De Oempaloempa's

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liefoe, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ach dat zal toch wel loslopen bouwjaar? Is toch ook juist wel goed dat ze leren dat het overal anders is. Hier gaan ze altijd een dag in de week naar opa en oma. De oudste dalijk natuurlijk niet meer die gaat weer naar school. Ik vindt het juist leuk voor hun band onderling.
    Ook fijn dat ze luisteren naar oma.

Dido wie wee is het een goed teken dat plassen...

Lief hoop dat alles goed is lieverd!

Hier gaan de kids morgen weer naar opa en oma slapen.....donderdag gaan we dan de oudste ophalen voor de echo.

2. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Thx Lov , is toch altijd ff een gedoe en altijd denken aan ervoor vragen ze je of je de weg kent naar de dokter aan de balie zeg ik altijd ben vast klant :)

Nog even en dan lekker beeb kijken !!!

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar zit je nu nog steeds te wachten?

4. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Jep en er is weer een andere dame voor me binnen gegaan zonet
    Nu zit er nog slechts 1 buiten mij in de wachtzaal :)

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Pffff loopt wel heel erg uit. Ben je met alle kids nu dan daar?

6. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Nee nee hoor maar goed!! :)
    En maar goed da toen iPhone is opgeladen :p

Die zijn bij mijn ouders, want om 13 uur is weer de therapie voor de oudste en dat is ook hier in de buurt dus te stom om nogeens naar huis te rijden ze weer te moeten afzetten thuis .
    Ja is hier altijd snap dat niet mja is hier in de kelder samen met isotopen, scanners , echo's , tbs enz...

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahah gelukkig....

8. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Opvang: hier dus wel dagje gastouder, dagje mijn moeder en dagje schoonmoeder. Is 3 dagen achter elkaar (woensdag, donderdag en vrijdag), heb dit zo goed als rond op mijn werk.
    Natuurlijk heb ik eraan gedacht dat het voor ons kind misschien een beetje druk en verwarrend zal zijn, maar als ze niets anders gewend is lijkt het me ook wel mee vallen. Ik hoop juist dat ze inderdaad leert dat het overal anders is en dat ze er ook zelfvertrouwen van krijgt. Mocht het niet gaan, dan kan altijd naar een andere oplossing gezocht worden.
    KDV zou bij ons niet werken. Niet flexibel genoeg en de openingstijden zijn te kort voor ons omdat we allebei ook vrije lange reistijden hebben.
    Peuterspeelzaal lijkt me erg goed voor de ontwikkeling van een kind. Op mijn vrije dag(en) zou ze er hopelijk heen kunnen.

Losje, goed bezig geweest met je man;)

Lov, succes met je huis poetsen hoor!

Mgbk, rot van die wasmachineslang en de schade die het heeft aangericht:(
    Heb je jezelf een schop onder je kont gegeven vandaag? Hoop dat je je wat beter voelt:)

Dido, oh echt spannend joh! Hoop dat het cirkeltje mooi rond wordt dan:D
    Leuk een nieuw huisdiertje? Hoe hebben jullie 'm genoemd:p?

Liefoe, hoop dat je contole goed was! Lekker hoor een broodje gezond jammie:D

Bouwjaar, ik hoop inderdaad dat onze moeders onze ideeen qua opvoeding ook zullen delen. Ik wil in ieder geval de opvoeding van mijn ouders volgen en ik denk dat mijn schoonmoeder daar ook prima in mee zal gaan. Hoeveel dagen in de week zal jullie kleine naar de opvang moeten?

Manouk, wat fijn dat je direct bent doorgestuurd en dat de wachttijd nu heel kort is! Hoop voor je dat ze een oorzaak vinden die makkelijk op te lossen is, waardoor je snel zwanger zult zijn en blijven:D

Ik voel me vandaag beter. Wel wat hoofdpijn, maar dat is nu heel normaal aan het worden. Werk vandaag thuis en kon dus langer slapen. Dat doet me echt goed, vanochtend niet heel misselijk geweest:)

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Mwa ja ach. Het is inderdaad niet slecht om te leren dat het niet overal hetzelfde is als thuis. Maar ik vind het geen rare redenatie en ik kan me er wel in vinden.
    En 1 dagje opa en oma oke. Maar als je dus ene dag ene grootouders hebt, andere dag andere grootouders, volgende dag opvang. Dan heb je dus (incl jezelf) wel met 4 opvoedmileu's te maken, die toch allemaal eigen regels hebben. Die kunnen best op elkaar lijken, maar ze zijn nooit helemaal t zelfde. Wsl net zoals ik en vl het op onze eigen dag niet 100% hetzelfde zullen doen.

Ene kindje gedijd er wsl ook beter in dan de ander.

