De omgeving z-o brabant club,

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door teigetje1, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    @babyke: En hoe was het geweest in ballorig. Lijkt me kei leuk voor die guppepuppen.

@Karoke: Babyke is met haar dochter al bij ons geweest (zij is net zo oud als bas), maar die speelde meer met onze dochter dan onze zoon.
    Ik moet ook zeggen dat wij vrij kleine ukkies hebben en onze jongste kan nog steeds niet lopen. Ik weet niet of jou ukkie al loopt, maar ik denk dat jou ventje toch meer naar onze oudste toe trekt. En onze oudste vind alle kinderen van baby tot 18 jaar (veel neefjes van die leeftijd :D) geweldig.
    En wij zijn eigenlijk de enige nog met kinderen in de familie helaas. Mijn nichtje heeft nog een kleine, maar goed die is net 10 weekjes, dus die speelt nog niet ;).
    Als je wilt kunnen we het altijd proberen, misschien gebeurt er net hetzelfde als met babyke en speelt jou ventje ook met onze meid.

Nou, hier is het een rommelig en hechtisch weekend geweest. We hebben een nieuwe buffetkast gehaald, dus de kasten zijn heringedeeld, opgeruimd en schoongemaakt. De kids hebben een nieuwe speelgedeelte. Nu is het godzijdank allemaal opgeruimd, maar wat zag het er hier uit, alsof er een bom ontploft was :D.

Nu sliep onze man al 3 nachten achter elkaar door, is hij sinds gister verkouden worden, dus hij is vannacht weer uren gaan spoken. Dat gaan weer 4 vreselijke nachten worden :x;). Dat zijn van die kleine momenten waarvan je denkt, aaaaarrrrrggggg kinderen, af en toe.....
    Maar daar komen we ook wel weer doorheen.

2. Karoke

Karoke Niet meer actief

Oh, als jou dochtertje het geen punt vindt om zo'n mini guppie achter haar aan te hebben, dan is het voor mijn ook geen probleem hoor! ;) Ons ventje vind zichzelf altijd heel groot, dus veronderstel ik dat hij het wel best vindt. :D Hij loopt inderdaad al, 4,5 maand ondertussen.

Als je het dan geen punt vindt om rond een uur of 13-14 af te spreken, dan vind ik dat wel fijn om als tijd aan te houden. Wat zou je bijvoorbeeld vinden van aanstaande donderdag?

Van die ontplofte bommen kan ik meespreken, wij hebben een paar weken terug ook een paar extra kasten gekocht, met alle herinrichting die er bij hoort. :D

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    a.s donderdag rond 13.00/14.00 is prima. Ik zal je ff een bp-tje sturen met m'n adres, tenminste als je dat prima vind om bij ons te komen.

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Er valt hier weer een kleine stilte ;).

Heb gister een onnoemelijke pijnlijke baaldag gehad (zo'n dagen zitten er af en toe bij) alle handelingen deden pijn. Maar vandaag gaat het weer een stuk beter.

Ik zei laatst dat ik voor een winterjas ging zoeken voor mijn manlief omdat hij vrijdag jarig is, kreeg ik een week geleden te horen dat hij van zijn werk een winterjas kreeg :x;). Weg cadeau idee. Nu ben ik vandaag maar wezen shoppen (samen met mijn broer) voor kleding.Daar heeft hij ook vaag over zitten mopperen dat hij echt aan nieuwe kleding toe is.
    Nu maar hopen dat hij het mooi vind wat ik uitgekozen heb.

En nog iets bij jullie gebeurd.

o ja, ons mannetje slaapt ondanks zijn verkoudheid super goed in de nachten (hij wordt rond 23.00 ff wakker om wat te drinken en slaapt dan verder).

@karoke: Ik weet niet of je dit nog leest, maar ik heb 2 verkouden snotaapjes (ergste is geweest) in huis. Ik weet niet of je dit er vind of onze afspraak liever verzet.

5. Karoke

Karoke Niet meer actief

Oh, dat is niet zo mooi. :( Gelukkig gaat het vandaag weer beter dan.

