de onzekerheid van de 1e 3 maanden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saar84, 16 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar84

Saar84 Lid

25 jan 2009
    37
    0
    0
    Planner
    IJsselstein
    He dames,

Ik heb een vraagje,
    Ik heb vorige week positief getest we zijn er harstikke blij mee, maar wat me zorgen maakt is de 1e 3 maanden. Hoe kom je erachter of je een miskraam heb. Ik heb namelijk verder nergens last van zoals ochtendmisselijkheid ofzo. Het enige wat ik heb zijn buik krampen soms en heel veel honger.
    Maak ik me misschien zorgen om niks????
    Wie weet raad.

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

je maakt je idd zorgen om niks joh. begrijp wel dat je mischien een beetje bang bent deze eerste maandjes en dat is heel normaal, maar mocht het fout gaan (waar je het liefst niet aan moet denken) dan zou je dat echt wel merken. ik had ook geen last van misselijkheid..naja tot week 8 dan toen kon ik net zo goed mn bedje naast de wc pot plaatsen want daar bracht ik het grootste deel van mn dag door. de krampjes kunnen komen door het groeien van je baarmoeder dus zie die krampjes maar als een goed teken en de honger..hah dat is alleen maar goed toch?
    geniet gewoon lekker van je zwangerschap meissie.

3. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Wij zijn ongeveer gelijk zwanger!
    Ik ben blij, maar ook onzeker. Ik heb wel allerlei kwaaltjes, waaronder ook buikpijn (vandaag voor het eerst nog niet) en een borrelende buik, pijnlijke borsten en erg veel zin in hartig eten, terwijl ik normaal een echte zoetekauw bent.
    Je hoeft echter geen kwaaltjes te hebben, zegt men. Als jij zo iemand ben, dan mag je je gelukkig prijzen, al begrijp ik het wel heel goed dat je een bevestiging van je lijf zou willen hebben.
    Ik vind het ook doodeng.... maar ik probeer er toch van te genieten en mezelf voor te houden dat de meeste zwangerschappen nog altijd goed gaan.

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

VOlgens mij is iedereen de eerste weken hartstikke onzeker.. dat hoord er nou eenmaal bij.
    PrObeer er zoveel mogelijk van te genieten, want de tijd VLIEGT voorbiJ!!

En trouwens, GEFELICITEERD! :D

5. Trees

Trees Niet meer actief

De hoeveelheid kwaaltjes zeggen helemaal niks. Ik heb vijf miskramen gehad en heb altijd ontzettend veel kwaaltjes gehad, zoals overmatig overgeven, bij 4 weken een cupmaat groter, erg emotioneel etc. De ene vrouw is gevoeliger voor hcg dan de ander, maar zegt niks over de vitaliteit van de zwangerschap. Daarnaast kunnen de hormoonwaardes ontzettend schommelen, waardoor je het ene moment meer voelt dan een andere keer.
    Als je nog niets voelt, is dat alleen maar fijn. Geloof me het is beter dan bij 4 weken je eten er al uitgooien ;) En je bent pas heel pril zwanger, misschien verlang je over een paar weekjes wel terug naar het moment dat je je nog zo lekker voelde.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap nog!

6. hiephiephoera

15 mei 2009
    42
    0
    0
    Wat grappig even ver haha. Ik weet allemaal niet zo goed wat ik moet doen. Jij wel?
    Heb je al een afspraak bij de dokter gemaakt? Of wacht je daar nog even mee? Ik ben wel benieuwd bij mij flits er van alles door mijn hoofd. Beetje warrig allemaal.

7. Kelleyy

Kelleyy Niet meer actief

Hier nog een aardige onzekerde..haha..Nog 6/7 weken dan zijn we er praktisch vanaf! Dan kan ik denk ik pas ECHT gaan genieten!

8. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    hier ook iemand die onzeker is ,ben woensdag voor de eerste echo geweest (wij dachten dat we 8 weken ver waren)en volgens de echo zijn het 11 weken,dus ik kan al een heel klein beetje blij zijn dat ik de 12 weken grens bijna heb gehaald,maar echt genieten doe ik nog niet hoor .woensdag 20/5 mogen we terug gaan ,dan gaan ze de nekplooimeting doen

9. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey...
    Van harte met jullie zwangerschap!
    Kom gezellig kletsen bij de januari 2010 mama's! Daar zijn allemaal meiden die een kindje verwachten in dezelfde periode als jullie! Allemaal net zo onzeker!
    Je kunt er gezellig kletsen en ervaringen uitwisselen!

Wie weet zie ik jullie daar!

Groetjes!!!

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hoi dames,
    Gefeliciteerd allemaal!!

En maak je geen zorgen. Iedereen voelt zich zo de eerste maanden. En geloof me, daarna is je ongerustheid echt niet weg (hmm, lekker geruststellend). Na de eerste 3 mnd maakte ik me erge zorgen om de combinatietest, daarna om de 20 wkn echo.

Denk dat het alleen maar gezond is om je zorgen te maken over je kindje. Kzou zeggen, probeer geen vervelende verhalen te gaan lezen hier en zeker niet in het 'miskraam forum' t gaan kijken. Deed ik wel en maakte mezelf er gek mee.

