Hallo meiden, Ik lees en merk dat er meerdere vrouwen zijn die zich nu onzeker voelen, nu ze weten dat ze zwanger zijn. Ik hoor daar ook bij. Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger en heb het idee dat mijn symptomen minder worden (ongi-krampjes,vollere borsten). Ik heb de neiging om weer een test te gaan kopen. Maar zodra er geen bloeding is, dan gaat alles toch nog goed? Misschien een rare vraag, maar komt puur door de onzekerheid. Misschien kunnen wij onze onzekerheden delen? Ook al, wil ik er niet al te veel mee bezig zijn. Maar er ik kan er geen dag, niet aan denken dat ik moeder word Zo blij, maar nog zo ongelofelijk. Ik voel me eigenlijk best goed, niet misselijk en geen andere dingen. Jullie?! Liefs mimi22
He meid ! Ik begrijp precies wat je bedoeld! Alleen probeer ook wat te genieten ! Mijn kwaaltjes zijn er de ene dag wel en de andere dag niet! S'avonds voel ik me vaak het rotst dan doen mijn borsten enorm veel zeer! Misselijk ben ik niet en hoop dat ook zo te houden ! Ongi krampen de ene dag wel de andere dag niet! Probeer zo weinig mogelijk te lezen over miskramen en de symtomen ervan! Al moet ik zeggen dat ik er een heel goed gevoel over heb! En natuurlijk wil ik dat het snel de 22e is vind het ook enorm spannend !
Hier ook die onzekerheid... Zie dat we exact even ver zijn en merk dat ik sinds gisteren echt denk: "Gaat het allemaal wel goed??" Voel eigenlijk ook niets en dat maakt me vooral erg onzeker... Morgen komt 'Moeders voor Moeders' langs, dus dan doe ik sowieso weer een testje. Eigenlijk moet je je er maar gewoon aan over geven, je kunt er toch niets aan veranderen... (zooo dat klinkt even heel wijs
Hoi, Ik ben vandaag 10 weken (mijn banner klopt niet helemaal). Maar die onzekerheid is er nog steeds. Inmiddels heb ik al 4 echo's gehad i.v.m. eerdere miskraam en een beetje bloedverlies. Afgelopen donderdag bewoog de kleine zelfs al. Dus ik zou er van uit moeten gaan dat alles goed is. Volgens de VK is er nu nog maar een 0,5% kans dat het misgaat. Vooral omdat hij al zo goed bewoog. Maar geloof me...ik ben nog elke dag onzeker. Voel nog elke dag 100x aan m'n borsten om te voelen of ze nog gevoelig zijn. En ook voel me 's avonds het rotst. Kan heel slecht warm eten. Soms word ik er zelf gek van... 19 december de 12 weken echo...hoop dat dan nog alles goed zit.
Wat fijn om te horen dat jullie ook zo onzeker zijn! Ik ben helemaal bang dat het mis gaat en durf niet blij te zijn. Ben 5 weken, maar moet nog naar de huisarts.Ik kan niet wachten tot ik hoor dat alles goed is. Die onzekerheid, die hoort er vast bij, maar ik wou dat ik heel even maar in de toekomst kon kijken.
Hier hetzelfde probleem. Ik ben 5 weken zwanger en mijn kwalen gaan en komen iedere keer. Sinds vanochtend voelen mijn borsten weer leeg en normaal. Terwijl ze ook enorm gespannen kunnen zijn. 2009 heb ik 2 miskramen gehad rond week 7. Dus maak mij enorm veel zorgen. Ik heb pas in week 8 een afspraak met verloskundige en pas week 12 een echo. Ik zou wel graag bij week 8 al willen weten of er in elk geval een hartslag is. Hoe komt het dat jullie al veel eerder een echo hebben? Mijn vorige zwangerschap was in Frankrijk, dus weet eigenlijk hela al Joe het in Nederland gaat.