Haha, dat is niet handig, maar wel erg typisch. :D

Dat is wel fijn, dat je zoontje goed slaapt ondanks verkoudheid, hier is het helemaal anders op de moment. ;) Ons ventje heeft vreselijk veel last van doorkomende tandjes en heeft daardoor al drie nachten amper geslapen (en ik met hem dus;)). Misschien is het dan toch verstandiger om onze afspraak te verzetten, want als hij er nu ook nog een verkoudheid op krijgt, gaan we helemaal niet vrolijk worden vrees ik...

Veel gebeuren doet hier op de moment dan ook niet. Normaal kan onze uk zichzelf heel goed vermaken, maar nu heeft hij nogal veel hulp nodig. Het liefst van alles ligt hij een hele dag aan de borst. ;) Zou willen dat alle tandjes in een keer doorkwamen, maar hij heeft er nog maar 6 dus is een beetje ijdele hoop, vrees ik. :p

Laat maar weten wanneer de verkoudheid weer vertrokken is, dan spreken we zeker af :). (en ik hoop dat daartegen de tand perikelen ook weer een beetje achter de rug zijn)

6. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    @Teigetje:Ballorig was heel erg leuk!Zeker voor herhaling vatbaar.
    Kleren zijn altijd leuk om te krijgen,dus hij zal er heus wel blij mee zijn ;).
    Fijn dat Bas ondanks zijn verkoudheid goed slaapt.Nour is vanaf afgelopen Zondag ook flink verkouden.De eerste nacht was een ramp,maar nu slaapt ze gelukkig weer goed door.

@Karoke:Ooh tandjes!!Echt veel last kunnen ze ervan hebben he.Hier regelmatig tandjes drama.Nour kreeg d'r eerste tandjes toen ze drie maanden was,en er lijkt maar geen eind aan te komen :$.

Hier dus ook een verkouden meisje.Hoop dat het snel weer over is.De eerste dagen ook flinke verhoging gehad maar dat is gelukkig weer voorbij.
    Verder de afgelopen dagen dus ook niet veel gedaan,meer wat thuis gerommeld.
    Ik heb zo het vermoede dat ik misschien zwanger ben:$.Morgen kan ik op z'n vroegst testen.Ben SUPER zenuwachtig!!!

7. Karoke

Karoke Niet meer actief

Oh, spannend babyke! Ik ben benieuwd!

Arme kindjes, allemaal last van een verkoudheid of stomme tandjes.

Hier weer een zware nacht achter de rug, pfff. Tot half 3 heeft hij amper geslapen, van half 3 tot half 5 helemaal niet. Gelukkig heeft hij daarna wel in een ruk naar 10uur geslapen. (en ik dus ook maar ;))

Ik denk dat ook zowat de helft van zijn tandvlees opgezwollen is, dus het moet wel pijn doen. Als iemand tips heeft naast Chamodent en Dentinox, mag hij het altijd laten weten. :(

8. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    @babyke: Laat je ons wel wat weten, ben nu wel heel nieuwschierig :D. Spannend zeg...

@karoke: He wat vervelend zeg zo'n drama nacht, ik herken ze maar al te goed helaas. Wel fijn dat je van half 5 door hebt kunnen slapen tot 10 uur. Maar goed, het liefst wil je de hele nacht lekker slapen.
    Ik heb hier trouwens nooit niet echt een tandendrama, dus ik kan je helaas niet helpen met het zoeken van een oplossing. Maar het klinkt wel heel zielig en pijnlijk :(.

Onze guppies zijn echt allemaal zielig. Of verkouden of tandjes :(. Dat het maar snel voorbij mag zijn.

Hier heb ik een hele goede nacht gehad. Onze bas sliep van 19.15 tot 5.15 (snel een fles) en van 5.20 tot 9.30. Ook onze dochter heeft lekker geslapen, van 19.45 tot 9.30. En ik van 23.00 tot 9.30 :):):), schaam schaam schaam.

Nou, bas ligt net in bed, dus ga zo lekker kliederen met onze meid. Ze mag een schilderij maken voor papa :D, dat wordt naderhand flink poetsen, want ze mag gaan schilderen.

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    goedemorgen meiden,

Mijn dag begon lekker vroeg namelijk om 6 uur :(.
    Dat komt omdat gister laat in de middag onze meid last kreeg van d'r oortjes. Helaas was het te laat om de ha te bellen. Nu heeft ze gelukkig wel geslapen tot 6 uur, maar ze heeft nu echt last van d'r oortjes, ze is hangerig en huilerig (en dat op papa's verjaardag). Nu probeer is al vanaf half 8 de ha te bellen, maar die gaan pas om 8 uur open, ben nog steeds aan het bellen. Ik denk dat ze een oorontsteking heeft.
    Ga nog ff verder met bellen in de hoop de ha snel aan de telefoon te krijgen.

10. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Test was gelukkig negatief,het is ook helemaal niet de bedoeling om zwanger te worden.
    Ik heb een tijdje terug mijn Mirena laten verwijderen omdat ik er heel veel
    last van had.De dag voor verwijderen was mijn eisprong en we hebben die dag ook geklust.Nou
    hoorde ik later dat er dan toch een behoorlijke kans op bevruchting is.

@Karoke:Sorry geen tips voor tandjespijn,wist ik het maar.
    Gebroken nachten kunnen echt zwaar zijn ik weet er (helaas) alles van.

@Teigetje:Vera oorpijn aah wat zielig.Kunnen ze ook zo'n last van hebben he.Heb het zelf maar eens.
    GEFELICITEERD met je man zijn verjaardag.
    Had Vera nog een mooi schilderij gemaakt?

Hier is de verkoudheid grotendeels genezen.Af en toe nog een loopneus,maar dat houd ze altijd wel behoorlijk
    lang.
    Nour ligt nu te slapen,om 12:15 lag ze dr in.Zal zo wel weer wakker worden.Kheb net vlug
    het huis opgeruimd heeft ze tenminste weer wat te doen (rommeltje maken)haha.Tis hier net
    dweilen met de kraan open.

11. Karoke

Karoke Niet meer actief

Zo, ik heb een best fijne nacht achter de rug! Ons ventje is wel een paar keer wakker geweest, maar na een paar slokjes viel hij zo terug in slaap. 's Morgens heeft paps dan nog even opgepast, dus ben ik weer behoorlijk uitgeslapen (voor zover dat kan na een week zowat niet te slapen ;)).

Ons pukje heeft nog wel steeds ontzettende last van zijn tandjes, volgens mij staat er ook een kies op het punt om door te breken.

@Teigetje: wat vervelend dat je dochter nu ook nog oorpijn heeft, dat het nog net op papa's verjaardag is, maakt het alleen maar vervelender.
    Was het schilderij gisteren nog wel iets geworden, of is de verf voornamelijk op niet te schilderen plaatsen gekomen? :p En gefeliciteerd met je man natuurlijk!

@Babyke: ah, gelukkig was het dan negatief, als dat de bedoeling was. :)

Het staartje van de verkoudheid blijft inderdaad vaak lang hangen, maar meestal hebben ze daar gelukkig niet zo'n last van he.

En dat dweilen met de kraan open is volgens mij heel normaal. Als ik al zijn speelgoed terug in de bak aan het gooien ben, vliegt het er langs de andere kant weer uit. :) Gelukkig heeft hij een stofzuiger, zodat hij daarmee aan de gang gaat als ik stofzuig. Dan laat hij toch eventjes zijn speelgoed liggen waar het hoort. :p

12. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    dank jullie wel met de felicitaties. Mijn mannetje was wel blij met zijn kleding :D.
    Onze dochter was helaas iets minder vandaag, ze heeft aan de rechterkant een oorontsteking :(. Dus ze krijgt nu oordruppels en neusspray. Het wordt dus een lekkere strijd om de medicijnen te geven (rent ze de hele hut rond ;)). Wel heeft ze gister nog een hele mooie schilderij kunnen maken, papa was er dan ook heel blij mee. Hij wordt in de eetkamer opgehangen.

@babyke: Gelukkig dan maar dat de test negatief was, en dat nour bijna van d'r verkoudheid af is. En wat fijn dat ze heerlijk is gaan slapen om 12.15, heb je toch ff tijd voor jezelf (om bijvoorbeeld zinloos op te ruimen :D;))

@karoke: Wat fijn dat je een beetje bijgeslapen bent, na een gebroken week snap ik heel goed hoe fijn dat is om een nacht redelijk te kunnen slapen. Maar een doorkomende kies, ach jee wat sneu voor je ventje. Heb vaker gehoord dat ze daar behoorlijk last van kunnen hebben.