Geniet van jullie zwangerschap!

xxx Suzie

11. Saar84

Saar84 Lid

25 jan 2009
    37
    0
    0
    Planner
    IJsselstein
    He allemaal,

Bedankt voor de reacties. Geeft toch een beetje vertrouwen. Het blijft inderdaad spannend en toch nog maar rustig afwachten. En hopen dat alles goed gaat.

Bedankt

12. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

24 nov 2008
    313
    0
    16
    Haha inderdaad Suzie83 ik wou het net zeggen! Na de eerste drie maanden is de onzekerheid niet weg, iedere keer komt er wel weer iets nieuws waar je je vreselijk druk om kunt maken als je dat zou willen!! combinatietest, 20 weken echo, voel ik het wel voldoende, is me buik te groot of te klein en dan natuurlijk nog de bevalling..................en dan denk je zo dat hebben we achter de rug MAAR NEE HOOR!!!! Dan komt het volgende gedeelte, slaapt het wel voldoende en drinkt het wel voldoende en huilt het niet teveel!! enz enz enz

KORTOM Welkom tot de wereld die moeder zijn heet!!! :D

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Tja, ik ben nu behoorlijk wat verder en nog steeds ben ik af en toe onzeker. Ik leef echt naar de bezoekjes aan de VK toe. Even weer luisteren... Ik moet wel zeggen dat nu ik het kindje begin te voelen, het leuker wordt en minder onzeker. Dus houd nog even vol, het hoort erbij.. je gaat je vanzelf beter voelen wanneer je naar de echoscopiste en VK gaat.

14. belliebeer

1 apr 2009
    25
    0
    0
    Nibbixwoud
    Hai allemaal.
    ik herken het ik ik dacht waar blijf de ongi nou vorige week. Zaterdag voelde ik me raar. dacht nou beetje nsel om te testen. maar toch maar 1 gehaald. zondag getest en jha gelijk een 2 strepen. beetje voorzichtig blij zijn. tot gisterennog een test gehaald een clearblue. deze ook gisteren avond gelijk. dus heb de huisarts maar gebelt om even langs te gaan. Bij mij borrelt me buik en het is een beetje gevoelig. Ik heb geen idee wat er allemaal gebeurt maar ben ook best bang dat de test het fout had of dat het mis zal gaan. spookt alles door me hoofd met natuurlijk ook heel veel blijdschap. ging net iets sneller dan we verwacht hadden. maar het is zo onwijs spannend. allemaal succes

15. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    hier is de onzekerheid al een klein beetje minder ,ik ben vandaag mijn 12 weken gepasseerd.en morgen moet ik gaan voor een echo.verleden week pas mijn eerste echo gehad ,toen bleek het dat ik 11 weken zwanger was(wij dachten 8 weken),morgen gaan ze de nekplooimeting doen.

16. Saar84

Saar84 Lid

25 jan 2009
    37
    0
    0
    Planner
    IJsselstein
    @belliebeer, ik heb de dokter eigenlijk nog helemaal niet gebeld, wel een afspraak bij de VK gemaakt. Moet je de dokter ook inlichten?

@mamavan1, hoe kan het dat je al verder bent dan je dacht?

Sorry voor alle vragen maar blijf nog lekker onzeker. Vandaag wel aan me schoonouders en ouders vertelt die reageerde gelukkig positief. Nadat zij beetje van de schrik bekomen waren.

17. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

in principe hoef je de huisarts niet te bellen hoor, maar misschien dat je het zelf fijner vind om dat te doen.
    Ik heb het ook niet gedaan, alleen de vorige keer omdat dat mijn nieuwe huisarts was en die moest een verwijsbrief schrijven voor ziekenhuis

18. belliebeer

1 apr 2009
    25
    0
    0
    Nibbixwoud
    ik ben medisch volgens de artsen dus voor dat we zwanger wilde worden hebben we gekeken of het wel kon. Het is een te hoge onderdruk. Vanmiddag gelijk geweest en ze gingen meten. Maar omdat hij volgens hun net even te hoog was ben ik gelijk naar de gynocoloog doorverwezen. over twee weken al we 7 weken zijn moet ik op echo komen. Vandaar dat ik zo snel de arts inlichten en jha het is me eerste ik geloof het ook nog niet helemaal. Ben op me roze wolk aan het zitten/ Maar nog twee weken dan weet ik in ieder geval of het wat groeit en het hartje klopt. Maar ondanks alles wat gaat komen kan ik niet wachten. zo spannend en onwerkelijk. Ik heb nog geen afspraak bij de vK gemaakt. geen idee of ik dat ook moest doen. Heb de helft niet mee gekregen denk ik. We houden elkaar op de hoogte succes..

19. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik ben wel bij mijn huisarts langs geweest zodra ik het wist. HIj vertelde dat ze het wel fijn vinden om te weten, omdat ze je toch op andere gezondheidsgebieden ook begeleiden. We kregen een foldertje mee en een lijstje met verloskundigen.

Deel Deze Pagina