smsje. Misschien wel een keer echt goed praten ;) Enne zoals Lov zegt, dat trouwen kan ook nog als je of al zwanger bent, of Uk er straks al is en bewust de bruiloft mee kan maken. Er zijn zo veel mogelijkheden en die spanningen zijn niks ook niet voor het zwanger worden. Fijn dat hij je mist, deed hem dus wel wat...

Lies, ja ik sta achter zijn keuzes en daarom was ik eigenlijk ook zo enorm pissig op schoonouders dat ze zo pushen. Hij heeft namelijk al vaker gezegd dat hij wel contact wil, als zij de eerste keer hier heen komt na bijna 2 jaar en die stap zet ze nu, wel eens waar na een sms van hem, maar ze neemt wel de stap en dat vind ik (ondanks mijn hekel aan haar en der gedrag) heel erg knap en daar heb ik ook zeker respect voor, dus ben heel erg benieuwd. Ik denk dat hij het alleen nog even niet tegen zijn ouders moet zeggen, of zij moet dat doen, maar dat hij daar maar even mee wacht, voordat hun haar gaan smsen en ze alsnog afhaakt, we zijn nu al best een grote stap voor beide kanten verder :D

Lov, ja dit is dan ook de laatste kans die ze van mij krijgt, eigenlijk vind ik het wel goed dat hij de stap zet en ik hoop dat ze hem ook echt aangrijpt. Want weet je ieder mens heeft zijn streken. En ja ze heeft het flink op de proef gesteld. Maar hij wil het eigenlijk al langer goed maken, alleen altijd zitten zijn ouders er tussen, nu heeft hij zelf die stap genomen, gaat ze deze kans verknallen dan is ze in mijn huis niet meer welkom dat is wel heel sterk mijn standpunt.

10. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Lov haha. Het was de manier waarop hij het allemaal zei.. het voelde als allemaal verwijten. En gezien ik zelf ook niet zo lekker in mn vel zit kwam dat hard aan. We gaan vanavond ook maar eens goed praten over de trouwplannen. Het moet natuurlijk niet als een druk voelen ;)
    En ik dans de 12 weken dans voor je!! Zijn je meisjes alweer thuis?

Lies & bouwjaar lief van jullie :)

Mgbk je hebt gelijk! Lief van je en een dikke knuffel terug. Hoe gaat het met het bloeden?

Liefoe haha ja mannen soms :) is bij jullie de lucht alweer geklaard?

Parel.. idd de soap continues ;) ben benieuwd!

11. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

idem hier fan aan kids voor de tv voor we weer wegmoeten en ik ff op del aptop.
    kreeg net verzendbevestiging op hoop van dat hij er morgen is maar denk eerder maandag hooooooooooooop hoooooooooooop.
    ML in paniek kende de huistelefoonnummer niet en had al ettelijke keren voicemail ingesproken :D;)

12. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

haha als ik dat salaris ook krijg als ik dat uitoefen BE MY patiënt :D:p

haha sleur ze in de zon is ze in no time out (je collega) ;)

13. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Bouwjaar bedankt voor je tip, misschien wel een goed idee!

Mgbk haha, ik zou dat mens ook wel kunnen killen ;) kom je graag een handje helpen!

14. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
  16. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Manouk, goed dat jullie het gaan uitpraten. Zoals ik het lees zijn het frustraties en hij moet er een uitweg mee vinden en dan krijg jij een veeg uit de pan die niet eerlijk is. Maar soms zijn dingen te snel gezegd. Zoals Lov al zei, pak de dingen stap voor stap aan.

@Parel, ik ben benieuwd hoe het schoonzusgedoe uit zal pakken.

Pfff wat is het warm. Ik ben nu maar achter de pc gekropen met ventilator naast me. Ik ben nog wat achterstallig werk aan het doen voor mijn werk. Ik moet het voor mijn verlof wel even goed op orde hebben (draaiboeken bijwerken e.d.). Ik was gisteren even op school om een steekkarretje terug te brengen en ik zag dat sommige klassen al helemaal ingericht en start klaar zijn. Volgens mij hebben sommige collega's erg veel zin om weer te beginnen :D Zo gek, in de laatste vakantieweek zal ik niet mijn eigen klas inrichten. Ik zal wel af en toe eens komen om wat kleine dingen te doen zoals lijstjes en kaartjes maken.

17. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

18. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Hee meiden! Jeeeejjjj, vakantie!! Over hoe en wat vertel ik wel in de club!

Manouk, balen dat jullie zo'n k.u.t avond/nacht hebben gehad. Gelukkig gaan jullie vanavond praten. Klinkt idd als wederzijdse frustraties, waar jullie beiden weinig aan kunnen doen en dus op elkaar afreageren, terwijl dat niet nodig is.

Liefoe, ook al trouble with the man... al een beetje bijgepraat?

Parel, idd een HUH moment! Hoop van harte dat het contact enigszins hersteld kan worden. Zou fijn zijn als zijn ouders er zich niet meer mee bemoeien. Maar snap jou ook, dit is de laatste kans en die moeten ze met beide handen aanpakken anders is het gewoon klaar.

Lov, met je voeten in een koud teiltje? Tis idd bloedheet, zelfs hier in het Westen!

Kindje voelen. Voel idd een paar weekjes kriebels, heb nog maar één duidelijke schop gevoeld, was ong. 1,5 week geleden. Ik voel het alleen als ik er op concentreer. Merk nu dat bm wat hoger ligt en heb juist het idee het nu minder te voelen. Mss omdat het nu meer ruimte heeft als achter het schaambot? Mijn placenta ligt ook voor, dus dat zou het ook kunnen verklaren.
    Sommige mensen willen gewoon te graag iets voelen, dus dan is het al snel de baby.

Losje, hoe is het? Wat een topverhaal van je keuken! Echt supergeregeld zo van je vent! Huis is gelijk 10.000 meer waard!

Ika, is dit jouw derde week vakantie al? Zit je alweer op de helft, pff! Heerlijk zo'n golvende buik!

Joy, voor mij hoef je ook echt niet weg te blijven! Zou erg jammer zijn. Maar goed, je moet het niet als een verplichting voelen.

Lies, balen dat je weer zo hebt overgegeven. Fijn dat het verder goed gaat!

Rest, weet t ff niet meer... heb alles wel gelezen,maar ong 50% onthouden denk ik.

19. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Hoi meiden ik zwaai even naar jullie!

En een dikke knuffel voor mgbk en manouk!!!!♥

Straks weer werken en daarna kom ik nog even langs.....

20. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    amai, het warm weer houdt jullie niet tegen om veel te schrijven...

@bouwjaar: ja, 't is de bedoeling om veel te rusten om er dan weer tegen aan te kunnen! probeer daar ook wel over de middag een dutje te doen, merk wel dat ik er deugd van heb

@mamavandj: geniet van je welverdiende vakantie!

@lov: 12 weken, yoepie!

over beweging kindje: gyn zegt 1 u naar het eten heb je vaak ook meer kans, omdat je bloedsuikerspiegel hoogst is en dus kindje mogelijk ook wat meer actief is... dus ja, na het eten in de zetel ploffen en erop letten hé, meer weet ik er niet van, heb ook pas laat iets gevoeld... wellicht was er al iets eerder te voelen, maar herkende ik het gewoon niet (zal wel darmbeweging zijn of zo) maar dan opeens een zaterdagavond in bed kon het echt maar dat zijn en dan herken je het wel

mijn placenta ligt wel van voor en van mij was het dus rond 20 weken dat ik iets voelde, denk wel dat mijn kindje veel rustiger in de buik is dan Ika haar meisje!

@manouk: oei, zo verdrietig dat je zoveel afziet, een ruzie kan soms veel dingen opklaren, dat smsje was wel lief en als die trouw voor extra stress zorgt... tja, lijkt me fijner om dat te zien als een leuke afleiding om wat minder constant met zwanger worden bezig te zijn, maar als het stress bezorgt, 't is toch ook niet de bedoeling!

@parel: idd raar van die schoonzus weer... niet te veel hoop koesteren hé

@lies1988: toch behoorlijk veel "last" van zwangerschap jij hé (nou last is relatief natuurlijk, we hebben het denk ik allemaal voor over)

@mgbk: ja, wel stom van je collega en toevallig als het mooi weer is hé (ben weer stout van dat te denken wellicht)

Deel Deze Pagina