Haar verven van licht naar donker

Discussion in 'De lounge' started by bloemetje95, Jul 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Oke wie heeft er verstand van of ervaring en helpt mij? :D
    Ik heb donkerblond (of eigenlijk iets wat geen naam heeft) haar, echt heel lelijk en dus verf ik t altijd zeer lichtblond met Kruidvat-eigen merk. Over deze verf ben ik tevreden.
    Maar.. Nu wil ik t graag middenbruin hebben.
    Zou ik t ontkleuren met Kruidvat-eigen merk en een donkere kleur overheen verven?
    Of toch naar de kapper?

T probleem is een beetje dat ik jaren geleden t bruin heb laten verven bij de kapper en dat sloeg rood uit wat me totaal niet staat en was ook nog erg duur ;)
    Wellicht moeten die rode tinten dus uit mn haar maar kan dit en zo ja, hoe?

Dat mn haar er niet gezonder op word weet ik maar zolang t niet afbreekt kan ik er met producten altijd nog wel wat van maken.

2. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    -ontkleuren is niet nodig als je donkerder wilt gaan!!
    -er MOET rood in een donkerdere kleur dit omdat de kleur anders mat of zelfs groen kan worden.

Verder zou ik adviseren om dit soort kleuren altijd bij een kapper te doen!!

3. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

Mar 10, 2015
    236
    0
    0
    Idd naar de kapper gaan, bij mij was het toen een vreselijke kleur geworden.
    Als het groen uitslaat, als je het toch zelf wilt doen dan pot ketchup erin gooien dan is het eruit....
    Ik heb het zelf geprobeerd, en het hielp echt hahaha:D

4. bloemetje95

Bedankt maar bij de kapper werd t toen dus juist lelijk rood :D ds beetje mn dilemma
    Die ketchup onthoud k haha

5. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

Feb 10, 2013
    612
    86
    28
    je moet zorgen voor warmte erin..ga naar een kappergroothandel vraag om advies (als je niet naar een kapper wilt) je heb heel veel mooie warme kleuren die je direct op blond kan doen (let wel dat de eerste keren de kleur vaak terugloopt).. maar goed dan heb je advies goede producten voor minder geld...

6. Logan

Logan Niet meer actief

Dat rode komt door het voorpigmenteren. Als je blond haar donker maakt, zuigt het haar vaakt de kleur op waardoor je een groene gloed krijgt. Om groen tegen te gaan pak je de complentaire kleur waardoor je rood krijgt.
    Heel kort door de bocht, wat heb je liever? Groen of rood ;)

Ontkleuren is niet nodig, dat maakt je haar onnodig lichter waardoor je weer sneller groen word.

Ik zou niet snel zelf aan de gang gaan maar naar een kappersgroothandel als je niet gelijk naar een salon wil en je wens uitleggen.

Mijn advies,
    Of voorpigmenteren met iets roods en daarover je wenskleur. Je kan dan eventueel voor een matte kleur gaan om het rode te minimaliseren maar je moet er rekening mee houden dat je het altijd iets ziet.
    Of twee keer een semipermante kleuring (colorance van goldwell of color touch van wella bijvoorbeeld) opzetten. Dan wel kiezen voor een warme kleur. Dan gebruik je de eerste laag als voorpigmentatie en de tweede om in te kleuren.

7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

ik had ook hoogblond haar en wilde het ook donkerder. Ben naar de kapper geweest en die heeft het dus wel eerst ontkleurt!
    Ik was ook bang dat ik rood zou worden(ik heb veel rode pigment, maar ik was mooi midden bruin.
    Goed overleggen bij de kapper.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Waarom is dat gebeurd dan? Had je geen egale kleur? Als je egaal hoogblond bent is ontkleuren echt onzin. Slecht voor je haar en het maakt daardoor inkleuren alleen maar lastiger.

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik dacht dat de kapper zei dat de kleur dan beter zou "pakken". Maar zeker weten doe ik het niet meer
    Mijn haar was wel egaal blond(wit )

10. bloemetje95

Bedankt voor jullie reacties, t is ingewikkelder dan k dacht!
    Maar er zit nu dus lichtblonde verf in mn haar, dat moet r toch dmv ontkleuren eerst uit? T is niet mn eigen haarkleur maar verf.
    Verf over verf pakt toch gek uit of zeg k iets stoms

11. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dat dacht ik dus ook. En blijkbaar mijn kapper met mij.

12. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

Jan 12, 2014
    2,022
    1,038
    113
    Ik zou zoiets altijd bij de kapper laten doen. Dat het een keer fout ging wil niet zeggen dat dat deze keer ook weer fout gaat natuurlijk :)

13. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Zo werkt dat als je van donker naar licht gaat ja, maar niet van licht naar donker...

Je kan gewoon verven over verf, maar je moet weten wat je doet...
    Als je naar donker wil zal er inderdaad iets met warmte(dus rood) in moeten anders word je haar groen

14. Luvv

Luvv Fanatiek lid

Oct 27, 2010
    2,803
    3
    38
    Ik zou ook naar de kapper gaan. Dit is te link om zelf te doen vrees ik. Ontkleuren lijkt me niet nodig. Denk dat ze het zullen voorpigmenteren met rood en dan kleuren met de kleur die je wil. als jij aangeeft dat je absoluut geen rood wil zal een goede kapper echt wel een mooi resultaat kunnen krijgen. weet niet waar je woont??

15. Logan

Logan Niet meer actief

Verf op verf kan wel, maar alleen donkerder en niet lichter. Ga je van donker naar licht moet je eerst ontkleuren. Ontkleuren is niet je eigen kleur terugkrijgen maar pigment afbreken. Eerst het donkerste pigment en dan steeds lichter. Als je al hoogblond bent valt er weinig te ontkleuren, er is dan bijna geen pigment in het haar.
    Als ik zo lees dat er een kapper was die blond haar wat donker moet eerst gaat ontkleuren, zou hij/zij van mij niet meer zelfstandig mogen kleuren. Echt zonde van de kwaliteit van het haar, onnodig en zonde van de verf en tijd.

16. bloemetje95

Groningen stad

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Van blond naar donker heb ik zelf gedaan en ben naar de kapper gegaan toen ik het weer lichter wilde. Ben blond van mezelf maar zaten wel highlights in maar pakte prima toen ik donkerder ging, ik ging wel naar heel donker met een rode gloed.

18. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

Mar 4, 2013
    999
    0
    16
    ï

je hebt lichtblond geverfd haar, je wilt donkerder, dat kan gewoon over de lichtblonde verf.
    Zoals gezegd is kan je voorpigmenteren zodat de donkere kleur iets beter pakt de eerste keer verven of je pakt een matte of as tint, maar kan heb je kans op een groene gloed in het haar!
    Wat rood zie je altijd bij een warme kleur, daar kom je bijna niet onderuit, je kan het dan de volgende keren in een bruine tint verven met zo min mogelijk rood pigmenten, dan word dat steeds minder.
    Ik zou naar een Kinki kappers gaan oid, daar zijn ze heel gespeciliseerd in verven.

19. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,796
    496
    83
    Ik ben vaak genoeg van licht naar donker gegaan (ben snel uitgekeken op een kleur ;)) en altijd zelf gedaan. De enige keer dat het echt niet gelukt was, was toen ik een natuurtint nam. Dit sloeg inderdaad groen/grijs uit, deels ook omdat m'n haar (achteraf) zo poreus was dat de kleur doorsloeg. Het moest namelijk een tintje donkerder worden, en het was donkergrijs ;) Als je geen rood wilt, kan je ook een tint nemen met een goudtint erin. Of twee kleuren mengen, bijvoorbeeld rood en goud, om te voorkomen dat het té rood wordt. Dan zit er toch een warme tint in, om te voorkomen dat het groen wordt.

Kapper was hier overigens ook geen succes met licht naar donker, werd toen ook groen (komt door het kunstlicht zei ze toen...ja leuk hoor, maar ik werk in een winkel en sta de hele dag in kunstlicht ;)).

Of je neemt eerst een van L'oreal casting gloss, die pakken vaak iets donkerder uit, dus niet een te donkere kleur nemen! Maar die vervagen ook makkelijker als je het een paar keer met anti roos shampoo wast.

20. butterblue

butterblue Bekend lid

Nov 7, 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Ik ben destijds echt naar de kapper gegaan en ben niet zelf aan de slag gegaan (zag al van die gruwel kleuren voor me :D). Het was een mooie hazelnoot kleur bruin geworden. Alleen: ik doe het nooit meer. Ik ben asblond van mezelf en toen de uitgroei kwam (en dat was al na 2 weken) leek het net alsof mijn eigen haar grijs was. Kreeg er zelfs vragen over: ohhh ben jij al grijs? En dat is dus écht niet zo haha! Zag het niet zitten om elke 2 weken terug te gaan naar de kapper dus heb het langzaamaan weer blond laten maken. En zo blijft t ook. Ik blij, man ook happy ;)

Share This Page