Ik heb dat inderdaad ook heel erg. Ik ben steeds bang dat het misgaat, en dat er volgende week bij de echo geen hartje te zien is. Ik maak mezelf zo nu en dan helemaal gek. Komt ook wel een beetje omdat we er 4 jaar over gedaan heb, en ik in die tijd nooit positief getest heb. Daarom is er ook een stukje ongeloof, ik geloof gewoon niet dat het echt echt echt zo is. Maar ik probeer mezelf maar gewoon te vertellen dat de kans nog altijd het allergrootst is dat alles wel goed gaat. En na een (hopelijk) goede eerste echo denk ik dat ik dan misschien wel iets minder onzeker zal zijn. O en ik denk er ook elk moment van de dag (en nacht) aan.
@ Hansje123; volgens mij is het in NL vrij normaal dat als je een MK hebt gehad je al bij 8 weken een echo kan krijgen. Dan kijken ze of in ieder geval het hartje klopt.
Ze hebben bij de verloskundige op de praktijk een echoapp. Staan, dus als ik een afspraak heb met 8 weken, ga ik het gewoon vragen. Thanks
meiden, ik snap jullie maar al te goed! toen ik na ruim 5 jaar zwanger raakte (we hadden geen probleem, ik was zelfs super vruchtbaar volgens m'n gyn na alle onderzoeken!!!) was ik zooooo bang dat het niet goed zou gaan! zeker omdat het geheel zonder ingrijpen gekomen was! toen we een echo kregen meteen al om te kijken of het in de baarmoeder zat, en of het er verder allemaal goed uitzag, zagen we nog geen hartje en was het stressen!!! ik zat een dag in de put en heb die week tot de volgende echo mezelf zo gefocust op de positieve kant! dit MOEST gewoon goed gaan en ik wilde me dit niet laten afnemen (die periode van zwanger raken was emotioneel hectisch tussen twee oogoperaties van m'n man in en een schoonzus met heftige psychose voor de tweede keer) ik heb echt mentaal gevochten en de week erna zagen we een sterk kloppend hartje! ik had veel symptomen (pijn in m'n baarmoeder die oprekte en borsten klapten uitelkaar zeker tegen de avond wanneer ik moe was en ik was ook constant moe!!!) maar als er maar iets mindfer was een dagje of twee dan raakte ik in paniek...maar ik kreeg het keihard terug de dagen erna haha! ik ben wel na die tweede echo rustig geworden. onze gyn zei: zo sterk als het klopt, dat moet wel heel erg pech zijn als het fout gaat, dat heb ik nog niet meegemaakt. in de meeste gevallen gaat het goed! daar heb ik wel vertrouwen uit geput...toen met de 10weken echo (hier in griekenland krijg je elk bezoek een echo) zagen we een zo vitaal embryootje haha! toen was ik van de grootste onzekerheid af maar je blijft onzeker of het wel ok is, na de 13 weken echo, de 20 weken echo...eigenlijk ben ik pas rustiger geworden topen ik ons kindje voelde en dat was elk uur wel zo. hij was behoorlijk aanwezig, dus dat stelde me gerust. maar meiden, vergeet niet te genieten ondanks de onzekerheid! ik heb genoeg genoten dat wel en daar ben ik ZOOOOO blij om! voor je het weet is je kindje er (is ook heel leuk haha!) en dan wil je weer zwanger zijn hahaha! ik wens jullie 'n fijne zwangerschap en idd het gaat echt in de meeste gevallen goed. ik heb toen ook even de rubriek miskramen hier op het forum overgeslagen..kon het niet aan deze zeer verdrietige verhalen te horen (en nog zit ik met tranen voor de pc soms...) focus op wat wel goedgaat, want echt in de meeste gevallen gaat het gewoon goed!
ik zou het vragen want bij een eerdere of meer miskramen kan je idd vroeger terecht en misschien zelf nu al wel...ik woon in Greece dus weet ook niet hoe het gaat maar volgens mij verschilt dat ook per ziekenhuis
geen bloeding is over het algemeen een goed teken. maar zegt ook niet alles: je kan een missed-abortion krijgen maar dat komt echt niet zo vaak voor...dan ontwikkelt het vruchtje niet omdat het niet goed aangelegd is...en dan komt het er of zelf uit of het wordt eruit gehaald maar denk daar nou maar niet aan! ga uit van het positieve! en droom lekker weg bij je (straks) groeiende buik! geen zorgen maken als er geen aanleiding toe is...en afnemen de kwaaltjes: je hormonen gaan niet elke dag gelijk op zeker niet in het begin!dus kan wel eens even stilstaan...
