Zijn er nog meer meiden die bezig zijn met hun eerste kindje, ik denk richt een nieuw topic op zodat we hier lekker met z'n alle kunnen kletsen over alles wat we voelen denk etc. Wij hebben er namelijk voor gekozen om onze wens voor ons zelf te houden, maar als vrouw zijnde heb ik echt behoefte om hier over te kletsen ! Dus gewoon een gezellig topic waar je lekker kunt kletsen!
Heey, Wij zijn ook bezig met ons eerste kindje. Zit nu midden in ronde 3. Spannend dus. Wij hebben het wel aan wat mensen verteld. Ik heb namelijk een hoop vriendinnen/nichten die zwanger zijn op dit moment. Ik ben zelf in juli gestopt met de pil. Wanneer ben jij gestopt? Ik ben helaas nog niet echt regelmatig ongesteld en heb vrij lange cyclussen. Ik vind het ook erg leuk om te kletsen met vrouwen die ook graag een eerste kindje willen.
Hoi meiden! Ik zit in hetzelfde schuitje! Ik heb het ook aan niemand verteld (sommige mensen weten wel dat we er over nadenken) en heb me aangemeld op dit forum om erover te kunnen kletsen! Ik ben de eerste in mijn vriendengroep die er mee bezig is dus zij hebben ook allemaal geeeen idee wat nod, doo enzo is. Vervelend mz25 datje cyclussen zo lang zijn ik had dat ook toen ik was gestopt.. Het duurt kennelijk even voordat je lichaam weer went aan het moeten doen zonder al die extra hormonen!
Hey, @BlossomBaby: Leuk dat je mee komt kletsen. Hoe lang geleden ben je gestopt met de pil? Ik zit nu in ronde 3. Verwacht komende dagen mijn eisprong. Hoe lang zijn jouw cyclussen nu en in welke ronde zit je? Een vriendin is nu 25 weken zwanger. De rest is er idd nog niet mee bezig. Mijn schoonzusjes hebben al wel kids en zijn ook van mijn leeftijd of net wat jonger. Dat is dus wel heel leuk. Het wegblijven van die hormonen zorgt bij mij ook voor veel puistjes:x.
Ik ben al bijna twee jaar gestopt met de pil, omdat ik telkens schimmelinfecties kreeg :x toen ik van die extra hormonen af was heb ik er geen last meer van gehad! We hebben het toen met condoom gedaan en na mijn vorige menstruatie gestopt daarmee we zitten dus in de eerste ronde! Ik heb inderdaad ook meer last van puistjes gekregen sinds het stoppen, en ben er een cupmaat op achteruit gegaan!! Wat leuk dat er al zoveel meiden in jouw omgeving zwanger zijn en kindjes hebben! Het lijkt me heel fijn dat je dan alles aan ze kan vragen als het eenmaal zo ver is! Aan de ene kant vind ik het super leuk dat ik de eerste zal zijn van mijn vriendinnen(hopen we dan) maar aan de andere kant ook wel weer beetje eng ofzo.. Denk niet dat ze het écht zullen begrijpen sommige dingen.. Mijn cyclussen zijn naar mijn wens nog steeds vrij lang, tussen de 32 en 42. Doe jij ovulatietesten of hou je het op een andere manier in de gaten?
Hi meiden gezellig dat jullie ook willen kletsen. Ik zit in ronde 2, ben 27, mijn cyclus was de afgelopen keren rond de 29 dagen. Bij ons is niemand bezig met kindjes, daarom ook zo blij met dit forum om gewoon lekker alles te delen. Jeetje blossombaby wat vervelend van die infecties, gelukkig nu lekker aan de klus haha! Hoe ver zit je in je cyclus nu?
Ik zit nu op 5 dpo.. Het is zo raar want ik had gister opeens onwijs buikpijn (menstruatieachtig), heb toen een kruik gemaakt en toen ging het wel. Nu voel ik het bijna niet meer maar werd ik wel een beetje misselijk wakker.. Ik ben zo bang dat ik het mezelf allemaal maar aanpraat! 5 dpo is namelijk wel een beetje vroeg om zw gerelateerde symptomen te hebben denk je niet? Hoe voel jij je nu? Zie dat je over 4 dagen kan testen, spannend!!! Wat is je gevoel erover of weet je het echt niet?
