De oneindige wijsheid van mijn lief

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Floddertje, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve meiden,

    Gisteren is het bewijs geleverd; mijn vriend is een grote lieve schat!

    Toen het er na bijna twee dagen overtijd uitzag dat ik toch ongi ging worden (en ja hoor, ongi geworden) ging ik teleurgesteld, een beetje verdrietig en ook een beetje boos, bij m'n vriendje liggen.

    Toen bleek pas wat een lieve wijze man 't is. Ik wil zijn wijsheid graag delen met de meiden hier, wie weet heeft iemand er wat aan. Mij heeft het in elk geval heel veel geholpen.

    Wat zei die lieverd? Dat ik ook moest kijken naar de leuke kant van het (nog) niet zwanger zijn. Hij blijkt dus elke keer heel erg mee te leven, dit wist ik helemaal niet. Hij weet ook wanneer mijn NOD is en hij vindt het dan net zo spannend als ik.

    Hij probeert te genieten van de spanning rond m'n NOD. Ook vindt hij het elke keer als we klussen heel bijzonder dat die kluspartij tot een beebje zou kunnen leiden. Ook die gedachte is iets waar hij van geniet.

    Hij kijkt, net als ik, heel erg naar uit naar de dag dat ik wel een positieve test heb natuurlijk. Hij is benieuwd naar de veranderingen in mijn lichaam, hij wil weten of hij ook al tijdens de zwangerschap een band met het kindje op kan bouwen. Maar hij vindt deze tijd ook wel heel erg leuk.

    Het klussen, de spanning. Het is voor hem (en voor mij) ook allemaal heel bijzonder en het geeft hem heel erg het gevoel dat we hierdoor nog dichter bij elkaar komen. Hij ziet mij de laatste tijd ook volwassener worden. Ik heb meer geduld, ik ben 'zachter', zelfverzekerder en nog vrouwelijker. Hij vindt het prachtig.

    Op die manier had ik het nog nooit bekeken. En die lieve woorden van hem zorgden ervoor dat ik gisteren toch nog met een big smile in slaap viel. En ook nu, nu ik zowat verga van die ongi-pijn bezorgt het me nog een glimlach.

    Ik mag van hem gaan ovulatietesten deze maand. Hij zegt dat hij er alles aan wil doen om ervoor te zorgen dat er binnenkort ook in mijn buik een lief klein kruimeltje groeit. Maar tot het zover is probeert hij te genieten van de bijzondere tijd ervoor. En dat ga ik ook doen!

    Het is misschien een lang verhaal geworden (ik heb 't al aardig ingekort) maar ik hoop dat er iemand is, misschien iemand die ook vandaag ongi geworden is en die verdrietig is dat het deze maand nog niet raak is, bij wie dit gezichtspunt ook een glimlach op haar gezicht brengt.

    En dames, denk nu niet dat mijn vriend een enorme romanticus is. Tot gisteren was hij altijd zeer koel en relaxed onder het hele zwanger worden. Maar gisterenavond heeft hij zich echt helemaal bloot gegeven! Mijn lieve kanjer.
     
  2. kellox

    kellox Fanatiek lid

    25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Meid, wat SUPERLIEF van je vriend!
    Dat zijn toch de dingen die tellen!
    hihi nou als je je nog rot mocht gaan voelen, denk dan aan die lieve woorden, zal je vast op de been houden! hihi

    Ik heb gelukkig ook echt een lieverd die zo nu en dan van die dingen zegt waardoor je helemaal in de 7e hemel bent! :)
     
  3. Noa25

    Noa25 Fanatiek lid

    23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Wat een lieverd!
     
  4. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Goed zijn ze hè? Die mannen. Af en toe wil je ze wel achter het behang plakken, maar soms... soms zijn ze echt om te snoepen!
     
  5. claire

    claire Fanatiek lid

    8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    Idd superlief is het!

    En ik denk ook soms verkeerde dingen van mijn ventje hoor :) juist omdat hij vaak zo koel en nuchter reageert maar niets is minder waar!

