de onverklaarbare gebeurtenissen topic

Discussion in 'De lounge' started by Moedertjevj, Oct 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

oeh, je 2e verhaaltje klint echt eng!

eerste is bijzonder! (maar ook eng haha)

2. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    @Mamaatjevan5, ik weet niet precies waar ik bang voor ben. Denk dat ik bang ben voor het ontastbare, het onverklaarbare. Het idee dat je niet alleen bent, dat je bekeken wordt, dat je dingen kunt horen en voelen die onverklaarbaar zijn, maken me bang. Ik kan zelfs bang worden van comedyfilms waar ze de draak steken met geesten enzo. En films zoals Poltergeist of de Exorcist, noooit zal ik daarnaar kijken, nooit!

Toen mijn opa en oma waren overleden, hadden mijn ouders het voortdurend over dat ze ze nog zagen. Vooral in hun slaapkamer. Ik wilde niet meer in die kamer komen. Terwijl ik heel veel heb gehouden van mijn opa en oma. Toch zou ik het doodeng vinden als ze nu ineens tegenover me zouden staan, of als ik ze in een spiegel achter me zou zien staan ofzo, denk dat ik flauwval ofzo. Ik durf ook echt in het donker niet in de spiegel te kijken, bang dat het echt eens gebeurt. Want ik geloof er zeer zeker wel in. Maar juist daarom denk ik dat ik ze ook niet zie of voel, ik sluit me ervoor af. Gelukkig maar...

Wat ik me ook altijd afvraag he... Nu wordt er altijd gesproken over "goede" geesten. Over dat je contact kan hebben met je geliefden, dat ze over je waken enzo. Maar wat gebeurt er dan met de geesten van de "slechterikken"? De verkrachters, de incestplegers, de moordenaars, enz?
    Ik zou er toch niet aan moeten denken dat je, stel je hebt een vijand en die is dood, dat je dan nog elke dag met zijn geest te maken krijgt?

3. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    1,886
    0
    0
    Hoi

Ik heb ook wel eens onverklaarbare dingen meegemaakt

Droom waarin me overleden opa met me praatte ,gelukkig was het
    een mooie droom

Ik en me man lagen ooit op bed en toen voelde we beide dat er adem naar ons werd geblazen

( de ramen zaten dicht , het kon dus niet wind zijn )

4. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

ik heb ook best vaak rare dingen meegemaakt..

in ons oude huis waren er veel planten die zomaar ineens bewogen zonder dat er tocht of wat dan ook was...

heb ook n keer heel haar gezucht gehoord terwijl ik bij mn zusje op dr kamer lag en zij zuchte er doorheen t kwam van onder haar bureau....

het raarste is nog niet zo lang geleden, ik was op mn werk helemaal alleen, t was rond 5 uur.. stond in het keukentje, daar stond n fles sisi..
    Ik had die dag n ketting om van mn overgrootoma (verder nooit gedragen) Toen vroeg ik in mn gedachten af of mn oma en opa mn nieuwe vriend aardig zouden vinden !(had nog niet zolang met hem).
    Op dat moment begon de sisi fles op te stijgen, halve slag te draaien en belande langzaam weer op het aanrecht :confused: daarna nog n keer!
    Allemaal zonder geluid heel appart...

Heb t aan mn moeder gezegt, zei denkt misschien was het n antwoord van SI SI (ja ja) ze vinden hem n aardige jongen! :)

was totaal niet bang! Wilde dat het nog n keer gebeurde maar dat deed het niet...

5. morgaine

morgaine Bekend lid

Sep 22, 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik droom heel vaak over mijn overleden moeder, dat ze gewoon weer terug is. Ook vertelde ze in mijn droom een keer het geslacht wat ik zou krijgen toen ik zwanger was en het klopte

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36

Dat droom ik ook heel vaak ik was 10 toen ze waren overleden nu dus 11 jaar geleden. En tot nu toe ALLEEN maar gedroomd dat ze eigenlijk dood waren maar gewoon weer terug kwamen. Dat ze gewoon een tijdje weg waren. alleen tot nu toe heb ik 1 keer gedroomd over mijn vader dat hij echt huilend zijn hand op mijn buik legde. Hij huilde omdat hij er niet bij kon zijn omdat hij het niet kon zien dat hij een kleinkind kon krijgen. Ik werd s'nacht's met een heel fijn gevoel wakker was nog slaperig maar mn man zei dat ik hem wakker had gemaakt en zei dat mn vader ons kind had ''geknuffeld''

7. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hey,
    wat een verhalen hoor ik! Ik ben er ook mee bezig! Maar kan zelf niets zien of voelen.