Maar dat dweilen met de kraan open is hier precies hetzelfde :D. Voor je opruimen en achter je is het weer een bende ;). Ach ja, als huismama blijf je dan wel bezig.
    Nou ga hier de laatste beetjes opruimen en onze man uit bed halen en onze dochter ff naar bed (ze heeft echt last van d'r oortje) en eten koken, en dan zullen snel genoeg de eerste bezoekers komen.

13. Karoke

Karoke Niet meer actief

Fijn dat je man blij was met de kleding en je dochter haar schilderij nog gelukt was. :) Wel erg dat ze een oorontsteking heeft. :(

Was het verder nog fijn geweest met het bezoek?

Vannacht was hier weer iets minder, maar het viel nog mee, zeker omdat hij in totaal wel een lange nacht heeft gemaakt.

Nu maar hopen dat die vervelend kies snel door is en dat het dan weer even minder is...

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Gelukkig hebben we een fijne verjaardag kunnen vieren, niet te druk, gewoon gezellig borrelen. Vera is opgebleven tot half 11 (ze had wel van 15.45 tot 18.45 geslapen) en sliep tot 10 uur de volgende ochtend.

Maar toen aaarrrggg het kan nog allemaal erger. Zaterdag had vera de hele dag rond de 39 graden, niet heel erg want ze komt de dag redelijk goed door. Maar als klap op de vuurpijl is bas zondag begonnen met lekker ziek zijn :(. De hele dag (samen met vera) rond de 39.2. Zondagochtend heeft hij zelfs ff bij ons in bed geslapen, en dat doet hij anders nooit, zo ziekjes was hij. Hij heeft zondag heel veel geslapen, maar de koorts wil niet echt zakken.

Vandaag de ha gebeld en hij kan er pas 17.40 terecht, maar goed ik kan komen vandaag. Hij heeft nog steeds 39.2 en vera ook (en ze is gewoon naar school geweest ;)). Nu ben ik dus bang dat ook bas oorontsteking heeft of gaat krijgen, want hij drinkt wel goed maar eten krijg ik er bij hem echt niet in, bij vera trouwens ook niet echt. Godzijdank (ff afkloppen) slapen ze nu ze ziek zijn heel erg goed, das dan het enigste voordeel.

Het gaat dus lekker hier in huis. Maar gelukkig zijn ze samen ziek, ik hoop dat ik er straks dan voor een lange tijd vanaf ben :).

Zo, mijn week begint dus niet zo fantastisch. Morgen moet ik ook nog naar mijn advocaat in tilburg en woensdag naar het UWV.

15. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    @ Teigetje:Hoe is het nu met Bas en Vera?Idd fijn dat ze wel goed slapen,is ook het beste wat ze dan kunnen doen.Hoe was het nog bij de huisarts?
    Druk weekje voor de boeg met al je afspraakjes.

@ Karoke:Hoe is het met de tandjespijn?Is de kies al een beetje door?

Hier is de verkoudheid gelukkig weer achter de rug.Kunnen we er weer een tijdje tegen.
    Het slapen gaat hier (afkloppen) de laatste tijd erg goed.Eerst kreeg ik haar smiddags niet in bed,maar nu doet ze het goed.De ene keer wat langere als de andere keer maar niets te klagen.
    s'Nachts komt ze nu niet meer voor een voeding (borst) en ze kan voortaan in slaap vallen zonder de borst :D.Hehe das toch wel een hele opgave geweest hoor.
    Deze week ga ik denk ik weer een keer naar Ballorig,kan ze zich weer eens goed uitleven.

Ik overweeg trouwens de combi sleeper aan te schaffen,hebben jullie er ervaring mee?

16. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    @babyke: Wat leuk dat je weer naar ballorig wilt gaan misschien deze week. Zal je meissie wel geweldig vinden.