    Gisteren waren we aan het 'klussen' geslaan (lees: vrijen want mijn ei is nog niet in zicht) en nadien hadden we nog een babbel. Hij zei dat elke keer bij het vrijen toch aan een beebje denkt en hij wil het enorm graag. Hij wil zo graag aan iedereen kunnen vertellen dat we zwanger zijn en een kleintje verwachten, hij is ook zo nieuwsgierig naar de reakties maar hij geniet ook ten volle van deze periode ervoor nu.
    Terwijl ik met mijn gedachten na ons vrijpartij bij de eventuele koop zit van een huis, zit hij toch steeds meer aan een baby te denken.
    Hij zei zelfs dat hij die baby belangrijker vind dan het huisje dat we zouden kopen binnenkort, de baby staat op de eerste plaats voor hem, en om dat te weten, doet het toch enorm goed en weet ik dat we er SAMEN voor gaan (ik probeer het de laatste tijd steeds meer uit mijn hoofd te zetten en hier ontspannender in te zijn) en dat hij er minstens evenveel aan denkt dan ik

    liefs
    claire
     
  6. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hihi... en dan zeggen ze wel eens tegen ons dat we er teveel mee bezig zijn ;) Wat zijn het eigenlijk toch schatten hè, die mannekes van ons...
     
  7. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Zo te lezen hebben jullie een heel goed gesprek gehad en heeft het veel duidelijkheid gegeven. Dat moet inderdaad een heerlijk gevoel zijn. Geniet ervan zou ik zeggen.

    Voor de ovulatietesten zou ik echt de digitale van CB aanraden.
     
  8. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    wat een kanjers die kerels van jullie!
    die van mij is ook echt een schat hoor, maar hij is er gewoon wat nuchterder over, waar opzich ook niks mis mee is
     
  9. Happy1980

    Happy1980 Fanatiek lid

    14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Wat een schat heb je toch zeg.

    Moet zeggen dat die van mij ook wel met me mee leeft. Gelukkig zitten we pas in ronde 2, maar we hebben wel zo iets van als het komt dan komt het, we genieten gewoon van de tijd er voor.

    Als je het zo bekijkt, is het ook minder erg om ongesteld te worden!
     
  10. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi Maranka, ik heb de gewone ovu-testen van CB gekocht. De digitale was nergens te vinden.
     
  11. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Oooh... Ik krijg gewoon bijna tranen in mijn ogen als ik dit lees! Dit is zo lieefffff... Goh, zo'n uitleg moet gewoon uit de grond van z'n hart komen. Echt... Als ik jou was meid, zou ik die big smile ook niet meer van mn gezicht halen deze week...

    En elke keer als het wat tegen zit, kan je nog steeds deze topic openen en nog eens overlezen.

    De mijne is ook wel een schatje hoor, ik heb ook niet te klagen. Maar deze uitleg is écht wel uitzonderlijk lief :)
     
  12. essiee

    essiee Actief lid

    28 aug 2006
    320
    0
    0
    Gelderland
    Hummeltje,

    De tranen lopen bij mij over de wangen, wat een schat van een vriend heb jij zeg! Deze moet je zeker voor altijd houden.

    Ik heb zelf ook zo'n schatje die niet kan wachten tot we een positieve test krijgen. Mijn NOD is nu op zijn verjaardag dus ik hoop echt dat het nu raak is want een mooier verjaardagskado kan ik hem toch niet geven!

    Ik hoop voor jullie dat jullie snel zwanger zijn en er volop van kunnen gaan genieten samen.,

    Liefs essiee
     
  13. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik doe 'm ook echt niet meer weg!
     
  14. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Wat lief! Dat is gaaf joh!
    Die schatman van mij heeft ook wel eens zo'n wijsheid ;) waar je helemaal bij wegzwijmeld omdat 't zo lief is! ;)

    Geniet ervan samen.
    Ik herken 't gevoel dat je dichter bij elkaar komt door 't samen over dat soort dingen te hebben. Alleen 't idee dat je samen paps en mams kan worden (misschien binnenkort al gáat worden) kan me in mijn gevoel zó dicht bij mijn mannetje brengen!
     
  15. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Precies, zwanger zijn is heel bijzonder, samen een kindje hebben is heel bijzonder, maar samen 'aan het werk' voor een kindje is minstens zo bijzonder.
     
  16. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ja wat ontzettend lief! Ik ben zelf al een tijdje op weg in mn zwangerschap maar ik denk soms ook echt nog wel eens terug aan de 'klus-tijd'..dat wás ook superspannend en heel speciaal. Je hebt gewoon een schat die goed kan relativeren en er het positieve in ziet...dat is geweldig en heel belangrijk in het leven!

    Hopelijk is het gauw raak meid..maar ondertussen lekker genieten!
     
  17. KatSas

    KatSas Bekend lid

    wauw...wat een lieverdje...dat maakt dan weer zoveel goed!

    Heerlijk zijn mannen soms...grinsssssssssss
     

Deel Deze Pagina