De Oempaloempa's

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liefoe, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    O nou dan moeten we voor jou ook even dansen:D
    Bij een ander lijkt het altijd zo hard te gaan.....super voor je.meid!

2. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Haha heb zelf ook wel het gevoel dat het snel gaat. Ben ik wel blij mee, want dan zijn die 6 weken ook sneller om ;)

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @lizzie ik denk dat t wel scheelt dat je nu zelf zwanger ben

@parel ja ook alweer 9 wk, enerzijds gaat t snel, anderszijds toch ook weer langzaam bij mij vvr m'n gevoel.

Ah ik dacht dat een lade wel handig zou zijn. Hmmm

Ik heb dus m'n buro verplaatst maar 3 banen behang waren niet mooi meer. Baal want op zich was die kamer prima. Nou hadden we nog wel wat reserve-behang en dat ff opgezocht zojuist. Nu hebben we juist van dat behang nog een hele rol reserve. Ik ben zo blij. :)
    Tzt even mijn vader optrommelen :D

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Fijn dat je niet de hele kamer opnieuw hoeft te doen, Bouwjaar. Wij hebben toen we het huis kochten alleen een nieuwe vloer in het kamertje gelegd, dezelfde als in onze slaapkamer. Er zat tapijt van de vorige bewoner in en dat vond ik niet echt fris ;)
    Met schilderen hebben we gewacht... :D

5. Parelbloesem

Bouwjaar, wel fijn dat je een nog een rol hebt.
    Ik vind met lade wel fijn omdat ik daar reserve spulletjes in kan leggen, zoals luiers en rompertjes ;) Maar dat is echt persoonlijk.

Ja enerzijds gaat het voor mij ook langzaam, anderzijds denk ik jeetje al weer 9 weken, bij I. kwam ik er een week geleden pas achter dat ik zwanger was...

6. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Hihihi ik zit me te bedenken...als we eventueel een jongen mogen krijgen dan moet we de pas behangen kamer weer opnieuw doen hahahaha....al ons bloed zweet en tranen van afgelopen september eraf!

Nou heb nog even wat wasjes gehangen en gevouwen, keuken opgeruimd en gestofzuigd, lekker weer gedaan als we morgen opstaan.
    Zometeen me favoriete serie arrow kijken en dan naar me bedje.....

7. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Parel moet ik morgen testen of even een dag er tussen laten?

8. Parelbloesem

Zou een dagje wachten, dan moet hij ook echt duidelijker zijn...

9. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Ja zat ik zelf ook aan te denken.....als ie dan niet duidelijker is dan weten we wat!

10. Parelbloesem

Ja idd ;) Als hij dan niet duidelijker is zou ik wel even bellen naar VK, want ja dan heb je wel een MK en dan moet je ff na laten kijken, maar hoop gewoon een mooie donkerdere streep te zien :D

11. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Hoi meiden!
    Even geen puf om te reageren! Was een druk dagje... Staat een nieuw album in met ons eerste project op zolder!
    Ben nu kapot, alles doet zeer!

Dus lekker slapen zo en morgen weer werken...
    Fijne avond en voor morgen alvast een fijne dag!

12. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hoi dames..

Parelbloesem attendeerde mij op dit topic om gezellig mee te kletsen.
    Ik ben birds, 26 en heb woensdag afscheid moeten nemen van ons eerste wondertje. We zijn er bij de eerste echo achter gekomen dat het hartje een week eerder was gestopt.

Nu komen de vragen en onzekerheden over het opnieuw beginnen.
    Heb nu een heel klein beetje licht roze bloedverlies en voel mijn baarmoeder soms zitten. Mijn vagina doet nog wat zeer en jeukt ook soms...sorry voor de details. Wanneer is het verstandig om weer te beginnen? Zit allea nog wel goed na die ingreep? Hoelang is mijn cyclus straks en wanneer is de eisprong? Moet je wachten totdat je weer normaal ongesteld word? Ze zeggen dat je de eerste 3 maanden heel vruchtbaar bent na een zwangerschap/miskraam? Wat als het weer gebeurt? Wanneer zijn die hormonen het lijf uit? Aaah zoveel vragen!

Nou dames hopelijk hebben jullie een paar antwoorden/geruststellingen.

Liefs

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Birds, welkom, helaas onder niet zo leuke omstandigheden. Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt. Bij mij klopte er ook geen hartje op de echo. Begrijp ik goed uit jouw verhaal dat je een curretage hebt gehad? Ik heb de mk opgewekt met medicatie. Er was geen medische reden om te wachten met weer zwanger worden, enkel alleen de termijnbepaling zou lastiger zijn. Of je vruchtbaarder bent weet ik niet. Ik was bij de eerste zwangerschap in ronde twee zwanger. Ik was na de ma zonder ongesteld te worden weer zwanger. Ik had na 20 dagen een eisprong testte twee weken erna positief. Hoe snel de hormonen uit het lijf zijn is voor iedereen verschillend. Bij mij was dat al na een week. De kans dat het weer gebeurt is uiteraard aanwezig, maar 9 van de 10 keer gaat het goed zeggen ze. Ik ben nu inmiddels 23 weken. Onzekerheid zal altijd blijven. Dat het de eerste keer fout ging heeft waarschijnlijk te maken met een aanlegfout. Wat dat betreft is het toch allemaal een groot wonder. Ik wens je veel sterkte de komende tijd. Probeer gewoon lekker mee te praten. Veel meiden zijn hier inmiddels alweer zwanger.

14. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Slaap lekker allemaal!

Paar pagina's terug gelezen.
    Losje.. wat een onzekerheid! Ik duim heel hard voor je en hoop dat je snel twee duidelijke strepen hebt. Dikke knuffel!

Mgbk pff het zit je echt niet mee zeg, wat oneerlijk allemaal. Hoop zo dat jullie snel weer verder kunnen en het jullie heel snel weer gegund is. Dikke knuffel voor jullie!

Dido hoe gaat het meid?

Zwangeren
    Ik lees dat jullie al lekker aan het kijken en nadenken zijn over de babykamers.. heerlijk! Ik heb al 100 ideeën in mn hoofd over hoe ik het wil hebben, het liefst zou ik er nu al mee willen beginnen. Lijkt me ontzettend leuk om te doen na zo'n 12weken. Geniet ervan allemaal en leuk om de foto's te zien :)

Alle dames met een echo komende week.. heel veel plezier en succes.. duim voor jullie!

Ik was even een beetje aan het kijken naar de data's van deze ronde (ei, ongi etc) en als het deze ronde raak zou zijn ben ik op precies dezelfde dag uitgerekend als toen bij de eerste zwangerschap: 23 maart (toen 2013 en nu 2014). We zijn dus nu precies een jaar verder toen ik voor het eerst zwanger raakte. Zou natuurlijk wel heel mooi en bijzonder zijn als het deze ronde raak is, precies een jaar later. Maar we gaan nergens vanuit ;)

Tot snel X

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou Manouks dat zou mooi zijn hè meid ;)

Birds welkom hier...

Ik ga slapen ben moe.....

16. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Birds welkom, ik kwam er ook bij de eerste echo achter dat er geen hartaktie was, heb toen curettage gehad.
    Ik heb niet gewacht een maand, ben weer begonnen zodra het bloeden was gestopt.
    Helaas vonden ze 3 maanden later nog restweefsel wat voor me eigat zat, dat is meteen verwijderd....nu als het goed mag gaan weer zwanger, helaas drie dagen bloedingen gehad dus niets is nog zeker dat het er nog zit.
    Als je je goed voelt er gewoon weer voor gaan, maar luister naar je lichaam.
    Ik hoop voor jou op weer een zwangerschap die helemaal goed gaat!

Manouk dat zou wel heel speciaal zijn.....ik duim voor je meid!

Hier steken in lies/onderbuik....beetje trekkerig. ....

Lov truste!

17. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    birds: welkom, denk dat Ika het goed samengevat heeft: je hoeft niet te wachten, maar hoe vlug de hormonen zakken hangt af van persoon tot persoon... maar als je iets raar vindt, zeker laten onderzoeken en er niet mee blijven lopen...

ik ga ook slapen, morgen weer start van een nieuwe werkweek pfff

maar mijn strijk is toch grotendeels klaar!!!

18. Parelbloesem

Birds Welkom meid. Heftige situatie meid. Hoop dat je snel weer zwanger bent en dit een plekje kan geven.
    Denk idd wat Losje zegt dat je heel goed naar je lichaam moet luisteren.

Manouks, ik ga duimen, dat zou heel speciaal zijn.

Lov, welterusten

Losje, klinkt wel heel zwanger lieverd.

Ook ik ga zo mijn bedje opzoeken, ben toch best moe...

19. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Eda ik ben trots op je! Welterusten meid!
    Parel *duim duim duim* hihihi truste!

20. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Il heb inderdaad gekozen voor een curettage. Moet zeggen dat het me goed is bevallen. En ben blij dat ik die pijn wat ze zeggen over die pillen niet heb meegemaakt.

Kun je na een mk ook met die ovulatietesten kijken wanneer je eisprong is?

Dat het inderdaad een aanlegfout is heb ik ook gehoord...en ook dat ik lang aan de pil heb gezeten. Vanaf mn twaalfde/dertiende.

Nu n dilemma...wij hebben de babykamer al uitgezocht en word al week 29 bezorgd als we willen. Het was een aanbieding dus daarom hebben we al zo snel n kamertje uitgezocht. Maar laten we het nu doorgaan of niet? Aan de ene kant vind ik het zwaar wanr we zijn niet meer zwanger maar aan de andere kant denk ik dat we dit kamertje ook willen voor de volgende.

Deel Deze Pagina