De oneindig lijkende strijd; veel afvallen als eis voor vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Annedore, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Voor iemand die een bloedhekel heeft aan sporten, vind ik dat je het heel goed doet! Verlies vooral niet je motivatie uit het oog, leuk of niet, je doet het voor je grootste wens.

Wat is je bmi momenteel? Erg ver boven die 32? je bent al bijna 14 kg afgevallen, dat zou toch iets moeten betekenen voor degenen die gaat beslissen of jullie mogen beginnen? Ik vind het in ieder geval al heel goed van je!

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat naar je van je vmk. Ik weet helaas hoe dat is. En het gevoel dat je moeder wilt worden wordt er alleen maar sterker van he?

Dat je zo moeilijkk afvalt komt dat door je schildklier?

Ik val zelf moeilijk af door de pcos en de kilo's komen er ook zo snel bij bij mij! Herken jij dat?
    Als een ander 2 weken vakantie heeft en lekker geniet komt ie 2 kg aan en ik wel 5 kg!

Heb je de periode van ziek zijn achter je kunnen laten?
    Zo te lezen ben je heel goed bezig met bewegen, houd dat sowieso vol!

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

En een maagverkleining? Stukje definitiever en veel effectiever.
    Kijk eens op de website van het Slotervaart : Over ons. Gezien je BMI kom je in aanmerking om het via de verzekering te doen. Ze zijn ontzettend goed in dat ziekenhuis. Ben zelf in 10 maanden 57 kilo afgevallen tot ruim beneden de 100. Ik ben nu 32 jaar, heb alle dieten in mijn leven al gedaan en niets hielp (blijvend) ook een maagband niet. Een maagverkleining heeft mijn leven blijvend veranderd en ons aan een 2e kindje geholpen want door het afvallen ben ik super vruchtbaar geworden en per ongeluk bezwangerd :) Heel blij met dit extra kadootje :)

Sterkte meid in je afvalrace. Weet als geen ander hoe moeilijk en zwaar dat het is...

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Gister had ik een dip. Een ernorme dip. Ik ben al weken bezig met kiespijn en vooral er vanaf te komen. Het frustreert me enorm, omdat:

Sinds de zwangerschap van Melle, vanaf 12 weken, heb ik iedere dag rugpijn gehad. Sinds afgelopen november tob ik met een slijmbeursontsteking in mijn schouder.
    Daar heb ik goed asn gewerkt met fysio en de pijn was heel acceptabel geworden, waar ik enorm van genoot! En dan begint mijn gebit te zeuren! :$

Afgelopen 2 weken dus 2 x in de tandartsstoel gelegen en gister bereikte ik qua pijn weer zo'n hoogtepunt dat ik er van moest janken.
    Dus 400 mg ibu en 2 paracetamol en te veel chocoladezooi hielpen mij de avond door ;)

Beetje jammer, maar ik kan er nu niks meer aan doen.

Wat wel een wow moment was, was dat ik ook in mijn wanhoop pringels en dorito's had gehaald en dat smaakte me voor geen meter! Nee, ik kon er niet van genieten en de zo goed als volle verpakkingen staan in de kast.

Sinds 3 weken ben ik mij aan het verdiepen in paleo voeding, oftewel oervoeding. Nu eet ik niet 100 % paleo, maar ik richt mij op 70 tot 80 % paleo en de rest andere verantwoorde voeding. Gewoon gezond verstand gebruiken en dat gezonde verstand hielp mij van het weekend met:

Geen stroopwafel bij de koffie met visite
    Geen broodje maar een salade bij de subway
    Geen 3 bolletjes ijs, maar 2 ;)
    Geen bitterballen en stokbrood (we aten bij miijn ouders)

Oervoeding bevat geen brood. Ik snap waarom. Maar ik kies er, met mijn gezonde verstand, voor om wel brood te eten. Met mate. En dan niet van tarwe, maar van spelt. En ook nog eens zelf gebakken :) heerlijk en vult als een tiet! De periode dat ik 4 tot 6 boterhammen at tussen de middag is voorbij! Hoera!

De afgelopen 8 dagen heb ik geen calorie geteld, geen koolhydraat bijgehouden en toch was ik vanochtend 2 kg lichter dan op 8 juli :)
    Eens kijken hoe lang dat zo doorgaat...