Heb wel als tiener enkele keren iets beangstigend meegemaakt. ik hoorde vanalles vallen op zolder, de trap begon serieus te kraken, ...

Ik ben nu op zoek naar iemand die mij kan helpen in contact te komen met mijn opa! Wij hebben nooit afscheid kunnen nemen en ik ben niet naar de begrafenis kunnen gaan door omstandigheden; Als er iemand mij kan helpen .... PB maar dan!

8. morgaine

morgaine Bekend lid

Sep 22, 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Krijg er tranen van in mijn ogen, ik geloof hier echt in

9. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    weet er trouwens iemand manieren om zoiets verder te ontwikkelen zeg maar?
    zodat je je er wat opener voor kan stellen?

10. lalleman

lalleman Actief lid

Jan 9, 2008
    190
    0
    0
    software administrator/software technician
    almelo
    klinkt stom ,maar meer contact maken met de aarde schijnt te helpen :)

11. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hier ook iemand die iets vreemds heeft meegemaakt! Niet mbt geesten of zo maar het was wel onverklaarbaar:

Mijn vriend en ik zaten (een maand of vier geleden) in de bus, van Zoetermeer naar Delft. Een rit van ongeveer 30 minuten. Mijn vriend en ik waren in übervrolijke stemming, hadden net een leuke avond gehad!
    Ik stapte in de bus en we gingen zitten (de plek waar je vier stoelen hebt, vooruit en achteruit). Mijn vriend ging netjes naast me zitten, we zaten nog een beetje te giechelen en geinen met elkaar. Oppeens, toen de bus weg reed, brak het zweet me uit.....ik kreeg het warm en voelde met niet lekker! Mijn vriend keek me aan en zag gelijk dat er wat aan de hand was met mij....Hij vroeg wat er was! Ik keek hem angstig aan en zei dat er iets stond te gebeuren...het gevoel was zo sterk!! Hij vroeg vervolgens wat er ging gebeuren. Ik merkte dat de mensen om ons heen ons ook konden horen, want ze keken me scheef aan. Ik vertelde hem dat er wat ging gebeuren, met iemand in de bus of met de bus zelf! Het had iig met de bus te maken. De 15 minuten daaropvolgend was ik stil en angstig.... In een flits gebeurde het...De chauffeur moest vol op de rem staan omdat er een auto vlak voor de bus tot stilstand kwam! Alle mensen in de bus vlogen over hun stoel heen en hadden verwondingen aan nek, schouders, rug etc :confused: . Mijn vriend had zijn voeten op de stoelen voor ons geplant waardoor hij al kon afzetten....in zijn reflex hield hij mij tegen! Had hij dat niet gedaan dan vloog ik ook door de bus!! De man in de auto was gelukkig ook ongedeert!! Sinsdien kan ik veel dingen voorspellen.... :(

12. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hier ook zat dingen meegemaakt..

*Een x aantal jaar geleden hebben vrienden van mij een auto ongeluk gehad op de A12, ik wist niet waar precies, maar ze hebben het wel overleefd, ik zat bij me ouders in de auto voor me uit te staren en ineens schrik ik op en kijk naar rechts en zie daar de sporen in het gras en de afgebroken bomen staan waar hun dat ongeluk gehad hadden..

* Mijn oma is op 14 juni 1999 overleden, op de verjaardag van mijn moeder.. Ik lag te slapen en om 10 over half 8 's morgens schrik ik ineens wakker.. 10 minuten later belt mijn vader op en ik zeg: Pap, Oma is overleden hè? Om 10 over half 8 toch? Zegt hij heel verbaasd: Hoe weet jij dat nou weer? Ik zo: Geen idee, maar ik weet dat gewoon..

* In een oud huis van mijn vriend en mij was ook veel activiteit.. 's Nachts op de zolder voetstappen horen maar er was niemand boven, gevoel hebben dat iemand je van de trap af wil duwen, beklemmend gevoel op je lichaam als je op bed lag, alsof er iemand op je borstkas zat. Op de zolder hadden we opgegeven moment een camera neergezet, wij zaten beneden en je ziet ineens de camera draaien/zakken hoorden een baby huilen op de camera en zagen allemaal witte stippen door het beeld bewegen. Op de muur verscheen de tekst: Bid tot God :confused:
    Lampen die aan waren, van de muur af vielen op dat moment dus uit waren, op zijn kop langs de muur hangen en weer aan gaan. De radio die vanzelf aangaat etc etc etc.. We zijn best angstig geweest in dat huis moet ik eerlijk bekennen..

* Mijn moeder is in 2005 plotseling overleden. Aangezien wij wel vaker entiteiten vastgelegd hadden op camera, ben ik toen gaan vragen of mijn moeder een teken kon geven.. Mijn vriend maakte een foto van een beer die mijn moeder gemaakt heeft toen ze zwanger van mij was, niets te zien.. Ik maak van dezelfde beer een foto en zag een mooie orb op de foto naast de beer..