Nou ik voel echt van alles: - rommeldende darmen - steken onderbuik/lies - kan niet meer op me borsten liggen (in bed hihi) - in vlagen misselijk de hele dag door - veel boeren (zo charmant) - onrustig slapen - vanochtend voor het eerst een bloedsmaak in me mond (maar kan ook toeval zijn dat ik vannacht iets kapot heb gebeten). Ik probeer enigsinds nuchter te blijven, maar ik voel dus echt van alles maar of het ook wat is of dat ik het mezelf aanpraat... Het ene moment denk ik ja ik ben hartstikke zwanger, en het volgende moment denk ik doe niet zo gek. Echt niet zo snel zwanger, je haalt je vanalles in je hoofd.. dus we moeten het maar afwachten. Ik wil woensdag pas gaan testen als ik niet ongi word. Kijken of ik dat red hihihi!
IK had gelijk na me eisprong al die druk in me buik hoor, bedoel niet kan te vroeg zijn ofzo. Ieder lichaam is anders natuurlijk, en wat jij voelt hoeft een ander niet te voelen. Het zou heel goed kunnen dat je wel zwanger bent. Als je klachten straks wat veranderen, innesteling zit tussen 5 en 9 DPO dus meid het kan echt.. wat denk je zelf?
@Blossombaby: fijn dat je al twee jaar gestopt ben met de pil. Ik dus sinds juli. Ben er wel erg blij mee. Had vaak migraine achtige hoofdpijn met de pil. Nu bijna niet meer. Ik hoop cyclussen van tussen de 36 en 41 dagen. Hopelijk wordt dat nog wat korter naarmate ik langer gestopt ben met de pil. Ik test nu sinds dag 10 met ovulatietesten van clear blue en zwanger en kids. Ze worden al wel donkerder. Eerste twee rondes niet gedaan maar nu wel. Ik voel de eisprong namelijk niet echt. Ik kijk ook regelmatig naar het slijm in mijn vagina. Misschien dat ik de volgende ronde ook ga temperaturen. Spannend zeg die kwaaltjes. @Joyce2013: je hebt ook al echt kwaaltjes zeg. Nu moet ik zeggen dat ik dat de vorige ronde ook had en toch gewoon ongi geworden. Weliswaar 5 dagen te laat maar toch. Je lichaam kan je echt voor de gek houden:x. Ik test ook pas als ik echt over tijd ben. Eerder niet. Wel spannend zeg. Ik zit nu op dag 17. Had gister opeens wat bloed bij het slijm. Heel raar. Terwijl we de dag ervoor geen sex hadden gehad. Gisteravond wel weer geklust en toen zat er ook wat bloed bij. Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Ik verwacht mijn eisprong pas begin volgende week op basis van een cyclus van 36-41 dagen.
@Joyce2013, eerlijk gezegd denk ik niet dat het deze ronde raak is bij mij. Ik voel wel af en toe rare dingen, maar deze symptomen had ik vorige maand ook en toen werd ik ook ongesteld.. En heb niet echt het idee gewoon ofzo! Ben zo benieuwd wat het bij jou wordt! Je kan je dan haast niet voorstellen dat er niks aan de hand is he met zoveel gekke dingen/gevoelens @MZ25, ik vind het ook super fijn om van al die hormonen af te zijn! Het voelt veel natuurlijker ofzo Van dat bloedverlies, ik heb dat ook wel eens gehad, een beetje bloed (of meer bruinig) verlies gehad een week voor de ovulatie! Ik heb geen idee waar het door komt.. Misschien nog restje van de menstruatie? Of per ongeluk beetje losgekomen bij het opbouwen van het baarmoederwand? Ik zou me er in ieder geval geen zorgen over maken! Hebben jullie ook angst dat het misschien super lang gaat duren, of dat je er misschien over een half jaar ofzo achter komt dat je onvruchtbaar bent, of je vriend? Ik kan daar echt soms bang voor zijn, zie me eigenlijk mn leven later niet voor me zonder kinderen Denken jullie dat alle vrouwen hier bang voor zijn? Of ben ik een soort doemdenker
@Blossombaby: ik voel idd elke maand ook zo veel. Het begint meestal rond de eisprong en duurt tot het begin van mijn ongi. Ik denk dan zal ik dan zwanger zijn of toch niet. Helaas dus nog niet. Ik maak mij ook geen zorgen om het bloed. Ik had alleen meer zo iets van huh, hoe kan dat op dag 16. Die angst dat het lang gaat duren herken ik zeker. In mijn nabije omgeving is iedereen snel zwanger geworden. Ik ken echter ook verhalen van mensen die het hele medische traject in moesten. Ik zie mijzelf later ook niet zonder kinderen. Ik heb er alles voor over om kinderen te krijgen. Het liefst 3. Ik hoop toch wel binnen het jaar zwanger te zijn. Daarom wilde ik ook graag op wat jongere leeftijd beginnen aan kinderen. Ik ben nu 25 dus dat vind ik wel geruststellend dat ik nog zeker 10 jaar heb. Hoe oud ben jij eigenlijk? Hoeveel kinderen willen jullie? Morgen ga ik even met vl op pad om vast naar babyspullen te kijken. Vl is lang dus we hebben een hoge kinderwagen nodig bijvoorbeeld. Maar vast even kijken wat er allemaal is. Nu voel ik mij nog fris en fruitig. Tijdens mijn zwangerschap misschien wel niet de eerste maanden. Hebben jullie al spullen gekocht of bekeken en wat vinden jullie mooi?