Qua beweging is er een beetje de klad in gekomen met mijn fysio oefeningen en daar heb ik mezelf mee, want mijn rugpijn neemt toe. Dus, ik weet wat ik moet doen ;)

Vanochtend de dag begonnen met 45 minuten fietsen met zoontje achterop. Heerlijk door het bos!

Zijn er meer meiden met honden overigens?

Ik heb 2 honden, waarvan er 1 bij mijn ouders woont sinds kort. Zij kon niet samen met zoontje.

Vergeet niet: eet goed en voel je goed! En bewegen: al fiets je een half uurtje, dat is nog altijd beter dan een half uur met een reep chocolade op de bank ;)

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat een geweldig resultaat en dan ook nog een kleintje als beloning! Wat een succesverhaal zeg, leuk om te lezen!

Maar ik durf dus geen maagverkleining, want ik ben echt heel bang om onder narcose te gaan :) mocht ik ooit het punt bereiken om wel bariatrische chirurgie te overwegen, dan zal ik eerst psychische hulp nodig hebben om van mijn narcose angst af te komen...

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Lieve Anne,

Hier geen ervaring zoals je weet maar ik ga je wel weer steunen. Net als de vorige keer. Je kan dit lieverd, weet ik zeker. Af en toe een dip is niet erg zolang je het daarna maar weer oppakt. Ik blijf je volgen.

Dikke kus.

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dank Nyn :)

Kussie terug

8. Merryn

Merryn Lid

20 feb 2012
    99
    0
    0
    Was inderdaad naar. Na ruim een jaar eindelijk blij dat ik zwanger was en toen toch heel snel er na mis.

Ja, moeilijk afvallen en heel makkelijk aankomen hoort bij schildklier. Ik ben recent op vakantie gegaan en heb behoorlijk opgelet en gelukkig maar 1 kilo meer, maar ik heb er wel behoorlijk voor op moeten letten.

Afgezien van vermoeidheidsklachten heb ik het behoorlijk achter me kunnen laten.

Bewegen vind ik inmiddels ook lekker en mis het echt om niet te sporten.

Wat naar zo'n dip en kiespijn. Het maakt het wel lastig. Je hebt wel een heel aantal dingen weten te laten. Goed!

Hier ben ik alles weer aan het oppakken na een weekend kamperen met vrienden waarin ik niet zelf voor mijn eten kon zorgen. Ik heb het gemerkt, te veel koolhydraten, te weinig fruit en groente en ik zit en verstopt en weer anderhalve kilo meer. Heel irritant, hopelijk wordt het snel wat minder.

Operatie heb ik wel over nagedacht. Ik sluit het nog niet uit, maar ik blijf niet happig op opereren als het ook anders kan. Nu eerst kijken of dat een beetje gaat lukken de komende tijd nu mijn schildklier goed is, anders toch serieus naar gaan kijken.

9. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Vervelend als je met zo een pijn zit. En dan zo lekker schransen om jezelf beter te voelen ha klinkt bekent. Maar weer netjes van de -2 kilo hoor.Had net berekent mijn bmi is nou 34 aaah nog veels teveel!! Maar ik hoop ook in het ziekenhuis dat ze zien dat ik echt heel erg mijn best doe. Tja sinds eind maart tot nu -13.5 kilo Ze moeten ook geen uithongering verwachten toch? Ach ja we zullen zien, maar meid houd de moed erin en het gaat ons allemaal lukken!!

10. Merryn

Merryn Lid

20 feb 2012
    99
    0
    0
    Wat goed -13,5! Gaat hard bij jou. Ik ben al blij met 1 of 2 kilo per maand. Ik hoop dat het ziekenhuis het genoeg vind bij jou. Naar welk bmi moet je?

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Nieuwe dag nieuwe kansen Anne. Go for it.

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    En zo is het Nynke! Al ging het gister niet zoals je gehoopt had, dan heb je vandaag de kans om het anders te doen!

Ik zou eigenlijk nog even in beweging moeten komen vandaag. Vanochtend met zoon bezig geweest, boodschappen gehaald en wat huishouden gedaan. Melle is nu net wakker van dutje vanaf 12:30.
    Maar wat te doen? Dat is soms lastig met mijn mannetje om me heen ;) hij heeft vandaag totaal geen zitvlees. In de kinderwagen boodschappen halen was al een uitdaging vandaag :D dus een uur wandelen met hond zit er vandaag niet in, fietsen ook niet.....had binnen even kunnen sporten, maar het is hier zooooo warm :(
    En terwijl ik dit typ, besef ik me hoeveel excuses ik eigenlijk zit te benoemen :$
    Vanavond ga ik met hond op pad, als man thuis is en zoontje op bed ligt. Daaaaaaaag excuses, hallo mogelijkheden! :)

Voordat ik zoontje uit bed ga plukken zal ik nog even snel een salade snijden voor mijn lunch van morgen. Ik begin morgen om 7:00 uur en moet dus van te voren nadenken over wat ik morgen ga eten. Doe ik dat niet, dan gaat het fout.
    Hoe doen anderen dat?