* Pas had ik een heel onbestemd gevoel, iemand zou bevallen op de 19e september, maar ik kon er niet de vinger op leggen wie.. Mijn buurvrouwtje is de 15e bevallen dus die was het niet.. Later blijkt het een kennisje te zijn die dus idd de 19e beviel. heel apart...

Ik kan ze zo niet zien entiteiten enzo, maar ik kan ze wel fotograferen soms..
    Soms zou ik wel willen dat ik ze wel kon zien en met ze zou kunnen praten, want ik zou mijn moeder nog best wat dingen willen vragen.... :cry:

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    MobielFreak, wees daar heel voorzichtig mee!
    Je kan deuren openen op die manier, die je liever gesloten had willen houden!

14. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Weet ik Minya, ik heb 't daarna ook niet meer gevraagd en naar mijn idee ook geen orbs meer gefotografeerd.. Althans ik heb de foto's die ik gemaakt heb de afgelopen 3 jaar niet goed bekeken daarvoor om ze te ontdekken..

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    De orbs zijn het ergste nog niet... Maar bewust camera's ophangen is een manier van uitlokken. En 'the good guys' reageren daar niet op hoor... ;)
    Maar goed, je bent er al niet meer mee bezig op die manier schrijf je al. Wou je toch even waarschuwen. Sorry als ik bemoeierig over kom...

16. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Het stomme was trouwens ook al toen ik het eerste telefoontje kreeg van mijn oom dat mijn moeder in Frankrijk in het ziekenhuis lag en hij mij ophing, ik gelijk in janken uitbarstte en zei: Mijn moeder gaat dood!
    Mijn vriend vroeg: Hoezo? Wat heeft ze dan?
    Ik zo: dat weet ik niet, het was ook niet ernstig zei me oom, hij zou me later bellen om me meer te vertellen, ik wist dus niets op dat moment..
    En toch wist ik hem toen al te vertellen dat ze dood zou gaan...

17. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    hihi Minya geeft niet..
    Nee dat was ook in dat huis waar we ons echt niet prettig voelden.. Gelukkig wonen we daar niet meer en staan die huizen op de slooplijst in me oude woonplaats..

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Gisteravond nog.
    Ik rook ineens een hele vreemde lucht.
    Dus ik steek mn neus de lucht in.
    Mn man kijkt me aan en zegt ruik jij ook sigarettenrook?

Er kwam ineens een minuutje ofso een enorme sigarettenrook lucht bij ons langs.
    Wij roken beiden niet, dus wat het dan geweest is...

En dan is dit maar 1 van de simpelste voorbeelden die ik kan noemen.

Vorige maand deed mn radio raar, heel hoog piepen.
    Zelfs met de stekker eruit bleef die nog even doorgaan.
    Een cd die ineens een nummer gaat spelen die er niet eens op staat.
    Een tv die ineens uitgaat.

Ik voel ook dingen soms (nooit leuke dingen)
    Voor mij onverklaarbaar.

Helaas ook wel eens wat gezien, heb er nog nachtmerries van.

En een keer iets engs meegemaakt.
    Ik zat op bed en voelde een koude vlaag (niks raars voor mij)
    Maar toen voelde het ineens alsof iemand over mn scheenbeen zat te krassen :(
    En precies daar waar ik pijn voelde kwamen rode krassen omhoog, zelfs met bloed op sommige plekken.
    Mn man zat er naar te kijken en trok helemaal wit weg.
    Hij gaat een keukenpapiertje pakken zodat ik het bloed weg kan vegen.
    Ik veeg het bloed eraf en kijk naar mn scheenbeen ..
    Zijn de krassen gewoon weg!
    Geen striem, velletje of bloed meer te zien :confused:
    Ik vroeg aan mn man of ik alles had ingebeeld.
    Nee zegtie, kijk maar in je hand.
    Daar had ik dus nog het bebloede keukenpapiertje ...

Ik heb die nacht dus niet kunnen slapen ;)
    Maar gelukkig is er nooit meer zoiets engs gebeurd!
    Vraag me ook af wie of wat of ...
    Zo onverklaarbaar.

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hé? Wat raar zeg! Maar entiteiten hebben toch helemaal de 'kracht' niet om lichamelijk letsel aan te brengen? Tenzij 'het' in jou lichaam heeft gezeten, toch?

20. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Nee volgens mij kan dat ook niet!
    Maar wel als je met de (NOOIT DOEN) ouija bord of 'glaasje draaien' heb gewerkt!

Share This Page