Ik ben 24 (vl is 30), ik vind het inderdaad ook een fijn idee dat ik nog ruim de tijd heb! Al zou ik er niet 10 jaar mee bezig willen zijn hoor.. Zag laatst een stel bij babyboom, die al 9 jaar bezig waren. Medisch gezien was er niets mis met hun. Het was echt vreselijk want hun hele leven draaide daar om en je zag echt het verdriet in hun ogen Ze zeiden ook we gaan door tot het lukt! Denk dat ik wel een soort grens zou trekken ergens, en vanaf dat punt een andere zinvolle en leuke invulling voor mijn leven zoeken haha Het liefst wil ik minimaal 2 kindjes. Ik kom zelf uit een gezin van 2 kinderen (2 jaar jonger broertje) dus dat is wat ik ken denk ik Hoewel 3 kindjes me de laatste tijd ook wel leuk lijkt! Hoeveel jaar zouden jullie tussen de kinderen willen? Vroeger wilde ik ze altijd snel achter elkaar, maar de laatste tijd begin ik ook de voordelen in te zien van wat langere tussenpozen! Wat leuk dat je al een beetje gaat kijken, waar ga je dan heen? Zoiets als babywereld ofzo, of gewoon de stad in? Ik heb wel op internet gekeken wat ik allemaal zou willen hebben als het eenmaal zover is, en ook al een beetje hoe ik de kinderkamer zou willen Qua kinderwagen vind ik de Joolz Day heel mooi! Ga je ook echt al dingetjes kopen? Soms zie ik wel superlieve kleertjes oid, en dan denk ik zal ik het gewoon alvast kopen maar het voelt dan toch een beetje gek. Willen jullie het op een speciale manier vertellen als jullie zwanger zijn (aan je ouders, vrienden etc)? Of gewoon vertellen van ik ben zwanger Ik kan daar echt uren over fantaseren, maar ben er nog niet uit. Het lijkt me heel leuk om bijvoorbeeld met kerst iemand een fotolijstje met echo cadeau te doen als verassing! En willen jullie de zw test samen met je vriend doen of doe je het alleen en vertel je het hem dan op een leuke manier?
Ik ben 25 en vl is 27. Ik wil er ook geen 10 jaar mee bezig zijn. Bij een jaar kom je al bij de huisarts terecht. Ik heb nu ook zulke lange en onregelmatige cyclussen. Ik hoop dus dat hier nog verandering in komt. Ik wil er ook geen 10 jaar mee bezig zijn. Ik wil graag 3 kinderen als het lukt natuurlijk en vl ook. Zelf denken wij aan twee jaar tussen de kids. Dat vind ik makkelijk en dan ben je na een jaar of 7/8 ook uit de luiers e.d. Is ook wel zo makkelijk. We gaan naar Babypark. Echt een hele leuke winkel. We gaan gewoon kijken in principe. Wat leuk dat jij de Joolz Day ook mooi vindt. Ik wil die ook erg graag hebben. Vl is lang en dit schijnt een goede kinderwagen te zijn voor lange mensen. En hij is mooi en niet zo standaard. Wel duur ook. Ik heb in augustus al twee rompertjes gekocht. Gewoon voor de leuk. Ze zijn zo lief. En je hebt ze toch hopelijk snel nodig. Wij wonen op dit moment even bij mijn ouders. We willen van de zomer wel weer wat voor ons zelf zoeken maar vl heeft nu nog geen vast werk. Ik wel. Mijn moeder weet dus dat we bezig zijn e.d. en ik heb het hier met haar dagelijks over. Voor haar is het dus geen verrassing meer. Voor mijn schoonouders natuurlijk wel en voor mijn vader en zusje. Moet nog bedenken hoe wij het gaan zeggen. Misschien een slabbertje of een boekje van opa en oma. Voor mijn schoonouders zijn Vl en ik de laatste die aan kinderen beginnen. Mijn schoonzusjes hebben allebei al een meisje. Voor mijn ouders zijn wij de eerste (als het goed is). Vorige maand was ik overtijd. Toen hebben we samen getest. Vl heeft nu wel werk gevonden voor een half jaar dus dan kan het zijn dat hij aan het werk is. Dan doe ik de test alleen en vertel het op een leuke manier. Ik koop dan een leuk mutsje ofzo met i love daddy. Wat voor babykamer willen jullie en gaan jullie dingen tweedehands kopen?