13. Merryn

Merryn Lid

20 feb 2012
    99
    0
    0
    Je zit inderdaad excuses te verzinnen waarom dingen niet kunnen. Ik ken ze (deels) overigens wel. Soms gewoon geen zin in een stuk lopen ofzo, zeker niet alleen en zonder hond. Om nou mijn kat aan te lijnen... ;)

Ik werk niet, dus ik heb niet heel vaak last van lunch mee moeten nemen, maar als ik dat moet neem ik vaak een salade mee, volkorenbrood met iets wat ook wat warmer lekker blijft. Hoe dan ook wel dingen meenemen, iets halen is veel ongezonder.

Hier gaat het vandaag lekker, klein uurtje gesport (lang leve de airco in de sportschool), gezonde en lekkere lunch met een salade met komkommer, bosui, wat kappertjes en een beetje jonge kaas en een boterham met ei, ontbijt standaard en zo een beetje pasta met een tomatensaus, veel groente en rundergehaktballetjes.
    Morgen een dagje zeilen, dus ook lekker in beweging, en weer salade mee als lunch in een koeltas. :) Geloof alleen dat er een vriendin die mee gaat boterkoek wilde bakken, dus streng zijn en een heel klein stukje alleen nemen.

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hoe ging het vandaag Anne??

15. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    brabant
    Ik moet naar 32 ben er bijna hij was nou 33.6. Maar dat warme weer helpt nou wel gelukkig. Heb geen honger maar dat is bij iedereen als ik dat zo hoor. Is alleen maar gunstig:D.
    Maar dames vandaag nog bewogen? Geen excuses verzonnen? Het is ook eigenlijk veels te heet om intensief te sporten toch? Ben net wel met de hond weg geweest maar pfff en dan gaat het nog veel heter worden.

16. Merryn

Merryn Lid

20 feb 2012
    99
    0
    0
    Ik heb gisteren de hele dag gezeild. Niet intensief gesport, wel veel bewogen. Wel ook een stukje gezwommen, dus ook wat intensiever bewogen. En erg lekker om een dag op het water te zijn met dit weer. :)

Vandaag ligt er een berg huishoudelijke klusjes op me te wachten en ik denk dat dat genoeg beweging is voor vandaag met deze temperatuur.

17. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    brabant
    Pff idd die hitte is niet leuk hoor. Ik werk dan in de huishoudelijke dienst op een vakantiepark, heb toch flink staan zweten vandaag. Maar jij hebt anders zat gedaan gister ;)
    Ik ga vanavond nog ff fietsen en dan vind ik het goed hoor. Mijn weegschaal liet vanochtend zien dat hij blij was met mij. Dus doe iets goed haha.
    Annedore hoe gaat het bij jou??

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Anne!!!!!!!!!!!! Posipower voor jou!!!!!
    Je kan het, je wil het en je doet het!!!!!!!

Denk aan je einddoel, vooral tijdens dipjes! Plak een mooie foto van -18kg op de snoepkast oid en vooral, laat je man boodschappen doen. (hihi, doe ik ook altijd, anders ken ik mezelf) Of ga na het eten boodschappen doen, werkt ook!:D

Ik ben niet bezig met afvallen voor een kindje, want wij zijn compleet, maar ik wil wel afvallen. Nu 5kg eraf en ook ik sta nu stil en er is zelfs al meer af geweest...Ik wil zo graag een fitte mama zijn. Mijn moeder is op dit moment met Siem aan het zwemmen en ik zou dat moeten zijn! Maar ik durf echt het zwembad niet in, helemaal niet hier in het dorp waar ik geboren ben en dus iedereen me kent!:)

Bewegen heb ik ook een bloedhekel aan. Heb een mooi abonnement bij de sportschool, maar doe er niks mee. Ik schaam me dood tussen al die showballen en strakke dames...met mijn (mooi gevonden, wie zei het ook alweer?:D) rode plofkop!