Tja, mijn weekie is druk, maar anders dan gepland. Advocaat belde op dat ie ziek was, dus das verzet (vriend voor niks vrij gevraagd), en vandaag bij het UWV klopte niet veel van, maar goed, daar waren binnen 20 minuten weer buiten.
    Verder gaat het met de kids niet zo goed (ups en downs). Vrijdag had vera dus aan 1 kant oorontsteking. Maar ben Maandag dus met Bas naar de ha geweest, ik heb vera toen meegenomen omdat ze koorts bleef houden met oorpijn. En wat een feest zeg. Bas aan 2 kanten oorontsteking met koorts en ook nog eens zijn laatste 4 kiezen die op springen staan, Vera ook aan 2 kanten oorontsteking met koorts. Dus de medicijnen vliegen in de ronde. Oordruppels, neusspray, paracetamol, en een kuur voor allebei pppfff. Wat een ziekenboeg zeg, begint vriendlief ook nog over zijn keel te klagen ;).
    Maandag was het een drama-dag met oververhitte kinderen, wel hebben ze goed geslapen van maandag op dinsdag. Gister was het eigenlijk een superdag, ze aten weer een beetje en ze speelde weer. Wel was hun temperatuur aan de lage kant 36.1, maar alles beter dan 39.5 of hoger. Alleen ging de nacht bij bas alles behalve goed. Hij ging pas om 21.30 slapen, werd om 3.00 wakker (ik ging pas om 12.00 slapen) en ging pas om 3.45 uur slapen om vervolgens om 5.15 week wakker te worden en pas om 6 uur te gaan slapen. En Vera werd om 7.30 wakker met koorts en pijn, en bas werd om 8.00 wakker maar wel zonder koorts.

Hoop dat het snel over is, iig voor sinterklaas. vera heeft wel een keer haar schoen gezet maar ze toonde geen interesse, wilde ook geen kleurplaat maken voor sinterklaas. Dus hoop dat het voor zondagavond over is. Dan heeft ze misschien wel een leuke sinterklaas (zondag bij mijn ouders en maandag gewoon thuis).

Vrijwilligers die willen ruilen voor een dag of 2 van kinderen :D;):D.

17. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    o ja, babyke, ik heb geen ervaring met een combi-sleeper, alleen maar met slaapzakken ;).

18. Karoke

Karoke Niet meer actief

De kies is nu heel voelbaar, maar er nog net niet door. Voelde gisteren dat aan de andere kant die kies ook volop bezig is om er door te komen, voel je ook net zitten. Langs de ene kant wel extra pijnlijk, maar is het ook weer iets sneller achter de rug.

Fijn dat daar de verkoudheid weer weg is en het slapen zo goed gaat. Hier is het nog steeds elke nacht een paar keer prijs. En in slaap vallen zonder borst is ook nog niet aan de orde. ;)

Zal je dochter inderdaad wel fijn vinden, weer naar Ballorig. Ons pukje heeft zich nog kunnen amuseren met zijn neefjes, zondag had hij met het ene kunnen spelen en maandag met het andere. :)

Heb ook geen ervaring met de combi sleeper, al lijkt het me wel wat. Maar ja, ons ventje slaapt tussen ons in, dus dan is dat niet zo aan de orde. ;)

19. Karoke

Karoke Niet meer actief

Vervelend dat je vriend vrij heeft gevraagd voor niks, en dat er bij het UWV niet veel van klopte.

En wat erg dat je beide kindjes nu zo ziek zijn. :( Hoop dat het snel beter is en ze aan Sinterklaas toch iets hebben, want zo ziek zijn is wel heel erg voor zo'n kleintjes.

En ik hou het wel bij die van mij, die is wel niet te genieten op de moment, maar wel alleen. :D ;)

20. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    @ Teigetje : Das ook balen zeg dat je vriend dan voor niks vrij had gevraagd :(.Niet veel wijzer geworden dan bij het UWV.
    Ooh wat zielig zeg allebij oorontsteking.Dat is voor een volwassenen al pijnlijk laat staan voor zo'n hummeltje :$.Hopen dat ze er snel weer vanaf zijn.Met een beetje geluk zijn ze tegen sinterklaas een stuk opgeknapt,hebben ze tenminste nog een leuke 5 December.

RUILEN Haha,heel lief maar nee dankje ;).

@ Karoke :2 Kiezen tegelijk,zal hij er wel flinke last van hebben.Maar idd als er dan toch een door gaat komen dan maar tegelijk.
    Hier gaat het slapen ook maar sinds kort goed hoor.Zijn echt wel drama's geweest.
    Leuk dat je zoontje fijn heeft kunnen spelen met zijn neefjes.
    Nour slaapt ook bij ons in bed,maar draait toch altijd onder de dekens uit.Meestal ligt ze ook aan de zijkant en niet tussen ons in.Ze kan bij ons trouwens niet uit bed vallen we hebben het helemaal veilig gemaakt :).

Deel Deze Pagina