Leuk, een kleinschalig topic met meiden in dezelfde situatie! (al is dat niet zo bijzonder hihi, bijna iedereen hier heeft dezelfde wens) Ik ben 24 jaar. VL is 33 jaar. Ik ben ik ben in Mei 2013 gestopt met de pil maar mijn cyclus is nog niet regelmatig. Op 10 November slik ik 4 weken foliumzuur, dus vanaf dan gaan wij er ook echt mee starten. Dus de volgende cyclus! Ik heb alleen geen idee hoelang de huidige cyclus gaat duren, zit nu al op dag 32, hoop dat ik snel aan de volgende cyclus begin! De vorige cyclus was 2 maal 27 dagen. Dus had gehoopte dat ik al regelmatig zou zijn.. Veselijk dat wachten.. Ik ben al heel wat babywinkels ingelopen, maar dan wel van die grote onpersoonlijke ketens. Kleine winkels, waar maar 1 of 2 medewerkers in staan mijd ik nog. Vind het toch wat raar om te vertellen dat je binnenkort bezig gaat en nu al komt shoppen. Het eerste schattige unisex pakje is al in huis! Mijn vriend is er al langer klaar voor dan ik en die houd mijn cyclus ook wel in de gaten (oke dat klinkt vaag, maar hij vraagt erna). En ik weet heel zeker dat hij erbij wil zijn als ik test, dus hem verrassen kan niet haha! Wel fantaseer ik over het vertellen tegen familie. Lijkt me zo leuk! Zijn er bij jullie al veel kids in de familie? Hier alleen bij neven en nichten jonge kids, die we vaak zien. Maar voor mijn ouders gaat het het eerste kleinkind worden! Ik wil zelf 2 of 3 kids, tenminste als dat ons gegund is.. maar eerst maar eens 1! 2 kids gaat sowieso lukken vanwege de vrije kamertjes, maar een derde weet ik nog niet. Ik wil zelf ongeveer 4 jaar tussen de kids in hebben. Wat betreft de babykamer: wij willen het geslacht niet weten (zeg ik nu, haha!) en dus houd ik de muren van de babykamer wit (zoals ons hele huis is) en gebruik ik leuke muurstickers. Mijn opa heeft voor mijn geboorte 24 jaar geleden een prachtige wieg gemaakt, en daar mag nu ons kindje in liggen. Vind ik echt zo gaaf!!
Wow dat jullie ook al echt wat gekocht hebben, heb ook met super lieve pakjes in me handen gestaan. Maar dorst het niet te kopen was bang dt het ongeluk zou brengen haha! Weet niet meer of ik het al gedeeld had maar ik ben 27 en me vriend 33. Hebben ons leven op orde, huisje, baan en beestjes nu nog een kleintje. Ik wil er eigenlijk maar 1 maar me vriend 2 haha we zullen zien wat de toekomst brengt. Ik heb sinds gisteravond ook weer iets nieuws, veel afscheiding, constant een natte slip haha, en met afvegen ook is creme wittig. Jullie dat wel eens gehad? Ik niet namelijk haha.
Ik heb dat altijd wel eens in de maand. Op internet las ik dat dat rond de eisprong is, maar heb die link nooit gelegd. Ik had het nu echter een paar dagen geleden en toen dacht ik dat de ongesteldheid er vast aan zou komen (ben onregelmatig helaas) maar helaas nog niets. Ik ga verder nog niets kopen, maar het pakje heb ik gekocht op de dag dat we 4 jaar samen waren, omdat we toen ook net op vakantie waren en het me een leuk aandenken leek
Hallo, Lijkt me leuk om ook mee te kletsen als jullie dit goed vinden. MZ25 ken ik al van een ander forum. Vinden jullie dit goed?
Me ei is al ff geleden zit 3 dagen voor me NOD dus ik had zoiets van misschien voorteken ongi ofzo. Maar dat is inderdaad wel een leuk aandenken dan inderdaad. Ik durfde het gewoon niet haha