De onzekerheid...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mimi22, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik heb al de hele ochtend een steek rechtsonder, net boven mijn lies. Ik lees overal van mensen dat ze steken hebben. Denk inderdaad dat je baarmoeder aan het voorbereiden is. Of het echt al oprekken is weet ik niet maar in elk geval wel iets.

2. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    Goedemorgen meiden, ik ben al een klein beetje verder dan jullie maar ik heb ook nog steeds last van onzekerheid.

Ik heb de eerste weken van mijn zwangerschap wel geleerd dat je niet op alle 'afwijkende" symtonen het ergste moet denken. Zoals b.v. gespannen borsten, misselijkheid, groei pijntjes e.d., deze heb ik allemaal niet gehad en als je diverse forums leest had dat wel gemoeten, en dit maakte mij toen ook heel onzeker.
    Iedereen zei nog tegen ; "Geniet ervan" maar hoe kan je genieten als je overal leest dat je zwangerschapskwaaltjes "moet" hebben.

Nu maak ik me weer druk over: gaat alles nog goed, til ik niet te zwaar, buk ik niet te veel, klopt het hartje nog.
    Voor mij is tot nu toe de hele zwangerschap een onzekere periode. De onzekerheid wordt natuurlijk wel een stuk minder maar het gaat niet helemaal weg.
    Misschien komt dit ook wel omdat dit voor mij de eerste is en in mijn omgeving een gezond kindje niet geheel vanzelfsprekend is.

Ik hoop voor jullie dat jullie over een aantal maandjes een prachtig/gezond kindje in jullie armen mag dragen.

Dikke knuf

3. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    @ Butterfly!
    Wat vervelend voor je en erg. Het zou zeker een moeilijke tijd zijn. Jou vader zou er zijn voor de kleine. Het geluk mag er ook zijn! Ik kom ook uit een moeilijke periode en mensen die het weten van de kinderwens zeggen ook, jij mag nu ook wel eens geluk hebben. Het zegt misschien allemaal niets maar vertrouw erop dat het goed komt! Geniet ervan!

4. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Ik herken inderdaad de steekjes, het zit bij mij meer precies in het midden. Maar komt met vlagen als ik moe ben en druk bezig ben. Ik ga dan ook rusten en dan zakt het eigenlijk altijd wel weg.

Ik kom nu net bij de huisarts vandaan. Om te vertellen dat ik zwanger ben. Zij zegt, dat het allemaal nog zo pril is en ik gewoon eerst moe afwachten op de eerste echo en geduld moet hebben en de 12weken moet afwachten. De kans is niet groot dat het mis gaat, maar kan natuurlijk wel aanwezig zijn. Advies was; luisteren naar je lichaam en foliumzuur nemen :D Haha en natuurlijk goed en gezond leven...
    Makkelijker gezegd dat gedaan, wou dat ik de eerste echo al gehad had...

5. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    @ Ingel..
    Dankjewel! Dat hoop ik natuurlijk ook voor jou! En inderdaad de term probeer te genieten.. ik vind het ook moeilijk en denk ook wanneer ik net zo ver ben als jou, ik ook ergens onzeker blijf. Want het hoeft niet alleen in de eerste drie maanden mis te gaan.. het kan ook later of zelfs na de bevalling. Maar daar moeten wij gewoon niet vanuit gaan!!! We gaan ervan uit dat wij over een aantal maanden ons wondertje mogen vast houden!

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Dank je :)
    Inderdaad net boven m'n lies en het hield ongeveer een uur aan. Nu nog beetje gevoelig. Vind het maar eng.. maar goed, bedankt voor je antwoord en 'fijn' dat ik niet de enige ben ;)

7. ManonM78

ManonM78 Lid

29 nov 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    DE onzekerheid zal blijven, tot ze het huis uit gaan...
    misschien een beetje dom antwoord, maar het is zo. Ik heb nu een zoon van 2.5 jaar. was altijd maar bang..
    nu ben ik er een week geleden er achter gekomen dat ik (vandaag alweer 10 weken) zwanger ben. NIET gepland. MAAR oh zo welkom!! Nu heb ik omdat ik het niet wist gewoon lekker doorgerookt, en doe nu pogingen om te stoppen. daardoor ben ik echt heel erg onzeker, dus kan je wel zeggen dat toen ik de echo kreeg vrijdag en het hartje zag erg opgelucht was. MAAR. onzeker zijn hoort er echt bij, en eigenlijk beginnen je zorgen niet bij de geboorte maar bij de eerste positieve test. ADVIES: pROBEER het negatieve los te laten, hoe moeilijk ook. zorgen en onzekerheid zullen nooit verdwijnen ben ik bang...

8. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    Al die onzekerheden van jullie zijn zo herkenbaar!

We hebben vandaag de eerste echo gehad, in het begin heel erg geschrokken, ze zag een leeg vruchtzakje.
    ik vroeg of ze ook een baby zag en nadat ze beter keek (erg toch, dat ze het niet meteen zag?!?) zag ze het kindje ook.
    het hartje klopt ook al!
    duidelijk een knipperlicht te zien!
    meteen huilen haha! ben zo opgelucht nu!

maar ook soort van bang dat dat mooie hartje opeens niet meer klopt met de volgende echo...

wordt gek van die onzekerheid!!

weet iemand niet wat de 'kansen' zijn na een bepaald aantal weken op een mk?
    probeer zo positief mogelijk te denken, het hartje klopt, het kindje was al 'goed gegroeit' (3,25mm haha)
    en de kans dat het fout gaat is een stuk kleiner als dat het goed gaat!..

maar goed, iemand zo een soort schemaatje van de kans op mk?

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    hierin staat een schemaatje.

zwangerschapsduur (wk) Succeskans% Kans miskraam%

6 78% 22%

8 98% 2%

10 99,4% 0,6%

van de NVOG

10. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    oke, interressant schemaatje..
    maaar..ik ben nu dus tussen de 6 en 7 weken, er staat dat de succes kans 78 is, terwijl de succes kans veel meer is vanaf het moment dat er een kloppend hartje gezien is! namelijk 95%!
    ( vanaf kloppend hartje is de kans dat het fout gaat 1 op 20.000!)

11. danip

danip Niet meer actief

Ja dat lees ik ook overal. Sterker nog, ik lees dat zelfs voor de eerste echo de kans 85-90% is (op mijn leeftijd dan)
    Werd al half depressief van deze tabel, denk niet dat het ook maar in de buurt van de werkelijkheid komt.

12. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    sorry voor de wat latere reactie
    en die kans op succes waar jij het over hebt, hoeveel weken zou je dan zitten?
    ik bedoel, sommige hebben de eerste echo rond zes weken en sommige vanaf acht pas.

ik denk zelf ook niet dat het erg werkelijk is.
    maar ja die cijfertjes zijn er dan om ons soort van gerust te stellen maar ik denk dat ze niet veel kunnen veranderen aan onze onzekerheid,
    belangrijkste is denk ik hoe je je er zelf over voelt!
    hoor zo vaak dat vrouwen die een mk kregen er al bij voorbaad een slecht gevoel over hebben.

13. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    o ja nog even over die leeftijd, las dat jij 26 bent, ik zal dan ook wel onder de leeftijdscategorie vallen waar jij onder valt, ik ben zelf namelijk 21.
    dan is inderdaad de kans op een mk (NOG) kleiner ja!

14. danip

danip Niet meer actief

Dat is niet op een bepaalde termijn, maar de gehele kans dat het goed gaat. Dus vanaf de bevruchting tot aan de bevalling. Als het hartje klopt, maakt niet uit wanneer de echo dan is, word de kans nog kleiner. google er maar eens op, ik lees dit overal. Ook op de site van de verloskundige waar ik heen zou willen, staat dat de kans op het goed verlopen van een zwangerschap 9 van de 10 is. En jij bent nog jonger, dus de kansen zijn voor jou zelfs nog iets beter ;)

15. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    dankje voor je geruststellende woorden!

16. danip

danip Niet meer actief

En ondanks dit blijft het nog ontzettend spannend he! Pff.. ik ben nu al zenuwachtig voor maandag. Wanneer heb jij echo? (sorry als ik het over het hoofd heb gezien)

17. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    ik heb weer de 22e echo, je had het niet over het hoofd gezien hoor. :)

18. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Bij mijn eerste miskraam hebben wij een hartje gezien, helaas ging het de dag erna toch fout. Misschien heb ik daardoor de 1 op 20000 wel gehad. En is de kans nog kleiner, hihi ik hoop het.

28 ste pas een afspraak met de verloskundige. Ik heb gevraagd o. Een echo, maar weet nog niet of ik die ook krijg

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Wij hebben ook vaak hartslag gezien waarna het alsnog mis ging...MAAAAAR die hartslagen waren te traag, vruchtje te klein, dus daaraan zagen ze al dat het geen goede zwangerschap zou worden..

Gisteren voor het allereerst een mooie echo gehad. Kindje is 2 dagen op groei vooruit gezet en het hartje klopte gewoon goed...

Ben zo onzeker, hoop zo dat het nu es goed mag blijven gaan!

20. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Kreeg net een telefoontje van de verloskundige, ik mag met 7 weken al een echo. 22 december it is! Spannend!

Deel Deze Pagina