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @lies zijn jullie zolang onder weg dan? Ik heb ook een lange reistijd, maar met zijn 2-en zouden we het wel redden. Het kvd vlakbij huis is open van 7.00-18.30 uur

11. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Allebei ongeveer 45-60 minuten. Hangt van aansluiting met de trein en file af. KDV is hier in de buurt open van 7.30-18.30 uur. Ik zit al om 7.36 uur in de trein en kom om 17.53 uur aan (ben dan 18.10 uur thuis). Met regelmatige vertraging of een keer wat langer werken zou ik later dan 18.30 uur bij het KDV zijn.
    Mijn man maakt vrij lange dagen, brengt mij weg naar het station en komt om 18.15-18.30 uur thuis.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee ik zie het probleem niet......je spreekt van te voren goed af wat de regels zijn lijkt mij, ook met opa en oma.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ook eens fijn lies zonder hoofdpijn!

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Owh oke. Ja heel veel speling heb ik ook niet.
    Vl zou het dan weg moeten brengen aangezien ik de trein van 6.33 uur heb. (1,5 uur onder weg). Ik ben dan 18.00 of 18.30 thuis. Vriend meestal 18.00. En zo vaak heb ik nu ook geen vertraging, dus bij nood vraag ik wel mn ma of de buuf om kindje op te halen.

Langer werken kan dan gewoon niet. Tenzij ik er van te voren een duidelijke afspraak voer maak.

15. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Lov, ik hoop inderdaad dat het zo gaat werken:
    Ik heb trouwens wel hoofdpijn hoor, maar begin er nu gewoon gewend aan te raken:p

Bouwjaar, ik moet ook met mijn collega's gaan afspreken dat ik niet langer kan werken als ik ons kindje moet halen bij de gastouder. Wil daarnaast ook niet te laat thuis zijn voor mijn moeder. Mijn moeder komt een avond van te voren, blijft slapen en komt in Woerden oppassen:D Echt lief, is voor haar toch ook steeds bijna een uur rijden.
    Mijn man brengt ons kindje naar zijn moeder. Is zo'n beetje op de weg naar zijn werk. Hij haalt ons kindje dan ook weer op, zal daar wel blijven eten.
    Allemaal niet super ideaal misschien, maar financieel wel het fijnste en onze moeders doen het heel graag. En mocht het niet werken, dan kunnen we altijd nog voor meer dagen gastouderopvang gaan.

Weet je, eigenlijk zou ik gewoon het liefste stoppen met werken;) Alleen is dat nu niet handig omdat onze hypotheeklasten vrij hoog zijn en ergens vind ik het ook zonde van mijn vooropleiding...

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nouja probleem ... wat is een probleem...het is iets wat ik gewoon wel zou meenemen in mijn voerweging.
    Tuurlijk spreek je regels af maar dan nog zullen ze het nooit 100% hetzelfde doen. Net zoiets zoals wordt afgeraden om een kindje 1 dag per week naar een kdv te doen, een week is een lang en dan moeten ze telkens opnieuw wennen.
    Maar whatever, als ouders doe je wat je denk dat goed is en waar je je goed bij voelt. En iedereen doet t anders (gelukkig maar anders werd t zo saai :))

@lies als ze t allemaal gratis doen, scheelt het wel een enorme smijt met geld ja.
    Misschien passen wij t ook nog aan hoor als mijn ma geenw erk meer kan vinden. Maar om een gevoel van verplichting omdat zij op mijn kind past ter voorkomen wil ik niet dat ze t gratis doet. Dan wordt dan maar een zakelijk iets

Ik moet er niet aan denken om te stoppen met werken. Ik zou wel 3 dagen willen gaan werken ipv 4 (maar t wordt nu eerst 4). Maar stoppen nee zou de omgang met collega's enzo missen. Alleen de gedachte al, aldoor thuis zitten, neh niet aan mij besteed.

17. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Als wij ooit een kleine zullen krijgen dan gaat het kindje 1 dag naar mijn ouders en 2 dagen naar kdv. Bij mijn vriend in het gebouw (werkt bij een grote schoolboeken uitgeverij en zitten samen in een groot gebouw met menzis) zit een kdv. We krijgen dan ook nog een deel vergoed van VL zijn werk en natuurlijk kinderopvang toeslag. Hij kan dan ook bijv tussen de middag gaan wandelen en eten met de kleine oid. En zodra hij vrij is kan hij de kleine gelijk mee naar huis nemen. Ze hebben hele ruime openingstijden dus geen probleem als hij eerder moet beginnen of moet overwerken. Ideaal vind ik!

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @manouk relaxed!

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ook die een dag per week snap ik niet zo....

En dat je ouders soms dingen anders doen is alleen maar goed;)

Ik denk dat je vooral niet zoveel naar regeltjes moet luisteren en naar je eigen kind moet gaan kijken straks.

Misschien is hij/zij wel supergevoelig of een kind die niks boeit...:D

Lies klinkt wel moeilijk voor je moeder...maar als ze het wilt doen ;)

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd relaxed Manouks!

Deel Deze Pagina