@ Mukkie en alle andere blije, onzekere mama's, Bedankt voor jullie reacties. Ik ben dus niet de enige die onzeker is. Het hoort er dus duidelijk bij. Ik heb veel gedronken vandaag op het werk (water/thee) en net bij thuiskomst een testje gedaan, ik had er namelijk nog 3 in huis. Dus verleiding is dan wel erg groot. En deze was desondanks het vele drinken positief. Ergens geniet ik ook wel, heb al zitten kijken op internet voor de babykamer en een idee om onze ouders het te vertellen met kerst. Maar voelt ook nog zo ongelofelijk, omdat ik verder niets voel. Had verwacht meteen alle symptomen te hebben, hahaha maar nee. En moet er eigenlijk ook wel blij mee zijn. Ik ga gewoon genieten. 29 dec. naar de verloskundige voor intake en ook eerste echo (8weken ben ik dan, als goed is). Nogmaals bedankt voor jullie reacties! Fijn zo'n forum! Liefs!
p.s. Dit is wel mijn minst onduidelijke test (in mijn fotoalbum staan mijn andere 2 foto's)... Hij liep langzaam door en kleurde voor mij doen langzaam. Maar bij de T van test is de lijn duidelijk te zien .. De C van controle iets minder...
Die kruidvat tests zijn bij mij nooit helemaal donker geworden. En ik ben nu toch echt 10 weken zwanger. De test van MvM was wel een knaltest.
@ Noa Heb jij ook alleen met KV getest? ik dacht altijd als ik zwanger ben, dan haal ik ook een dure test, maar die behoefte heb ik nu helemaal niet. Een streepje is toch een streepje? Goed van je dat je, je hebt opgegeven!
Hebben jullie dit ook of zit het tussen mijn oren? Ben namelijk nog maar 5 weken 2 dagen zw. Dat je buik al wat opgezet is? Niet veel maar wel iets, voornamelijk ook meer vet denk ik Maar mijn strakke spijkerbroeken vind ik nu al niet meer lekker zitten, mijn onderbuik is dan toch te gevoelig ofzo.. Het zit dan te strak en knelt.. Herkenbaar?
Heel herkenbaar, en ook die onzekerheid wat is aangewakkerd onbewust door mijn moeder. Die plompverloren vertelde dat haar buurmeisje bij haar eerste echo erachter kwam dat het hartje niet klopte bij 9 weken. Nu heb ik mijn moeder wel verteld dat ik zwanger ben wat ze van de daken schreeuwt (ik had het liever nog ff stil gehouden.) Maar aangezien wij een heel moeilijk jaar achter de rug hebben en nu precies in een rot periode zitten Mijn vader is vorig jaar overleden, vond ik dat een positief bericht wel op zijn plaats was.
Ach wat klote inderdaad dat zonder dat je moeder het kon weten ze je in onnzekere situatie heeft gebracht. Inderdaad kan ik mij wel goed voorstellen dat je het haar graag wilde vertellen. Ik vertel het ook altijd eerder, want ik vind het juist ook fijn dat als het een miskraam wordt ze weet wat ik doormaak en mij kan steunen. Een miskraam is zo kut en om da alleen met z'n tweetjes te verwerken lukt mij niet. I vind het dan fijn dat ik het met mijn moeder kan delen. Wij gaan het denk ik wel dit weekend vertellen, ook voor de zekerheid dat het menu met kerst zwangerproof is , Hoop ook dat dit mooie nieuws de moeilijke tijd die jullie doormaken een beetje doet verzachten. Je vader zal de kleine wel beschermen!
hier ook heel onzeker en blij met elke behaalde dag, maar het wordt wel steeds iets beter had wel vanmorgen opeens hele scherpe steken links, waarvan ik aanneem dat het het oprekken van m'n baarmoeder is. hebben jullie dat ook?