Ik zit weinig meer op zp, maar dat is vooral omdat de laptop stuk is en ik de tablet of foon verschrikkelijk vind typen (nu op laptop bij ouders) maar ik ga je zeker volgen! Je gaat deze strijd winnen lieve Anne! Er komt een broertje of zusje voor Melle!!!!

Zet hem op!!!!

Dikke knuffel Loesie

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Loesie! Dankjewel meid! En jij gaat ook die kilo's kwijtraken en dan een mooi badpak, of misschien wel bikini :p, kopen en zwemmen met je mooie kinderen!

Sorry, dat ik wat stil was. Ik werk donderdag en vrijdag de hele dag, dus kom dan niet toe aan zp. Maar over 5 weken ben ik werkloos, dus dan ben ik hier meer te vinden ;)

Ik ben die bewuste avond nog heerlijk met man, melle en hond een uur door het bos geweest. Was fijn :)

Gisteren was ik dus de hele dag aan het werk. Qua eten ging het niet zo goed :x beetje jammer. Was met werk (bso) naar pannenkoekenhuis, dusssssss :D Ik merk ook dat mijn man soms verslapt. Dan ben ik moe en voel me niet lekker in mijn vel en dan heeft hij medelijden met me waardoor hij me van alles laat eten wat niet de bedoeling is. Dus we hebben even goed gesproken ;) na het ijs met slagroom...neeeeeeeeeh :x wat stom van ons, slap moment, slap, slap, slap :(

Vandaag gaat goed qua eten. Bewegen nog niet, maar als Melle straks wakker is gaan we even op pad met hond.
    Heb net zelf boodschappen gedaan, want ik kan dat juist alleen heel goed ;) met man erbij ben ik meer geneigd lekkere dingetjes te halen....voor de gezelligheid ;)

Hoe gaat het bij jullie deze zaterdag? Vind het altijd de lastigste dag van de week qua eten.

Eten jullie overigens gewoon alle voedingsmiddelen, of zijn er dingen die jullie vermijden?
    Ik probeer zelf suiker te vermijden, tarwe eet ik niet meer en ik gebruik geitenzuivel ipv koeienzuivel.
    Dus eet ik niet elke dag brood en als ik brood eet, dan eet ik zelfgebakken speltbrood.
    Ik eet veel eiwitten, groenten en fruit. Ik eet als ik trek heb en dan eet ik ook tot ik genoeg heb gehad. Als ik op een punt kom dat ik niet meer afval, dan zal ik mijn porties geleidelijk aan verkleinen.

Videlsje: je hebt je doel bijna bereikt, nog ruim anderhalve punt van je bmi doel af! Ik zou als arts echt wel alvast goedkeuring geven om te beginnen, als je ondertussen verder zou afvallen. Maar dat ben ik ;)

Merryn: en lekker gezweet tijdens het huishouden? ;) heb je je goed kunnen houden qua voeding tijdens het zeiltripje?

Nou, zoontje heeftf inmiddels 2 uurtjes geslapen, dus ga hem eruit halen. Nog even lekker de buitenlucht in!

20. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    brabant
    Ja netjes anne! Maar die momenten van oh dat had ik beter niet kunnen doen heb ik ook hoor. Als we een uit eten gaan of een verjaardag heb ik ga dan niet alles afwimpelen omdat ik op "dieet" ben. Gun mezelf alleen wel minder grote porties maar doe wel gezellig mee.

Maar de zaterdag is niet zo een probleem voor mij ik heb zeer onregelmatige diensten en dat is een probleem, vooral de late diensten. Ik begin dan om 3 uur tot 10 ongeveer tja eten gaat dan wel altijd slecht.

Maar kwa voedingsmiddelen ik vermijd eigenlijk alleen suiker en probeer zo min mogelijk varkensvlees te eten(ook hartstikke vet). Ik ben op vastere tijdstippen gaan eten en meerdere keren per dag.

Volgens de dietiste was dat bij mij het grootste probleem. En ze heeft gelijk gehad. Maar je hebt op een gegeven moment dat het niet meer zo hard gaat en je beter je best moet gaan doen. Ik heb van de week weer een afspraak met de dietiste kijken wat ik anders moet gaan doen ben er ook alweer een jaar geleden voor het laatst geweest haha.

Verders met sporten jezelf even dwingen en dan komt het wel goed. Op den duur heb je er een gewoonte van gemaakt. Ik spring nu ook weer ff op mijn hometrainer ;)

Deel Deze Pagina